Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 52 minute, Sharky a spus:

Doar de curiozitate, cum erau segmentii facuti la Brașov?

Presupun ca vb de o firma privata numita prems, de facea acele piese dupa revoluție.

mai erau si altii in Brasov care faceau segmenti Prems era una din ele (cea mai mare/cea mai cunoscuta) . Erau unii care prelucrau arbori cotiti (pe care ii furnizam eu cu firma mea - ca-i primeam ca plata pentru automatizarile care le furnizam la niste terti - Roman SA)

Mai erau turnatorii (private) in BV care turnau arbori cotiti in anii 90-00 (nu mai stiu dupa) 

Firma de care o mentionez mai sus ca prelucra arbori, ii stiam personal de cand am lucrat cu ei pe vremuri comuniste, erau intr-o sectie la Roman SA care fabricau motoarele V6 si V8 Diesel care se montau pe camioanele militare, acolo am invatat o gramada de mecanica de precizie si masuratori de precizie de la un tip in varsta care controla piesele taiate de CNC-ul care-l montam la ei in sectie. (prelucra blocul motor de V6-V8). Asa s-au nascut dupa revolutie firmele astea din oameni intreprinzatori care au plecat (cu utilaje dupa ei unii) dar cu tot know how-ul acumulat in decursul anilor.

Totusi ca sa raspund la intrebare segmentii de Prems tineau 80k-100k R1 (R2 nu am incercat)

RR

 

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Setul pe care l-am avut eu era facut de Kolbenschmidt, in cutie erau ambalate separat fiecare reper ambalat in hartie cu eticheta, nu erau montate. Lantul era Tagex, daca nu ma insel. Referitor la ulei, in general inante de '89 la noi cel putin nu prea se gasea in comert numai acel ulei  de 1l cu logoul PECO, inainte era separat pentru vara si pentru iarna, dupa care a ramas nuai un singur tip de ulei de motor.

Ce sa zici, atunci nu erau ata de multe autoturisme ca in zilele de azi, nici abundenta de piese nu era, te descurcai cum puteai.

Automobilul electric dupa parerea mea isi are rostul deocamdata in oras, sau  la distante mai mici in forma unor automobile de gabarit mai mic, usor de manevrat si de parcat in locuri aglomerate.

Trebuie sa evoluam mult si pe partea de retea electrica, si ca cultura automobilistica sa vedem ceva progres.

 

Link spre comentariu

Nu-i adevarat. 

Ce spune tanti provine dintr-o situatie extrema (o exagerare), dar care nu se poate repeta in fiecare zi (ca nu-i iarna in fiecare zi). 

Cifrele se pot obtine astfel: temperaturile trebuie sa fie negative, daca deja sunt 0 grade afara nu mai iese calculul, bateria sa fie descarcata (maxim 1km de autonomie seara), sa faci drumuri de maxim 2 km (dupa care trebuie sa lasi bateria sa se descarce iar) ceea ce presupune maxim 2 drumuri pe zi (ca altfel nu se mai descarca bateria singura din cauza frigului) si masina sa ruleze numai in oras. Acest scenariu duce la un rulaj de maxim 10km in oras pe zi => Deci avem 365 zile * 10km = 3650km pe an. 

 

P.S. Si bineinteles masina sa nu fie incarcata de la priza.

Editat de merck
Link spre comentariu

În SUA, la întrunirile lor, fani înraiti ai marcii Harley Davidson si dusmani a tot ce-i "not invented here", obisnuiesc sa ia câteva motociclete din import, de obicei japoneze, sa goleasca uleiul din motor si sa le conduca turate la maxim pâna se gripeaza. Câtsigator este bineînteles ala, a carui motor cedeaza primul. În felul asta, vor sa dovedeasca superioritatea cazanelor lor. Cam pe-acolo se încadreaza si situatia prezentata de cucoana din clip.

Pravalia unde lucrez, îsi desfasoara o buna parte din activitate în domeniul automotive research and testing (si o alta parte în domeniul marine and stationary engines, ca sa ramân la limba lui Shakespeare) si avem date destul de exacte si, mai ales, necosmetizate, despre consumuri, noxe, randamente, etc.

 

Editat de franzm
Link spre comentariu

 Apropo de bateriile  cu litiu...Aici e un accident să-i zicem "staționar",dar dacă maşina are accident şi e lovit şi acumulatorul?Ăla poate intra în scurt şi poate produce nişte curenți care declanşează arderea.

 Se mai vorbeşte şi că însăşi expunerea electrozilor la contactul cu aerul declanşează ardere.De ce se specifică peste tot să nu înțepi sau să deteriorezi acumulatorii cu litiu?...

 Ca fapt divers,bateriile astea au senzori pentru ambalare termică sau foc?Nu cred să fie o fericire dacă "bomba" de sub c0r ia foc sau explodează în mers!!

 

Link spre comentariu

Bateriile nu contin litiu metalic care sa ia foc în contact cu aerul. Asa ca lumea vorbeste multe, ca doar are gura sloboda.

Deteriorarea mecanica a bateriilor poate duce la scurtcircuite si supraîncalzire locala. Si asta provoaca incendierea bateriei. Bateriile cu litiu (unele variante, nu toate) nu au nevoie de oxigen atmosferic pentru a arde.

  

Acum 9 ore, eos a spus:

Arde si ce e pe langa el nu lasa nimic :)))

https://fb.watch/si4Gc0aIan/

Si atât bolovanii din masina cât si cei din jur lasa masina lânga casa. Ca sa aiba ce arde. Important a fost sa filmeze si sa faca selfie.

PS: Ar finteresant de vazut ce zice "iespertiza" cu privire la cauza focului. Presimt ca va iesi la fel ca în cazul celui care a ars în jud. Timis.

 

 

Acum 9 ore, doru3160 a spus:

Ca sa nu zici ca daca ii pui un ajutaj, se poate inscrie pe orbita...

Nu cumva este vorba de un clip publicitar cu noua varianta de dotari, "Raketa"?

 

Link spre comentariu
Acum 6 minute, franzm a spus:

Si atât bolovanii din masina cât si cei din jur lasa masina lânga casa. Ca sa aiba ce arde. Important a fost sa filmeze si sa faca selfie.

Păcat că nu ai fost acolo pentru că sigur te băgai să o muți. 🤠

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări