Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

dany_cta

Membru activ
  • Content Count

    1,700
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

740 Excellent

About dany_cta

  • Rank
    Banati

Profile Information

  • Locatie
    Acasa

Recent Profile Visitors

1,155 profile views
  1. dany_cta

    Clipire led cu consum minim

    Nu lasa pe maine ce poti face azi, lasa pe poimaine - poate nu mai trebuie sa o faci ! Proiectul o sa fie finalizat ca sa fie folosit la localizare. Vine vara si patrupedul o sa vina din ce in ce mai rar pe acasa, si acum dispare cu zilele, vine doar cand nu mai poate de foame si vrea si putina caldura, dar finalizarea o sa mai dureze ceva, am alte proiecte pe cap, mult mai importante.
  2. dany_cta

    Clipire led cu consum minim

    Intr-adevar emitatorul cerea o tensiune mai mare, chiar si cei 3.3v ai unei baterii noi noute erau prea putini pentru o functionare corespunzatoare. Asa ca am luat doua luni pauza ca sa comand de la asiatici ceva module mici care functioneaza pe tensiuni mai mici. Au venit modulele si am descoperit ca transmisia nu este asa simpla la nivel de bit, ci trebuie folosit un protocol, ceea ce m-ar fi ajutat chiar mai mult la nivel de consum pentru ca nu mai era nevoie sa tin echipamentul pornit 16ms cum calculasem initial ci doar atat cat ii trebuie sa isi transmita bitii (key-ul/parola). Insa inevitabilul s-a produs: patrupedul a inceput sa miorlaie cand ajunge la usa simuland exact functionarea modulului in discutie, dar fara nici un fel de consum electric, fara necesitatea unui receptor si alte complicatii ....
  3. dany_cta

    Merita sa cumperi Diesel?

    Cred ca esti singurul care vorbeste despre contestarea faptului ca pe dacie s-au montat, artizanal, motoare de golf. Motoarele de golf s-au montat si pe alte masini sau chiar barci (am condus una), nimeni n-a zis ca nu ar fi adevarata afirmatia. Discutia era despre altceva.
  4. dany_cta

    Spărgătorul de gheață LENIN sc 1:100

    Asa cum am specificat si aici https://www.elforum.info/topic/136254-spărgătorul-de-gheață-lenin-sc-1100/?do=findComment&comment=1751879 eu chiar sunt de parere ca cele mai bune "curele" pentru motorasele astea mici sunt oringurile de cauciuc. Curelele cu dinti sunt zgomotoase si creeaza vibratii orice ai face si au si probleme cu viteza maxima. Oringurile sunt perfecte. Am folosit oring pe un motor cel putin similar ca putere (alimentat la 12v-48A) si functioneaza perfect pana in ziua de azi. Cuplajul pe oring este flexibil, foarte permisiv.
  5. dany_cta

    Pret pistol de lipit

    Nu stiu cum se comporta pe termen extrem de lung, dar pe termen scurt-mediu este un plastic maleabil si totusi tare, greu de pilit, rigid dar fara sa fie casant. Este renumitul "nylon" si cred ca are una dintre cele mai bune stabilitati la temperatura si imbatranire dintre toate plasticele normale. Eu nu am apucat sa vad poliamida casanta pana in prezent. Din contra, e chiar o provocare sa o rupi, oricat de subtire ramane tot trebuie sa o tai cu o lama ascutita, altfel tragi de ea fara sa resesti sa o rupi (exemplu franjurile ramase de la prelucrare pe marginea unde a fost frezata piesa). Si spanul rezultat, poti sa scoti zeci de metrii la strunjire fara sa se rupa. Chiar ar fi interesant de facut o carcasa din poliamida si transformatorul montat in interior pe tampoane de cauciuc, in caz de acrobatii sa nu loveasca direct, sa inghita si el socuri, carcasa sigur o sa reziste.
  6. dany_cta

    Pret pistol de lipit

    Daca e asa de bun pistolul si merita investitia pentru a avea o scula perfecta, se poate face carcasa din poliamida. S-ar rezolva problema sparturilor, nu s-ar mai sparge niciodata. Asta daca merita, costurile cu materia prima ar fi destul de mari, probabil ar depasi costul pistolului, dar ai putea sa arunci pistolul de oriunde dupa aia, fara griji.
  7. dany_cta

    Merita sa cumperi Diesel?

    Sau poate si-a fabricat singur injectoarele ca doar aveau mai mult decat un polizor acolo, puteau sa faca axe cu came care mergeau 50 ani, de ce sa nu faca si injectoare ? Daca tot o dam in vrajeli, hai sa ne bagam pana in gat macar, nu ? E ciudat cum toti avem un vecin/prieten care are un alt vecin/prieten care a inventat roata patrata/perpetuum mobile/motorul pe apa sau toate la un loc, si a si mers mult mai bine decat ce avem noi, toti ceilalti.
  8. dany_cta

    Merita sa cumperi Diesel?

    Cand am vazut afirmatia cu 3.5% deja mi-am dat seama de restul. Nu reusesc astia cu optimizari din fabrica sa scoata asa consum si scoate nea gigel care a pus pompa de injectie in locul alternatorului si a incarcat la sudura chiuloasa, pun pariu ca sudura in electrod. Mai trebuie sa amintesc de formatul camerei de ardere pe care nu avea cum sa o faca din cauza formei pistoanelor ? Nu prea putea sa scobeasca in ele sau sa bage insertie de otel in chiuloasa, nu ? Dar obtinea un randament mai bun decat toti fabricantii si un consum de 3.5% cand nimeni altcineva nu reusea asta, avand un simplu diesel aspirat. La minciuni nu ne-a depasit nimeni din lumea asta. De la o barfa intre betivi la bar evolueaza pana ajung toti taranii ca seara, cand lasa grebla din mana dupa ce au dat de mancare la oratanii, sa se apuce de convertit motoare MAS in MAC intr-o tara in care singura sansa sa ai un polizor era sa furi o piatra uzata si sa o montezi pe un motor de masina de spalat.
  9. dany_cta

    Merita sa cumperi Diesel?

    Doar pentru ca unul dintre motoarele lor si-a facut in sfarsit treaba (sa nu ne mire daca aflam ca cine stie de unde au cumparat proiectul si nu l-au dezvoltat chiar ei) si l-au si vandut foarte ieftin, nu inseamna ca Renault stie sa faca motoare si toate motoarele lor sunt bune. De fapt in urma defectiunilor raportate la motoare se pare ca Renault ar fi in top 8 cele mai proaste motoare, chiar si VW sta un pic mai bine la capitolul asta, desi nici ei nu se apropie de top-ul motoarelor fara defectiuni unde castiga detasat Honda, Toyota si Mercedes.
  10. dany_cta

    Merita sa cumperi Diesel?

    Hai sa nu incepem sa ne inchinam la un motor frantuzesc asa cum faceam la legendele "dacia 1300 pentru export" sau "dacia 1300 cu piese de renault 12". Daca intrebai in dreapta si in stanga la noi pe strada numai renault-uri 12 aveam sub capote desi nu importam nici o bucata. Francezii stiu sa faca revolutii (fie ca este cea Franceza sau Vestele Galbene) si delicatese culinare, nu motoare. Faptul ca un motor a fost proiectat si produs in Franta cu siguranta nu este un motiv de lauda in comparatie cu ceilalti, din contra, pentru mine este un motiv sa caut altceva. Asa cum a specificat si pestisorul nostru, dieselul rupe la noxe, nu vorbim doar de CO2 ci de altele mult mai nocive, nu se interzice in toata Europa pentru ca e mai ecologic ca benzina, teoria conspiratiei in schimb isi face bine efectul si aici. Si benzina si dieselul in stare perfecta pornesc bine si la cald si la rece (nu extrem). La frig extrem, dieselul putin uzat are de suferit, trebuie sa pui contactul de mai multe ori la bujii ca sa il ajuti, trebuie chiar sa dai mai mult la automat. Un diesel care porneste perfect la 0 grade, la temperaturi sub -10 grade poate sa inceapa sa porneasca sensibil mai greoi. Cand cobori mai jos incep problemele cauzate de vascozitatea motorinei, inghetul - sa fereasca sfantul sa ai putina apa in ea adunata de condens, ca iti impinge cristalele de gheata, le aduna si face dop pe conducta si pornesti la primavara cand se dezgheata conductele .... Benzina nu sufera de frig, apa, adunata din condens si alte surse, o elimini adaugand alcool care se amesteca cu apa si rezulta un amestec care nici nu ingheata si poate sa fie si consumat de motor in functionare (arde) in combinatie cu benzina. Eu am si benzina si diesel, ca masina de zi cu zi prefer diesel mic (smart) pentru pret scazut pe km. Chiar daca e in stare buna, nu scoate pic de fum, nu papa ulei intre schimburi, merge bine, dar simte frigul, la -10grade trebuie sa dai la automat cu hotarare. La 0grade porneste perfect. Acum doua zile iar am facut 500km pe neasteptat, pai cu benzina costul era cel putin dublu. Are rost sa arunc 100lei la fiecare drum ? sau sa ma zgarcesc si sa iau trenul / microbuzul si sa dau banii pe taxiuri la destinatie ? Prefer sa nu ma las limitat de costuri, sa ma urc in masina si sa imi fac treaba la un cost redus. Cat timp se poate.
  11. dany_cta

    Spărgătorul de gheață LENIN sc 1:100

    Bineinteles ca nu dau sfaturi, nu am nici un fel de experienta in domeniul asta. Stiu doar ca la barca mare turatia nu trebuia sa fie chiar extrema ori turatia pe un astfel de motor este de cateva mii de rotatii pe minut. O sa mai piarda din turatie fiind in sarcina rezultand si o racire mai greoaie, dar tot pare mult pentru elici in apa. Eu cred ca o solutie de reductor era chiar cu fulii si oringuri ca curele. In felul asta se asigura si cuplajul perfect flexibil si era si cel mai silentios mod posibil, motorul fiind montat fie rigid, fie pe tampoane de cauciuc, nu afecta prea mult la transmisie, motorul mergea la turatia lui fara sa fie limitat de sarcina, automat isi face si racirea mai bine, in timp ce la elice se transmitea turatia redusa si cuplu mai mare.
  12. dany_cta

    Spărgătorul de gheață LENIN sc 1:100

    Oare chiar sunt alea cele mai potrivite motoare de folosit si mai ales cu transmisia 1:1 pe elicile respective ? Nu era mai indicat folosirea unor motoare brushless cu putini kv din zona 4s si odata cu esc-ul se scapa si de problema cu tensiunea si randament mult mai bun la final ?
  13. dany_cta

    Poze de-ale userilor

    2014 ?? Cred ca ruinele alea sunt de 30 ani ! Pe placa apare alta data pentru ca au fost transferate de la un proprietar la altul. Intr-adevar, in astia 30 ani au evoluat usor usor, dar nimic vizibil. Dar cand nu se stiu detalii putem sa ne laudam: "uite domn`le ca se construieste continuu, oriunde te uiti - cineva construieste ceva"
  14. dany_cta

    Poze de-ale userilor

    Acum ca s-a terminat cu pisicile ... Bump !
  15. dany_cta

    freza fus 200p

    Faci o confuzie grava intre repetabilitate si precizie. Asta spune multe despre toate comentariile tale legate de precizie. Cu un utilaj cu jocuri nu poti sa scoti precizie, oare merita sa stau sa iti explic de ce ? Iti lipsesc cunostintele elementare, ai impresia ca rigiditatea face totul cand tie iti tremura tot utilajul de la jocuri si imposibilitatea sa le reduci fara sa blocheze pe alte portiuni. As vrea sa te vad cum iei zecimea pe un utilaj cu jocuri si ce finisaj ai la sfarsit (afecteaza precizia).
×