Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Viraj la stanga


Postări Recomandate

Nu sari din una in alta!

Eu am zis clar de senzatie. Da, iti vine sa adormi pt ca e liniste si pe drept chiar nu ai nimic de facut, te plictisesti.

Nu stiu cine ia viraje puternice la 200 cu ditamai limuzina. Nu stii pe unde poti merge cu 200 cu masina? Ai multi ani de carnet, ar trebui sa stii.

De putut se poate, vrei filmare?

Si cu ce ma dau mare? Nici macar nu am w221. Daca sa dai un exemplu e a te da mare, hai sa fim seriosi.

 

Am ilustrat clar un fenomen, creierul uman e usor de pacalit, mai ales cand ii scade vigilenta!

PE motocicleta nivelul de adrenalina e mai mare, intr-o limuzina esti tentat sa adormi.

Nu vorbesc aici de nivel de adrenalina la are iti tremura mainile, doar ca esti mai alert.

Da, nu m-am dat cu motocicleta, dar pun pariu ca asa e. Nu ai cum sa ai acelasi puls nivel de vigilenta cand stai in masina vs cand esti in bataia vantului.

Intr-o masina confortabila esti mai relaxat.

ATAT!

 

Da nene, asa e, eram de parere ca w221 e masina de raliu, noroc ca m-ai luminat! Eu asa credeam ca suspensia sport e mega moale ca la w221.

(Sarcasm maxim, dar trebui sa scriu, ca altfel tu o iei de buna)

 

Si ai scris de planeitate. Nene, citeste-mi postul, am scris clar ca pe drum drept, nu inclinat! Citeste clar!

Adica o autostrada (fie ea si curba, ca acolo curbele sunt f largi)

Crezi ca nu stiu cum merge o motocicleta? Stiu si eu ca merge repede. M-a dat unul cu R1, mi-o ajuns ca pasager.

Ca pilot nu ma bag, nu am chef sa patesc ceva.

Crezi ca nu stiu cum merge ceva pe doua roti cand m-am dat cu bicicleta la viata mea de m-am saturat?

Nene , ma dau fara maini de ma satur, daca am chef. MAi ales la viteza mare.

Dapoi o motocicleta care are centrul de greutate mai jos? Normal ca merge mai bine si nu a contestat nimeni asta.

Dar totodata esti mai vigilent pe ea, vantul si solicitarea fizica te tin "treaz".

In masina de ai un scaun confortabil si o antifonare ca in w221 adormi. :)))

Doar in logan au sisteme anti adomire, ca de la 110 in sus nu mai auzi nimic din cauza zgomotului de pe admisia motorului.

 

Tu nu poti urmari o idee, un fir al discutiei si rastalmaceti ca de fiecare data.

 

Tunatorule, nu stiu cat e ca nu am ruleta. Voi face poze cand am de circulat cu mertzanu. 

Eu pt lucru folosesc busu. Nu mai am focusul la indemana, dar cred ca am acoperit masina respectiva.

Voi face si pt passat, sa vedeti acolo unghi mort si ce mult cotneaza sa ai oglinzi bune.

Ca despre asta e ideea, oglinzi bune vs oglinzi naspa si cat de mult scade unghiul mort!

 

Am editat ca am vazut ca ai editat si tu, ma duc la culcare ca e prea devreme pt mers la scarbici.

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Tu iarasi nu intelegi

31 minutes ago, Sharky said:

Nu stiu cine ia viraje puternice la 200 cu ditamai limuzina. Nu stii pe unde poti merge cu 200 cu masina? Ai multi ani de carnet, ar trebui sa stii.

...

PE motocicleta nivelul de adrenalina e mai mare, intr-o limuzina esti tentat sa adormi.

Nu vorbesc aici de nivel de adrenalina la are iti tremura mainile, doar ca esti mai alert.

Da, nu m-am dat cu motocicleta, dar pun pariu ca asa e. Nu ai cum sa ai acelasi puls nivel de vigilenta cand stai in masina vs cand esti in bataia vantului.

Intr-o masina confortabila esti mai relaxat.

ATAT!

 

Si ai scris de planeitate. Nene, citeste-mi postul, am scris clar ca pe drum drept, nu inclinat! Citeste clar!

Adica o autostrada (fie ea si curba, ca acolo curbele sunt f largi)

 

Iar vorbesti pe nas.

1. Nu intelegi ce este aia planeitate si cum afecteaza asta masinile la viteza mare. Nu vorbesc de curbe. Nu mai am chef sa stau sa iti explic, doar te bagi ca musca in lapte sa comentezi ceva ce nu intelegi.

 

2. Cata adrenalina crezi ca mai ai dupa ce ai condus 1000km ? Crezi ca pe motor nu stai destul de confortabil ? Crezi ca pe motor nu te ia somnul si nu conduci tot la nivel de reflex fara sa mai constientizezi ? Ia vezi in ce conditii se genereaza adrenalina si pentru cat timp ?

 

3.

31 minutes ago, Sharky said:

Crezi ca nu stiu cum merge o motocicleta? Stiu si eu ca merge repede. M-a dat unul cu R1, mi-o ajuns ca pasager.

 

Deci asta este rechinasul nostru, minutul 1:30. Aici chiar este o yamaha R1, Imi parea mie cunoscut de undeva. :rade::rade:

Rechinasule ai uitat sa iti pui centura !

 

 

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 7 ore, dany_cta a spus:

Hai sa discutam un pic mai ontopic legat de faptul ca o banda este rezervata pentru o masina si faptul ca o masina nu poate sa incapa pe o singura banda impreuna cu o motocicleta desi legea nu doar ca nu interzice acest lucru dar chiar permite motociclistului sa depaseasca pe aceeasi banda (cititi primele pagini pentru detalii). Am pus un filmulet de doua minute.

Ambele motociclete din film sunt motociclete mari, printre cele mai mari sport touring-uri, late, fie ca nu se vede, sunt motoare 1100cc si 1300cc in timp ce supersporturile de 600-1000cc (majoritatea de pe strazi) sunt muuuuult mai subtiri.

 

Toate manevrele astea au fost relativ legale. Orice masina care lua stanga de volan cand era depasita, era 100% vinovata. - cu asta sint de acord dar masina va avea doar o indoitura pe cind tu cu motorul ajungi in spital sau morga.

 

In primele 10secunde putem sa observam cat loc este cand masina s-a dat intr-o parte si totusi fara sa iasa nici un pic de pe banda !

Putem sa observam inca la secunda 40 ca o motocicleta mare incape lejer pe aceeasi banda cu ditamai hilux-ul (s-a dat putin intr-o parte mai tarziu dar vedem ca oricum era loc destul).

La secunda 52 vedem cum este loc destul chiar daca Astra Caravan-ul nu a schitat nici un gest sa faca loc, el a mers in treaba lui, probabil nici nu a observat.

 

Deci cascati bine ochii, acelasi scenariu a fost si in cazul accidentului in discutie, un sofer care a intrat de pe interior ca sa aiba loc sa intoarca si mai mult ca sigur nici nu a semnalizat, asa cum fac toti care fac manevre de-astea, doar a vazut liber pe contrasens si a tras de volan.

 

Daca ala cu Astra tragea de volan, cine era vinovat de accident ? 

 

PS: Legea te obliga sa faci loc asa cum fac cei din film. Daca contestati asta cititi iar obligatiile masini care este depasita.

 

 

 

Defineste-mi te rog ce inseamna relativ legal! Eu personal nu am auzit de asa ceva. Probabil ca daca te vede politia te opreste relativ si iti da si o amenda relativa.

 

Iar cu strecuratul in viteza printre masini in curba toate bune si frumoase daca ai spatiu suficient (eu personal sint de acord cu astfel de manevre dar nu in curba), problema apare cind intilnesti o pata de ulei sau combustibil si-ti fug rotile in lateral din cauza fortei centrifuge si nimeresti pe sub o masina. N-am condus motociclere/motoare dar merg zilnic cu bicicleta si mi s-a intimplt de mai multe ori sa-mi fuga roata din spate (in special) de pista de biciclete (o bataie de joc alunecoasa pe ploaie dar politia insista sa o folosesti daca exista) in curba din cauza carosabilului ud - si nici nu aveam o viteza (15-25Km/h maxim 35Km/h) comparabila cu cea atinsa de un motor (peste 100Km/h minim).

 

 

 

Link spre comentariu

Ete na, te-ai nascut pe motocicleta. Stiu cum e, e faina senzatia, dar probabil te obisnuiesti repede si vrei mai mult.
Sa nu ma dau cu motocicleta e o alegere, ma indoiesc ca nu as fi in stare sunt multe criterii pentru care am evitat. 
Sunt niste bani, pe care ii dai cu riscul de accidentare, fie din vina ta, fie din a altora.
Dar cine stie ce va fi pe viitor.
Si cu bicicleta evit masinile pe cat se poate ca e plin de idioti.

 

Cu planeitatea am explicat clar inca din primul post:
"masina cam tine drept daca drumul e drept, exclus cele inclinate bine si pline de gropi"
In rest tot ce afirm despre mine e o minciuna clara, doar ca sa te dai mare.
Crezi ca tu esti singurul care ai observat ca masina trage dupa inclinatia drumului? Sau ca sunt denivelari care te agata si parca te trag intr-o parte? :))
Plus stiu cum merge o chestie pe doua roti si ce stabilitate are o bicicleta, DAPOI o motocicleta care are kilele jos, nu sus!

 

In rest iti raspundeam la aberatia ta cu w221 de raliu si suspensii tari vs moi, care nu aveau legatura cu discutia si iar mi-ai pus vorbe si concluzii in contul meu.

 

Daca o motocicleta e mai confortabila ca un S klasse (sau orice masina w221 a fost doar adus in discutie din cauza pozei) apoi....cred ca s-a intors lumea cu susul in jos.
Stii f bine la ce ma refer: e liniste, stai intr-o pozitie f relaxata, muschii sunt toti relaxati la nivel maxim.
La masinile scumpe treaba e la fel de inerta si la viteze f mari.
Provocari sunt zero mai ales pe un drum plictisitor gen autostrada.
La asta ma refeream, iar orice om cu un minim de bunovointa intelege asta.

 

Legat de condus la nivel de reflex, nu stiu ce sa zic, dar tu conduci constient 100%?
Condusul pentur mine e in mare reflex. Constient e doar cand nu sunt in clar cu ceva, pe unde trebuie sa te incadrezi, cauti indicatoare intr-o anumita directie etc.
Strategiile care le aplici, in mare sunt reflexe dobandite, in ideea, ai un pattern matching pt situatia data (ca te-ai intalnit cu ea de multe ori) si stii direct ce sa faci.
Restul "stie mana" cat sa traga de volan si piciorul ce si cat de puternic sa apese.
Cu cat conduci mai mult si prinzi situatii, inveti din ele si baza de pattern matching si raspunsuri e mai mare si tu raspunzi si executi mai repede si mai bine.
Cam asta e "aplicatia de condus". Cand esti constient esti mai LENT si mai periculos.

 

Ca tu de fapt vrei sa spui ca dupa multi km obosesti si parca ar fi alta persoana care conduce in locul tau, asta da, dar exprima-te corect.

Asa ca tatae, esti grozav, ai facut multe, dar mai taie din ele.

 

 


Legat de depasirea care nu e depasire.
Daca omul vroia sa mearga mai pe stanga, adica sa nu ai tu loc fara sa calci linia era fix treaba lui si tu nu aveai ce face decat sa stai sa se elibereze contrasensul.

E obligat doar sa nu iti sara in fata, dar daca el deja e acolo, sa fii tu sanatos si sa stai dupa el ca de-l lovesti din spate nu te crede nici naiba.

Astia se trag din aceleasi motive ca orice om normal, vede ca vine un teribilist, il lasa sa se duca sa nu ii poarte de grija.
Dar nu e vreo obligatie.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
34 minutes ago, sesebe said:

Defineste-mi te rog ce inseamna relativ legal! Eu personal nu am auzit de asa ceva. Probabil ca daca te vede politia te opreste relativ si iti da si o amenda relativa.

 

Nu exista nici un motiv sa te opreasca si nici nu a fost incalcata vreo lege. Asa se merge pe motocicleta normal. Nu este nimic exagerat sau spectaculos. Pana acolo aveam vreo 400km parcursi de la plecare, filmarea e aproape de Sighisoara cu plecare din Constanta, deci nu eram in stadiul sa conducem agresiv ci deja plictisiti/obositi.

Nu doar ca politia nu te opreste dar chiar exact la fel conduc si motopolitistii. Poti sa ma contrazici ?

Doar soferii au impresia ca e ceva in neregula si se oftica ca sunt depasiti.

 

Legat de pete de ulei si altele deja o dam in basme. Nu doar ca uleiul nu are ce sa caute langa axul drumului sau ca tu nu stai ca momaia de sofer auto ca nasul in smartphone, vezi totul perfect, dar si daca ar fi o balta de ulei tot nu cazi asa usor.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Daca nu ai calcat vreo linie continua da din acel punct de vedere e legal.
Cu viteza in schimb, mai incearca!
 

Profiti doar ca legea e "vaga".


https://www.e-drpciv.ro/intrebare/1202/ce-obligatii-are-un-motociclist-atunci-cand-vrea-sa-execute-o-depasire
Distanta suficient de mare.
Tu spui ca suficient e 1mm, te vede militianul spagar spune ca pt el e minim 1m ca daca e sa cazi, sa nu ii zgarii masina.
Te vede un politist ok, nu zice nimic.
Unde e dreptatea?

 

Daca ar fi ploaie tu iei curba incet, precaut, ca na mai bine ajungi mai tarziu, decat la service cu motcicleta trantita.
Si pe langa tine trece unu care efectiv te rade, ca doar e loc.
Nu prea iti place.

Ti-am mai zis asta.
Nu se oftica nimeni, dar de le razi oglinzile cam enervezi lumea. La fel cum te enerveaza aia care nu iti lasa loc.

 

Mai taie din ele tatae, credeam ca intelepciunea vine cu varsta, dar unii doar se afunda.

 

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
1 hour ago, Sharky said:

Legat de depasirea care nu e depasire.
Daca omul vroia sa mearga mai pe stanga, adica sa nu ai tu loc fara sa calci linia era fix treaba lui si tu nu aveai ce face decat sa stai sa se elibereze contrasensul.

E obligat doar sa nu iti sara in fata, dar daca el deja e acolo, sa fii tu sanatos si sa stai dupa el ca de-l lovesti din spate nu te crede nici naiba.

Astia se trag din aceleasi motive ca orice om normal, vede ca vine un teribilist, il lasa sa se duca sa nu ii poarte de grija.
Dar nu e vreo obligatie.

 

In cazul in care nu se da la o parte dai semnal stanga si brusc are o obligatie. Deci oamenii se trag doar ca sa nu ii obligi !

 

Conducătorul de vehicul care urmează să fie depăşit este obligat:
a) să nu mărească viteza de deplasare;
b) să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a părţii carosabile sau a benzii pe care se deplasează.

 

Legat de viteza: nu a fost depasita viteza maxima legala.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Cu viteza posibil, unghiul e mare, totul pare mai rapid pe wide.

 

Uite alt aspect care l-ai subliniat fara sa vrei.
Tu spuneai ca asta nu se considera depasire, e doar mers mai repede intr-un alt sir.
Evident ca in cazul asta e frumos sa iti lase loc, si eu asta fac, vine unu, mai bine sa treaca in fata, sa ma scap de el, sa nu stau cu stres ca oare cand o sa depaseasca.

 

Idem daca eu "depasesc" unul care merge incet in curba, chiar daca semnalizez nu cred ca il oblig pe motociclist sa mearga pe marginea drumului ca sa treaca mandea cu masina?
Legea nu prea e clara cu cazurile astea limita.

Daca nu ai calcat vreo linie continua da din acel punct de vedere e legal.
Cu viteza in schimb, mai incearca!

 

 

Link spre comentariu

Nu este clara pentru tine care ai facut scoala de soferi acolo unde ai facut-o. In loc sa stai sa te contrazici cu noi mai bine intreaba, asa macar poti sa inveti lucruri utile.

 

Este foarte clara legea: te depaseste (manevra de depasire) - te duci pe marginea din dreapta a benzii de rulare. Deci daca il depasesti pe ala cu motocicleta pe curba (de parca asta s-ar intampla vreodata :rade:) ala trebuie sa se duca la locul lui. Asa cum si tu trebuie sa te duci la locul tau cand esti depasit.

Ce nu este clar aici ?

Link spre comentariu

Da, se intampla f des, dai de un scooter care poate vrea sa mearga incet in curbe, mai ales daca e ud pe jos.
Si da s-a intamplat sa depasesc motociclisti pt ca pur si simplu ei vroiau sa mearga incet si eu mai repede.
La fel si invers, la fel m-au depasit logane.
Daca omul e grabit, eu il las sa se duca, ii fac semn chiar!

 

Ca biciclist de te duci cat mai aproape de bordura, esti un pic inconstient. Pt ca sunt soferi care ignora distanta de siguranta si e nasol rau.

 

Tu ai scris cu zeci de pagini in urma ca nu e depasire daca mergi in paralel cu alta masina.
https://www.elforum.info/topic/129101-viraj-la-stanga/?do=findComment&comment=1611534

https://www.elforum.info/topic/129101-viraj-la-stanga/?do=findComment&comment=1611546
Acu hotaraste-te, e depasire sau nu e si cum e cu virajul la stanga?
Macar ai recunoscut ca poate fi si asa!

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Dupa 70 de pagini tot nu ai inteles. E bine ca macar ai incercat. Vezi ca gasesti raspunsuri in astea 70 de pagini, mai incearca.

Eu iti dau totusi niste indicii: Cand treci pe langa o masina fara sa efectuezi manevra de depasire, nu este depasire ! Nu poti sa faci depasire fara sa faci depasire ! Doar faptul ca treci pe langa ea nu se numeste depasire.

 

Manevra de depasire e clar definita in lege ca fiind:

"Depășirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe același sens de circulație, prin schimbarea direcției de mers și ieșirea de pe banda de circulație sau din șirul de vehicule în care s-a aflat inițial."

 

Acum vin si te intreb, daca un motociclist circula pe axul drumului, drept, si trece pe langa ceilalti participanti la trafic, pe orice banda ar fi ei, nici macar nu trebuie sa semnalizeze, nu schimba directia deloc, el are 1metru coridor liber langa axul drumului si merge pe acolo, este o depasire care nu este depasire ?

 

Eu ti-am zis ca ai facut scoala de soferi degeaba. Lasa-ma sa ghicesc.. la Pitesti ?

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Degeaba nu a fost, am carnet!
Asta e important, nu ce parere au altii.

Deci daca nu e depasire atunci omul nu are vreo obligatie, mai ales daca e lipit de ax, ca face stanga. Tu vii din spate, de schimbi banda, e deja depasire si e improprie pt ca ai gresit partea, omul sta si asteapta sa faca stanga, semnalizeaza etc.

QED pt problema initiala, dupa 70 pagini.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Iar se vede ca ai facut scoala de soferi degeaba. Q.E.D. intr-un post.

 

Deci cand tu vrei sa faci stanga si doar ce trece unul pe langa tine, in paralel, tu nu ai obligatia sa il lasi sa treaca inainte sa intri si sa "ii tai fata" ? De ce naiba mai ai oglinzi atunci ? Se explica si faza cu oglinzile aici, tu nu ai unghi mort pentru ca nici nu te intereseaza, nu e treaba ta ala care trece pe langa tine, tu ai prioritate de w221/focus/opel.

 

Si legat cu aberatia ca ai fi lipit de ax: daca erai lipit de ax nu mai avea loc sa intre motocicleta in paralel cu tine, te-ar fi lovit in spate, nu in lateral. Daca esti lovit in lateral e clar ca nu erai pe axul drumului.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Evident ca dau prioritate, daca am la cine. Daca nea Gigi motociclistu e departe, aduca dureaza mai bine de 10-15s sa ajunga la mine, sa fie sanatos, e ca si cum nu ar fi.
Ma pun pe ax, astept sa fie liber si fac stanga.
Ca intre timp Gigi se gandeste sa ma depaseasca prin stanga, e ghinionul lui, eu semnalizam demult si eram lipit de ax.
Daca stie cum sta treaba, depaseste prin dreapta.

 

As vreau eu w221, dar is prea zgarcit sa dau atatia bani. Bugetul pt asa ceva sare de 25mii E.
Cu ala chiar ai prioritate, cand misti ditamai tancu, dar cred ca abia mi-ar incape in garaj.

 

Nu ti-am spus ca nu e degeaba scoala?
Am carnetul, aia e important! Restul sunt detalii, ca sunt b0$$ cu mertzan. Inainte eram parlit cu cazan.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări