Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Norad, diesel de la fiat e pe opel unde merge lejer 200-300k fara probleme la motor.

Din pacate cel de 2L e cam mancator de volante, rar sari de 200k cu volanta intreaga.

In schimb 1.9 de 150 cai, chipat la 200, alearga tare fain si consumu e chiar bun.

Plus is facute sa semene cu panal a un punct benzina, turbo intra in forta de pe la 1800 ture, 2mii si se duce bine sus in ture gen 4mii si inca simti ca trage.

Nu ca astea de intra in forta la 1300 si la 3mii is gata.

 

Excludem de aici cele biturbo, care incep de f jos.

 

Chair daca nu e la fel de fiabil ca un ajm, as zice ca e superior. Costurile sunt tot pe acolo, performantele peste.

 

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
1 oră în urmă, Sharky a spus:

Norad, diesel de la fiat e pe opel unde merge lejer 200-300k fara probleme la motor.

Din pacate cel de 2L e cam mancator de volante, rar sari de 200k cu volanta intreaga.

In schimb 1.9 de 150 cai, chipat la 200, alearga tare fain si consumu e chiar bun.

Plus is facute sa semene cu panal a un punct benzina, turbo intra in forta de pe la 1800 ture, 2mii si se duce bine sus in ture gen 4mii si inca simti ca trage.

Nu ca astea de intra in forta la 1300 si la 3mii is gata.

 

Excludem de aici cele biturbo, care incep de f jos.

 

Chair daca nu e la fel de fiabil ca un ajm, as zice ca e superior. Costurile sunt tot pe acolo, performantele peste.

 

 

Ia uite d-le,poate daca aveati de ales intre...''Lastun'' si ''Trabant'',alegeai...varianta...corecta...''Volga''..!!:da Este...lucru rusesc...trainic,daca te atinge vreun ''tanc'' de asta...''dauna totala''...!!:41

Link spre comentariu

Sharky, oamenii ce asteptau la service si cu care am discutat, se plangeau de injectoare, "rampa" (nu stiu la ce se refereau) si filtru de particule. Cei cu Diesel. Si ziceau ca au pus motorina de calitate.

Deocamdata, la Fiat n-am avut probleme la motor. Am avut (si mai am) alte probleme.

Nu stiu ce inseamna motorina de calitate. Eu am condus Diesel acum multi ani (ARO), dar motorul respectiv mergea cu orice tip de motorina. La masinile pe benzina pe care le am (si pe care le-am avut), nu am bagat o anumita marca sau tip de benzina. Am pus de la orice benzinarie. Si nu am avut niciodata probleme legate de calitatea benzinei.

Se mai plangeau cei ce asteptau la service de fumul scos de motoarele lor Diesel.

Oricum, motorul cu benzina 1.4 de la Fiat consuma foarte mult. Mai mult decat un motor de 2.0 benzina aspirat (mai am o coreeana, Hyundai Sonata). 

 

Link spre comentariu
20 hours ago, norad said:

Fiatul meu (Doblo Panorama) luat de nou in 2011, consuma si 14L benzina la 100 Km in oras.

Motorizare de 1.4. Foarte puturoasa masina. Si foarte proasta. Multe belele am avut cu ea. 

Cu toata seriozitate, ai toata stima din partea mea. :aplauze

Cred ca macar 90% dintre romani (oare numai romani? :| ), intrebati fiind despre ceea ce detin (masini sau orice altceva...) se exprima sub o forma echivalenta cu "sunt f. multumit de produs".

Parca le-ar fi frica sa nu fie judecati c-au facut o afacere proasta... :) 

Am circulat mult o perioada cu taxiul cu multe marci/modele de masini si-am intrebat toti soferii ce parere au despre ce conduc... pt. amuzament.

Concluzia: cu f.f. mici exceptii, toate masinile sunt perfecte... :) :) 

Editat de informer
Link spre comentariu

Referitor la lăudarea modelului pe care îl are fiecare, vă spun una tare. Un coleg de serviciu venise acum cîțiva ani la mine cu servodirecția electrică de la un Fiat Punto, să-i spun care e problema.El demontase practic servomotorul, care e un stepper sau BLDC, crezând că acela e de vină.Binențeles că motorul n-avea absolut nimic, i-am spus să verifice senzorii care detectează mișcarea volanului, că acolo e problema, uneori din senin, servodirecția nu mai funcționa și trăgea de volan ca la tractor.....

În fine, a cumpărat până la urmă o colană de direcție cu totul, de la second hand.....cam scumpă distracția, dar așa e când cumperi o mașină fără  să întrebi și pe alții..După un timp l-am întrebat dacă e mulțumit de mașină, la care mi-a răspuns că i s-a luat de Fiaturi, că numai probleme a avut cu acel model.

După câțiva ani, eu întrebam colegii cam ce mașini sunt mai fiabile, urma să-mi cumpăr altă mașină și voiam să fiu avertizat de anumite mărci mai ,,păguboase,, înainte de a alege ceva.

Întâlnindu-mă din întâmplare cu respectivul coleg, mă pomenesc că-mi propune atunci să-i cumpăr Fiatul, zicea tipul că ,,merge ca vioara,,.....dar el vrea să încerce și alt tip, de aia o vindea.

El probabil chiar uitase când cu ceva timp în urmă mi se plângea că vrea să scape de Fiat, că i-a făcut numai probleme cu servodirecția electrică, că e puturoasă, etc.....

 

Referitor strict la motorizarea Diesel, am cumpărat în cele din urmă un Ford Focus 1,8TDCI 2004 din Italia, iar ce pot spune despre el, consumul e chiar bun (6 la drum lung - 7-8 litri mixt) dar e o mașină cam zgomotoasă, din cabină se aude motorul ca la un tractoraș.Motorul se oprește destul de repede dacă iei piciorul repede de pe ambreiaj chiar în prima treaptă, un mecanic chiar mă avertizase că Fordurile sunt cam puturoase la pornirea de pe loc, nu au cuplu...dar  asta e, nu sunt genul care schimbă mașinile ca pe ciorapi, o s-o țin câțiva ani măcar.Sper să apuc să conduc și una electrică, măcar hibridă....ăsta e visul meu.Dar mai e până atunci, astea și SH sunt scumpe foc....

Editat de validae
erori de tipar
Link spre comentariu

Dieselul inca merita tinut pe langa casa si folosit din plin.Din pacate variantele de motorizari cu pompe vp44 sunt catastrofe tehnice,si nu sunt putine...in rest masina diesel e de preferat uneia pe benzina

Link spre comentariu

@gauss....Norvegienii sunt pentru restul Europei un soi de extratereștri......tot respectul pentru ei.Au fost și printre primii care au luat în serios hidrogenul ca alternativă la combustibilii fosili.

 

@WINNER 777....am uitat să menționez că după un an de utilizare a Fordului, m-au lăsat pompa de injecție și câteva injectoare.Distracția m-a mai costat încă 3600 Lei, dar sper să mă țină până o să renunț la mașină în cîțiva ani.

Editat de validae
Link spre comentariu
6 minutes ago, gauss said:

Nu ne - am nascut unde " trebuie " ... , altiii vor rezolva problemele repede , 2025 e termenul limita . Macar si - au impus ... , si cred ca vor atinge obiectivul :

 

https://www.theguardian.com/money/2018/jul/02/norway-electric-cars-subsidies-fossil-fuel

Poate si la noi s-ar cumpara mai multe hibride/electrice, pe mine cel putin de multa vreme ma bate gandu` DACA n-ar avea preturile astea mari.

Hai sa discutam practic, nu-ti vine sa dai pe o "cutie de chibrituri" in care daca pui o sacosa s-o umplut, cat dai pe-o ditamai masina, de la o firma mai OK, cu un motor termic serios.

(genu` Tesla e prea mult pt. prea multa lume, din pacate... )

Stiu ca la un moment dat analizam variantele si cea mai ieftina era ceva de la Renault pe care-o luai de fapt fara acumulator (aveau ei un fel de strategie...) dar si aia, dupa toate reducerile cu "rabla" si timbre verzi si scutiri etc. tot costa vreo18k euro... si era putin mai mare decat un Tico... :)

Inteleg toata treaba cu amortizarea cercetarii, acumulatoare scumpe... da` sincer as vrea sa vad preturile chinezilor pt. convertizoare/incarcatoare/motoare electrice ca mecanica in rest mi se pare ca-i 5% din ce-are o masina "normala". 

Link spre comentariu
Acum 30 minute, validae a spus:

@gauss....Norvegienii sunt pentru restul Europei un soi de extratereștri......tot respectul pentru ei.Au fost și printre primii care au luat în serios hidrogenul ca alternativă la combustibilii fosili.

 

@WINNER 777....am uitat să menționez că după un an de utilizare a Fordului, m-au lăsat pompa de injecție și câteva injectoare.Distracția m-a mai costat încă 3600 Lei, dar sper să mă țină până o să renunț la mașină în cîțiva ani.

Ai dreptate 100% si la mine a crapat minunea de calculator pe care l-am reparat de doua ori(ultima data am avut ghinion de la o bobita de cositor)si acum voi pune unul nou.Cu ocazia celor petrecute am inceput sa studiez mai bine masina asta(care pana acum o consideram buna...ca na nu consuma ulei iar motorina parca numa se atinge de ea,consum super bun)si mi-am dat seama de fapt sunt vai de ele!!!Am in plan sa o vand si apoi sa caut un diesel mai serios...dupa ce am citi din calculator tot ce se putea am aflat ca pompa de injectie originala a functionat 9ani,de noua,iar apoi a doua pompa schimbata de proprietarul neamt a tinut,numai 5ani.Mitul cu motorina proasta de la noi nu tine,cel putin la mine...sunt prea inghesuite,multe cablaje sunt pozate pe langa motor si coc la propriu!Sper sa gasesc un alt diesel dar altfel lucrat...ca sa revin la intrebarea initiala,diesel inca merita!

 

 

Editat de Vizitator
dublă postare
Link spre comentariu

Tari si tari ... Eu am incredere in Norvegia . Cine are un fond de dezvoltare de 1.000 de miliarde de monezi ... stie ce vrea . Si chiar ( si ) face ce vrea , in sensul bun .

 

https://www.zf.ro/business-international/norvegia-cel-mai-mare-fond-suveran-al-lumii-care-are-pe-mana-1-000-miliarde-de-dolari-sufera-prima-pierdere-din-doi-ani-17156213

 

Pentru o tara de 5 milioane de oameni ... nu e rau deloc !

Editat de gauss
Link spre comentariu

Păi acolo sunt mai puțini și mai ușor de educat, de aceea au progresat repede.La noi e multă prostime ușor de manipulat, care contează mult la alegeri.Degeaba avem o elită care ar vrea să facă altceva, dacă prostimea trage tot înapoi.Cred că dreptul la vot ar trebui câștigat prin concurs, nu toți știu ce aleg.Dacă aș alege să trăiesc altundeva, aș alege țările scandinave, nu SUA...

Link spre comentariu

Nu e rau nici in USA ... chiar e mai usor . Daca vrei sa muncesti ( orice ar insemna asta , si in orice fel ... ) , si sa - ti vezi de treaba , nu prea ai surprize ( neplacute ) . Nu vorbesc chiar din auzite , mi - am reconfirmat recent constatarile . Ma rog , legea e lege ... in procent mult mai mare ca oriunde , si ( cam ) e respectata . Daca te obisnuiesti cu ideea aceasta , si ca nu toti sant Bill Gates , e o tara de trait ... o fac zilnic trei sute si de milioane , si nu toti sant americani nativi . In fine ...

Link spre comentariu

Merita diesel?  Depinde de unde privesti....  Vrei sa alergi sa te dai mare pe autostrada, sa faci naveta civilizat...

....Benzina...

Ai la un astfel de motor ceva intretinere obligatorie: - 60-70.000km Distributia - xyz- lei ; 120-140.000km electronica de la bujii, 30.000km- bujii - Toate astea inseamna ore de manopera incepand de la 80 lei /h - functie de atelier. Timp pierdut cu programarea, lasatul masinii, ridicatul masinii...

...Diesel...

Unul bun cu transmisie pe lant, peste 2.0L care sa tina distributia peste 500.000km, in rest nu prea ai consumabile obligatorii la el.

....... Injectoare, pompe de injectie , sunt prezente pe ambele masini.

Diesel-ul se strica pentru ca motorina e prea uscata si nu ofera ungere. E scris si la Bosch pe site ca la motorina sa se adauge ulei 2T ca sa protejeze pompa.

...

.... Sa nu comparati Renault cu Dacia in materie de motoare pentru ca exista diferente la interior. Prima e chiulasa, apoi pot diferi pistoanele, Electronica....

Ca exemplu motorul 1.5DCI ca si bloc motor e pe Megane, Logan, Duster, fix acelasi motor... Ati vazut ca difera toate performantele... Un Duster se poate face upgrade la motor cu ceva modificari si cand ajungi la peste 150Cp se misca altfel.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări