Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

nico_2010

Moderatori
  • Content Count

    2,394
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

43 core_reputation_level_4

About nico_2010

  • Rank
    core_member_rank_4

core_pfieldgroups_2

  • core_pfield_6
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

4,213 profile views
  1. Initiatorul topicului a primit raspunsurile in concordanta cu titlul pus. Ca urmare, acest topic va fi inchis, dar initiatorul poate solicita redeschiderea lui atunci cand va avea nevoie de clarificari. In rest numai de bine.
  2. Sa zicem ca semnalul este de 5MHz cu un nivel de 100mVpp. Aplica acest semnal la intrarea montajului. Pune un osciloscop la intrarea, repectiv la iesirea "amplificatorului" cu CD4069 - cu sau fara "filtrul minune" si posteaza fotografia ecranului. As vrea sa vad minunea! Sper ca nu cer un efort supraomenesc.
  3. Succes. Te asteptam sa revii cu eventuale probleme intampinate in implementarea proiectului sau pentru clarificarea unor aspecte neclare.
  4. Acum ca am terminat cu off-topicurile, ne intoarcem la "oile noastre". Cumpara cat mai repede o placa de dezvoltare Arduino (UNO, pentru inceput), studiaza cu atentie primele doua link-uri si experimenteaza sketch-urile simple. Citeste cu atentie si verifica experimentele prezentate in al 4-lea link si acolo unde este cazul, cauta modulele folosite in experiment. Stabileste-ti o tema de proiect (asta daca poti sa ti-o alegi tu si nu alege "avioane") si incepi sa lucrezi la ea experimentand fragmente de cod pana le pricepi. Pana la urma, Arduino se programeaza tot intr-un soi de "C", mai precis C++ (si asta o poti vedea cel mai bine studiind librariile Arduino). Sa nu crezi ca, de exemplu, digitalWrite() este o linie de cod in vreun limbaj d eprogramare sofisticat. Nu, asta ascune, in realitate asta: void digitalWrite(uint8_t pin, uint8_t val) { uint8_t timer = digitalPinToTimer(pin); uint8_t bit = digitalPinToBitMask(pin); uint8_t port = digitalPinToPort(pin); volatile uint8_t *out; if (port == NOT_A_PIN) return; // If the pin that support PWM output, we need to turn it off // before doing a digital write. if (timer != NOT_ON_TIMER) turnOffPWM(timer); out = portOutputRegister(port); uint8_t oldSREG = SREG; cli(); if (val == LOW) { *out &= ~bit; } else { <----- WHERE IS else if (val == HIGH) *out |= bit; } SREG = oldSREG; }
  5. Nu stiu daca este un astfel de model! Ce ma surprinde insa este abordarea unui proiect din aceasta categorie fara un minim de cunostinte (cel putin de programare). Ma intreb, ce materii se predau la aceasta facultate - de electronica - sau, si mai corect, cum se predau materiile specifice acestei unitati de invatamant?
  6. Pai o mana de ajutor ai primit! Toate link-urile iti sunt/iti vor fi utile in procesul de invatare. Mai departe, depinde de tine cat de repede asimilezi ceea ce inveti si, mai ales, cat de usor adptezi ceea ce ai invatat la cerintele specifice proiectului de diploma. Am o curiozitate, la facultatea de electronica nu se predau cursuri de programare? Nu se fac laboratoare cu aplicarea practica a cunostintelor dobandite prin studiu? Si in alta ordine de idei: ai un modul Arduino (Uno, Due, Duemilanove, Nano, Micro etc)? Ai incercat sa te joci cu el cu cel mai banal sketch - blink? Daca raspunsul este NU, atunci este timpul sa o faci si cat mai repede!
  7. Salut! De Google ai auzit? In alta ordine de idei, ar fi bine sa citesti: https://www.arduino.cc/en/Tutorial/HomePage https://www.arduino.cc/reference/en/ https://forum.arduino.cc/ http://www.maerivoet.org/website/software/arduino/manuals/arduino/arduino-cookbook.pdf https://circuitdigest.com/arduino-projects https://bastiaanvanhengel.files.wordpress.com/2016/06/arduino_projects_book.pdf https://www.electromaker.io/blog/article/the-best-arduino-books-you-can-read Ce zici, este suficient pentru inceput?
  8. R7 si R8 au valori cuprinse intre 10k si 1M, iar condensatorul intre 100pF si 2.2uF R7 si R8 si C stabilesc domeniul de frecventa, iar factorul de umplere (pentru semnalul dreptunghiular) este stabilit de raportul dintre R7 si R8. Schema este copia celei din "Circuite integrate CMOS - Manual de utilizare", pag.441, emisa de Microelectronica
  9. Lectura placuta, pentru momentul cand fumul magic va evada: http://www.ti.com/lit/an/scha004/scha004.pdf
  10. Nu poti scrie simultan o arie de biti pe un singur pin, decat succesiv o valoare de 0 sau 1, functie de continutul acestei arii de biti.
  11. Ce te-ai fi asteptat? Sa te sa te mangaie pe crestet vreun profesor apoi sa te ia de mana si sa te duca la portile unei facultati, pe care crede el, a-i urma-o cu brio? Nu asta este menirea profesorilor, ci cea de a va invata (temeinic) materiile care se predau in cele doua stagii de pregatire. Navigarea aidoma gastii prin apa ar putea arata dezinteresul tau fata de ceea ce se preda la cursuri si asta nu e un motiv de mandrie. Pe de alta parte, aptitudinile sunt dobandite (unele) prin educatie scolara si profesionala, sau sunt native (altele) si in aceasta ultima categorie intra si pasiunile (hobby-urile). Stai linistit, nu esti singurul in categoria asta! Sunt multe specimene care pretind ca au diplome peste diplome, insa atunci cand sunt pusi in fata unei probleme din aria lor de expertiza (si care ar trebui sa le fie familiara prin prisma pregatirii pe care clameaza ca o au) ajungi sa te inchimi ca la biserica, sau sa-ti fie rusine sa spui ca si tu ai aceeasiu pregatire cu a respectivului. Si totusi, si igineri navali se cauta, insa asa cum spunea un user (mi se pare ca ratza) angajatorii cauta doua categorii de personal: ori persoane care stiu foarte bine ce au de facut, ori personal care, desi nu stie mai nimic, este dornic sa invete! Tu in care categorie te-ai incadra? Tu iti cunosti cel mai bine nivelul de pregatire si capacitatea de a asimila cunostinte noi, noi nu prea avem cum sa iti spunem daca da sau ba!
  12. Scuze, sunt lipsit de inspiratie ...! Aplicatia "aspersor" era pentru celalalt user. A ta este pe pagina anterioara si, desi poarta aceeasi denumire, face exact ce ai dorit sa faca. Ce vrei tu sa faci cu ea nu ma priveste.
  13. Ai schema de principiu, cu mentiunea ca in locul grupurilor LED_rezistenta se pot conecta tranzistoare NPN, comandate de CD4017 printr-o rezistenta de 10k. In colectorul tranzistoarelor montezi relee de 5 sau 12 V (astea sunt uzuale) si diode de protectie pe bobine. In arhiva ai proiectul complet. Functionarea este simpla: pe R9 se aplica un impuls negativ cu amplitudinea de 5V, care reseteaza uC si il porneste. In functie de numarul de valve pe care vrei sa le comanzi actionezi comutatorul SW1, conform tabelului alaturat. Valvele vor fi active ciclic, pe o durata de 10 minute pana la punerea pinului 1 al U1 la masa. aspersor.zip
  14. Ai schema de principiu, la care pui in loc de ansamblul R(330ohm)- LED o rezistenta de 10k, un tranzistor NPN (ex.BC547), un releu adecvat aplicatiei tale si o dioda de protectie pe bobina releului si obtii aplicatia, care functioneaza exact asa cum ai dorit. Si proiectul complet, in arhiva. Bafta! aspersor1.zip
  15. Adicatelea, atunci cand apesi butonul aplicatia "sa uite" ca tre sa stea o ora in starea in care se afla si sa incepa un ciclu nou de o ora? Altfel repeta ciclic secventa indicata de tine?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.