Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Viraj la stanga


Postări Recomandate

Eu conduc o Corsa C4 din 2004 sau 2005. Are niste unghiuri moarte de iti vine sa o duci la presa. De mai multe ori am fost in situatii stanjenitoare si mereu ma gandesc sa ii schimb oglinzile.  Am intrebat la RAR si eu zis ca nu am voie, pot doar sa adaug peste oglinzile existente altele mai mari  prinse cu elastic (sau altfel , demontabile rapid sa fie). 

Editat de Shambala
Link spre comentariu

Problema este ca atunci cand te uiti la o oglinda, nu te uiti la ambele si nici nu te uiti in lateral. Dureaza cateva sute de milisecunde sa "faci focus" (apropos de limba romana, nu stiu un termen exact pentru aceasta operatiune) pe o oglinda si trebuie tu sa te uiti in ambele ca sa vezi ce este acolo, mai ales ca in oglinda aia mica nu distingi foarte usor ce apare.

Dar iar - teoria e usoara - pui o oglinda mica si ai rezolvat problema, realitatea e complet diferita.

Link spre comentariu

Da, aia zic si eu.

Focus = focalizare, neologism.

 

Da corect si total de acord, dureaza sa focalizezi, sa intorci capul, sa te uiti, sa pricepi, etc.

Aici se vede experienta. Am scris asta deja, si da, e posibil ca pana tu te uiti intr-o parte ala sa fuga in cealalta parte. Mai ales daca e vreun agitat.

De aia e bine sa fii cu ochii pe om cand vine, il citesti daca e om normal sau e jmeker cu be em ve, ca sa stii cata atentie sa ii acorzi.

 

Uite in poza, cam ala e maxim de unghi mort ca il pot obtine la focus.

Orice alta miscare si masina e vizibila, fie pe geam, fie in oglinda. Evident daca o mut mai departe, inspre bloc, pastrand  in conul acela, da e invizibila, dar i irelevant pt ca nu ii mai tai calea.

Mai nasol e in viraje sau in panta/rampa, unde oglinda nu mai bate unde trebuie.

Dar nene, casti ochii, in special cand ai de schimbat directia, iti concenterzi din atentie pe ce se intampla in spate si directia respectiva.

 

Asadar focus, chintesenta tehnologie, miezul din pita, are vizibilitate destul de buna, totul la 3mii E sau mai putin. Daca o ieftinaciune dinasta poate, pot si altele, mai sofisticate. Na, sa va vad acum, ca doar comentarii aiurea, gen nu stii regla oglinda, nu ai carnet, dar o poza, un argument practic nu am vazut de la voi!

 

ASta e ca si cu ABS, ESP si altele. DA, le vreau pe masina mea, dar in viata de zi cu zi ffff rar le vad in functiune pt ca oricum conduc defensiv.

Dar e bine sa fie acolo, nu stii niciodata cand gresesti si un sistem de genul te scoate din rahat. Normal ca mi-ar place un sistem de asistenta, ma laud la prieteni, creste pretul masinii, si evident, ma ajuta daca gresesc, e oricand binevenit. 

Oglinzi suplimentare nu am incercat, alea mici is naspa rau. Dar cred ca ar merge una la unghi, asemanatoare cu cele folosite pe masinile de scoala.

Si evident, adaptarea stilului de condus ia ceva. Ca sa nu zic de aspectul urat.

 

De vreti masini naspa, apoi, cele deja mentionate, civicul din 2008, cls-ul, mai ziceti si voi.

20180513_205733.jpg

20180513_205812.jpg

20180513_205833.jpg

Editat de Sharky
Link spre comentariu
On 5/8/2018 at 1:04 AM, dany_cta said:

A-ul se obtine la 24 ani fara experienta pe vre-o subcategorie a lui. Adica 6 ani dupa B. Deci multi au 6 ani experienta pe autoturisme inainte sa urce pe motocicleta si deja au invatat un lucru elementar ca unghiul mort al oglinzilor si orice sofer stie sa intoarca scurt capul cand se asigura sa se uite si in unghiul mort, ce fel de sofer esti daca nu faci asta ?

Si de asemenea nici soferii de camion nu o sa te piarda pe tine in unghiul mort. Aia stiu sa se asigure si au si oglinzi in care vad orice (vezi ca au oglinzi convexe).

 

Solutia ta este sa nu stea oamenii in unghiul mort ? Eu as propune o alta solutie: sa invete cei care conduc sa se asigure astfel incat sa nu aiba unghi mort. Daca nu sunt in stare - sa le anuleze permisul.

Conduc si o jucarie de masinuta cu doua locuri. E destul de mica incat sa incap in unghiul mort (da, lunga cat o motocicleta) si am evitat multe accidente cu berbeci de-astia care nu stiu sa se asigure.

 

 

Asta scriam acum cateva zile. A urmat o discutie in care profesionistii nostri soferi doar cu categoria B pe permis de mai putin de un deceniu vin si ne explica ca noi nu stim sa ne asiguram.
Scuza ca "scanezi" nu exista. Normal ca "ma uit mai mult in spate" decat in fata dar tot e posibil ca ceva sa te fi distras pentru cateva secunde, destul cat sa apara unul in unghiul mort, si tu, bazandu-te ca scanezi (cum a facut si cel din filmarea mea) cauzezi ditamai accidentul. Poate ala merge mult mai repede si a venit in timp ce tu te uitai in fata. Poate ala a venit de pe banda 3 cand tu erai pe 1, si ghici ce, era fix in unghiul tau mort, nu vezi mult din banda 3 cand esti pe 1.

Sa mai amintesc de scenariul in care ala de pe banda 3 vrea sa ocupe 2 si tu vrei sa schimbi pe aceeasi banda ? Un scenariu destul de comun (chiar aproape prezent in filmul meu) EL are prioritate daca tu nu ai semnalizat si facut manevra deja ! dar nici unul din voi nu il vede pe celalalt uitandu-va in oglinzi fara sa intoarceti capul.

Nici nu ai idee cat de usor ajungi in unghiul mort cu o masinuta mica sau o motocicleta. Un motociclist stie cum sa isi anunte prezenta, si desteptii de soferi sar in sus ca in posturile precedente "tobe zgomotoase!!" cand de fapt au fost surprinsi si s-au speriat cand si-a turat ala motorul, de ce naiba nu l-ai vazut cand a venit de te-a luat prin surprindere si te-au speriat tobele ???

La scoala de soferi te invata ca mai jos, daca nu ai invatat asa, mai bine du-te si du permisul inapoi si cauta o scoala care chiar te invata sa conduci, cine stie ce alte lucruri importante nu te-au invatat.

 

PS. In timp ce multi stiu ca nu trebuie sa vezi masina ta in oglinzi, regula e sa vezi totusi putin din ea, in felul asta sti ca oglinzile sunt reglate, nu bat aiurea, ai nevoie de asta ca punct de referinta, ori in pozele lui Sharky e la mai bine de juma de metru departare in spate, micsorand si unghiul mort (ca sa isi demonstreze punctul lui de vedere complet gresit) dar limitand si posibilitatea de a lua un punct de referinta.

 

Urasc sa trebuiasca sa fac pe profesorul la lucruri pentru care eu am cheltuit o gramada de timp sa le invat si sa le inteleg, care chiar m-au costat bani si pentru persoane care stau sa imi explice lucruri de care ei habar nu au, pentru persoane care nu merita timpul alocat sa scriu un astfel de post.

 

Mai multe detalii aici http://www.autostonny.ro/html_auto/ConduitaPreventiva/Unghiul_mort.html

Nu este un link gasit aleator care imi confirma teoria, e primul raspuns la cautarea pe google dupa unghiul mort. Un lucru pe care un sofer NU are voie sa se urce la volan fara sa il stie.

 

 

 

hevhKMB.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

@Sharky, regleaza oglinda cat sa vezi si un pic din fundul masinii tale (practic tu trebuie sa vezi portiera din spate in oglinda). Iti garantez ca masina rosie nu va mai fi acolo.

 

Multumesc pentru foto, dar nu e bine reglata oglinda.

Editat de thunderer
Link spre comentariu

Oglinda e reglata f bine , la ford. Reglajul e asemanator cu cel din cealalta poza pt oglinda stanga.

Totodata cand misti capul nu il misti ca un robot, rotind pe axa gatului, il apleci oarecum, cel putin eu asa fac si unghiul variaza dinamic. Poate unul care are 1.50 face altfel, nu am de unde sa stiu. In logan am miscat bine din cap, ca sa vad mai mult in directia aia.

Daca asta e intors capul, ok, dar eu as numi doar miscare de cap. INtors e cand te uiti bine in spate.

Problema e camera.Puneti mana faceti o poza si mai vorbim, veti vedea ce mult variaza unghiul dintre ce vede camera si ce vezi tu, misti cu 10cm in fata, spate si deja ai alt unghi.

Nu stau eu sa fac 100 de poze pana cand una iese la fix cu ce vad eu, ca imi pierd vremea degeaba. Asta o iesit, asta este.

Mie sa imi spui cum se teleporteaza ala acolo fara sa il vad in vreuna dintre oglinzi pana atunci.

 

Cu viteza iar nu e ok ce zici. Cine vine din spate il vede pe ala din fata, daca nu e vreun altul pe banda 2 care sa ii blocheze privirea.

Cand vii cu viteza vi din spate, esti vizibil si prin conul de umbra treci rapid. Altfel nu se cheam ca vii cu viteza.

Ala care schimba banda, semnalizeaza, se uita o vreme si apoi se baga, nu hop, e liber, trage de volan brusc.

Asa e frumos, ca nu fac toti asta e alta poveste.

 

Carnetul nu se ia pt reglat de oglinzi, pot sa merg cu ele lasate in pamant daca asa vreau eu, cat timp respect regulile si ma descurc nu se ia nimeni de mine.

ASa ca mai lasati dumele ca nu e nimeni impresionat. Rezultatele conteaza.

De cate ori n-am patit sa vina cate un nervos sa stea in spatele meu, si sa se bage in depasirea mea desi eu semnalizasem deja ca vreau sa il depasesc pe ala din fata.

Ce conteaza, jmekeru se baga, care beemveu. Il vad, cunosc stilul, il las sa se bage ca n-am chef sa imi pierd vremea cu declaratii la politie.

Apoi ce sa fac stau dupa el sa vad fumu de 320d si cum se repliaza il depasesc.

Dar ideea e ca e in retrovizoare, stiu ca e unu acolo si inainte de depasire is atent la pozitia lui, ca poate e "bagacios.

 

Hai ca ma duc la lucru, nu stau sa explic cum vede un om. Luati camera in mana si faceti niste poze.

Culmea, m-am dat el putin 5 ani pe bicicleta si prin oras, pana am avut carnet/masina, nu m-o busit nimeni, nu am lovit pe nimeni, desi nu aveam oglinzi si alte povesti.

Azi maine de ma iau dupa voi nici sa cobor scarile ar fi bine sa nu o fac. 

 


Chestia cu intorsul capului, il intorci cand nu vezi sau cand suspectezi ca e ceva in neregula.
E.g. Daca eu stiu ca era multa agitatie, stiu ca aveam un logan verde in spate, care dintr-odata nu mai e, nu m-a depasit, dar nici nu avea unde sa intre e clar ca e tot pe undeva pe langa mine, si ma asigur.
Evident, daca e vreun motociclist e clar ca il am sub observatie.

 

Crede-ma la cat a trebuit sa ma feresc de masini mergand pe bicicleta, fara oglinzi si tu imi zici mie ca e greu sa te uiti dintr-o masina.
Pe bitza si intorsul din cap e o aventura, la viteza mare pastrezi mai greu directia cand intorci capul, pana te inveti.
Si bordura poate fi aproape, mai o groapa.

 

Chestii elementare, nu stiu ce le tot dezbati aici, de parca tu ai fi singurul care stie conduce, dar iti place sa te dai rotund cand nu e cazul.

Si daca vine unu cu viteza, eu ar trebui sa vad asta! Ca il vezi in oglinzi pana sa ajunga in unghiu mort si apoi sa stii ca e pe langa tine.
De aia pe un drum extern stai mai relaxat, ca is 1-2 benzi pe sens, stii exact cine vine din spate, ce viteza are, cand e sa se apropie incepi sa ii porti grija.
Faci toata asta automat fara sa iti dai seama.

 

Uite, aici e caz clar de intors bine capul, cand esti in zona logan albastru si vrei sa te pui pe banda 2 sau chiar 3.
https://www.google.ro/maps/@46.7561463,23.5965297,3a,75y,218.52h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sSGeJ9Z0eLh1cJWjSKH0n_g!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DSGeJ9Z0eLh1cJWjSKH0n_g%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D208.60577%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Dar asta e deja exagerare, pt ca oglinda nu bate acolo, nu poti sa spui ca e unghi mort ala. E ca si cand ai zice ca e unghi mort trecerea de cale ferata, ca nu se vede in oglinda decat cand ai trecut de ea.
Si in cazul asta, te uiti ce trafic ai dinspre sens, tu ai loc de accelerare, daca restul sunt in spate, macar o banda poti schimba, apoi iar, te uiti cu atentie si o schimbi pe cealalta.
Daca e aglomeratie, incet si cu grija.
Practic o parte e ceea ce vezi, o parte e ce anticipezi in cap.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
2 hours ago, Sharky said:

Carnetul nu se ia pt reglat de oglinzi, pot sa merg cu ele lasate in pamant daca asa vreau eu, cat timp respect regulile si ma descurc nu se ia nimeni de mine.

 

Exact ce ziceam mai sus, du-te si fa scoala in alta parte. Cine stie cate alte lucruri importante nu te-au invatat.... Sunt vieti in joc.

SI alt lucru: nu exista nici o parte din ce iti amintesti din cap. Nu conduci dupa ce iti amintesti. Inaintea efectuarii manevrei uiti tot ce stiai, intorci capul si te uiti, e atat de simplu. NU ce iti amintesti tu ca ar fi pe sosea. Maine-poimaine apare altul care ne zice ca nici nu trebuie sa te asiguri daca tu iti amintesti ca erai singur pe sosea.

 

 

LsD3agm.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Sa imi arati tu aliniatul din lege prin care imi spune ca se suspenda permisul/amenda daca nu ai oglinda reglata corect.
Baremul conteaza la examen. Cat timp l-am luat eu zic ca m-am incadrat. Cum imi reglez eu oglinda e treaba mea desi din ce am scris, se cam vede, daca stai sa citesti si ai cap sa pricepi.

 

Tu deocamdata ai mari probleme in a agrega mai multe idei in functie de context, de aia faci atata gargara pe aici.
E simplu sa zici nu inteleg, e o prostie, sa intelegi in schimb, sa argumentezi, e mai greu.

 

Ti-am aratat cu poze, cu exemple de trafic, etc, ca tu nu intelegi, e perfect normal, nu toata lumea poate intelege.
Nu inseamna ca in realitate se schimba ceva.
Cat timp nu imi iau claxoane, nu indoi table, ii feresc pe altii, eu zic ca ma descurc, doar n-o sa renunt eu la carnet din cauza unui capsoman. :))))

 

Fix tu ti-ai gasit sa spui ca sunt vieti in joc, care te dai cu motocicleta, depasesti pe linie continua printre doua masini, ca doar nu e depasire si te iei la intreceri cu bmw-uri, nici macar pe bani, doar sa ii arati la baiatu ca tu mergi mai repede. Uite, pt aia se suspenda carnetul, daca e sa ne luam dupa lege, iar daca demonstreaza ca e intrecere e un pic mai nasol.

 

Mai ales la cate maimute conduc, eu sunt chiar model pe langa ei.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Au dreptate astia de la Mercedes. Cand aveai masina in "unghiul mort", triunghi rosu in oglinda si trageai de volan stanga, iti dadea un ghiont in volan si te tinea pe banda. Au dreptate, compenseaza lipsa instinctului de conservare. Asta ca sa fiu bland, ca as putea sa fiu mai dur... as putea s-o iau cu prostia, cu d-astea.

Link spre comentariu

Sistemul respectiv e bun atunci cand masinile circula cu viteza apropiata de cea legala si fara jalonisti.

Totusi, daca exista vointa, (si pe soselele noastre exista suficienta) o incaseaza si ala cu mertanu' lui de nu se vede.

Sa zicem ca soferul cu masina X (mertan) merge linistit pe banda lui, cu viteza legala.

Din spate vine masina Y (bemweu), cu nenea bizonu' la volan si suta la bord prin localitate, trafic incalcit, dar nu foarte.

Exact pe placul jalonistilor (masini circula regulamentar pe ambele benzi, cu distanta de 10-15m intre ele. Asta e Sfantul Graal al jalonistilor.

Buuun, soferul masinii X se hotareste sa schimbe banda de mers, da semnal, se asigura in oglinzi, etc. Masina Y, era cu doua masini mai in spate, asa ca asta nu o vede cand se asigura, fiind mascata de o alta masina care circula regulamentar. In momentul in care soferul masinii X trage de volan, se infiinteaza si bizonul cu masina Y pe pozitie, vede, dar nu mai poate frana sau clacsona. Diferenta de viteza intre masini cam 50-60km/h. In cazuri de astea, sitemul ala va fi depasit de situatie, mai buna e o camera video pe spate, altfel, ala corectul (masina X) e  de vina. Era sa o patesc de doua ori, astia care alterneaza rapid benzile, ar trebui lasati fara carnet cativa ani buni. Noroc ca eu inainte sa schimb directia de mers, prima data ma asigur bine in oglinzi (sunt cu ochii dupa vitezomanii din spate), dupa mai intorc si capul sa fiu sigur ca nu e nimeni in unghiul mort (sau daca aterizeaza vreun jalonist).

Unul dintre instructorii mei, imi tot repeta ca viteza este pe locul 2 la mortalitate, dupa accidentele cardiovasculare.

 

 

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări