Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Firmele private si escrocheria cu permisul B


Recommended Posts

De pe la inceputul lor firmele private profita de angajatii care au permis categoria B pentru a le conduce masinile. Bineinteles ca majoritatea nu platesc nimic acestor muncitori.

In loc sa angajeze sofer profesionist sau dedicat profita de oameni numind acest serviciu drept un avantaj la angajare. Drept urmare amenzile , examenele medicale nu implica firma cu nimic ca doar tot trebuie sa le faci pentru tine. Iar amenzile, nu trebuie sa incalci regulile, nu ? Nu conteaza ca esti haituit cu telefonul ca n ai ajuns?

La fel prezinta drept avantaj telefonul de serviciu care este doar pentru control si chemare orisicind. 

Desigur apare si laptopul . 

Dar asta cu categoria B mi se pare ce a mai josnica. Muncesti, nu trebuie sa ai al doilea serviciu care te suprasolicita gratuit.  

Intreb si eu , ITM se face ca nu vede ? Este corect si nu stiu eu ? 

 

Link to comment
  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Depinde de firma, am fost in situatia asta si am avut avantajul ca n-am avut nevoie de masina personala aproape 20 de ani, dezavantajul a fost la primul RCA, am inceput cu B3...

La noi problema mare era distanta la care interveneam si locatiile, mai mult conduceai decit munceai efectiv.

Pina la urma decit sa mai plimbam un sofer cu noi preferam asa.

Da, amenzile erau ale noastre insa verificarile medicale anuale le platea firma.

Link to comment

Firma îți pune la dispoziție mașina cu itp, RCA, rovinieta, service și toate cele. Omulețul o birjareste. Care ar fi escrocheria ? Amenda o iei și cu mașina de firma și cu mașina personală, pe persoana fizică. La exemplul ce îl știu eu, firma mai plătea și radare, mai ales că marfa trebuia sa ajungă devreme în alte județe. Nu vad care firma angajează personal, îl sponsorizează sa ia carnet și ii da mașina pe mana după școală. Deci chiar nu înțeleg care ar fi problema. Cine folosește mașina personală în folosul firmei, fără compensații pt asta, își merita soarta.

Link to comment
Acum 5 minute, doru3160 a spus:

Firma îți pune la dispoziție mașina cu itp, RCA, rovinieta, service și toate cele. Omulețul o birjareste. Care ar fi escrocheria ? Amenda o iei și cu mașina de firma și cu mașina personală, pe persoana fizică. La exemplul ce îl știu eu, firma mai plătea și radare, mai ales că marfa trebuia sa ajungă devreme în alte județe. Nu vad care firma angajează personal, îl sponsorizează sa ia carnet și ii da mașina pe mana după școală. Deci chiar nu înțeleg care ar fi problema. Cine folosește mașina personală în folosul firmei, fără compensații pt asta, își merita soarta.

Nu , nu la aceasta ma refeream.

Firma te foloseste sa conduci o masina care poate fi un autoatelier sau o masina cu care mergi singur sau cu alti colegi sa faci o lucrare in interesul firmei. Nu al tau personal. Deci poti fi instalator sau constructor si dimineata cind ajungi la sediul firmei patronul iti zice sa iei cheile, sculele si colegii si sa mergi undeva. Dupa sfirsitul programului vii inapoi lasi cheile la sediu si pleci acasa. 

Nu folosesti masina in scop personal nici sa te duci acasa. 

Acesta este abuzul.

Link to comment

Era pe vremuri <1990 , un spor de "cumul de meserie ".

Unii flamanzi la acea vreme au dat startul la tigania asta acceptand postul si conducand masina fara pretentii .

Intre timp unii au emigrat sau au schimbat meseria/firma .

 

E greu acum sa-i dezveti si pe unii si pe altii avand in vedere legislatia

 

Link to comment

Daca este trecut in contractul de munca nu este abuz, astea sint cerintele firmei.

Diferenta la noi era ca masina era considerata ca cea mai importanta scula si statea permanent cu noi, dezavantajul era ca plecai la orice ora erai sunat, inclusiv plecai din concediu cind era ceva grav, avantaj, dezavantaj, asta e.

Link to comment
Acum 54 minute, NICA a spus:

Nu , nu la aceasta ma refeream.

Firma te foloseste sa conduci o masina 

Acesta este abuzul.

Dacă la angajare ți s-a explicat ce obligații ai, și ce primești în schimbul serviciului, ai acceptat, deci nu văd nici un abuz. Dacă ești angajat ca instalator, dar ți se impune să conduci mașina cu echipa la locul faptei, în mod curent și nu accidental pt ca atunci nu are cine, nu ești obligat să accepți. Lucrul la o firmă presupune și anumite compromisuri. Când compromisul e mai mare decât îți permite demnitatea ta, pleci. E simplu. Mai ales acum când nu mai poate să-ți trântească nimeni în nas replica, mai așteaptă 100 la poartă. Important este să dai și pe urmă să ceri. 

Link to comment

Avantajul real este al respectivelor firme, deoarece "resursa umană" poate fi -și practic este- în permanență la dispoziția firmei.

 Este încă o cale pentru așa numita "maximizare" a profitului și "eficientizarea" activității resursei umane; noi oamenii nu mai suntem considerați nici măcar persoane, cum era înainte, ci doar niște simple resurse, mai mult sau mai puțin rentabile, aflate la dispoziția stăpânilor.

 Dar pentru noi este bine și ne place, nu-i așa? Doar trăim în libertate și democrație...  Și avem tot ce ne dorim, nu ca și mai demult...

Link to comment
Acum 37 minute, Elservius a spus:

noi oamenii nu mai suntem considerați nici măcar persoane, cum era înainte, ci doar niște simple resurse, mai mult sau mai puțin rentabile, aflate la dispoziția stăpânilor.

 

Nu te oprește nimeni sa te faci stăpân, spre deosebire de înainte. Cred ca în trecut erai mai resursa decât în prezent. Acum măcar ai libertatea de a alege. Când nu ai ce oferi, dar pretențiile sunt cât casa, atunci apare conflictul de interese. Câtă vreme exista un echilibru între ce dai și ce primești, eu zic ca e ok. 

Link to comment
Acum 49 minute, doru3160 a spus:

Nu te oprește nimeni sa te faci stăpân, spre deosebire de înainte. Cred ca în trecut erai mai resursa decât în prezent. Acum măcar ai libertatea de a alege. 

👏

AFERIM!!!

Link to comment

 Corect, asta e unul din motivele pentru care nu am permis, evident si nici  masina, lasand la o parte ca masina imi pare complet inutila, in oras exista metrou, autobuze, troleibuze, taxiuri, iar in afara orasului oricum tot avionul e de baza, nu e nimeni nebun sa piarda 2 zile pe drum dus, 2 zile intoars(jumatate de concediu) ca sa ajunga la 1500km distanta!

 Daca ar aparea masini electrice autonome, cu autopilot, la un pret rezonabil(10-15000 euro), ar mai merge.

Link to comment

E un mod de a privi lucrurile. Pt mine mașina a fost o unealta care m-a ajutat în activitate, în egala măsură ca și în relaxare. Mi-ar veni foarte greu sa renunț, deși sunt conștient că vremea aia nu e departe. Deplasările cu plus valoare sunt din ce în ce mai rare, iar parcarea îmi strică tot cheful de treabă. Deocamdată am noroc cu loc de parcare asigurat la job și acasă. 

Link to comment

Am un prieten care lucreaza la o firma de distributie a medicamentelor.

Contractul de munca stipuleaza;

  - carburantul necesar pentru distribuirea medicamentelor este suportat de catre angajator.

  - consumabilele (ulei, filtre, placute frana, amvelope, amortizoare, ITP, vigneta, spalare, etc. +manopere) sunt suportate de catre angajat,

  - dupa doi ani de folosire a autovehiculului, angajatul devine proprieterul de drept acestuia, cu acte in regula.  In acest mod il determina sa aiba grija de masina.

Primul autovehicul l-a dat fiului sau. Peste 6 luni o impropietareste si pe fata sa.

In doi ani de zile merge in medie 160-180000 km.

 

Link to comment
Acum 20 minute, PINTI a spus:

- dupa doi ani de folosire a autovehiculului, angajatul devine proprieterul de drept acestuia, cu acte in regula.  In acest mod il determina sa aiba grija de masina.

Gratis sau mai da un ban din buzunar pentru masina?

Link to comment



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines