Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

Sharky

Moderatori
  • Content Count

    6,677
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

142 core_reputation_level_5

About Sharky

  • Rank
    Tortionar

core_pfieldgroups_2

  • core_pfield_6
    Cluj-N

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pai nu? Test drive doar, la toyota, masina erau nou nouta, hibrid evident. Nu faci raliu cu ea, dar ai probleme si la borduri inalte ca freci cu masca fata. Si da, deschizi portbagaju la corolla sau la chr si e tot aia! Locurile din spate zici ca s cusca de caine. Atunci care e avantajul? De fapt stiu, domne e mai sigura, ca stai mai sus, sau au unii impresia ca e pt drumuri proaste sau off road. Si alte legende ale soferilor. Cel mai mult ma distreaza aia care zic ca se conduce ca o masina mica ca e la fel de aglia. iar consumul ridicat cum il mai justifici prin eco hipsterism? Cam de aia nu m as complica cu asa ceva. Dar fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii, nu judec pe cine is cumpara, doar ca obiectiv privind lucrurile nu vad vreun avantah real.
  2. Ai bucse, mai schimbi gume, arcuri suspensii sa o faci sa steam ai bine pe drum. Ai de lucru si la electrica.
  3. Dupa cum zicea Ion si eu, hibridele sunt de prezent si viitorul apropiat, asta ca sa nu zic ca exista de 20 ani. Electricu mai are mult. CHR e o porcarie in opinia mea. un mini suv in care ai loc abia cat in corolla hatch. Portbagajul e identic, garda e inalta, mai putin in fata unde ai masca de iti matura pe jos. DAca nu ai de mers pe coclauri nu ii vad sensul, dar si pe coclauri de nu esti atent ii agati masca. Ca sa nu zic ca in curbe nu sta la fel de bine, simti ca e mai inalta. Stiu ce vb, mama nevestei are hibrid corolla luat anul asta, ne-am uitat de mai multe ori pana am ales-o. A bifat cam tot pe ea dar am cam uitat cat a fost, oricum la banii aia nu cumperi electrica. AStea merg fain, poti merge electric multa vreme cat nu te dai la ea. Consumul de cand o are e in jur de 4, masina merge preponderent prin oras. PE la benzinarie trece f rar. Ce nu inteleg eu e ca de ce vine echipata cu 225 45 17, in mod sigur cu niste gume mai normale gen 195 65 15 consumul ar fi fost mai bun. Sa nu uitam ca regimul unei baterii hibrid e mult diferit fata de o electrica. Masina o tine in zona optima, nu o descarca de tot si nici nu o incarca full si nici nu tragi 7 piei de pe ea. Iar pretul de inlocuire e acceptabil, nou cu garantie.
  4. F interesant ce spui, dar care este motivul pt care se intampla asta si cum ajunge acea cenusa sa fie radioactiva? Nu as crede ca e datorita procesului. O fi datorita componentei materialelor arse? Iar la ingrasaminte? E f interesant ce spui, astept explicatia.
  5. Dar de pret ce zici? Ca la banii aia primesti un renault clio... I3 mai arata cum arata. Prima varianta de la leaf nu e de cumparat din motive de fiabiliyatea bateriei. Nu are racire. Incearca si un hibrid de la toyota.
  6. Presupun ca e vb de un nivel acceptat. Nu? Intreb si eu, ca orice om fara studii in domeniul fizicii mai mult de liceu.
  7. MA, viitorul ala e, dar nu si prezentul.
  8. Cred ca rareori si a pus un politician problema asta... Alta ar fi fost lumea.
  9. pana atunci pleci de la putere si nu mai e problema ta. de te intreaba cineva spui ce a fost a trecut, asa erau vremurile, bla bla.
  10. Jmekerul e ala cu be am veu de 15 ani si numere de bg.
  11. Pai cine te o pus sa o schimbi daca mergea? In general am vazut o tendinta de a folosi placute dure pt durata lunga de viata si la final schimbi si discul, dar dupa multi km. Idem si pt alte consumabile, reviziile devin mai rare dar totodata mai scumpe. Cred ca e mai ok asa, doar cine are timp sa mearga cu masina tot a doua zi in service. In vest freaca lumea merztanele taxi cu revizii tot la 30 50k pt ulei filtrele de aer parca au 80k si motorina 60. Si uite ca vin masinile de acolo cu 500k functionale si evident crapa in la noi. Dar pt cine o ia noua mi se pare afacere buna. Ma refer la motorul 651. Euro 5.
  12. Condusu e ca si alergatul. Alergand te obisnuiesti si devii mai atent. Totul e sa gasesti ritmul. Nici prea repede ca obosesti nici prea incet ca incepe plictisul. Asta daca nu intervin alte conditii care evident primeaza si care sunt legate de conditiile de trafic.
  13. Cu masini puternice si stabile la 100 te plictisesti, iti vine sa te dai jos. De acolo in sus in functie de echipare, gume suspensii si sofer ii dau sau nu pedala. Cu mertzanu in echiparea initiala, arcuri moi, telescoape confort, rualte 170k in Romania pe drumuri bune, gen autostrazi facute la nivel, nu in valuri, pana pe la vreo 160-180 erai zmeu, adica viteza aia o atingeai, dar de dadeai de valuri musai sa o lasi mai incet. Dar in germania la 230 trebuia sa prevezi fiecare sant din autostrada, sa tii bine de volan si sa nu te puna michiduta sa faci vreun balans ca instant iti crestea pulsu. Acu cu suspensie standard, avantgarde e altaceva masina, dar si simt ca nu avem cele mai bune drumuri, din pacate si e cam enervant sa simti masaj nesolicitat. Nu laud mertzanu, doar exemplific o masina care am condus-o des. Cu te de i-ul a je me, de pe la 130 te cam apuca panica, pe drept urca arcu bine, dar de la 160 simti ca se plafoneaza, motorul sare de 3mii ture si suna de zici ca sta sa decoleze. Pai iti vine sa mergi mai repede? Plus de vrei sa schimbi banda ceva mai brusc din cauza vreunui cretin, te cam ia cu panica. Asadar o lasi usurel, curbele le abordezi cu precautie, nu faci balans, nu ceri la masina ce nu poate sa faca. Pe scurt cu anumite masini te plictisesti sa mergi legal, aia e problema si de manca in dos sa o calci, mai ales cand esti sofer de weekend ca mine. De radare ma cam anunta colegii, dar in general o calc peste limita de carnet doar peunde e sigur, pe unde am vizibilitate, cand drumu e uscat si ma simt in siguranta. Nu o sa ma vezi alergand pe ploaie. Si niciodata nu o calc ca sa ajung la magazinul din colt. De am de condus multe ore, da o calc, ca in final scot vreo 10-20% din timp si conteaza. Legal imi e aproape imposibil sa conduc multa vreme ca ma oboseste, lipsa provocarilor imi dilueaza rau de tot atentia. Si pentru asta incerc sa conduc mai la consum, sa schimb optim vitezele, sa scot din viteza fara ambreaj, sa sincronizez vitezele, sa anticipez cat pot sa nu folosesc deloc frana, etc. In felul asta imi ocup cu ceva creierul si evit sa merg sportiv si periculos de repede. Depasirea o fac dintr-un singur motiv, daca eu merg la drum lung si l-am ajuns pe unul din urma un lucru e clar, ala tot mai incet o sa mearga decat ritmul meu. ASa ca trec eu imi vad de ale mele, el de ale lui. Idem si daca ma ajunge altul din urma, ii fac loc pe cat posibil si n-are decat sa mearga in ritmul lui. In schimbi cei care se ambinitioneaza, sunt creme de la creme. Si dupa ce in final scapi de ei, raman in urma, evident, dar ti-a aratat baiatu ca si masina lui trage, desi in general aia iau curbele ca ultimii prosti. Aia-s adevaratii frustrati. Mie unul mi s-a intamplat ca mergand repejor, dar nu repede la 130 la ora sa se tarasca pe langa mine un amarat de logan 1.4. Vazand ca nu mai termina depasirea, eu necrescand viteza, am lasat pedala, omul a luat-o inainte, mi-a multumit s-a dus in boii lui. Mergea prea repede pt dispozitia mea de moment si ce rost avea sa ma iau la curse cu el? El cu ale lui, eu cu ale mele.... Cam asa vad eu lucrurile, nu e musai sa fiti de acord cu mine.
  14. Da, dar nu se aplica decat in anumite zone, si culmea se aplica automat de catre camere. Ai marcaje pe sosea, de camera vede mai putin de 2 marcaje intre tine si ala din fata, primesti o vedere acasa, cu plata la destinatar.
  15. Prefer antena 3 sau pe veorica. Dar nu inteleg ceva. De ce mama naibii daca is asa ieftine, nu se vand in draci? Sau da, stiu, regii petrolului. Si inca o faza. Au ales fix leaf ul care e stiut ca nu are racire la baterie ca s au zgarcit si viata in general e cam redusa. plus sa privim aberatia asta cu intretinera altfel, pe langa ulei si niste filtre care s bani marunti, restul nu ai ce face la o masina noua. O curea la o masina noua bine facuta tine cam 120 150k. conform rulajului mediu inseamna 10 ani in tara. (*m uitat care e rulaj mediu dar era undeva sub 15k date oficiale) hai cu revolutia, de maine o dam pe electric, doar daca ati votat!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.