Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sharky

Moderatori
  • Content Count

    6,852
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Sharky

  • Rank
    Tortionar

Profile Information

  • Locatie
    Cluj-N

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Intrebarea cu cat randamewnt sa aiba era retorica. Va rog nu mai scrieti ceea ce e evident. Intrebarea e cat consuma. E plin de ciudati in toata tara. Ieri eram pe a1 pe langa pitesti si un nebun dadea blitzuri din spate sa ma trag pe banda 1 desi vedea clar ca e masina in fata mea si amandoi depaseam tiruri. Probabil nu depaseam destul de repede pt gustul lui. Urcat parasolarul de pe luneta si sa fie sanatos sa stea sa astepte.
  2. Trebuie practic ceva. Pt ca urcatul nu e deloc gratis. Una e sa o lalai pe drept. Iar recuperarea cat randament sa aiba? Electric plus soferia, ca de ti se inchide curba in fata musai sa pui frana si pierzi ceva. De aia eram curios de cifre reale plus conditiile.
  3. Scrie asa bre, ca in stilul ala cu loganu dci sau focusu dizeeeel scot 3. Iar autonomia e infinita ca in aia peste o mie km sigur dau de o benzinarie, plinu in cateva minute. Cu cazanu de conceptie de acum 20 ani cluj-curtea de arges 11.5l pe gaz. Si mai erau vreo 10l in rezervor deci ajungeam la pitesti. Urcat repede pe serpentine drumul fiind liber. Pana acolo mers iar cam repede dar nu exagerat. Tinut motorul in zona 1500-3mii in treapta cat mai mare, iar pe autistrada nu am sarit de 150 pt ca desi motoru te imbie, n are rost sa risc vreo amenda pt cateva minute cat poti castiga. Dar sa fi trebuit sa opresc ca am terminat autonomia, era cam nasol, adica in loc sa fac traseu montan, stau sa il incarc. Si ma indoiesc ca in locurile de parcare pe transfagarasan vor aparea statii in curand. Asta ca sa poti sa folosesti o masina relativ modesta electrica, ca tesle si dinastea nu sunt pt toate buzunarele. O intrebare pt kona, daca treci muntii cu cat creste consumul? Dar daca conduci mai repejor dar in siguranta. Ce nu agreez personal e mania asta de a face economie. Sa vezi tesla cum urca dealu in ritm demn de un autobuz incarcat sau cate un hibrid de o lalaie maxim. Ca oricum e ieftin combustibilu ce rost are sa mai economisesti inca 50bani?
  4. 1500e pe noapte e pret de burj al arab. Ori pretu e o exagerare ori daca e real e pt snobii cu bani care se lauda intre ei care mai de care cat a dat mai mult pe ceva evident supraevaluat. Azi piata e libera, ai de unde alege, poti zbura in lumea larga. Ai ce vedea de multe ori la preturi decente.
  5. Si care a fost consumul? In w/km.
  6. Eu ma refeream la DC care ajunge la tweeter. Nu la restu. DC, mai bine zis fr joase sigur nu ajung. Alte mizerii da, mai mult ca sigur.
  7. Poate ceva problema de conexiune/bucla de masa, dar in zona fr inalte cumva. Ce stiu eu ce cuplare parazita sau decuplari care nu isi fac treaba, etc. Bobinuta aia de cativa uH ar fi venit la fix. Tw ala sigur nu integra si nici nu era impins asimetric in "DC" din simplu motiv ca ma indoiesc ca era legat direct la amplif. Avea sigur un cond in filtru pe undeva. Dar evident, ce se intampla e de evitat. Plus ca nu stii cand o poate lua razna. Eu de aceea pe langa protectie DC as pune f usor si o protectie la HF, care sa decupleze iesirea cand simte mizerii ce nu au ce cauta. In boxa n-au ce cauta fr inafara benzii audio, iar pt cine vrea totul as pune inca un prag, peste 40kHz sa fie ultra sensibila treaba, gen 0.5V.
  8. Care e limita de viteza la care se ia carnetu in spatiu? Tre vigneta? Gume de iarna obligatorii in sezonul rece? Taxa de tunel warp se plateste?
  9. Ce conteaza 1V in plus sau in minus? reteaua variaza cu mai mult de atat! Totodata e posibil sa auzi mizeriile, alea care le vezi pe dreptunghiular. Am postat ceva asemanator, unde m-am luat dupa APP note pt lm3886 care avea un cond de cativa pF direct itnre In + si -. Pe dreptunghiular apareau mici ondulatii, iar daca faceam un sweep aparea ceva gain in zona 80kHz, sau asa ceva. Ghici ce, era cat se poate de audibila diferenta, inaltele capatau un sasait un plus. Nu era deranjant sau ceva, dar se auzea. Testul era ca impingeam cu o bucata de plastic condensatorul care era lipit doar intr-o parte. Evident ca nu am eu urechile ascutite sa aud zona de 80Khz, dar o armonica de la 80 care se combina cu alta la 86 (sa zicem) numai bine produc batai in zona audibila! Posibil si aici. Totul depinde de cata capacitate are sarcina si cablul. Cel mai bine testezi pe dreptunghiular. Daca ampliful e mega compensat si limitat pe intrare, bobina asta ar fi degeaba. E treaba de design, sunt multe solutii bune, importanta e imaginea de ansamblu, sa iasa ce ti-ai propus. Spor!
  10. Buna reclama...ca aia e in fond.
  11. OMul e in spatiu, pe satelit, timpul la el trece mai greu,
  12. Eu altceva am zis. In primul rand busul ala daca e in miscare nu inseamna ca e cu adevarat in miscare. Totul e cum te raportezi. Citeste cu atentie ce am scris.
  13. E trist. Si ce e aia reper fix? Hai ba, ma lesi? Daca cumva busul merge in sens contrar, iar nevasta, necasnica de fapt se deplaseaza? Hai bre ca dai niste dume de sta ceasu. ASta edaor pseudo fizica, citesti, aplici ce iti convine, ca doar forumu suporta orice aberatie.
  14. Auleo, iecstraterestu nostru s a lasat de radio-amatorism si se apuca de calatorit in timp. Nah. Calatorie placuta! Hai sa iti spun singura chestie posibila de a calatori in timp: Te muti in varf de munte te izolezi de orice, prezentul merge spre viitor, in schimb prezentul tau va ramane in trecut. E la indemana oricui.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines