Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Enel Asistenta - noua inselaciune marca Enel


Postări Recomandate

Cu cateva luni in urma a venit la usa noastra un reprezentant Enel pentru reinnoirea contractului de furnizare a energiei electrice. Avea la el un teanc de formulare Enel, dar pentru a avea datele ce sa completeze (codul nostru Enel, etc.), a cerut de la noi o factura de curent. S-a semnat un document cu acordul nostru pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR) si contractul propriu zis pentru energie electrica.

 

La vreo doua luni dupa aceasta intamplare apare in factura noastra de curent la categoria Servicii cu Valoare Adaugata un serviciu in plus, cu denumirea Enel Asistenta, in valoare de aproximativ 11.5 lei/luna. La inceput credeam ca este vorba despre sesizarile mele facute la Enel in perioada respectiva, cand vreme de vreo luna se lua curentul la noi de 1-2 ori aproape in fiecare zi, fiindca in centrul orasului se lucra cu excavatorul si au reusit sa atinga de multe ori ceva conductori subterani de inalta tensiune. De problema asta au fost afectate mai multe strazi din centrul municipiului Arad, totusi s-a mai intamplat sa sun dupa 20 minute la Enel intreband de ce nu avem curent, iar dispecerii habar nu aveau ca este o avarie care afecteaza multe strazi. De fiecare data le-am spus ca este o problema ce afecteaza mai multe strazi (vorbeam cu prieteni de pe strazile adiacente la telefon), dar dispecerii tot timpul au vrut sa dau neaparat datele mele de identificare. Intr-o zi chiar au si aparut doi electricieni de la Enel la noi, la vreo 3 ore dupa sesizare, carora le-am zis ca au venit degeaba fiindca deja a revenit curentul electric vizibil si pentru ei (deja era lumina aprinsa pe strada dar si in case) si eu am mentionat clar in sesizare ca mai multe strazi nu au curent. Le-am si spus ca nu stiu de ce i-a trimis dispecerul la mine, din moment ce am zis clar ca sunt afectate multe strazi, nu doar locuinta mea.

 

In luna urmatoare vine urmatoarea factura Enel (pe cate 2 luni), unde deja apare din nou serviciul Enel Asistenta si acum chiar de doua ori, acum deja am luat legatura cu Enel sa aflu despre ce este vorba, atunci am aflat ca defapt aceasta pozitie din factura nu reprezinta interventiile la deranjamente, ci defapt ca am fi facut noi un contract separat cu ei pentru acest serviciu, despre care noi nu am stiut nimic si nu am vazut niciun astfel de formular sau contract.

 

Ce este Enel Asistenta? Un fel de asigurare cu abonament lunar care costa 11,5 lei pe luna, pentru reparatii la instalatia electrica sau instalatia sanitara si de incalzire din casa. Deci daca ai in casa o problema electrica sau probleme cu tevile de apa (teava sparta/canal infundat), in limita a 450 lei pe interventie ei iti rezolva problema fara sa trebuiasca sa platesti ceva in plus. Si poti sa ii soliciti maxim de 2 ori pe an. Noi insa nu avem nevoie de astfel de servicii, fiindca avem atat electricieni cat si instalatori - atat in familie cat si ca prieteni. Pentru multi clienti probabil este un serviciu util, ca pentru doar 11,5 lei pe luna sa ai posibilitatea sa ii chemi de 2 ori pe an la probleme electrice sau de apa.

 

Cum am aflat ulterior, serviciul Enel Asistenta nici nu este un serviciu oferit de Enel, ci de firma Europ Assistance Magyarország KFT. Budapesta - Sucursala Bucuresti, reprezentat prin Kalmar Laszlo ca director general. Ei defapt sunt un fel de callcenter cu firme subcontractate, care la nevoie sunt trimisi la beneficiari sa faca reparatiile.

 

Dupa ce am aflat ce este defapt serviciul Enel Asistenta, am depus o reclamatie scrisa la Enel sesizand faptul ca la ei s-a produs o eroare, fiindca dupa reinnoirea contractului in factura a aparut acest serviciu necerut. M-am uitat inca odata peste copiile formularelor completate si semnate atunci la usa, nu apare nimic despre un serviciu Enel Asistenta. Ei au raspuns ca serviciul s-a activat la solicitarea noastra si ca am fi incheiat un contract in acest sens. Nu imi venea sa cred ce au raspuns, astfel ca le-am solicitat o copie a contractului pentru acest serviciu, in acelasi timp am solicitat ca sa se anuleze de indata acel contract si sa mi se returneze banii platiti in ultimele luni, pe langa asta am solicitat si datele de identificare a persoanei care a introdus acel contract la ei in sistem, pentru a putea depune o plangere impotriva acestuia.

 

Azi am primit din nou un raspuns de la Enel, intr-adervar au la ei o copie a unui contract in care sunt completate datele noastre de client Enel si apare si o semnatura asemanatoare, insa contractul respectiv noi nu am vazut niciodata si nici nu am semnat. De unde stiu asa sigur ca nu am vazut contractul? Fiindca pe contract nu apare Enel ca si parte contractanta, ci firma Europ Assistance Magyarország KFT. Budapesta - Sucursala Bucuresti, foaia si arata diferit fata de celalalte formulare Enel semnate. Plus ca nici nu am al doilea exemplar printre celalalte formulare si anexe primite si semnate in ziua respectiva. Cum s-au completat si semnat formularele, imediat a rupt si ne-a inmanat copiile pe hartie roz. Deci alte formulare si contracte nu erau completate si semnate.

 

Deci pana unde se ajunge mai nou? Presupusul reprezentant Enel isi ia dreptul sa completeze si sa semneze contracte pentru servicii auxiliare in numele clientilor Enel, falsificand si semnatura clientului. Facturile sunt mai nou asa imbarligate ca foarte greu mai intelegi ce se factureaza pe acolo. Asa putea sa "vanda" serviciul respectiv la sute sau mii de clientii la care a reinnoit contractele, fara ca ei sa isi dea seama despre inselaciune. Am solicitat deja a doua oara de la Enel sa imi dea datele de identificare a acelui reprezentant si sa faca o ancheta interna fiindca eu consider contractul respectiv invalid, deoarece acel serviciu nu a fost solicitat de noi si contractul nu a fost semnat de noi. Enel-ul pur si simplu imi ignora aceste solicitari, mi-au scris din nou pur si simplu ca daca reziliez contractul, va trebui sa platesc penalitati. Legat de celalalte solicitari niciun raspuns. Adica mai nou poate oricine sa faca un contract in numele tau, tu cand aflii de acest lucru faci imediat reclamatie la ei, dar ei nici nu baga reclamatia ta in seama (vorbim totusi de o inselaciune, le-am scris clar deja si in prima reclamatie, la fel si in a doua).

 

Azi am depus o plangere la protectia consumatorului, incluzand si solicitarea ca vreau sa aflu numele reprezentantului Enel care a venit la usa, fiindca vreau sa depun impotriva lui o plangere la politie pentru inselaciune si falsificare de documente. O sa ne adunam mai multi vecini inselati si facem fiecare cate o plangere la politie. Ca inainte sa poata depune fiecare cate o reclamatie la protectia consumatorului, trebuie fiecare sa depuna prima data reclamatii scrise la Enel.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 45
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Foarte bine ai facut. Vorbeste si cu vecinii/cunoscutii din zona, foarte probabil agentul a facut asa la toti (sau mai multi), nu doar la tine.

Daca in prima faza Enel nu poate sa fie responsabil pentru falsul facut de agentul lor (probabil pentru un comision), refuzul de a coopera cand le este sesizata o posibila fapta penala nu mai este de inteles.

Link spre comentariu

Mie Enel mi-a trimis un mail în care ma anunță că în urma solicitării (mele) telefonice, îmi pun la dispoziție formularul de prelungire contract pe care trebuie să-l semnez doar și sa li-l trimit. Le-am trimis un mail în care ii informez ca nu am făcut nici o solicitare în acest sens și doresc sa știu de unde au datele mele, ca să pot face o plângere penala împotriva lor. Au balmajit o scuza cum ca un alt client a făcut solicitarea, dar a dat greșit adresa de mail ( dar a dat-o pe a mea și corecta). Le-am cerut numele acelui client și au terminat cu scuze pt deranj. Am impresia ca sunt cam disperați după clienți, dar asta nu ar fi o mare problema dacă nu ar fi si escroci. Acum ca am citit ce pățesc și alții mi-au fost confirmate bănuielile. Sunt abonat eon de mulți ani și nu aveam de gând sa schimb asta, cel puțin nu înainte de a vedea cum evoluează piața. 

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Salut @belasajgo,

 

Am patit exact aceeasi ticalosie acum vreo 2 ani. Nu este noua. Am gasit pe net plangeri ale clientilor datand de prin 2016 cu abuzul asta. In cazul meu au adaugat "Asistenta Tehnica" fara sa le-o solicite cineva, intr-un loc de consum in care practic nu se consuma nimic; sub 1KWh pe luna, practic cred ca era eroarea contorului electronic.

Nu intru in detalii, dar s-au purtat mizerabil. Mint cu nerusinare, am sunat la nr de telefon de pe sait, zic ca te baga in coada de asteptare, am sunat din nou, a raspuns altcineva de la call center si mi-a zis ca nu apar in coada. Am trimis zeci de e-mailuri la suport. Toate au fost ignorate sau am primit raspunsuri bune sa ma sterg undeva cu ele. Le-am solicitat contractul semnat de mine in baza caruia au adaugat serviciul respectiv. Nu au trimis nimic. Ajunsesem sa am insomnie din cauza nemerniciei lor. Culmea, au mai avut si tupeul sa le dau review dupa toata tararaia. Bineinteles ca le-am dat cel mai prost review posibil, dar cred ca i-a durut la bascheti.

 

Intr-un alt episod, cam la un an dupa cel de mai sus, au pus la usa de la intrarea blocului un afis cu antet, ca sa ia fata, sa para mai oficial, ca trebuie actualizate contractele "conform legii". Care lege? Texte de intimidare. Era vorba de blocul in care sta mama mea, care e in varsta. I-am spus sa nu deschida usa. Au venit cu administratorul, au batut la usa. Dupa episodul petrecut cu un an inainte, i-am spus mamei sa nu deschida ticalosilor astora, ptr ca nu au cum sa ii anuleze contractul daca nu are restante. Nu a deschis. Toti vecinii care au deschis si carora le-au fost actualizate contractele au fost pacaliti intr-un fel sau altul.

 

Culmea! Contractul de curent este pe numele tatalui meu, care a decedat acum 8 ani. Le-am trimis Certificatul de Deces scanat impreuna cu solicitarea de a trece contractul pe numele mamei. Nici pana in ziua de azi nu si-au miscat tartitele. Am lasat asa, dandu-mi seama la ce riscuri de a fi fraudat ma expun incercand sa actualizez contractul. Ei fac o cotcarie printr-un simplu clic intr-o baza de date, dupa care tragi de ei cu lunile si cu nervi ca sa schimbe propria lor ... manareala. Nu cred ca e incompetenta, ptr ca "erorile" sunt mereu in aceeasi directie.

 

Ceea ce observ ca este dificil de inteles, mai ales ptr cei mai in varsta, este ca firmele de utilitati nu mai sunt cele de stat de pe vremuri, care de bine -de rau lucrau in cadrul unor reguli. Firmele de acum sunt simple firme particulare, care nu umbla decat dupa profit cu orice pret si prin orice mijloace. Toate contractele astea incarcate cu te miri ce nu sunt greseli; sunt incercari de a jupui clientul. daca tine, bine. Daca nu, baga niste scuze de fatada si probabil ca injura ca nu le-a mers ticalosia.

 

Cred ca este politica de companie sa faca fraudele pe care le fac, cu acceptul tacit al autoritatilor. Este o firma straina, care nu face altceva decat sa se straduiasca sa jupoaie omul de rand si mai ales persoane in varsta, care nu au puterea si abilitatea sa se ia de galci cu ei.

 

Bafta multa @belasajgo

 

Editat de cirip
Link spre comentariu
Acum 39 minute, modoran a spus:

Vezi in ce luna a fost facuta ultima regularizare, scrie pe factura si adaugi 3 sau 6 luni dupa aceea.

Pai este ori 3 sau ori este 6 luni?

Specifica clar.

Puteam sa spun si eu , 2 ani.

Cand nu stii nu te pronunta. 

Editat de PINTI
Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări