Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

Sharky

Moderatori
  • Content count

    6,162
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

142 Excellent

About Sharky

  • Rank
    Tortionar

Profile Information

  • Locatie
    Cluj-N

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sharky

    Logan14. benzina (se opreste motorul din mers)

    Ai motor pas cu pas pt reglarea relantiului? Daca il tii turat din pedala mai face? In sarcina merge ok si doar scos la liber moare? Scoate mufa de la sonda lambda, vezi daca se schimba ceva. Astea is ieftin si f usor de incercat. Daca era pompa facea si la cald, figuri in sarcina, etc. In primul rand nu schimba nimic.
  2. Sharky

    FR 2x15'' + 2x1''

    Mult prea mic. de la 6.8 in sus, mai degraba 10, asa din intuitie. In general e cam asa as zice pt un dif 8 ohmi. Cam 1-1.5mH si cond de 10 - 6.8u in functie de cat de multe medii vrei. Fiind 2 in paralel bobina e jumate, condul e dublu. Dupa cum zice ssb, o bobina mare cond mic iti atenueaza mediile. Priveste cam as: de la fr X incepe bobina, apoi daca condul e prea mic incepe de la X + Y, deci mai sus. Cu cat condul il cresti cu atat Y scade si incep sa cada deodata. Totodata o bobina nu taie decat de la valori f mari, ea doar atenueaza mediile. Se vede clar in graficul tau. Nu uita ca wooferul are inductanta (0.5-1.5mH tipic, de la mic la mare in jurul 1kHz) si aia contracareaza bobina din filtru, mai ales cand sunt de valori asemanatore. Cand pui condul se schimba treaba. Eu inteleg calculele simularile sunt de acord cu ele, dar in aceasta abordare nu sii au rostul si doar in greuneaza procesul. Aici e trial and error, cu feedback de la microfon pt o imbinare perfecta, nivelul se regleaza dupa ureche pt ca microfonul e prea neliniar deci putem conta pe el doar in zona de imbinare. Pentru calcule savante eu zic sa deschidem alt topic, asta e unul scurt si la obiect pt rezultate rapida. Adica nivelul urmator peste lalena.com. Arta se poate face, evident, este binevenita, dar ca sa ajungi expert mai intai trebuie sa treci prin stadiul de incepator.
  3. Sharky

    Viraj la stanga

    Ma danila, tu stii ce e ala sarcasm, sau nu serviti asa ceva la constanta? Bine ca ai ratat fix continuarea. Vezi de ce tot ce vezi tu ti se pare gresit? Fix de aia ca nu stii citi pana la capat. Rechini nu exista, stai tu linistit, doar tot felul de tzafnosi care se umfla in pene cu banalitati, gen ca numai tu stii ca masina poate sa traga dupa inclinatia drumului. MAre descoperire! Ok nene te dai repede cu moto, asa si? Se schimba legile cu ceva? Zi mai bine daca motocicleta fuge de spate/fata daca e sa iei un crater care e prezent pe soselele noastre. Ca din pacate asta e tara in care traim. De asta chiar is curios. La o curba ca luata in viteza, ce se intampla. PE bune acum zi-ne tu, daca tot te dai, fa si tu ceva util nu te umfla in pene, ca oricum te ia lumea in ras. Si nu o da iar in aere de diva ca doar tu stii, ca am 2 prieteni motociclisti, si nu de azi de ieri.
  4. Sharky

    Viraj la stanga

    Nu, 80% ce intelegi tu e scos din context si e voit facut sa sune gresit! Rastalmacesti lucrurile omitand chestii esentiale! La fel ai facut de fiecare data! Vezi ce am zis eu de w221 si apoi ce aberatie ai scos tu cu raliul si suspensiile moi. Ce legatura are una cu alta, numai tu stii, dar important e ca ti-ai dat dreptate! Eu am zis clar ca nu stiu asta, dar la bicicleta in curba de prind un hop mare imi fuge spatele. e periculos. E drept ca nu am suspensie spate, doar picioarele. Zi-ne daca asa e pe motocicleta. Atentie mare, hartoape! Care din pacate nu lipsesc de pe strazile patriei. Ce sa zic cred ca asa e, si mie doar drept imi place sa ma duc, si pe bicixleta tot asa, nu stiu cum naiba se face ca tot pe poteci de munte si drumuri naspa ajung.
  5. Sharky

    Viraj la stanga

    Cam aia e baiu ca strada nu e dreapta, deci ti-e cam morcov cu motoreta, nu de alta dar poate cazi de prinzi o hartoapa in curba. Ma rog asa intuesc eu. 1.7cdti, ala e baza clar, face orice Ferrari. Cred ca doar 1.9 te de i e mai tare, evident chip si egr off! Danila draga, eu am fost de acord cu tine ca in filmul cu fatuca aia a gresit, ce a fost in accidentul ala nu stiu. Dar fapt este ca asa cum a spus colegul nostru, poti sta sa faci stanga, sau sa te pregatesti (semnalizare, lipire de ax) si berbecul din spate sa ramane la planul de a depasi prin stanga. Nu te pui cu prostu... Eu nu am zis ca faci asta, dar sunt prosti care o fac. Vezi patania colegului nostru.
  6. Sharky

    Viraj la stanga

    Evident ca dau prioritate, daca am la cine. Daca nea Gigi motociclistu e departe, aduca dureaza mai bine de 10-15s sa ajunga la mine, sa fie sanatos, e ca si cum nu ar fi. Ma pun pe ax, astept sa fie liber si fac stanga. Ca intre timp Gigi se gandeste sa ma depaseasca prin stanga, e ghinionul lui, eu semnalizam demult si eram lipit de ax. Daca stie cum sta treaba, depaseste prin dreapta. As vreau eu w221, dar is prea zgarcit sa dau atatia bani. Bugetul pt asa ceva sare de 25mii E. Cu ala chiar ai prioritate, cand misti ditamai tancu, dar cred ca abia mi-ar incape in garaj. Nu ti-am spus ca nu e degeaba scoala? Am carnetul, aia e important! Restul sunt detalii, ca sunt b0$$ cu mertzan. Inainte eram parlit cu cazan.
  7. Sharky

    Viraj la stanga

    Degeaba nu a fost, am carnet! Asta e important, nu ce parere au altii. Deci daca nu e depasire atunci omul nu are vreo obligatie, mai ales daca e lipit de ax, ca face stanga. Tu vii din spate, de schimbi banda, e deja depasire si e improprie pt ca ai gresit partea, omul sta si asteapta sa faca stanga, semnalizeaza etc. QED pt problema initiala, dupa 70 pagini.
  8. Sharky

    Viraj la stanga

    Da, se intampla f des, dai de un scooter care poate vrea sa mearga incet in curbe, mai ales daca e ud pe jos. Si da s-a intamplat sa depasesc motociclisti pt ca pur si simplu ei vroiau sa mearga incet si eu mai repede. La fel si invers, la fel m-au depasit logane. Daca omul e grabit, eu il las sa se duca, ii fac semn chiar! Ca biciclist de te duci cat mai aproape de bordura, esti un pic inconstient. Pt ca sunt soferi care ignora distanta de siguranta si e nasol rau. Tu ai scris cu zeci de pagini in urma ca nu e depasire daca mergi in paralel cu alta masina. https://www.elforum.info/topic/129101-viraj-la-stanga/?do=findComment&comment=1611534 https://www.elforum.info/topic/129101-viraj-la-stanga/?do=findComment&comment=1611546 Acu hotaraste-te, e depasire sau nu e si cum e cu virajul la stanga? Macar ai recunoscut ca poate fi si asa!
  9. Sharky

    Viraj la stanga

    Cu viteza posibil, unghiul e mare, totul pare mai rapid pe wide. Uite alt aspect care l-ai subliniat fara sa vrei. Tu spuneai ca asta nu se considera depasire, e doar mers mai repede intr-un alt sir. Evident ca in cazul asta e frumos sa iti lase loc, si eu asta fac, vine unu, mai bine sa treaca in fata, sa ma scap de el, sa nu stau cu stres ca oare cand o sa depaseasca. Idem daca eu "depasesc" unul care merge incet in curba, chiar daca semnalizez nu cred ca il oblig pe motociclist sa mearga pe marginea drumului ca sa treaca mandea cu masina? Legea nu prea e clara cu cazurile astea limita. Daca nu ai calcat vreo linie continua da din acel punct de vedere e legal. Cu viteza in schimb, mai incearca!
  10. Sharky

    Viraj la stanga

    Daca nu ai calcat vreo linie continua da din acel punct de vedere e legal. Cu viteza in schimb, mai incearca! Profiti doar ca legea e "vaga". https://www.e-drpciv.ro/intrebare/1202/ce-obligatii-are-un-motociclist-atunci-cand-vrea-sa-execute-o-depasire Distanta suficient de mare. Tu spui ca suficient e 1mm, te vede militianul spagar spune ca pt el e minim 1m ca daca e sa cazi, sa nu ii zgarii masina. Te vede un politist ok, nu zice nimic. Unde e dreptatea? Daca ar fi ploaie tu iei curba incet, precaut, ca na mai bine ajungi mai tarziu, decat la service cu motcicleta trantita. Si pe langa tine trece unu care efectiv te rade, ca doar e loc. Nu prea iti place. Ti-am mai zis asta. Nu se oftica nimeni, dar de le razi oglinzile cam enervezi lumea. La fel cum te enerveaza aia care nu iti lasa loc. Mai taie din ele tatae, credeam ca intelepciunea vine cu varsta, dar unii doar se afunda.
  11. Sharky

    Viraj la stanga

    Ete na, te-ai nascut pe motocicleta. Stiu cum e, e faina senzatia, dar probabil te obisnuiesti repede si vrei mai mult. Sa nu ma dau cu motocicleta e o alegere, ma indoiesc ca nu as fi in stare sunt multe criterii pentru care am evitat. Sunt niste bani, pe care ii dai cu riscul de accidentare, fie din vina ta, fie din a altora. Dar cine stie ce va fi pe viitor. Si cu bicicleta evit masinile pe cat se poate ca e plin de idioti. Cu planeitatea am explicat clar inca din primul post: "masina cam tine drept daca drumul e drept, exclus cele inclinate bine si pline de gropi" In rest tot ce afirm despre mine e o minciuna clara, doar ca sa te dai mare. Crezi ca tu esti singurul care ai observat ca masina trage dupa inclinatia drumului? Sau ca sunt denivelari care te agata si parca te trag intr-o parte? :)) Plus stiu cum merge o chestie pe doua roti si ce stabilitate are o bicicleta, DAPOI o motocicleta care are kilele jos, nu sus! In rest iti raspundeam la aberatia ta cu w221 de raliu si suspensii tari vs moi, care nu aveau legatura cu discutia si iar mi-ai pus vorbe si concluzii in contul meu. Daca o motocicleta e mai confortabila ca un S klasse (sau orice masina w221 a fost doar adus in discutie din cauza pozei) apoi....cred ca s-a intors lumea cu susul in jos. Stii f bine la ce ma refer: e liniste, stai intr-o pozitie f relaxata, muschii sunt toti relaxati la nivel maxim. La masinile scumpe treaba e la fel de inerta si la viteze f mari. Provocari sunt zero mai ales pe un drum plictisitor gen autostrada. La asta ma refeream, iar orice om cu un minim de bunovointa intelege asta. Legat de condus la nivel de reflex, nu stiu ce sa zic, dar tu conduci constient 100%? Condusul pentur mine e in mare reflex. Constient e doar cand nu sunt in clar cu ceva, pe unde trebuie sa te incadrezi, cauti indicatoare intr-o anumita directie etc. Strategiile care le aplici, in mare sunt reflexe dobandite, in ideea, ai un pattern matching pt situatia data (ca te-ai intalnit cu ea de multe ori) si stii direct ce sa faci. Restul "stie mana" cat sa traga de volan si piciorul ce si cat de puternic sa apese. Cu cat conduci mai mult si prinzi situatii, inveti din ele si baza de pattern matching si raspunsuri e mai mare si tu raspunzi si executi mai repede si mai bine. Cam asta e "aplicatia de condus". Cand esti constient esti mai LENT si mai periculos. Ca tu de fapt vrei sa spui ca dupa multi km obosesti si parca ar fi alta persoana care conduce in locul tau, asta da, dar exprima-te corect. Asa ca tatae, esti grozav, ai facut multe, dar mai taie din ele. Legat de depasirea care nu e depasire. Daca omul vroia sa mearga mai pe stanga, adica sa nu ai tu loc fara sa calci linia era fix treaba lui si tu nu aveai ce face decat sa stai sa se elibereze contrasensul. E obligat doar sa nu iti sara in fata, dar daca el deja e acolo, sa fii tu sanatos si sa stai dupa el ca de-l lovesti din spate nu te crede nici naiba. Astia se trag din aceleasi motive ca orice om normal, vede ca vine un teribilist, il lasa sa se duca sa nu ii poarte de grija. Dar nu e vreo obligatie.
  12. Sharky

    Viraj la stanga

    Nu sari din una in alta! Eu am zis clar de senzatie. Da, iti vine sa adormi pt ca e liniste si pe drept chiar nu ai nimic de facut, te plictisesti. Nu stiu cine ia viraje puternice la 200 cu ditamai limuzina. Nu stii pe unde poti merge cu 200 cu masina? Ai multi ani de carnet, ar trebui sa stii. De putut se poate, vrei filmare? Si cu ce ma dau mare? Nici macar nu am w221. Daca sa dai un exemplu e a te da mare, hai sa fim seriosi. Am ilustrat clar un fenomen, creierul uman e usor de pacalit, mai ales cand ii scade vigilenta! PE motocicleta nivelul de adrenalina e mai mare, intr-o limuzina esti tentat sa adormi. Nu vorbesc aici de nivel de adrenalina la are iti tremura mainile, doar ca esti mai alert. Da, nu m-am dat cu motocicleta, dar pun pariu ca asa e. Nu ai cum sa ai acelasi puls nivel de vigilenta cand stai in masina vs cand esti in bataia vantului. Intr-o masina confortabila esti mai relaxat. ATAT! Da nene, asa e, eram de parere ca w221 e masina de raliu, noroc ca m-ai luminat! Eu asa credeam ca suspensia sport e mega moale ca la w221. (Sarcasm maxim, dar trebui sa scriu, ca altfel tu o iei de buna) Si ai scris de planeitate. Nene, citeste-mi postul, am scris clar ca pe drum drept, nu inclinat! Citeste clar! Adica o autostrada (fie ea si curba, ca acolo curbele sunt f largi) Crezi ca nu stiu cum merge o motocicleta? Stiu si eu ca merge repede. M-a dat unul cu R1, mi-o ajuns ca pasager. Ca pilot nu ma bag, nu am chef sa patesc ceva. Crezi ca nu stiu cum merge ceva pe doua roti cand m-am dat cu bicicleta la viata mea de m-am saturat? Nene , ma dau fara maini de ma satur, daca am chef. MAi ales la viteza mare. Dapoi o motocicleta care are centrul de greutate mai jos? Normal ca merge mai bine si nu a contestat nimeni asta. Dar totodata esti mai vigilent pe ea, vantul si solicitarea fizica te tin "treaz". In masina de ai un scaun confortabil si o antifonare ca in w221 adormi. :))) Doar in logan au sisteme anti adomire, ca de la 110 in sus nu mai auzi nimic din cauza zgomotului de pe admisia motorului. Tu nu poti urmari o idee, un fir al discutiei si rastalmaceti ca de fiecare data. Tunatorule, nu stiu cat e ca nu am ruleta. Voi face poze cand am de circulat cu mertzanu. Eu pt lucru folosesc busu. Nu mai am focusul la indemana, dar cred ca am acoperit masina respectiva. Voi face si pt passat, sa vedeti acolo unghi mort si ce mult cotneaza sa ai oglinzi bune. Ca despre asta e ideea, oglinzi bune vs oglinzi naspa si cat de mult scade unghiul mort! Am editat ca am vazut ca ai editat si tu, ma duc la culcare ca e prea devreme pt mers la scarbici.
  13. Sharky

    Viraj la stanga

    Acu fara suparare, dar masina cam tine drept daca drumul e drept, exclus cele inclinate bine si pline de gropi. De motocicleta nu comentez ca inafara de scootere nu stiu nimic. Dar eu cred ca adrenalina te tine treaz. Pe cate poteci de munte am fost cu bitza, niciodata nu mi-am pus vreo problema, decat dupa cand m-am gandit ca puteam pati una alta, nu stii cand e sa ai ghinion sa nu observi ceva. In masina cam adormi. 160 pe drept, autostrada,, in a mea e doar ceva zgomot in plus de la vant, dar nu ai spune ca e 160. In opelul vechi, logan, e cam mare diferenta acolo da, 160 se simte ca viteza mare si pe drept, creste disconfortul. Sa vezi un w221 cum e la 200, dar apoi cand revii la viteza legala, parca iti vine sa te dai jos. Creierul e f usor de fentat, nu e aparat de masura. Legat de unghi mort, pe scurt, cat timp ajungi cu masina la stalp, masina departata bine, de incape dani cu motocicleta pe acolo, ce unghi mort mai e ala? Vezi dusterul din poza. Ai scris clar: " In poza ta, in oglinda nu vezi decat de la vreo 5m in spatele masinii, adica cam la 2-3m in spatele Mercedesului visiniu." Nu mai tot da la intors. Fata dusterului (ca sta cu spatele la mine) e la 5m, ce zici, doar aia se vede? Si da primele poze sunt cu oglinda stanga, 3 bucati, APOI ultima e cu dreapta, pt ca am considerat ca stanga e acoperita, plus drumul care e la vale!, nici vorba sa spui ca ai cerut cu stanga si eu am dat dreapta! De ce minti? Nu crezi ca e penibil? Mai fac si alte poze, daca nu uit, cand, pana una alta sunt singurul cre prezinta ceva, restul doar DEZINFORMEAZA. Ti-am dat doua poze din masina am scris clar ca oglinda nu a fost miscata, a ramas doar in pozitia in care conduc. Tu o tot dai ca nu e reglata bine. Fa o schita, gen aia cu mercedesurile si zi-mi tu mie care e unghiu mort si cat e. Ca pana acum ai zis ca e la 5m in spatele masinii, ceea ce vezi bine ca e complet fals. Si hai sa iti zic o chestie in stil Dani: Soferii de duminica nu stiu ca iti mai poti misca capul in masina, nu invarti capul pe loc ca un robot si iar ai variatie mare de unghi. Miscarea de cap e rotire + inclinare, sau cel putin asa e in cazul meu. Fa asta cu un telefon si vezi cum se schimba unghiul de cuprindere a oglinzii. O sa zici ca nu e oglinda reglata corect! O sa vezi cat e de greu sa faci o poza care sa cuprinda exact ceea ce vezi. Si apoi nu o sa mai faci atata gargara pe aici. IN alta ordine de idei, te-ai urcat intr-un W221? Asa a ramas? Nu vezi nimic in spate decat de la 5m + 2.5m ? Lasa tu deficiente de comunicare, ca ai turnat niste minciuni de numa. Ai extins unghiul ala de azi maine bagi un tir in unghiul mort! Repet inca o data, Fapte concrete, deocamdata doar eu prezint ceva real. Si evident vorbim de masini dotate cu oglinzi bune, nu logane la care producatorii s-au zgarcit sa puna ce trebuie.
  14. Sharky

    Viraj la stanga

    Da, f corect, nu exista ideea de distanta prea mare, mai ales daca nu depasesti. Si ma bucur ca esti de acord cu uitatul in oglinzi si ca se poate. E normal sa faci asta, doar ca sa stii cam ce ai in spatele tau. Si nu trebuie sa stii pe de rost numerele, doar in mare care e situatia, ca sa stii la ce sa ai grija. E.g. cand mergi pe o poteca de munte, nu stai tu sa te uiti la fiecaare bolovan in parte, dar totusi, de calcat calci calumea, nu te impiedici, nu iti luxezi vreo glezna. Si totusi nu mergi doar cu capul in pamant ca un cocosat. Fals tunatorule, nu mi-ai specificat o parte anume. Prima data am postat stanga, pentru ca pur si simplu asa mi-a venit sa fac poza, si apoi am facut poza la dreapta, cu toate detaliile ca discutia am vazut ca se lungea. Nu o da la intors, citeste ultimele pagini daca ai tinere de minte scurta. Lasa vrajeala ca nu tine. Vezi si tu cum sta treaba. Oglinda corect, incorect, daca ai fi facut o poza la viata ta, ai fi vaxut ca una vede telefonul, alta vede ochiul, la oglinzi nu s-a umblat ion niciuna din poze. Ca o fugit un pic telefonul si am facut poza din alt unghi decat ochiul meu, asta e. Toate pozele inafara de una tin linia masinii, dar tu numai pe aia o vezi. Nu iti dai seama ca te faci de ras? Ai prins ideea, ai vazut unde e masina, restul le poti intui, ma rog, daca nu cumva creierul iti este blocat de orgoliu. Orice om normal vede clar care e unghiul si intuieste cam cat se poate regla. Nu uita, tu ai scris ca nu vezi decat de la 5m in spatele masinii. Taci chitic, te faci ca uiti, dar nu e problema scrisul ramane! Oricat o dai la intors si minti, aberatiile scrise de tine RAMAN! IA vezi pe unde e parcat dusterul si cam cum sta treaba cu aia 5m! ASta ca sa nu zic de distanta laterala mare intre cele doua masini si faptul ca ajunge pana in dreptul stalpului. Taci chitic si te faci ca nu vezi! Problema ca esti tu prea orgolios sa citesti ca sa vezi cum sta treaba, crezi ca stii mai bine si cam de aia te faci de ras. DA frate, chintesenta tehnologiei, fordu focus 2 are oglinzi bune! De parca oglinzile astea i cine stie ce tehnologie extraterestra. DAca esti asa tare in clanta fa tu poze si nu mai tot ne vraji pe aici ca ras si curcile de tine, vorba lui Leco. Ca sunt oglinzi naspa pe masini, ca-s multe, ca-s putine, nu stiu, ca nu stau sa le iau la rand, dar cat timp pe niste masini care le gasesti la 3-4mii E sunt oglinzi care vad bine, eu zic ca deja sunt posibile destul de multe.
  15. Sharky

    Viraj la stanga

    Mama ce destept esti. Concret incepi sa repeti tot ce spun eu, dar cu alte cuvinte, si prezinti ca fiind ideile tale. Adica exact la fel ca si cum ai facut si in alte discutii. C220-urile alea de care esti tu obsedat ti-am zis ca nu stiu ce oglinzi au, in schimb cu E ca urma in poza. In schimb 1.9 te de i, de care e plina tara sta f naspa. Recte se incadreaza clar la ce-a din doua categorie din: "Masinile noi nu au unghi mort, eventual daca esti cat o aschie si te ascunzi dupa portbagaj. Daca ai unghi mort ori ai niste oglinzi de cacao ori habar nu ai sa le reglezi." Idem si dusterul, am condus si eu FL-ul, e ca MCV-ul sta f prost sau ca loganul 1, cum am scris. DAr o masina buna e ok. Cred ca tie iti lipseste din carnet categoriaABCdar! Ca prea nu le ai cu cititul.
×