Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

dany_cta

Membru activ
  • Content Count

    1,965
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

831 Excellent

About dany_cta

  • Rank
    Banati

Profile Information

  • Locatie
    Acasa

Recent Profile Visitors

1,359 profile views
  1. Deci dupa logica ta, motorina este in cilindru in timp ce se face compresia si cand ajunge la punctul critic presiune-temperatura, explodeaza. Probabil este injectata cand, in timpul admisiei ? As fi curios cum se face de explodeaza dupa ce pistonul a trecut de PMS astfel incat sa nu il impinga inapoi, presiunea urca doar in timp ce pistonul urca la PMS, apoi presiunea incepe sa coboare, cum se face de explodeaza exact pe PMS si nu cateva milisecunde mai devreme sa impinga pistonul inapoi ? Magie probabil... E greu cand nu sti functionarea dar incerci sa repeti ce ai citit intr-o revista simpla de 50 ani.
  2. Si asa apar toti expertii care contrazic chiar documentul pus de catre comentator in care zice clar ca motoarele diesel nu sunt in categoria motoare cu explozie. Restul e teorie la vrajeala iar fara nici o legatura cu discutia. Si iar vedem doar teoria in comparatia cu uleiul, asa cum am specificat cateva posturi mai sus ca asa cum nici orice cola, fie ca este adria cola sau coca-cola nu este la fel de buna, la fel e si la uleiuri. Sunt uleiuri ieftine si proaste care nu protejeaza motorul atat de bine pe cat ar trebui, multe sunt facute in fabrici cel putin dubioase si la preturi modice, preturi umflate doar de vanzatori si intermediari si niciodata un ulei gen quartz nu o sa protejeze ca un castrol si poti sa te trezesti ca aia 5000km cu ulei prost iti cauzeaza uzura cat 50.000km cu ulei bun, considerand ca motorul este deja uzat, s-ar putea sa te bage la o cheltuiala enorma experiementul (s-ar putea ! nu am zis ca o sa o faca in mod sigur, dar in mod sigur nu ai garantia ca o sa mearga bine !). Dar cand vorbim de teorie e usor sa zicem ca uleiul este 15w, 10w sau 5w si consideram ca toate sunt la fel. Practica e diferita !
  3. Tu bati apa in piua cu curatat motorul. Vrei sa il cureti ? Baga nene domestos si alti detergenti in el, peria de sarma cu sarpe si bormasina si da-i o clatire. Crezi ca mare branza faci ca cureti motorul pe interior ? Daca ai bagat degetul pe evacuare si l-ai scos negru eu zic sa insisti cu soda caustica si tot ce gasesti mai puternic pentru curatare ca doar masina trebuie sa fie curata ca femeia, daca ai bagat degetul trebuie sa iasa cel putin la fel de curat, daca nu chiar mai curat.
  4. Domnule, tu nu intelegi o simpla conversatie. Chiar trebuie sa iti repet ? nu am legat in nici un fel dieselul de carburatie, am zis asta si in postul precedent, nu intelegi limba romana ? Am zis doar ca in documentul pus de tine motoarele pe benzina sunt pe carburatie dar carburatia a disparut de multi ani, odata cu aparitia supraalimentarii si a injectiei si benzina s-a reinventat. La fel si dieselul - in documentul tau vorbeste de tehnologii care nu mai exista de mult, depasite de minim 30-40 ani. Daca asta e sursa ta de informare, nu este de mirare ca vi cu tot felul de aberatii aici si crezi ca sti cine stie ce. Toata discutia a pornit de la faptul ca ai zis ca exploziile la diesel sunt mai puternice decat la benzina, in timp ce eu am zis ca nu exista explozii. Chiar documentul tau spune acelasi lucru pe care il spun si eu: "motoarele pe benzina sunt motoare cu explozie", motoarele diesel NU sunt motoare cu explozie. Acum termina ca o sa te taxez pentru fiecare ora de meditatie, mi-ai mancat destul timp cu aberatiile tale, pune mana si cauta si invata singur.
  5. Ai pierdut complet ideea de carburatie, normal ca se vorbeste de carburatie la benzina, doar nu la diesel. Deja vad care sunt cunostintele tale asa ca ma vad nevoit sa specific: carburatia este imposibila la diesel ! Legat de cand s-a reinventat 'motoru', nu am zis nimic YT dar putem cu siguranta sa zicem ca a fost reinventat mult mai recent decat documentul pe care l-ai pus tu, care de asemenea are formulele vechi si la diesel, asa cum am aratat si la benzina. La vremea cand era scris manualul tau, motoarele diesel abia dezvoltau o treime din puterea actuala pe capacitate similara (nu vorbesc de randament, sa nu faci confuzie). Acum motoarele au cu totul alt fel de injectie si tipul care este acum folosit a fost pentru prima data folosit in 1995, deci da, motoarele s-au reinventat, nu odata cu YT dar nici mult mai departe, ci in 1995 am putea sa zicem ca a fost ultima revolutie. Concluzia: lasa-ma cu cartea ta veche si complet depasita, nu stiu ce tot insisti acum, ai vazut ca ai pornit cu o aberatie la drum, aberatie demonstrata, si tot continui. Mai bine pune tu mana si citeste documentatie mai recenta.
  6. Daca ai fi citit documentul respectiv, care este unul destul de primitiv si depasit tehnic (de prin anii 70 ? vorbim de carburatie ??) ai fi vazut singur ca "motoarele cu explozie" sunt cele pe benzina, motoarele diesel NU sunt in categoria motoare cu explozie. Asta ar fi trebuit sa iti dovedeasca ca te-ai bagat intr-o discutie care te depaseste cu mult. Dar banuiesc ca trebuie sa citesti o carte mai noua decat un manual primitiv de scoala generala ca sa inveti despre asta. Si legat de afirmatia cu 5 timpi, eu zic sa te mai documentezi. Ori acum o sa consideri compresia din turbina ca fiind primul timp ? In cazul asta sa inteleg ca eu conduc o masina diesel pentru ca are 5 timpi chiar daca bag benzina in ea, dar are turbina - deci al 5-lea timp ? Sau sa inteleg ca fordul diesel aspirat pe care l-am condus acum o luna nu era diesel de fapt pentru ca nu avea turbina ? Las-o balta, aici vorbim de lucruri mult mai avansate decat un manual vechi de 50 ani de liceu.
  7. Oricum, ma mira maxim ca poti sa "ai dubii" odata ce ai vazut animatia cum functioneaza. Nu e la mintea gainii ca daca combustibilul arde in timp ce este injectat nu putem sa vorbim de o detonatie ?? Nu este injectat inainte si explodat la un anumit punct, ci arde in timp ce iese din duza. Cum mai poate sa existe cel mai mic dublu in mintea unui om rational ? daniels, te-ai facut destul de ras, nu mai rastalmaci cuvintele acum. Nu am zis ca alea ar fi fost silentioase, am zis doar ca nu explic functionarea injectoarelor lor, functionare care este mult mai simpla. Termina cu offtopic-ul creat in care ai demonstrat ca habar nu ai cum functioneaza un diesel, nu mai continua aiurea.
  8. Din cauza injectoarelor de presiune mare. In timp ce injectia la benzina functioneaza la 2-4 bari si injectoarele au corpul din plastic si sunt foarte silentioase, la diesel sunt complet metalice, mult mai complicate, nu mai sunt niste simpli solenoizi si o duza, ci un sistem cu mai multe circuite astfel incat un circuit hidraulic controlat cu solenoid deschide circuitul principal (ignoram primele generatii complet bazate pe presiune si pd-urile), si sunt complet din otel, cu piese extrem de tari in interior si presiunea de lucru este de peste 100bari, de acolo vine tacanitul diesel, nu din "explozie".
  9. Chiar daca am zis ca nu mai stau sa dau lectii gratuite la toti comentatorii, nu mai pot sa stau la calculator acum asa ca pun un film si cateva explicatii care ar trebui sa explice unui om care are capacitatea sa inteleaga. La diesel NU exista o explozie, asa cum se vede si in film, comparativ cu benzina, exista in schimb o ardere pe toata durata injectiei, asta ii ofera cuplul superior, faptul ca arderea e pe durata mai mare in timp ce pistonul este impins in jos, nu doar o explozie. Explozia presupune ca combustibilul sa fie prezent in camera de ardere si sa fie initiata de ceva anume, nu poate sa fie initiata precis de compresie pentru ca s-ar da peste cap motorul, asa ca combusibilul arde in timp ce este injectat, comparativ cu o flacara, nu cu o explozie. Concluzia: nu poti sa zici ca la diesel detonatiile (referindu-te stric la explozii ci nu la defecte) sunt mai puternice decat la benzina pentru ca la diesel lipsesc cu desavarsire. Lectie completa Va multumesc.
  10. Termenul tau destept nu descrie o explozie, poate sa fie si o simpla ardere. Sa inteleg ca este injectat combustibilul in timpul compresiei maxime si, dupa ce a fost injectat tot, brusc explodeaza, magic, ca nu are o bujie care sa il aprinda sau altceva, da ? Deci asta este detonatia de care povestesti ?
  11. Bravo, fi dragut si arata-ne si noua unde se intampla explozia aia la diesel si ce anume o cauzeaza - nu ca ar exista asa ceva, dar vreau sa vad unde o plasezi tu, sau termina odata cu offtopicul aici
  12. Daca tu ai impresia ca la un motor diesel exista vre-o detonatie in al 3-lea timp, macar tine ideea asta pentru tine inainte sa te documentezi. Nu este treaba mea sa ii invat pe toti aleatorii de pe forumuri despre functionarea motoarelor in 4 timpi in functie de combustibil cand e plin internetul de documentatie, dar noi suntem plini de experti care nu au habar cum functioneaza dar au devenit experti peste noapte si brusc comenteaza si vin sa se contrazica cu cei care au habar despre ce vorbesc.
  13. Ideea de baza este ca la masina ta nu faci teste cu uleiuri proaste, oricat de diesel sau uleiuri termonucleare furate de la Cernavoda, ar fi ele, pune in motor ce trebuie sau fi pregatit sa arunci masina. Te asigur ca uleiul nu are nici turometru, nici senzor de detonatii. De fapt la motoarele diesel nici macar nu exista detonatii, aprinderea e "mocnita" in timpul injectiei, nu este explozie cu detonatie ca la benzina, presupunand ca spunand detonatii te referi la explozia de la aprindere, nu la cine stie ce alt defect, caz in care uleiul e ultima problema pe care o ai. O zi buna.
  14. Vezi ca exista teste de ulei pe youtube. O sa descoperi ca nu orice ulei este egal cu altul chiar daca ambele sunt noi, o sa vezi cum la unul uzura apare mult mai pronuntata decat la celalalt in timpul testului. Oare chiar vrei un astfel de ulei intr-un motor, mai ales ca motorul nu este nou ci este si asa uzat, vechi ? Pornind de la premiza ca orice ulei nou e la fel, logica ta functioneaza, dar cand descoperi ca uleiurile de marci indoielnice, chiar daca sunt "industriale" (pe industrial gasim alti cuzineti, mai lati, suporta sarcini mai mari si mentin pelicula mai usor chiar daca uleiul e inferior, nu ? ) nu sunt chiar la nivelul celor de renume, o sa descoperi si unde e problema sa mergi cu un astfel de ulei. Asa cum nici Adria-Cola nu este la fel ca Coca-Cola desi se vrea a fi un produs similar, dar e mai ieftin (si uleiul tau e mai ieftin, nu ?), asa e si la uleiuri. Poate uleiul tau vechi si negru era mai bun pentru componente decat asta nou. De asta recomand doar clatire, nu sa si mergi in sarcina cu orice posirca.
  15. Cica si daca bagi rumegus fin in ulei o sa fie si mai silentos. Daca tu bagi 15w si te bucuri ca e silentios poate ar trebui sa bagi si rumegus. Deja il patentezi si il vinzi ca superoil. Ai putea sa incerci sa bagi si 75w90...
×
×
  • Create New...