icar Postat Iunie 16, 2019 Partajează Postat Iunie 16, 2019 Asta nu inteleg adeptii schemelor de perpetuum mobile! Dinamul ala, pune frina, nu neaparat din cauza cimpului magmetic, ci din cauza ca ...produce curent care aprinde becul. Acel curent creaza un "anticuplu", ca sa ma exprim plastic, ce frineaza bicicleta. Cu alte cuvinte, nimic nu se produce fara ...consum! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 16, 2019 Partajează Postat Iunie 16, 2019 1 oră în urmă, icar a spus: ................................................. ........ Cu alte cuvinte, nimic nu se produce fara ...consum! Corect! Din pacate mai sint cite unii, care cred ca pot face din rahat, bici si sa si trozneasca tare! Ptiu,satană! M-am molipsit de la @morocanosul! Sper ca stie de gluma! Link spre comentariu
ctepeo Postat Iunie 16, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 16, 2019 Dar cam la ce distanţă bătea un far acţionat de dinam şi ce amperaj aveau becurile de la farurile alea? Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 16, 2019 Partajează Postat Iunie 16, 2019 Depinde ce oglinda aveai in far si ce bec foloseai. Un far cu oglinda buna si bec de 4V/3W dadea un spot vizibil mai mare de 10m ,dar de regula farurile clasice erau doar pt a fi vazut, nu pt a vedea tu mare lucru.Oglinda era foarte proasta iar sticla era de fapt un plastic cu dispersor, destul de opac/matuit. Link spre comentariu
icar Postat Iunie 16, 2019 Partajează Postat Iunie 16, 2019 Becurile erau similare cu cele de la scala aparatelor de radio ale vremii, 6,3 V/300 mA. Cum se spune mai sus, oglinda era nasoală, greu puteai focaliza becul, sticla, un plastic nasol, prea striat ca sa vezi ceva mai departe de lungul nasului. Bine spus: erau ca sa fii vazut, nu ca sa vezi! Ca sa-i măresc aderența la cauciuc, pe capătul rotativ trăgeam o bucățică de furtun, de la masina de spălat rufe. Asa se învîrtea mai bine, deci putin mai multă lumină. Link spre comentariu
ctepeo Postat Iunie 16, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 16, 2019 (editat) Probabil ce se găsea la noi în comerţ era de proastă calitate. Că bănuiesc că totuşi s-au produs şi din aleaa de bună calitate. Nici alea Sovietice pătrăţoase nu erau bune? Editat Iunie 16, 2019 de ctepeo Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 16, 2019 Partajează Postat Iunie 16, 2019 (editat) In acei ani, asta se folosea, ce se gasea in comert. De asta spuneam, ca pt lumina foloseam lanterne cu baterii tubulare si suport pe ghidon, sau prindeam doar ''capul'' lanternei in loc de far si il alimentam la dinam sau baterii in gentuta de scule. Nici farurile rusesti nu faceau mare branza...ti-am mai spus, luminile pe bicicletele de atunci erau pt a fi vazut, nu pt a orbi tu soferii care veneau din fata. Un model de far rusesc, pe o bicicleta de navetist...pana si frana de mana era de toata jena la modelele astea. La Sputnik era mult mai eficient sistemul, chiar daca nu erau pe disc ca cele de acum. Si cam asa ceva era pe Sputnik Editat Iunie 16, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
icar Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 Pe acea vreme erau niste biciclete nemțești ( RDG), MIFA parca se numeau, mai scumpute, dar erau de calitate. Aveau un dinam foarte bun si un far pe masura. Cele de damă aveau plasa la roata din spate, pe motiv de ...rochie. Pe atunci nu se purta mini si prea putin pantaloni. La dame, ma refer! Imi aduc aminte de frina din fata, la cele rusești și romanesti: printr-un sistem de pîrghii, apasai o placă dreptunghiulară, cu cauciuc pe ea, perpendicular pe cauciucul roții! Link spre comentariu
ctepeo Postat Iunie 17, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 17, 2019 Cum adică "dinam foarte bun şi far pe măsură"? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 (editat) Acum 2 ore, icar a spus: .......... Cele de damă aveau plasa la roata din spate, pe motiv de ...rochie. Pe atunci nu se purta mini si prea putin pantaloni. La dame, ma refer! Imi aduc aminte de frina din fata, la cele rusești și romanesti: printr-un sistem de pîrghii, apasai o placă dreptunghiulară, cu cauciuc pe ea, perpendicular pe cauciucul roții! Tata a cumparat in '63 o bicicleta(româneasca) de dame care ,intradevar, avea plasa din nailon la roata din spate ca sa nu le prinda, spitele rotii, rochia. Cu acea bicicleta m-am invatat sa merg(cu bicicleta). Tot atunci, am invatat-o, de voie de nevoie, (sub amenintarea cu bataia) pe sorămea sa se dea cu bicicleta. Sorămea,(mai mica decit mine cu 4 ani) fiind foarte ambitioasa, a invatat sa mearga cu bicicleta, in doua zile. Abia de atunci a inceput scandalul! Cita ''bataie'' am luat de la mama, pe motiv, ca n-o lasam si pe sorămea sa se dea cu bicicleta, numai eu stiu! Era suficient sa ma uit urît la ea(sorămea) ca ma si pîra la mama. De bătut ,nu cutezam s-o bat ,pentru ca ''mi-o luam'' in ''freză''. Si da, frîna la bicicleta era asa cum ai spus, eficacitatea ei fiind destul de slabuta! Nu riscai sa te dai peste cap! Tot frina de torpedo era baza. Dupa multe frînari ,cauciucul se uza, la fel si anvelopa. Cum dinamuri se gaseau destul de greu si doar in orase,posesorii de biciclete, isi montau pe ghidon, un suport pentru lanterna. In anii aceia, la moda, erau lanternele Elba-Focus,foarte bune,mai putin bateriile, 3R12, care se uzau repede. Incercam sa le ''resuscitam'', punindu-le pe soba. Editat Iunie 17, 2019 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 Dinam cu rulmenti nu am vazut . Sistemul era destul de rudimentar si ineficient . Acum am vazut cu dinam ( generator ) in butucul rotii din fata si toti care au spun ca nu se simte deloc . Am vazut si pe MTB si pe alte tipuri de biciclete , practic butucul se poate monta pe orice janta cu acelasi nr de spite . Cred ca e un pas inainte . Link spre comentariu
ctepeo Postat Iunie 17, 2019 Autor Partajează Postat Iunie 17, 2019 Da, alea în butuc cică sunt mai eficiente. Nu am mers nicodată cu o asemenea bicicletă. Am găsit la vânzare un dinam "Lucifer" Baby 800 (Swiss Made). Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 "Dinamul de bicileta " indiferent de producator si constructie este total ineficient si depasit . Se gasesc si SH asemenea roti ,trebuie doar sa cauti . Sunt si pe 24 " dar si pe 28-29" . Inclin sa cred ca tineti neaparat sa aveti ceva vintage si de calitate . Link spre comentariu
icar Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 (editat) Dinamul din butuc ( chiar e dinam) are un randament mult mai bun, scapi de frecarea dintre cauciuc si rotita dinamului. Apoi, fiind mai mare ca volum, altfel aranjez magnetii si bobinele. Am asa ceva pe o bicicletă, asezonat cu un far cu LED, zici ca-i far de masina, nu alta! Pe alta bicicletă am un sistem dublu, redundant: dinam cu bec obișnui plus un far cu LED cu acumulator. Diferenta intre cele doua e enormă. Ctepeo, simplu, ambele două () sunt de calitate! Adică, farul, pe masura calității dinamului, avea o oglindă foarte buna, bec perfect focalizat si o sticlă de...sticla, cu striaţii mici. Combinația dadea o lumină mult pentru necesarul ca sa nu dai în gropi. Si inca o chestie, mulți au dinamul pus pe roata din fata! Doamne feri, ca de la vibratii sau mai stiu eu ce, sa sara de la locul lui! Dinamul se pune pe roata din spate. Riști cel mult sa pui frînă! Editat Iunie 17, 2019 de validae erori de tipar Link spre comentariu
franzm Postat Iunie 17, 2019 Partajează Postat Iunie 17, 2019 Prin anii '80 au aparut si dinamuri ce se montau pe spite. Date despre eficienta sau ineficienta dinamurilor de bicicleta gasiti aici. Inclusiv metodele de testare folosite. Cel care le-a conceput (metodele) este inginer la cel mai bun producator de dinamuri din lume (SON, Schmidts Original Nabendynymo). Am un asemenea dinam din prima serie produsa ("seria neagra"). Nu se mai afla decât la pret "de colectionar". Link spre comentariu
Postări Recomandate