Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

marius75

Membru activ
  • Content count

    1,358
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

169 Excellent

About marius75

  • Rank
    User Elforum

Profile Information

  • Locatie
    Giurgiu

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ieftina și buna e mașină de la serviciu. .............. Astăzi am mers cativa km cu 120 la dus și 130 la intors. Nu s-a mai aprins martorul ABS. Poate a avut treaba cu mufele de le-am curățat, era ceva vaselina intr-una dintre ele.
  2. Ambalajul rulmentilor care i-am luat eu, era ala clasic alb, cu scris gri "geniune parts renault". Am dat 185 lei/buc. Tot ce am cumparat (amortizoare/bascule, discuri frana) am luat numai originale si aveau acelasi scris pe ambalaj. Daca o fi fake, n-am de unde sa stiu. Intre timp m-am intalnit, intamplator, cu mecanicul care a schimbat rulmentiii si i-am spus de problema, mi-a zis ca daca era rulment cu nr diferit de magneti, aparea eroarea de la 60 km/h. in weekend am fost pana la Bucuresti si am observat ca martorul ABS nu se aprinde mereu la aceeasi viteza. S-a aprins si la 90 si la 120, incep sa cred ca nu e de la rulmenti. Intr-o portiune de drum mergeam cu 100km/h, martorul stins, am dat peste niste limitatoare de viteza si s-a aprins martorul ABS. Dupa ce se aprinde martorul, am frane normale (fara ABS), ambele roti franeaza la fel, pe asfalt raman urme identice. (probat intr-o portiune de drum cu trafic redus) Ieri am demontat rotile si am curatat mufele de la contactul ABS , dar nu am avut unde sa fac proba daca s-a rezolvat problema, ca prin oras n-am chef sa merg cu suta, trebuie sa ies maine in afara localitatii, cu treaba.
  3. Nu stiu cat e garantia, oricum rulmentii i-am montat in service autorizat. Sper sa se rezolve cu asezatul placutelor de frana sau ce o mai fi pe acolo...
  4. Discurile vechi au 11 mm, cele noi nu le-am masurat ca trebuie sa dau roata jos, dar cred ca au 14mm. La 30.000km ar trebui sa ai macar 12 mm grosime, dar asta depinde de stilul de condus. .................. Intre timp am iesit la o tura, am pus cateva frane mai tari la 80km/h. De franat, franeaza bine, intra ABS-ul pe ambele roti egal, pe asfalt raman doar catre sfarsitul franarii doua urme de 30-40cm. Dupa aia, am iesit pe drum national pana la prima localitate, si am calcat-o la 130, n-am putut mai mult din cauza traficului. Nu s-a aprins martorul de ABS. La intoarcere am prins mai liber si am calcat-o mai tare, la 140 s-a aprins iarasi martorul de ABS. Nu stiu ce sa zic, ori de la franele alea tari si-a mai revenit ori de la faptul ca am luat borna de la baterie pentru un minut, poate s-a resetat ceva pe acolo. Daca ramane asa, nu ma deranjeaza ca foarte rar ajung la viteza aia, de obicei merg cu 110-120 in afara localitatilor pe DN-uri, iar pe autostrada cam 130KM/H, insa ajung destul de rar pe autostrada. Poza cu discurile vechi, schimbate la 150.000km, desi nu trebuia. Le tin de rezerva.
  5. Multumesc de raspuns. Am suspendat fata si am invartit de roata din dreapta si intr-adevar, se aud niste pacanituri dinspre pompa de frana. Am luat contactul si l-am pus la loc, dar pacaniturile de aud iarasi fara sa mai invart de roata (doar cand e contactul pus se aud). Prima data incerc sa vad daca-si revine dupa ce scot borna de la baterie cateva secunde, daca nu, ies la o tura. Discurile le-am pastrat, sunt destul de bune, puse langa cele noi era o diferenta mica, iar fata de cele ale cetateanului care avea 80.000km erau mult mai groase. Nu le-am masurat ca oricum n-am decat ruleta la indemana. Tot din cauza aia le-am pastrat si eu, poate (sper sa nu) ovalizez vreunul, dau intr-o balta mai mare cu ele incinse, altminteri, la stilul meu de condus merg pana la loc comanda (din moment ce alea vechi, la 150.000km, erau aproape cat astea noi de groase). O sa intreb si mecanicul, dar ala sigur o sa arunce pe rulmenti, de fapt si eu tind sa cred ca mi-au dat alti rulmentii fata de ce imi trebuia mie, (ma refer la magnetii aia ca sunt de doua tipuri, in functie de sistemul ABS). Trebuie sa fac si un test mai serios la franare. LE: Am luat eu borna de la baterie pentru cateva secunde si dupa aia am pus-o la loc si acele pacanituri dinspre pompa de frana de auzeau in continuare (DOAR cu contactul pus). Am invartit mai energic de una dintre roti si de data asta s-au auzit alte pacanituri mai tari, cred ca de fapt astea trebuia sa le verific eu. Se aud la ambele roti fata, in functie de cat de tare invart de roata. Insemna ca senzorii ABS lucreaza.
  6. Multumesc de raspuns. O sa caut pe cineva cu tester sa vad care e cauza. Pana atunci o sa mai incerc cateva variante de la tara, adica o sa merg pe un drum slab circulat si sa-i trantesc cateva frane, sa vad care roata franeaza mai cu sete. Cauciucurile sunt ok, cu rulmentii vechi nu am avut probleme sa vad martorul aprins, iar de cum am schimbat rulmentii, a aparut problema. O sa verific totusi presiunea, desi la volan nu trage stanga/dreapta. Senzorii ABS o sa-i verific, am un aparat care masoara bobine. Rulmentii au fost bagati pana la capat, ca eram langa mecanic si chiar m-am uitat la acul de la presa cum urca brusc atunci cand era rulmentul intrat la maxim. Ce ma gandesc eu, sa nu-mi fi dat rulment diferit la nr de magneti fata de cat ar fi trebuit, desi i-am specificat anul si modelul. Totusi cred ca daca era diferit nr de magneti, ar fi aratat o eroare de la o viteza mai mica. Cam greu pentru mine sa vad acasa daca e rulmentul potrivit, nu stiu cum se deosebesc cele doua tipuri de rulmenti. Alta varianta ar fi sa nu fi intrat ceva mizerie la canelurile alea de pe planetara, care au legatura cu sistemul de ABS, si din cauza sa am eroare. La repornire, martorul se aprinde o secunda-doua (normal, de control) dupa care se stinge si ramane stins indiferent cate frane pun, dar sa nu depasesc viteza de 110 km/h ca atunci se aprinde chiar si fara sa franez. Ma duc sa fac ceva probe pe asfalt, una cu martorul stins si una cu martorul aprins, sa vad urmele de frana, care roata tine si care nu.
  7. marius75

    FR 2x15'' + 2x1''

    Pai da, modific filtrul la fiecare difuzor in parte. Fiecare difuzor are filtrul lui (bobina + cond). Acum sunt un pic la inghesuiala, abia saptamana viitoare pot face modificarea.
  8. Salut. Incepuse sa huruie unul dintre rulmetii fata la Sandero si am zis sa-i schimb pe amandoi. Am cumparat rulmenti noi de origine, am mers in service autorizat sa-i schimbe. In timp ce asteptam sa-mi vina randul, am intrat in vorba cu cel care avea masina la reparat inaintea mea si mi-a spus ca el schimba discurile de frana ca erau uzate (avea 80.000km). Eu stiam ca am 150.000km, zic hai ca imi cumpar si eu discuri noi, daca tot umbla mecanicul pe acolo, sa le schimbe. ( nu stiam starea lor, dar se pare ca schimbarea lor nu era necesara, fiind destul de groase "in carne" fata de cele ale masinii cu 80.000km, probabil stilul de condus). In fine, mi-a schimbat mecanicul rulmentii fata (frumos lucrat, presa, fara cionaneala pe rulment, etc), discurile de frana noi puse pe masina, toate bune si frumoase, dar ca acum m-i se aprinde martorul ABS, dar nu mereu, ci doar cand depasesc viteza de 110km/h, fara sa calc frana, fara nimic. Initiam vedeam doar ca s-a aprins martorul ABS, fara sa fiu atent daca s-a aprins dupa o frana mai tare sau ceva de genu' si am crezut ca e de la discurile/placutele de frana sau lichidul de frana sub nivel.(sistemul de franare in general). Am desfacut placutele de frana, le-am smirgheluit sa elimin rizurile de discurile vechi, curatate bine (stiu ca normal trebuia sa pun si placute noi), la fel discurile le-am curatat cu spay de frane. Degeaba. Raman suspecti rulmentii, eu am cerut la magazin din cei pentru masina cu ABS. Am incercat franele pe un traseu cu multe curbe si franeaza bine, intra ABS fara probleme, dar nu se aprinde martorul cat timp nu depasesc viteza respectiva. (110km/h). Am mers cu masina prin oras vreo 200km si nu s-a aprins martorul ABS, desi am franat de "n" ori, cum am iesit in afara localitatii si am depasit 110, s-a aprins martorul. Exista vreo rezolvare simpla? Adica mi-e groaza sa ma duc la garantie, chiar daca primesc alti rulmenti noi, tot pierd prima manopera (deloc de neglijat, 200 lei doar pt rulmenti). Ajuta cu ceva daca iau borna de la baterie cateva minute? Multumesc.
  9. marius75

    Cum sunt vazuti electronistii in zona voastra?

    Unde sunt vremurile cand vedeam cate 2 oameni cu TV-ul in patura? .......... Eu nu ma ocup cu reparatii. Va spun ce am observat. La noi in zona, electronistii cu experienta erau destul de apreciati pana acum cativa ani. Atunci clientela era mai saraca si se bucura sa-si repare TV-ul CRT sau DVD playerul. Vorbea frumos despre electronist. Acum clientela s-a ajuns si a devenit mofturoasa, comenteaza pretul piperat al reparatiei. Pai ce vrei mai nene, sa te coste reparatia la Full HD de 120cm, cat reparatia la un CRT de 51cm? Evident, depinde si ce piesa e defecta, dar totusi...La momentul asta electronistii apreciati sunt mai putini decat inainte.
  10. marius75

    FR 2x15'' + 2x1''

    Asa o sa fac, o sa fiu atent la valoarea condului. N-am tras fire de lene (pe principiul "lenesul mai mult alearga") si de fiecare data cand modific cate ceva, trebuie sa desfac 24 de coltsuruburi. (difuzoarele + capace protectie). O sa trag fire afara (prin porturile de BR) si atunci o sa rezolv mult mai repede problema. Totusi, daca nu-mi place cum suna dupa ce ajung cu taierea la 2,5kHz, o sa fac modificari pana se aude cum imi place mie.
  11. marius75

    FR 2x15'' + 2x1''

    Mai am 4 bobine de 1mH la alte boxe, o sa pun de proba acele bobine si condensator de 20uF, dar cred ca o sa reduca prea mult din medii. Eu as vrea sa cante mai pe voce si difuzoarele de 15. Rezistenta bobinelor este ceva mai mare, sunt facute din CuEm 1,2 mm. Estimez Re 0,7-0,8 ohm (o sa le masor). Becul cred ca se va arde daca am distorsiuni sau depasesc limita, in mod normal o sa am max 250W pe fiecare driver. In caz ca se ard, o sa le pun la indemana, prinse in soclu, sa le pot schimba repede. In felul asta le pot vedea, daca se aprind tare, dau mai incet. Acum am inteles cum sta treaba. Pana la urma sunt doua piese, pun condul cat sa scada frecventa de taiere la 2,5kHz, in caz ca apare cocoasa inainte de limitare, maresc bobina, am unele de 1mH pentru teste, dar mai am sarma si pot sa fac alta bobina mai mare (daca e cazul). Mai dureaza ca nu prea am timp.
  12. marius75

    FR 2x15'' + 2x1''

    Un grafic cu cond de 10uF. Arata ceva mai bine, adica unde incepe sa cada media, urca inaltele. Cocoasa de la 3kHz este ceva mai dulce (am masurat de la 2 m de data asta). Eu zic sa-l las asa, oricum de la difuzoarele astea, cred ca este suficient. Inaltele se vor mai atenua dupa ce pun becul de 20W/12V pentru protectie.
  13. marius75

    FR 2x15'' + 2x1''

    O sa incerc cu 10uF. (il fac din cativa mai mici, de proba)
  14. marius75

    Logan14. benzina (se opreste motorul din mers)

    Sa nu fie releul de la GPL, tocmai in zona aia o vrea sa comute pe gaz. Cand se intampla masina e "la drept" sau e panta?
  15. marius75

    Conexiune wireless

    Din comentariile produsului : PRO:: -raza de acoperire a semnalului de 200m -trece lejer prin 4 pereti si 2 termopane pe o distanta de vreo 80m -compatibil Windows 8/7/Vista/XP -semnal de o calitate exceptionala! -suporta gaming online multiplayer fara pic de lag -video-uri 3D Full HD de pe YouTube la calitate maxima fara pic de probleme -sunt uimit de raza de acoperire a acestui dispozitiv. N-ar strica si o antena: TP-Link TL-ANT2409A este o antena directionala care opereaza in banda de 2.4GHz si asigura un castig de 9dbi, sporind considerabil aria de acoperire si calitatea conexiunii wireless. Antena dispune de un conector RP-SMA male, asigurand o ampla compatibilitate cu majoritatea echipamentelor wireless.
×