Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Viraj la stanga


Postări Recomandate

Asa cum ai zis si tu, in oras esti foarte atent pe motocicleta. Dupa cum vezi si in filmare campul de vizibilitate este imens, complet, nu te uiti la telefon, nu schimbi postul la casetofon, vezi totul, nu ai stalpi sau bord care sa iti impiedice vizibilitatea. Combina asta cu faptul ca esti "in alerta" si nu mai abera cu faptul ca motociclistul nu te vede cand vine din spatele tau, si nu vede ca tu semnalizezi, si se baga in depasirea ta pe contrasens, si te mai si loveste razant, nu paralel cum ar fi logic. Daca toate astea ti se par logice, discutia asta nu isi mai are rostul, pentru ca o discutie fara logica e o pierdere de timp. Sunt prea multi factori impotriva teoriei tale cand practica ne arata ca nu s-a intamplat asa.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
1 hour ago, Sharky said:

Ma pun pe ax, astept sa fie liber si fac stanga.

 

Asta e alta minciuna. Daca te uitai la zona unde s-a facut accidentul ai vedea ca ai putin peste 6metri peste ax pentru intors. Nu o sa intorci niciodata asa cu focusul tau lung plecand de pe axul drumului paralel fara sa furi banda. Ai avea mai putin de juma de metru spatiu efectiv de manevra daca iei in calcul dimensiunile masinii (iti amintesc ca masina are amprenta un patrat, nu o linie!) si considerand ca iti cunosti masina astfel incat sa intri cu botul/fundul la cativa centrimetrii distanta de limita. Si ia in calcul ca nu este de ajuns sa incapa masina acolo, trebuie sa ai si loc sa te misti fata-spate pana faci manevra fara sa iesi cu spatele sau cu fata in exterior ca pe o straduta normala unde poti sa acoperi trotuarul. Daca nu esti paralel pe axul drumului inseamna ca deja ai furat, nu ai mai pornit de pe axul drumului. Daca ai incerca sa pleci de acolo ar trebui sa faci vreo 45 de manevre pana intorci in spatiul disponibil ditamai masina. Deci minte in alta parte.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

dany_cta din cate vad, dupa tine motociclistii nu gresesc niciodata (sunt siferi cu peste 6 ani de experienta, sunt in alerta tot timpul, etc.) si intotdeaduna ceilalti participanti la trafic sunt vinovati cand intr-un accident este implicat intr-un motociclist.

Este corect ce am scris?

 

Link spre comentariu

Nu, complet fals, nu imi baga cuvinte in gura. 

Nu am zis niciodata asta, eu doar am luat accidentul de fata si e 500% clar cum s-a intamplat, doar un incepator poate sa o dea in vrajeli cu motocicleta care depasea pe contrasens in timp ce .. masina care intorcea ce facea, mergea oblic in fata pe contrasens ? nu era la 90grade ? de ce nu s-au lovit perpendicular ? de ce s-a infipt in aripa fata ? Cum intorcea ala in doua benzi cand are nevoie de aproape 11metri minim ca sa faca intoarcerea daca voi ziceti ca nu a plecat de pe partea dreapta a benzii ? Toate astea sunt clare pentru mine. Vorbesc strict in cazul de fata.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Eu conduc mai mult masina decat moto. Nu ma considera ca fac parte dintr-o grupa. Fac parte din participantii la trafic, indiferent pe ce utilaj urc.

Doar ca eu am vazut ambele parti, am fost si de o parte si de alta, nu imi dau cu parerea desi nu am vazut decat jumatate cum fac majoritatea de aici.

Cea mai simpla metoda sa ii protejam e sa cascam ochii si sa ii vedem, sa semnalizam din timp schimbarile de directie, sa ne asiguram, si daca ii vedem prin jur sa nu facem miscari bruste. Mai bine iei o groapa decat sa o eviti si sa omori un om.

Practic sa conducem asa cum trebuie, fie ca sunt motociclisti sau camionagii sau orice altceva, asta e tot.

 

Cand sunt pe motor eu ma uit la fetele soferilor sa ma asigur ca ma vad si ei. Chiar daca de multe ori pare ca m-am inghesuit, nu este adevarat, ma uit in oglinda soferului si ii vad fata, il vad daca se uita la mine, ca ma vede. De obicei un sofer care te-a vazut are obiceiul sa insiste sa se uite la tine in oglinda sau direct (cand vi din lateral). Daca sunt pe drum cu prioritate si vad ca soferul oprit la stop a intors capul in cealalta directie, deja intru in alerta si franez.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 7 ore, dany_cta a spus:

 

 

 

Conducătorul de vehicul care urmează să fie depăşit este obligat:
a) să nu mărească viteza de deplasare;
b) să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a părţii carosabile sau a benzii pe care se deplasează.

 

 

 

Legat de motoretele din filmulet, au facut vreo doua-trei depasiri legale (adica au iesit de pe sensul lor de mers pentru efectuarea manevrei). Acolo, intr-adevar, conducatorii auto depasiti, aveau obligatia sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile si sa nu mareasca viteza de deplasare.

In rest, (inca vreo 4-5 asa zise depasiri) au fost de fapt fortari ale traficului, conducere imprudenta si nerespectarea regulilor privind circulatia pe benzi. Din cate stiu, nu este voie ca pe aceeasi banda de circulatie sa circule doua autovehicule IN PARALEL (sau o masina si o motoreta), decat daca banda are nu stiu ce latime (dracu sta sa masoare cat are banda, din mersul masinii?) Altfel, ar trage fiecare in dreapta de volan cand l-ar trece pe el capu' si apoi sa spuna ca celalalt nu i-a facut loc, degajand spre dreapta. Iti spune asta unul care a luat cat D cu 25 de puncte (din prima). Nu stau sa caut acum in lege, vorbesc doar din ce stiu eu.

Daca e nevoie, aprofundam cu legea in fata.

Cum naiba sa-i fac eu loc lu' ala cu motoreta pe banda mea? Sa astepte in spatele meu pana intr-o zona unde poate depasi regulamentar.

Dreptul lui se termina unde incepe dreptul meu!

..................

O intrecere intre o masina si doua motociclete de 1000cc, ala cu masina le da cu flit la bikeri

Kawasaky Ninja, suzuky GSXR1000 vs Audi R8:

https://www.youtube.com/watch?v=Y2HKBQMQmbw

Editat de marius75
Link spre comentariu

Imi vine greu sa citesc astfel de lucruri de la unul care se lauda ca are D-ul cu 25 de puncte. Te rog sa vi cu legile si discutam pe ele. Degeaba zici ca ai luat milioane de puncte daca legile dupa care conduci sunt alea pe care le consideri tu corecte, nu cele oficiale.

Pana atunci o sa fi uimit sa descoperi ca nu doar ca ai voie sa circuli in paralel, dar ai voie sa faci si depasirea masinii pe aceeasi banda cu ea, vezi ca ai raspunsul oficial al Politiei undeva in urma, aici pe topic.

 

Si legat de intrecerea aia e tare ca cel cu masina se intrecea de unul singur, cei cu motocicletele mergeau pur si simplu tare si atat, se vede ca au loc sa ii dea dar nu exagereaza. Bravo, a castigat o cursa in care era singurul participant. Sa amintesc ce i-am dat-o si eu la unul cu ferrari in Mamaia cand conduceam un Astra Caravan 1.7dti ? Pacat ca nu am filmat, el facea dreapta si eu i-am dat o ceata..

220-250km/ora pentru o motocicleta de 180-190hp ?? Aia e viteza de croaziera. Am intalnit si eu de-astia, sau de-aia cu 1.9tdi care se dau "tare" de trebuia sa bag a 2-a ca sa ii las in urma.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Da` ce sunt eu, profesorul sef ? Ti-e greu sa deschizi un google si sa cauti singur ? Eu incerc sa vorbesc pe lucruri care au legatura cu accidentul din topic, nu sa fac pe instructorul auto aici pentru toti care se zgarcesc la 1000lei sa faca scoala pe bune.

Link spre comentariu
10 minutes ago, marius75 said:

O sa caut legile privind circulatia pe benzi si revin. In caz ca ai dreptate, iti dau o bere virtuala.

 

Raspunsul oficial al politiei. Asta ar trebui sa demonstreze ca de fapt motocicletele din filmare au efectuat corect toate manevrele de acolo.

Toti soferii se blocheaza la nivelul de banda de circulatie. O gandire foarte simplista si limitata, dar nu si legala. Nu inteleg ca rolul lor este mult mai limitat decat au ei impresia. O banda nu inseamna o masina, nu este garantata si nici nu este proprietatea masinii. Daca incap doua masini pe banda, au voie sa mearga. Nu te-ai urcat pe banda si gata, e a ta.

 

Depasirea presupune sa iesi din sirul de vehicule initial, adica presupune o schimbare de directie, nu neaparat iesirea de pe banda atunci cand nu este nevoie de asta (e spatiu pentru manevra). Poti foarte usor sa iesi din sirul de vehicule si totusi sa ramai pe aceeasi banda, asa cum am prezentat in film.

Asta nu inteleg automobilistii dar inteleg foarte bine motociclistii. Nu este o scapare, este intentionat facut asa pentru decongestionarea traficului, pentru a folosi spatiul liber, pentru a permite folosirea lui atunci cand se poate.

De asemenea se poate depasi si o coloana pe aceeasi banda. Este perfect legal.

 

awN4E1S.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Cam aia e baiu ca strada nu e dreapta, deci ti-e cam morcov cu motoreta, nu de alta dar poate cazi de prinzi o hartoapa in curba.

Ma rog asa intuesc eu.

 

1.7cdti, ala e baza clar, face orice Ferrari. Cred ca doar 1.9 te de i e mai tare, evident chip si egr off!

 

Danila draga, eu am fost de acord cu tine ca in filmul cu fatuca aia a gresit, ce a fost in accidentul ala nu stiu.

Dar fapt este ca asa cum a spus colegul nostru, poti sta sa faci stanga, sau sa te pregatesti (semnalizare, lipire de ax) si berbecul din spate sa ramane la planul de a depasi prin stanga.

Nu te pui cu prostu...

Eu nu am zis ca faci asta, dar sunt prosti care o fac. Vezi patania colegului nostru.

Link spre comentariu
7 minutes ago, Sharky said:

Cam aia e baiu ca strada nu e dreapta, deci ti-e cam morcov cu motoreta, nu de alta dar poate cazi de prinzi o hartoapa in curba.

 

Iar gresesti.

Cu motoreta cauti curbele nu liniile drepte. Acolo e distractia maxima, cand "inclini pamantul". Eu fac iesiri de 1000km doar ca sa ies din Dobrogea (o zona care nu prea are relief serios si nici drumuri cu curbe) si sa ajung pe Cheia (Valenii de Munte - Brasov), Padurea Bogatii, si altele, adica zonele cu curbe.

 

Serios, termina odata ! 80% din ce spui este total gresit (restul de 20% este doar gresit). M-am saturat sa te corectez.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări