Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice

Evaluează acest subiect


maxente

Postări Recomandate

Acum 9 minute, informer a spus:

Franarea regenerativa incearca sa recupereze aceasta energie.

...si reuseste! dar nu mai mult de cit arata cifrele (8kWh/100km de drum parcurs in regim destul de dur).  

O masina care parcurge distanta din punctul A in punctul B fara sa isi modifice viteza va consuma si ea energie din baterie, e drept ca mai putin decit una care intre cele doua puncte opreste.

Frinarea regenerativa are avantaje:

- recupereaza din energie,

- emuleaza frina de motor,

dar are si dezavantaje:

- complica instalatia,

- solicita suplimentar motorul si bateria,

- induce soferului impresia, falsa, ca poate conduce agresiv fara costuri suplimentare.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Sharky a spus:

Cand ai o baterie de 50-60kWh nu prea tragi tu asa curenti mari din ea cat sa o strici.

Ca nu esti pe circuit sau pe o autostrada de germania...

Abuzu e de la caldura si starea de incarcare maxima, lucruri cam greu de evitat.

 

Pai si incalzirea de unde provine, nu din curentii mari de descarcare?

Cind un pirlit de I3 sccelereaza de te baga`n scaun nu sint curenti mari, la o Tesla de 200KW motor oare cum o fi?

Aia de impuls de accelerare de niveleaza cu supercapacitori, Leaf era vestit ca omoara bateria mai repede deoarece nu`i avea.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Eeeee, eu cand am intrebat daca autobuzele electrice au zvac la plecare, toti au sarit pe mine, da astia cu i3 au voie sa te bage in scaun, de Tesla nici nu mai spun ca in aia iti inghiti limba :85. Oricum asta se poate rezolva din cateva click-uri: ai depasit 50km/h ... la sfarsit de saptamana primesti "felicitare" acasa. E clar ca acum se stie exact pe unde ai mers masina si cu ce viteza ai rulat. Deci nu mai ramane de implementat decat partea cu "felicitarea" saptamanala, ca daca se vrea lunara .... nu mai are nici de paine soferul! :d

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
Acum 39 minute, Ion_Bumbu a spus:

Si ce are una cu alta?

Unu`i autobuzul, alata e masina, si da, zvic are si tramvaiul sau troleul sau de astea s`a uitat??

Nimereai un vatman tolomac te punea in cur urgent la acceleratie!

Pai sa dea lege sa nu plece lumea cu zvac de pe loc! :d (ca-i tramvai, autobuz, troleu sau masina ielectrica)

 

Pericolul la tramvai era la franare! Am avut un coleg ... care a ramas singurul in picioare dintre toti pasagerii care se tineau de bara, dupa ce tolomacul a pus frana. Frana era .... naprasnica!

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Legat de regenrare:

Cat iti ia sa te opresti, atata iti ia si sa pornesti. ASta cu randament ideal. Evident intra pierderile, ideea e sa recuperezi ceva.

Mai urci un deal, mai cobori o vale.

IAr la toyota mai tii motoru in zona mai buna, avant un CVT legand motorul termic si cele doua motoare/generatoare printr-un mecanism asemanator diferentailului.

Important e ca merge. plus pornirile de la semafor, nu mai ai nevoie sa tii motoru la relanti, etc etc. Ceva tot scoti, cu o benzina de 1L aspirata nu scoti consumu ala, si nici nu ai sprint la pornirea de pe loc.

Dapoi cand imperechezi un motor de 3L benzina cu un motor electric, acolo iese economia adevarata, si ai si cai...

 

Legat de telescoape electrice, audi au facut asta, dar mare lucru nu incarci cu ele. Acelasi rationament de mai sus.

 

 

LEgat de curent, da, curentii sunt mari, dar si bateria e MARE si tensiunea pe ea e mare. Nu se incalzeste la mers normal. Cine face raliu o face pe buzunaru lui.

Se incalzeste stand in soare. IAr de aia nu ai cum sa te feresti.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Daca se foloseste franarea regenerativa, amplitudinea la cursa amortizorului este mica. Doar daca se franeaza brusc .... ai cat de cat o amplitudine. Prin Iasi cand un amic ma ia cu masina de serviciu .... aud si cum ajunge telescopul la capat de cursa :limb: (odata a strambat si o janta si a ciupit cauciucul la intrecere cu un taximetrist).  Iarna cand era zapada si nu stia cam pe unde era bordura .... a sarit masina de bot in sus de zicea ca nu mai pleaca cu ea de acolo. 

 

P.S. Eu glumesc relatand intamplari reale dar sunt constient ca aceste evenimente sunt 0.0000 .... 1%

Eu ma bucur ca cercetarea isi face treaba. Ce ma enerveaza ca toyota prius a fost scumpa si .... tot scumpa a ramas :84, desi nu au adus imbunatatiri. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări