Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pornirea usoara pe frig la motoru dizel


Vizitator maistrul

Postări Recomandate

Vizitator maistrul

Vreau sa zic din experienta mea de mecanic cum am rezolvat eu problema porniri la rece la masinile dizel.Am facut operatile pe care le descriu in continuare la aro243 si la rabe,dar poti face asta la orice masina dizel.

Secretu ca sa porneasca usor cind e frig afara e sa ai uleiu cald in baie.Pe vremea mea soferi facea foc sub baia de ulei,dar eu am facut o inventie de toti a ramas cu gura cascata.Am bagat in baia de ulei o rezistenta de masina de spalat albalux.

Concret gauream cu precizie baia de ulei la 3cm de fund si fixam rezistenta cu garnituri de clingherit.

Cu inventia mea nu mai era probleme cu pornirea.Legatura electrica o facea un maistru electrician care a murit saracu,punea un fir cu stecher si papuci,care il bagi in priza.Lasi un sfert de ceas si dai la automat.

Legatura electrica nu pot sa va zic exact cum se face,da daca se gaseste pe aici un baiat electriciar il rog eu sa ne zica.

Cu inventia mea nu mai descarca nici bateria degeaba ca dadeai odata lung la automat si gata pornea,si daca motoru porneste cu uleiu cald uzura e minima si pe cuzinete si pe segment.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Mi se pare singura metoda care imbunatateste cu adevarat functionarea masinii.

Din pacate nu se mai aplica in ziua de azi, uleiurile sunt mai calumea, si un diesel cu bujiile bune si compresie buna porneste usor si la -20C.

Un 5w30 e destul de fluid cat sa nu puna probleme de uzura.

Focusul fratelui meu 1.6 tdci pe frigurile astea invarte un pic si o ia. In prealabil tine bujiile vreo 2-3 secunde. LA 0C abia ce le foloseste.

 

As lucra totusi cu 24V si un transformator sa nu bagi 220 in amsina. Mai mult de 100W nu ai nevoie cat sa incalzesti uleiul la o temperatura decenta.

E drept ca depinde si cata rabdare ai sa stai dupa ea, dar in ziua de azi cand exista prize programabile cu 20-30lei, nu e mare lucru sa setezi instalatia sa porneasca cu vreo 20 minute inainte de ora estimata la care iesi pe usa.

 

Totusi, nu ajuta chiar asa mult. Chiar daca incalzesti uleiul, restul blocului e rece, dupa cateva ture se face la fel de rece ca inainte.

Iar in rest, sa incalzesti tot antigelul/blocul cu o pompa de recirculare nu cred ca renteaza ca si cost al enrrgiei electrice. Asta ar fi simplu de implementat.

Link spre comentariu

Metoda cu rezistenta in baia motorului este periculoasa (putere prea mare - 2kw, pericol de incendiu, degradarea uleiului). Normal ar trebui ca cei care fac motoarele sa prevada ceva de incalzire la frig extrem.

Ar merge si asa, dar cu circuit de termostatare.

Editat de VAX
Link spre comentariu

Asta e doar alt post marca maistrul.

 

Nu ai nevoie de nici un fel de incalzire a uleiului. Masinile nu mai merg cu M20. Baga-i un ulei de iarna asa cum trebuie si nu o sa fie nici o problema.

 

Daca vrei pornire mai usoara, dupa cum este specificat in titlu, altul este raspunsul adevarat, dar un om ca maistrul nu are de unde sa il stie.

Problema principala este inghetul apei aparute prin condens (ori direct in rezervor ori in benzinarii si transmisa prin pompa) si care ingheata la temperaturi scazute, limitand debitul prin conducte pana cand debitul le macina/sparge. Ai grija ca gheata aia sa nu se mai formeze si ai rezolvat problema. Putin alcool izopropilic o sa se combine cu apa si face un produs care nu numai ca nu ingheata dar mai si arde. Chiar daca o sa apara specialistii care sa zica ca alcoolul poate sa atace oringurile, in ziua de azi orice oring este rezistent la benzina/diluanti. Chiar si un amarat de oring rezistent doar la motorina nu o sa fie dizolvat de izopropilic.

Asta este solutia la numele topicului.

Link spre comentariu

Exista o serie de rezistente construite special si care se aplica pe exteriorul baii de ulei ( seamana cu o perna electrica ) iar alimentarea cu 220x este trasa de obicei sub masca de la radiator.

Nu cred ca merita asa ceva la clima noastra. Daca ai garaj, nu se justifica iar daca locuiesti la bloc, disconfortul creat de cablul de alimentare etc este prea mare.

Mai eleganta este varianta cu webasto ( sau similar ) dar care incalzeste lichidul de racire si in timp se incalzeste si blocul si uleiul etc ( cu riscul sa vina pompierii crezind ca a luat foc.... )

Link spre comentariu

Ce zici tu este valabil din alt punct de vedere...odata ce ai incalzit uleiul,patrunde foarte usor in rampa si astfel se reduce uzura pieselor in miscare...daca e frig,vascozitatea lui creste astfel ca o scurta perioada merge...pe "uscat",de unde apare uzura mai rapida...! :da Cand am zis...mai rapida,asta nu inseamna ca intro iarna cu ger l-ai dat gata,"mai rapida" decat in conditiile cand uleiul este fluid...! :qetrwe Oricum,solutia nu este practica(U alim rezistenta>periculoasa,daca stationezi cu ea unde nu este curent,etc...! :95PS. Cred ca te refereai la ...motorul Diesel,?? Sau nu ?

Editat de morocanosul
Link spre comentariu
Vizitator maistrul

Operatile descrise le-am executat cu mare succes inainte de 89 cind pornirea la dizel era grea,ca zice cineva de bujie de foc,avea si aro243 bujie de foc pe galeria de admisie da numai una nu patru pe fiecare cilindru si de asta pornirea era grea.Cu inventia mea toti care a vazuto atuncea amutea .Ei se chinuia cu fachie cu foc la baie,si cind a vazut ca baga stecheru in priza si sta la o tigare apoi da la automat ma felicitat.M-a felicitat si secretaru de partid dupa uzina si mi-a zis ca cu oameni ca mine se dezvolta socialismu.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări