Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Ce sa zic ... , mi - amintesc anii '90 , cand Tiriac aranjase ( mediere ) ceva la Brasov , pentru implementarea in industria de camioane , tractoare etc . Ma rog , fabricanti din Germania . Obligatoriu privatizare etc . Oamenii muncii s -au revoltat ... a fost dihonie mare , manifestatii , s - au spart geamurile Prefecturii etc . Nu vorbesc din auzite sau Google , chiar am trecut pe - acolo la momentul respectiv ... facand un ocol larg . Acum ... , o fi fost bine , o fi fost rau ... , din industria de autovehicule de la Brasov n - a mai ramas mare lucru .

 

P.S. - Germania investeste in Turcia si sa  - l irite pe Trump , in contextul politico - economic cunoscut . Personal , scriu ca mai sus . O fi bine , o fi rau , ramane sa vedem . Nu m - ar mira sa regrete Germania ... , din motive pe care nu le mentionez , dar multi le cunosc .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Turcia e o tara in crestere si pusa pe treaba, guvernul si "sultanul" sta cu biciul pe ei, nu vezi tu revolte.
E mai departe, dar ai autostrada, spre deosebire de noi, desi in ultima vreme am mai remediat din problema.
La ei forta de munca e mai ieftina, treaba se face, iar inflatia e cam mare, deci ce semneaza azi turcul, maine e mai putin, dar VW tot in euroi isi vinde masinile.
Guvernul lor stie cum sa isi protejeze investitiile strategice.


Partea proasta pt VW e ca trebuie sa isi scoata banii cat de repede din tara, altfel pierd si ei, la fel ca turcii, prin devalorizare.
Evident, nu sunt singurele aspecte de luat in calcul, dar e o perspectiva, printre multe altele.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

O fabrica de 5.000 de locuri de munca n - ar fi " stat " rau in Romania . Mai ales de la o tara investitoare in premiera in Romania ( domeniu si nivel ) . Ar fi putut fi un punct de plecare , si beneficiul ar fi fost inzecit , din cauza industriei pe orizontala legata de proiect . Eventual se puteau " lipi " si alte firme , pe profil sau conexe . Asta este ... , din Germania vin doar ordine si critici , via Cotroceni . Degeaba santem membri U.E. , mai bine e de turci , ca nu sant ... , si nu vor fi niciodata .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Evident ca nu ar fi fost rau pt noi. Dar ma tem ca ar fi fost mai rau pt ei, la final. Iar decizia nu e la noi nici la UE. 

Mai scria in articol de o colaborare cu fabricile ford din tk.

 

Ar fi fain sa poti sta sa cada para malaiata si visam la asta cu ochii deschisi.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Pana acum va plangeati ca vin strainii si fac bani pe spinarea noastra si acum va plangeti ca trec pe langa noi si se duc la altii, si noi am luat-o la mumu ? Unde e logica ?? Normal ca s-a dus la turbane, acolo salariul minim e mai mic ca aici si aia nu sunt asa de mandri incat sa se planga cand vine cineva sa investeasca si sa deschida uzine care chiar produc la ei si sa le ofere locuri de munca.

Da, stiu marea aberatie "ala face o gramada de bani pe spinarea noastra" cand in realitate abia scoate un 10% profit real, de parca ar costa 2000euro sa faci o masina de la faza de proiect pana la faza de livrata clientului, si o vinzi cu 100.000, parca nu toti stau cu preturile la minim si abia isi scot profit cateva procente, dar acum na, nu mai fac bani pe spinarea noastra, fac pe spinarea turcilor si noi tot ce primim e degetul mijlociu, probabil considerati ca ala e mai bun decat locurile de munca si impozitele din toata afacerea cu tot ce implica ea. Cand e ora de masa rontaim degetul mijlociu, asta e.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Ai tu dreptate, dar nu intelegi unde bat colegii,

UE e naspa ca nu forteaza VW sa vina la noi, ca doar la noi sunt conditiile optime.

UE e naspa ca are VW care e in Germania care face bani, noi in Romania avem Dacia, care e naspa, basca incet se muta in Maroc.

UE e naspa ca nu vine sa ne faca autostrazi in timp ce noi stam cu burta la soare si tragem chiulu cat putem.

UE e naspa, ce mai, punct.

 

Sunt sigur ca fara UE Dacia era acum miezu, aveam condus autonom bazat pe felix, motoare dizel fara turbo mega fiabile si conforme cu norme de poluare cu care omologhezi poate un furnal sau fabrica de la copsa mica.

De era si nea nicu la carma, acum eram departe. :))))

 

UBER NOT!

 

Dar sa revenim la dizel, dizel dizel.

Intre timp skoda a scos un dizel de 2L 240cai. Nu-s nici primii, nu-s nici ultimii care scot o masina de asa putere diesel si cu 2 turbine.

A mai fost si pe alte modele motorul acum se baga si in zona low cost.

Sa vedem fiabilitatea si ce succes va avea. Cu un motor de genul stii o treaba, poti merge mega economic daca vrei si de ii dai talpa chiar nu te faci de rusine.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
1 hour ago, Sharky said:

Intre timp skoda a scos un dizel de 2L 240cai. Nu-s nici primii, nu-s nici ultimii care scot o masina de asa putere diesel si cu 2 turbine.

A mai fost si pe alte modele motorul acum se baga si in zona low cost.

Sa vedem fiabilitatea si ce succes va avea. Cu un motor de genul stii o treaba, poti merge mega economic daca vrei si de ii dai talpa chiar nu te faci de rusine.

 

Da, o sa traga perfect intre 3000 si 4500rpm, abia dupa aia te faci de rusine.

Am vazut dieseluri de 170cai cum si-o luau de la 110cai benzina cand benzina se duce la 100 la ora cu a 2-a si dieselul deja e intr-a 4-a, si atunci chiar te faci de rusine. Nu iti iei dieselul ca sa nu te faci de rusine, il iei pentru ca consuma putin si are cuplu la ture mici. Daca vorbim de rusine deja vorbim de ture mari si acolo benzina iti mananca dieselul prin plaja larga de turatii pe care o are.

 

 

Link spre comentariu

De compari mere cu pere da, dar un DSG cu multe trepte si deja ai nevoie de o benzina de acelasi calibru sa te tii dupa el.

Dupa E250 cdi nu te tii cu 1.8T de pe audi a4 b8 dus la 180. ASta zic pe testate. Alea 7 trepte isi fac bine treaba.

Nici cu F30 320i automat.

Cu a5 din 2013 cu multitronic 2L de ~180. CVT ala face multe, dar tot il scapi dupa o vreme.

Si aici vb de o masina diesel grea w212 vs unele un pic mai usoare pe benzina. Dif putere, 210 parca vs 180.

Faza e ca e desi are 200 cai, daca e sa cobori in ture cand schimbi viteza, tot ai multi cai. O benzina, mai ales daca e aspirata si trepte mai lungi, e cam trist.

Si neajunsul asta il ocolesti ori cu multe trepte/cvt, ori cu putere mai mare in zona de sus.

 

Teste reale, nu povesti, dar nu liniute, incercat in zone libere, incepi de pe la 50 sau cu cat intri pe autostrada si apoi te tot duci. Cum era mai demult autostrada de langa Cluj, acolo incepea, deci puteai iesi fara jena in drum ca nu venea nimeni din spate, si in urmatorii 3-4km aveai loc de intors. Pista perfecta pt incercari.

 

In rest de acord ca de vin cu ceva suzuki swift de 130 cai si ma dau contra un a4 de 170 2.0 tdi, clar ca il fac, dar as pune asta in seama diferentei de masa.

 

La viteze ai cam exagerat. V2 pe benzina la 100 cere schimbare, la diesel esti in v3 si cere schimbare pe la 110-120 in functie de masina.

Evident, variaza mult de la un model la altul.

 

Dar sa revenim la realitate, is curios cine ar fi nemultumit de asa ceva. SA fim seriosi, ai fi mai rapid ca 90% din masinile de pe sosea si totodata cu destul cuplu la putere joasa cat sa nu fie nevoie sa retrogradezi decat pt chestii serioase.

Ar fi ipocrizie sa spui ca esti lent. Mai multa grija mi-as face pt alea doua turbine, sau alte consumabile.

Ca sunt si altele mai rapide, mai mult ca sigur! Ca sunt destule masini gen skoda RS pe benzen, evident ca sunt!

 

Ce vroiam eu sa atrag atentie ca se merge clar pe ideea de diesel de putere, nici pe departe sa il dea la gunoi!

Cat timp il impingi pana si in masinile low cost, ca pe vw exista de ceva vreme, e clar ca ai planuri de viitor pt el.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări