Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

sesebe

Membru activ
  • Content Count

    7,315
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,029 Excellent

About sesebe

  • Rank
    Membru evoluat

Profile Information

  • Locatie
    Iasi

Recent Profile Visitors

2,187 profile views
  1. Foarte buna ideea DAR la regimurile tranzitorii cind tensiunea poate fi mult mai mare pe tranzistorul serie LED-ul din optocuplor va suprasolicitat și se va arde. TREBUIE pusa și o rezistenta în serie cu LED-ul din optocuplor înainte de a-l pună în paralel cu tranzistorul serie. Rezistenta cu cit este mai mare cu atit este mai protejat optocuplorul dar cresc pierderile pe tranzistor. Ori se face un compromis de siguranta ori se mai adaugă încă citeva componente (minim inca un rezistor și un Zener sau 2 diode înseriate) și se obține ceva fiabil. Ps: acum am văzut ca este amintita rezistenta serie.
  2. Schema nu ai găsit-o pe net? Ceva poze detaliate se mai poate? Și top. De ce tensiune au nevoie LED-urile, aproximativ? Cred ca se poate modifica în CC și fără tranzistor suplimentar.
  3. Deocamdată sintem tot la globul de cristal, doar ne dam cu presupusul fără sa știm nimic concret. Dacă vrei să-l repari fa cu spune colegul - scoate schema lui, măcar parțial. Dacă nu te descurci cu asta atunci poate ar fi cazul să-l duci la cineva care poate face asta.
  4. Multe dintre potentiometrele vechi, inclusiv cele românești, aveau cursorul din grafit, deci poți aplica metoda fără retineri.
  5. Merci, inclusiv pt informațiile de pe privat. Deocamdată am dat comanda pe net de un motor și am sa repar și unul dintre cele doua pe care le am defecte ca să-l am de rezerva. O zi buna tuturor!
  6. Globul meu de cristal este defect. Îmi cer scuze dar nu te pot ajuta.
  7. Din păcate acum după ce l-am luat la remasurat cu puntea RLC am reușit sa găsesc problema (-ele). Nu înțeleg cum de prima data nu am găsit nici o problema. Acum am găsit vreo 8-10 intreruperi și am reușit sa vad și ceva foarte-foarte ciudat: am" reușit sa masor inductanta negativa". Numai între 2 lamele de pe colector masor o inductanta negativa. Chiar nu înțeleg cum se poate sa fie data asa peste cap puntea.... Ps: începusem mesajul acesta acum citeva ore dar a intervenit ceva și nu am mai apucat să-l postez. M-am interesat la Petra și au spus ca nu bobineaza astfel de motoare. Probabil nu le pot echilibra dinamic, nu știu. Ramine numai varianta sa cumpăr un motor nou pt ca nu ma mai încurc cu trimisul în străinătate.
  8. Avind in vedere ca nu am reusit sa identific o bobina sau mai multe ca fiind in scurt sau intrerupte, exista posibilitatea sa fie probleme la carbuni? Carbunii arata bine ca lungime si se misca usor in lacasurile lor dar poate au patit ceva, nu stiu. Colectorul nu arata rau si nu pot identifica pe el lamele care sa arate diferit fata de celelalte si ma gindesc ca poate au ceva carbunii, poate aveau numai virful de duritatea necesara si restul este de calitate slaba si se ard...... Cum as putea verifica ca nu-s carbunii cu siguranta?
  9. Merci @validae dar stiam si citisem deja topicul acela. As avea totusi o intrebare: ce parere ai daca as folosi o punte RLC ca sa masor direct pe carbuni? In cazul unui scurtcircuit intre doua spire consecutive variatia de rezistenta este foarte mica si greu de detectat prin metoda cu becul dar variatia de inductanta este foarte mare - semnificativa si usor de identificat. Am folosit metoda inductantei ca sa gasesc spire in scurt la un tweeter si desi rezistenta era identica la cel defect (suna mai incet) comparativ cu cel bun (in limitele de toleranta ale masuratorii) diferenta de inductanta era semnificativa, era de 4-5 ori mai mica inductanta.
  10. Am sa intreb la Petra dar nu cred ca fac nici ei echilibrare dinamica. De bobinat cred ca s-ar baga dar fara echilibrare dinamica e cam degeaba.
  11. Dar cine mi-l poate bobina si apoi sa faca si echilibrare dinamica? La un motor de turatie mare, cum este unul de aspirator, trebuie musai si echilibrare dinamica iar eu nu am auzit de nici un centru de bobinaj care sa faca si echilibrare dinamica.
  12. Acum doua zila s-a ars motorul, a doua oara de cind l-am cumparat in 2005. Problema este ca un motor nou este foarte scump, undeva intre 350 si cel putin 450 Ron (fara transport). L-am desfacut, curatat. Curatat si colectorul la motor, razuit intre lamele colectorului si spalat cu alcool izopropilic cu o periuta de dinti veche. Carbunii par buni avind peste 3cm lungime. Dupa asamblarea motorului, la alimentare, face scintei foarte mari pe colector si intra protectia in 2-3 secunde decuplind motorul. Parca ar suda cineva . Am verificat si cu statorul la motorul vechi si comportamentul este identic. Rotorul de la motorul vechi l-am distrus cind incercam sa demontez motorul. Am verificat cu un multimetru si rezistenta intre fiecare doua lamele apropiate de pe colector si nu am gasit nimic suspect. Poate trebuia sa masor inductanta pt ca rezistenta este greu de masurat cu precizie cu un multimetru (am si punte RLC). Intrebare: se mai poate face ceva sau dau comanda de un motor nou?
  13. Nu țin neapărat sa pornesc o discuție din mai multe motive. In principal nu am timp sa ma documentez serios pt o astfel de discuție si apoi multe informații legate de acest subiect sint legate sau provin de la servici și îmi va fi foarte greu sa pot oferi informații utile fără a dazvalui ceva secrete de servici. Principial sint doua categorii de erori: corectabile (consecvente dacă pot sa le spun asa) și aleatorii necorectabile (decit poate statistic). Legat de erorile de care amintești tu@informer știu cel puțin un caz în care un procesor avea probleme cu ADC-urile (toată seria sau bech-ul). Recomandarea mea este sa schimbi integratul sau chiar tipul lui (asta dacă poți exclude alte cauze).
  14. La TOATE ADC-urile se poate imbunatati sensibil precizia facind o calibrare a lor, la fiecare pornire sau macar la prima punere in functiune. Trebuie masurate si introduse in calculele pe care le face uControlerul: offsetul si gainul. In unele situatii imbunatatirea este neasteptat de semnificativa. PS: valabil si la DAC-uri.
  15. Ce algoritm de calibrare la pornire folosesti pt DAC si mai ales ADC?
×
×
  • Create New...