Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
ctepeo

Cât de bune erau dinamurile astea

Recommended Posts

Aia trei sferturi se numea Junior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum 1 oră, ctepeo a spus:

Ce naţie erau 'Pionier' şi 'Diana'?

 

Bicicletele Pionier erau fabricate de Uzina Mecanica Tohan. Nu stiu cine fabrica bicicletele Diana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Tohan ar fabricau biciclete de 7,62! Bicicleta Carpați, în opinia mea, a fost un fiasco. Rula greoi, supradimensionată dar cu slabă rezistență mecanică, cedau repede axele, si pe fata, si pe spate, riscai sa se rupă furca si sa cazi in cap. Din ce îmi aduc aminte, erau probleme cu piesele de schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, franzm a spus:

Aia trei sferturi se numea Junior.

Multumesc, cred ca da, asa le zicea.

Din aducere aminte, un prieten generatie mai mare decat noi, avea o bicicleta Super. Isi aduce aminte cineva de denumirea asta, sau imi joaca memoria feste?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hehe, bine ar fi fost sa se gaseasca in anii `80 bicicletele de azi...din pacate luai ce apucai,  se gaseau greu, erau prost asamblate, slab finisate, scumpe si total nepotrivite cu ce-ti trebuia...probabil acum chiar si "Pegas"-urile sunt aduse la un standard decent de calitate,

https://bicicletapegas.ro/biciclete

Citat

Din aducere aminte, un prieten generatie mai mare decat noi, avea o bicicleta Super. Isi aduce aminte cineva de denumirea asta, sau imi joaca memoria feste?

Aia era semicursiera cu 10 viteze, ghidon "cu coarne", era scumpa ca naiba (4449 lei)-ceva mai mult decat un salariu de inginer...si nici vorba s-o gasesti la "Auto-Moto-Velo-Sport"-o gaseai doar la cluburile de ciclisti, chiar daca nu erai membru al clubului, dadeai o sticla de whisky+un cartus de Kent ca s-o poti cumpara. Nici Pegas Modern cu şa lungă n-o gaseai la magazin, ci doar la "mica publicitate" de la 600-700 lei, dar era extrem de proasta, pinioane cu raport nepotrivit pentru un copil, şaua lungă din tablă sudată pe ax(sudura... kaputt), camere de aer slabe calitativ, etc. Cea mai bună era Pegas Practic, aia pliabilă, greu de procurat însă, se dădeau rapid, nu stăteau în magazine.

Edited by Spitfire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Intradevar bicicleta Carpati avea o hiba! Se rupea axul(osia ) fața destul de frecvent.  Multi spuneau ca din cauza gropilor din drum se rup axele fata. Noroc ca se gaseau usor la magazinele care comercializau fierătanii. Apoi portbagajul era din tabla roluita,care se deforma repede,  sau se rupea pe linga axul spate,unde se si fixa cu piulita. Unii-si confectionau portbagaj  din fier beton de 8 sau 10mm,bine-nteles, sudat.

Edited by GEO 53 BN

Share this post


Link to post
Share on other sites

În vremea copilăriei am avut o bicicletă rusească, cumparată pe ruble (adusă de la mama ei). Din pacate, oricât m-aș strădui, nu imi amintesc cum se numea. Doar că era rabatabilă și portocalie, cu aripile argintii. Era potrivită atât pentru copii (8 ... 12 ani) cât și pentru adulți (șaua și ghidonul se puteau inălța mult).

Destul de robustă, judecând după cât am "omorât-o" vreme de câțiva ani. Când nu m-a mai tentat, am dat-o cadou unui copil din bloc. 

 

Pegas n-am avut, dar îmi plăcea acel model cu șa lungă...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Spitfire a spus:

...din pacate luai ce apucai,  se gaseau greu, erau prost asamblate, slab finisate, scumpe si total nepotrivite cu ce-ti trebuia..

Fiecare cu realitatea lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Stiu ca erau niste biciclete rusesti, Sputnic. Un pic grele, dar rezistente.

Prin  anii 50, bicicleta, aparatul de radio aparatul de forografiat, aragazul, erau catalogate ...obiecte de lux! Deci prețurile erau mari. De, daca voiai lux!

Edited by icar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Se poate. Însă oricare ar fi fost denumirea era scrisă cu litere rusești, posibil din această cauză nu mi-a rămas în minte :rade:

Într-adevăr, era cam grea ...

Am avut bicicleta prin anii '80. Deja era altă epocă, în ce privește răspândirea bicicletelor, radiourilor, televizoarelor in casele românilor. Deși erau in continuare scumpe ...

 

Edited by +_Florin_+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Sputniku' ( semicursa ) a fost intai 1760 lei , apoi varianta " modernizata " 2200 lei . Din pacate , era mai proasta , " foaia " era stantata din fier mort , se tocea rapid dantura ... , fata de prima varianta , otel uzinat precis si dantura prelucrata cu masini - unelte , tratata corespunzator .  Si alte betesuguri ... , lantul etc . Ma rog , asa mi - amintesc .

Edited by gauss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, franzm a spus:

 

 

Bicicleta româneasca faina a fost Carpati. Avea bunicu doua. Nu stiu în ce masura erau compatibile la piese cu Tohan. La Tohan, butucul spate era dur si rezistent la uzura, mai bun decât cel de Ukraina.

Am avut eu Tohan, prima generatie, m`am ales cu ea deoarece Carpatul din magazin era deja vindut, Tohan in fapt diferea la vopsea si la forma aripilor si parca la ghidon , in rest totul era la fel dar cu vreo 50 de lei mai scump. Tot atunci am vazut o semicursiera romaneasca, n`am fost interesat de ea si mai era si scumpa, in esenta un Carpati cu alt ghidon, frine si 3 viteze.

Cred ca putine au facut, nu prea am mai vazut pe unde am umblat.

A mea a venit cu pinion cu 24 de dinti, fiind la cimpie l`am schimbat repede cu unu de Carpati, de 16 sau 18 dinti.

Foaia fata era la fel. La bunici cum erau dealuri am schimbat  iara pe 24.

A fost o bicicleta foarte buna, la aia am gasit un dinam nemtesc la Coperativa din comuna, 50 lei dar mergea, nu ca luminarile romanesti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bicicletele 'Diana' se pare că erau produse de  "Dürkopp" Germania:  https://www.velomuseum.ee/en/durkopp_diana_1909_ENG

http://mariuscruceru.ro/2013/02/28/cea-mai-frumoasa-bicicleta-pe-care-am-vazut-o-pina-acum-durkopp-diana/

https://oldbike.wordpress.com/1948-52-durkopp-herrenrad/

 

No, dacă pompa asta era de epocă... https://brx.ro/oferta/pompa-bicicleta-veche-carpati-tohan-mifa-victoria-anii-1910-1920-rara.1735062.html

 

Dinamul cumpărat de la magazinul din sat era de producţie R.D.G. sau R.F.G.?

 

Edited by ctepeo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mi se pare ca am si eu prin casa un dinam d'ala babanel si integral metalic. In orice caz, o lanterna reincarcabila Li-Po pusa pe o bicla, e imbatabila noaptea. Te vad bine si masinile si vezi si tu pe unde circuli. Dinamurile alea dadeau lumina in "suturi"...cel putin cand eram mic si pedalam la asa ceva. :dans:

Edited by celtik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 31 minute, ctepeo a spus:

 

Dinamul cumpărat de la magazinul din sat era de producţie R.D.G. sau R.F.G.?

 

 

Era RFG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...