Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice

Evaluează acest subiect


maxente

Postări Recomandate

1 oră în urmă, Ion_Bumbu a spus:

Pai avind masina cu celula de combustie de ce sa folosesti o baterie scumpa si mare?

Aia are doar rol de rezerva de energie la accelerare si recuperare de energie la frinare impreuna cu ceva baterii de supercapacitori, nu de lucru.

Pai io stiu, ma gandeam ca nici la hibride nu foloseste la mai mult si totusi la majoritatea  e cu Li... nu ca Toyota n-ar folosi NiMH si la unele hibride....

Cat despre supercap-uri io-s fan dar n-am gasit nimic scris la Mirai... stiti dvs. mai multe despre asta? :) 

Link spre comentariu

In general bateriile pica prematur daca-s abuzate... toate, indiferent de chimie... la incarcare sau la descarcare... frana regenerativa ii prezentata ca fiind buna cand cobori pe Transfagarasan dar in realitate ii folosita mai des la semafor... si poate ca n-o fost chiar prost Musk&Co atunci cand au preluat Maxwell... dar vom vedea, probabil... :) . 

Link spre comentariu

Pai exact asta`i rolul supercapacitorului, preia socul de curent la demaraje puternice, Li nu`s foarte fericite la curenti mari.

Pe de alta parte NiMH sau NiCd merg foarte bine la curenti de descarcare mari si admit mai multe abuzuri decit Li.

Probabil asta este si motivul alegerii lor ca baterie la Mirai.

Link spre comentariu

Cand ai o baterie de 50-60kWh nu prea tragi tu asa curenti mari din ea cat sa o strici.

Ca nu esti pe circuit sau pe o autostrada de germania...

Abuzu e de la caldura si starea de incarcare maxima, lucruri cam greu de evitat.

Hibridele de la toyota evita cea de-a doua, adica mentin bateriile intr-o gama buna de incarcare pt prelungirea vietii.

Avand in vedere aplicatia, e usor de facut, dar la o full electrica maigreu sa ii explici omului ca bateria aia de 50kW o poate folosi doar la 40...

Link spre comentariu
Acum 2 minute, Sharky a spus:

Cand ai o baterie de 50-60kWh nu prea tragi tu asa curenti mari din ea cat sa o strici.

Tragi sau impingi... :rade:

NU poti sa ai un castig notabil din franarea regenerativa curenta (adica ce ziceam de semafor nu de Transfagarasan) daca nu incarci rapid in ceva energia obtinuta din functionarea motorului ca generator. Ori asta, oricum o pui inseamna un curent f.mare pt. scurt timp. Daca faci asta cu un acumulator la granita specificatiilor lui, cam cat o sa tina si cam cat o sa reusesti sa "recuperezi"? D-aia tot se bate toba cu super condensatorii si personal nu vad vreo hiba... doar ca tehnologic nu-s acolo unde am visa noi sa fie....

Ganditi-va cam cat s-ar economisi la baterie daca ai porni de pe loc in oras cu ce ai economisit din franarea anterioara, macar c-un 50% randament...

 

Link spre comentariu
Acum 36 minute, Sharky a spus:

Avand in vedere aplicatia, e usor de facut, dar la o full electrica maigreu sa ii explici omului ca bateria aia de 50kW o poate folosi doar la 40...

La o full electrica nu îi spui omului ca are baterie de 50. E suficient sa-i arate ca-i plina la 40. Asa ar fi mai cinstit, dar na, fudulia.

Link spre comentariu
Citat

Ganditi-va cam cat s-ar economisi la baterie daca ai porni de pe loc in oras cu ce ai economisit din franarea anterioara, macar c-un 50% randament...

 

Nu stiu cit ajuta frinarea regenarativa - posibil mai mult sa incurce...

O masina de 1500 kg la viteza de 50 km/h (13.88 m/s) are o energie cinetica de 0,04 kWh. La 200 de frinari pe 100 km putem recupera maxim 8 kWh. In fapt doar 4-5 kWh vor ajunge in baterie. Cred ca o economie mai mare s-ar putea face conducind mai potolit... ... Si asa ar conduce majoritatea daca ar sti ca nu au frinare regenerativa!

Editat de d2134
Link spre comentariu
Acum 20 minute, d2134 a spus:

Nu stiu cit ajuta frinarea regenarativa - posibil mai mult sa incurce...

O masina de 1500 kg la viteza de 50 km/h (13.88 m/s) are o energie cinetica de 0,04 kWh. La 200 de frinari pe 100 km putem recupera maxim 8 kWh. In fapt doar 4-5 kWh vor ajunge in baterie. Cred ca o economie mai mare s-ar putea face conducind mai potolit... ... Si asa ar conduce majoritatea daca ar sti ca nu au frinare regenerativa!

Eu vad lucrurile altfel:

1. Presupunand prin absurd un randament de 100% o masina care se opreste de la 50km/h la un semafor va ajunge inapoi la 50km/h folosind doar energia recuperata, fara nici un consum din baterie.

2. O masina obisnuita consuma incomparabil mai mult atunci cand accelereaza fata de atunci cand pastreaza o viteza constanta, lucru usor de observat la orice masina care afiseaza consumul instant.

Mie asa-mi da ca daca iau in considerare astea doua chestii, chiar cu un randament la jumatate dar tinand cont ca mersul in oras e de fapt o serie de franari si accelerari cu rare perioade de mers constant, ar iesi ceva bun... :) 

Editat de informer
Link spre comentariu
Acum 10 minute, informer a spus:

1. Presupunand ipotetic un randament de 100% o masina care se opreste de la 50km/h la un semafor va ajunge inapoi la 50km/h folosind doar energia recuperata, fara nici un consum din baterie.

Asta ar presupune ca pe drumul dintre puncul in care a inceput frinarea si pina la punctul in care masina a atins 50 km/h sa nu existe frecari de niciun fel. Nu poti sa faci manevra propusa de tine nici ipotetic, e impotriva legilor naturii.

Link spre comentariu
Acum 15 minute, d2134 a spus:

Asta ar presupune ca pe drumul dintre puncul in care a inceput frinarea si pina la punctul in care masina a atins 50 km/h sa nu existe frecari de niciun fel. Nu poti sa faci manevra propusa de tine nici ipotetic, e impotriva legilor naturii.

Daca va uitati am modificat "ipotetic" in "prin absurd" tocmai de aia. :)

Energia cinetica a unei masini care opreste la semafor se transforma in cea mai mare parte in caldura. 

Franarea electrica transforma energia cinetica in energie electrica folosind motorul ca generator si disipa aceasta energie pe niste rezistente de sarcina, obtinand pana-n final tot caldura.

Franarea regenerativa incearca sa recupereze aceasta energie.

Banuiesc ca astea le stiti si dumneavoastra foarte bine. :) 

Nimeni nu-si pune problema eliminarii complete a frecarilor, este clar ca acestea vor exista intotdeauna insa cred ca stiti ca randamentul de conversie electric <--> mecanic si retur  al unui motor/generator electric are o valoare destul de ridicata?!?

 

 

Editat de informer
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări