Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Firmele private si escrocheria cu permisul B


Postări Recomandate

Citat

Daca deplasarile ar fi frecvente, normal ca as angaja un specialist care si conduce si as plati deplasarea. Restul mi se pare tendentios, nu comentez.

subscriu la ce a zis Doru,

daca omul e dispus sa conduca si sa faca treaba e angajat, daca nu e dispus sa faca treaba si sa conduca se angajeaza altundeva, nu inteleg ce e asa o mare drama. 

Mi s-a intaplat in cariera sa se schimbe naotura jobului sau a proiectului si a trebuit sa iau o decizie daca imi convine sau nu noua treaba, dar nu am considerat-o abuz, e doar o schimbare si am reactionat ca atare in interesul meu. (ultima oara mi s-a intamplat acum o ora)

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 189
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Una din mașinile mele (am două) este cumpărată de la un individ care distribuia medicamente. Dar din cate știu firma unde lucra individul plătea totul, cauciucuri, piese, manoperă, itp, etc dar angajatul plătea lunar, timp de trei ani, o parte din rata mașinii. Mașina era non-stop la dispoziția angajatului. Asta ca să-i oblige să aibă grijă de mașini. Plus că ții angajatul in firmă minimum 3 ani...nu mai fuge la concurență.

Link spre comentariu
Acum 33 minute, doru3160 a spus:

Daca deplasarile ar fi frecvente, normal ca as angaja un specialist care si conduce si as plati deplasarea. Restul mi se pare tendentios, nu comentez.

 

Nu e tendentios, sunt intrebari simple.

Pentru o lucrare in deplasare ai:

1. Specialist + sofer

platesti soferul sa conduca si apoi sa stea (pe timpul lucrarii) 

platesti specialistul sa stea (pe timpul deplasarii) si apoi sa munceasca

 

2. Specialist + sofer specialist (aceeasi pesoana)

platesti soferul sa conduca si apoi sa munceasca 

platesti specialistul sa stea (pe timpul deplasarii) si apoi sa munceasca

 

In cazul asta soferul iese in pierdere.

Daca a fost de acord la angajare cu asa ceva si a semnat contractul, e treaba lui.

Dar nu e corect sa nu fie platit pentru asta, pentru ca soferia/conducerea automobilului, in cazul asta, devine atributie de serviciu, la fel ca in cazul soferilor profesionisti, nu ramane la stadiul de sofer amator care isi duce copii la scoala sau soacra la piata...

Lasam la o parte lipsa atestarilor ca transportator (camionagii au, taximetristii au, soferii de autobuz au), a foilor de parcurs, etc.

Normal ca angajatorul doreste sa tina cheltuielile minime, dar nu mi se pare corect.

Angajatul care conduce masina pe timpul deplasarii ar trebui sa fie platit in plus fata de ceilalti, pentru ca realizeaza un cumul de functii si are raspunderi in plus fata de ceilalti pe care ii transporta.

 

PS

@doru3160, discutia nu iti este adresata personal, este la modul general....

Ca tot se vorbeste de lipsa corectitudinii pe piata muncii...

Link spre comentariu
1 oră în urmă, draku a spus:

Angajatul care conduce masina pe timpul deplasarii ar trebui sa fie platit in plus fata de ceilalti,

Aspectul asta il discuti la angajare, cand i se prezinta fisa postului. Cati bani ia, si ce trebuie sa faca pt ei. Daca ii place, accepta, daca nu, nu. Trebuie stabilit de dragul discutiei, cat timp pe zi/saptamana/luna trebuie sa conduca pt deplasare la locul unde presteaza. Daca vorbim de echipa, deja se schimba datele problemei. Ai un microbuz in care transporti 10 persoane, deja ca angajator ar trebui sa-ti permiti sa angajezi sofer.Altfel in discutia asta, fiecare trage spuza pe turta lui. Eu de ex, am facut o vreme Iasi-Campulung, cam odata pe saptamana, sau mai rar, in functie de nevoie, nu era un program regulat, spre deosebire de cel din Iasi. Nu era cazul sa fiu platit ca sofer, dar ce primeam extra pt interventiile din afara Iasi ului, imi era suficient. Masina firmei, cazare daca era cazul si mancare platita de firma. Nu stateam mai mult de o noapte. Eram singur, nu coleg, nu echipa. Asta pt ca daca terminam treaba mai tarziu, nu plecam noaptea la drum. Plecam dimineata sau la pranz, daca mai ramanea ceva de facut. Nu mi-am pus problema ca ar fi abuzat de mine. 

Link spre comentariu
Acum 12 ore, draku a spus:

 

 

 

 

Lasam la o parte lipsa atestarilor ca transportator (camionagii au, taximetristii au, soferii de autobuz au), a foilor de parcurs, etc.

Nu-i chiar asa, se faceau cursuri pentru cei care conduceau auto ale firmei, conducere preventiva la Titi Aur si conducere in teren, alta firma, foaia de parcurs, mare brinza, o tot faceam pina a venit un manager si le-a trnsmis celor de la auto s-o faca ei, aveam GPS pe masini, verificari medicale anual din punct de vedere auto si lucru la inaltime.

Pina la urma era un lucru bun, scapai de un balast inutil, soferul care nu facea decit sa conduca si  i se rupea de treaba ta din care in fapt lua si el salariu.

Prin urmare firmele care aveau deplasari non stop au renuntat la soferi, stiai de la inceput la ce te angajezi.

Link spre comentariu

Da, si asa au ingrosat botul si daca nu aveai permis nu te angaja si daca te angaja si nu voiai sa conduci te dadea afara la prima ocazie. Si asa vrind / nevrind nu aveai ce face .

Link spre comentariu
Acum 14 minute, NICA a spus:

 daca nu aveai permis nu te angaja 

Dacă asta era una din condițiile de angajare, asta avea nevoie firma. Acum ce rezolvare ai vrea? Sa dea o lege prin care sa oblige firmele sa angajeze și alt personal decât au nevoie? 

Sincer, conducând în fiecare zi, nu mi s-a părut un efort în plus de a ma deplasa cu mașina firmei. Abuz era dacă profita de mașină mea, benzina mea, cauciucurile mele, etc. Eu cel puțin văd în asta o falsă problemă, dar e doar punctul meu de vedere. Am avut câteva locuri unde am lucrat, și de fiecare dată, motivul plecării au fost banii. Niciodată nu am considerat ca fac prea mult, am făcut tot ce trebuia ca să nu fie probleme din pricina mea, sau a oamenilor din subordine. De asta și acum când ma întâlnesc cu patroni sau oameni cu care am lucrat, ne bucuram și stam de vorbă, nu trecem pe partea cealaltă de stradă. 

Am mai zis, e bine de stabilit cât timp este alocat condusului din rutina zilnică. Măcar sa nu vorbim împreună și sa ne înțelegem separat. 

Link spre comentariu

Si tot legat de ingrosarea botului mai vad la conditii ca pe linga meseria de electrician , sa zicem, constituie avantaj sa stii hidraulica, pneumatica, mecanica , astrologie, astronomie, zece limbi straine, ce mai , om orchestra.

 

Si apoi se pling peste tot ca nu gasesc oameni sau acestia cer salarii nesustenabile. 

Si atunci nu au ce face si se duc in strada bietii patroni si aleg citiva dintre cei 100 care stau la coada implorind sa fie angajati.

Link spre comentariu

Totusi, care este rostul discutiei? În occident nici nu se discuta pe aceasta tema; este absolut normal sa conduci autoturismul firmei pâna la locul faptei. În est, date fiind restrictiile din trecut privind dobândirea carnetului de conducere, ne-am obisnuit sa fim platiti pentru stat în masina pe timpul transportului spre si de la locul de interventie respectiv stat în masina sau la umbra în timp ce meseriasii îsi desfasoara activitatea. De aceea se si numeau întreprinderi de stat.

 

Link spre comentariu
Acum 18 minute, NICA a spus:

Si tot legat de ingrosarea botului mai vad la conditii ca pe linga meseria de electrician , sa zicem, constituie avantaj sa stii hidraulica, pneumatica, mecanica , astrologie, astronomie, zece limbi straine, ce mai , om orchestra.

Din pacate, aici ai dreptate. În două fabrici am lucrat ca inginer, și ma ocupam de tot ce era tehnic. Ca să înțelegi, îți zic de prima, în domeniul textilelor. Lucra în regim loon cu Anglia, confecții grele, nu chiloți și maieuri. Aveam mașini de lipit banda de etanșare, goretex, care aveau comenzi pneumatice. Aveam generatoare de abur la mesele de călcat care aveau comenzi hidraulice. Reliant de lipit termoculat pe stofa, comenzi electrice-electronice, stație de compresoare și dedurizare, și pot continua. Nu avea voie sa stea nimic, nu aveam nici o rezervă. Deci trebuia sa te miști. Nu angaja om pt fiecare domeniu în parte. Diagnosticam și în max 48 ore dar de regula și mai repede primeam reperul defect cu DHL. Asta e domeniul privat. Trebuie sa fii soldatul universal. Am făcut de toate, nu se poate plânge nimeni ca nu am rezolvat măcar o situație. Supărarea a fost ca după 1 chiar 2 ani după ce le-am arătat ce pot, la bani s-au coit. Atunci le-am zis pa. 

Link spre comentariu

Am consideratie si pentru franzm si pentru doru3160 si nu vreau sa continui polemica a carui rost nu exista. 

Am deschis topicul ca oricare altul legat de problemele noastre , ale palmasilor. Asa ca orice problema deschisa pe aici legata chiar si de vinovatia celor care circula si care nu are de a face nici cu electricitatea si nici cu munca . In general si ca in orice discutie parerile sint impartite in functie de interesul citorva si de nemultumirile altora. 

Cit priveste ce se intimpla in Germania nu cunosc, dar v as fi recunoscator sa ne spuneti daca munca multipla de acolo este tot gratuita. 

Va multumesc domnule franzm .

 

Link spre comentariu
Acum 24 minute, NICA a spus:

In general si ca in orice discutie parerile sint impartite in functie de interesul citorva si de nemultumirile altora. 

Crede-mă, nici un interes la mijloc. Doar voiam sa aduc niște argumente. Oricum faptele se petreceau prin anii 2000, deci a trecut ceva vreme, și poate lucrurile s-au mai schimbat, deși cu patronatul nostru nu cred. Tot salariul minim în acte și restul la negru, tot soldatul universal, asta e domeniul privat la noi, și slabă nădejde sa se schimbe ceva. Acum vad ca aduc forță de munca de afară. Au ajuns cu salariile la nivelul celor din vest, și acum cauta mai ieftin... Noi putem să ne rupem în două cu munca, nu o să primim salarii la nivelul celor din vest. Și ca tot veni vorba, la cealaltă fabrică, de preparate din carne, un măcelar a plecat la un abator din Germania. După mai bine de un an a trecut pe la fabrica și l-am întrebat ce și cum. Muncea mai puțin decât la noi, și câștiga de câteva ori mai mult. De asta încă putem sa ne plângem. Nu suntem apreciați precum ai lor, decât dacă ne ducem la ei sa muncim. 

Link spre comentariu
Acum 7 minute, NICA a spus:

...In general si ca in orice discutie parerile sint impartite in functie de interesul citorva si de nemultumirile altora..

 

Fiecare vede lucrurile prin prisma propriilor experiente si toti suntem subiectivi. Nu avem cum altfel. Asadar discutia asta poate fi intinsa mult si bine...

 

Link spre comentariu
Acum 17 minute, doru3160 a spus:

Crede-mă, nici un interes la mijloc. Doar voiam sa aduc niște argumente. Oricum faptele se petreceau prin anii 2000, deci a trecut ceva vreme, și poate lucrurile s-au mai schimbat, deși cu patronatul nostru nu cred. Tot salariul minim în acte și restul la negru, tot soldatul universal, asta e domeniul privat la noi, și slabă nădejde sa se schimbe ceva. Acum vad ca aduc forță de munca de afară. Au ajuns cu salariile la nivelul celor din vest, și acum cauta mai ieftin... Noi putem să ne rupem în două cu munca, nu o să primim salarii la nivelul celor din vest. Și ca tot veni vorba, la cealaltă fabrică, de preparate din carne, un măcelar a plecat la un abator din Germania. După mai bine de un an a trecut pe la fabrica și l-am întrebat ce și cum. Muncea mai puțin decât la noi, și câștiga de câteva ori mai mult. De asta încă putem sa ne plângem. Nu suntem apreciați precum ai lor, decât dacă ne ducem la ei sa muncim. 

Da Doru, esti un om cerebral cu multa experienta si cu o virsta apropiata de a mea asa ca cunosti foarte bine ce si cum. Primul loc de munca ce l am avut a fost AEM Timisoara intre anii 1980 -1987. Atunci in ce a mai intunecata vreme comunista era altfel respectata si apreciata munca cuiva de la femeia de srviciu pina la inginer. Stiu si alta persoana de pe aproape care a lucrat acolo si stie situatia dar nu mi permit sa l citez.

Atunci nu auzeam flegmaticul daca nu ti convine poti pleca, asteapta o suta mai buni ca tine afara. Nu  , nu astepta nimeni asa cum nu asteapta nici acum. Si atunci era greu sa gasesti sau sa formezi oameni in orice activitate. 

Si se lucra , altfel nu se faceau toate cele. Acum este problema cu lucrul cind nu se mai face aproape nimic in tara. Asa am devenit societate de consum. Si consider legitim sa pun problema abuzurilor patronilor de carton. 

Da, se aduc oameni din afara dar pentru ce meserii ? Necalificati in constructii, curieri la glovo, saormari prin piete si colturi de strada. A auzit cineva sa aduca din Asia ingineri, maistri, profesori   , doctori sau muncitori calificati ? Eu nu cunosc. 

De aceea condamn patronatul de carton parvenit care juganeste pe cativa amariti calificati care nu au putut , nu au vrut sau nu au avut ocazia sa plece in Germania  , Anglia, Spania . Tot acestora amariti le cere sa faca toate treburile mai fine, mai tehnice , mai calificate. La inceput acesti patroni promit marea cu sarea dar arareori fac ce promit. Si atunci incepe iuresul migratiei de la unul la altul de la o promisiune la alta si de la o minciuna la alta. Chiar in acest topic s a recunoscut ca dupa un timp in care au fost mintiti oamenii au plecat. 

Daca electricianului care trebuie sa conduca rabla de autoatelier i ar da 500 de lei ar mai comenta ? Sau lacatusului care face pe instalatorul ?  Poate exista si locuri unde se face asta dar eu nu cunosc. 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, NICA a spus:

Cit priveste ce se intimpla in Germania nu cunosc, dar v as fi recunoscator sa ne spuneti daca munca multipla de acolo este tot gratuita.

Totul tine de abilitatea de a-ti negocia si renegocia contractul de munca. În firmele mari, cu un COM puternic, asemenea situatii sunt reglementate. În firmele mici exista o regula simpla: ai muscat-o, fugi.

Vad ca va tot plângeti ca în vest se platesc salarii mai mari, uneori mult mai mari. Dar cam uitati sa puneti la socoteala situatia concreta de acolo, în primul rând taxele si impozitele platite de boborul muncitor. Urmeaza imediat chiriile si preturile terenurilor si al imobilelor. Asa ca nu pot sa scap de impresia ca se doreste salar ca în Germania, dar munca, cheltuieli si conditii ca în România.

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări