Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Recommended Posts

Supercharge-ul de la Tesla are 250kW, in filmare sunt cam 17 ce pot fi numarate deci as zice ca sunt 20 de toate. Daca inmultesc 250kW x 20 statii = 5000kW. Ma indoiesc ca generatorul ala poate furniza 5000kW. 

Link to comment

O fi solutie de back up.

Totusi sa ajungi cu tesla in camp sa nu fie curent...

 

Alt hipsterism am vazut în Danemarca. Pe vapor statie de incarcare electrica. Va dati seama ca acei kWh erau din diesel nu din vreo eoliană.

 

Dar hipsterii laudau ce fain ca isi încarcă electrica.

 

Totusi normele de siguranta erau respectate încărcătoarele erau sus pe puntea deschisa, la aer.

Link to comment

La Iasi, noul aeroport care a costat 392 milioane de lei (deci aproape 80 de miliane de euro) si care are 3 porti de imbarcare cu burduf, foloseste generator pe motorina pentru incarcarea avioanelor (cum se face in Milano, Viena si o groaza de alte aeroporturi). Astea nu le criticam si nu ne deranjeaza desi cand faci un aeroport nou totusi trebuie sa te gandesti ca nu mai poti sa umbli cu generatoare pe motorina. Daca imi aduc bine aminte si la Cluj tot generatoare cu motorina se folosesc. 

Link to comment

Se folosesc generatoare pe motorină, pt că sunt cele mai eficiente, până în prezent, dacă nu folosești alte surse de energie verde. Pe lângă poluarea făcută de avioane, fumul unui astfel de generator e parfum. De vapoare ce să mai zicem... Un singur vapor cu containere, arde din China pana în USA, cca 40t de motorină. La o singura cursă, doar dus. Câte vapoare de marfă sunt pe oceanele lumii, fiecare cu porția lui de ars, câte cap tractor mută marfa pe planetă nu socotește nimeni, dar mă freacă la cap cu încălzirea globala și poluarea la o amărâtă de centrală de apartament, sau de la un motor de pana în 1,8l.

Ipocriți. 

Link to comment
Acum 8 ore, doru3160 a spus:

Un singur vapor cu containere, arde din China pana în USA, cca 40t de motorină.

Atâta consuma un 747. Cele mai mari vapoare trec de 300 tone/24 ore.

Link to comment

Am prins și eu informația de unde s-a nimerit, dar prima data când îmi iau vapor, ii fac consumul și vin cu date reale :)

În context, 300t/zi sună mai rău decât 40t/etapă , deci cu atât mai mult agitația asta cu electrice pt salvarea planetei sună mai ridicol. Totuși, un vapor care sta în călătorie 20 zile, are la bord 6000t combustibil? Mai încape și marfa? 

Cred că ar trebui să reintroduca velierele în circulație. 

Link to comment

Consumul este imens, dar raportat la alte mijloace de transport disponibile este inca un mijloc de transport eficient.

Doar n-o sa construiasca cineva cale ferata China-America.

Tehnic s-ar putea China Europa si ar ieftini cu mult, dar politico-administrativ nu se poate.

 

Din ce am inteles se incearca implementarea unor vele pe anumite vase pt a ajuta.

Totusi atata vreme cat combustibilul este ieftin, cercetarea nu e incurajata.

 

Pana la urma consumul imens e de vina, nu vaporul in sine.

Sunt destule chestii inutile carate de acel vapor.

 

 

Link to comment

Raportat la capacitatea si puterea motoarelor respective  (la vapoare), consumul per kg tansportat sau per mila parcursa este MULT mai mic decat la automobile.

Pastrand proportiile, aceeasi situatie este si la motoarele de camion - adica sunt mult mai eficiente decat cele de la automobile.

 

Link to comment
1 oră în urmă, Sharky a spus:

Tehnic s-ar putea China Europa si ar ieftini cu mult, dar politico-administrativ nu se poate.

Exista.....si functioneaza...

In 2023, 1.9 million TEUs of containers were shipped via the China-Europe Railway Expres

Edited by Усилитель
Link to comment
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines