Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Hibridele sunt mai bune decat electricele BEV low cost.

Au componente in mare parte reciclabile, spre deosebire de bateriile cu litiu pentru care inca nu au fost puse la punct tehnologii de reciclare, cele cu nichel sunt reciclabile in proportie de 90%.

Daca sunt comparate cu electricele folosite de navetisti, incarcate seara, atunci cand consumul de electricitate creste si de cele mai mult ori necesarul e suplimentat din carbune sau hidrocarburi, hibrida ar putea iesi cu amprenta de carbon mai mica decat electrica.

La hibride nu exista mileage anxiety.

 

 

Link spre comentariu

Despre Dacia electrica (Renault k-ze) ce se mai aude?

De Renault electric k-ze am citit ca e de vanzare in China, dar n-am reusit sala gasesc un review bun. Tot ce e am vazut pe youtube e superficial, fara analiza motor, fara analiza baterii, fara....fara....

Link spre comentariu

De era asa simplu de facut si vandabil ca logan electric (adica sa fie si ieftine) exista deja.

Va terbui sa avem rabdare.

Pe de alta parte cred ca dupa atata pandemie si economie incetinita, nu mai interzice nimeni <E4 in orase. Mai merg cazanele linistite inca 2 ani. :retyutru

Link spre comentariu

Degeaba "descoperă" și publică, tot nu o să vedeți electrice prin orașele noastre. Nici dacă vă uitați cu binoclu' . Conceptul de automobil veros e adânc inrădăcinat în conștiința noastră și e mai puternic decât frica de Covid :rade:.

Eu tot mă uit (pe drumuri) după electrice dar nu găsesc . Pe ici pe colo mai văd câte o hibridă. Și aceea e "de marcă", din gama celor scumpe, semn că proprietarul își permite (și) o mașină de fițe.  Pun pariu că mai are vreo două-trei in curte, printre care și un V8 poluant dar "cu dotări".

În fine, mai e mult până departe ... vise plăcute celor care prevăd un viitor electric în Ro. Se pot consola, eventual, privind troleibuze/autobuze hibride cumpărate de primărie pe bani grei... na' ... nu-ți cere nimeni socoteală dacă ești "în trend" și faci jocul unora...

 

 

 

Link spre comentariu

La cluj busurile bulectrice au fost sponsorizate in mare parte.

Dar nu stiu ce a fost dat in schimbul sponsorizarii. Resurse umane au tot plecat, aia ar fi una...

 

In rest, cererea si oferta, cat timp iei ceva la pret bun, de ce dracu mi-as lua un clio la supra pret cand poti sa iti iei masina visurilor tale in aceeasi bani?

Nu face omu naveta cu v8, stai linistit. Cine cumpara dinastea cumpara ca ii plac, la fel cum un eco hipster isi cumpara bulectrica...

Si in rest da, nu o sa vezi la noi bulectrice cat timp dpdv economic nu au inca sens. Cand vor avea e alta poveste.

 

In rest azi am terminat o lucrare mai ampla la cazanul meu, si in final am tras o tura cu toba jos, doar cu vreun m de teava cu catalizatoarele.

Sa se oftice toti cu bulectrica ca a lor nu suna si nu se fac remarcati. :))))

Editat de Sharky
Link spre comentariu

In urbea in care locuiesc, recte Iasi, am vazut masini electrice prin parcarile supermarketurilor sau pe la diversele statii de incarcare: cateva Tesla, Opel Ampera, Nissan Leaf. Nu toate aveau numar de Islanda IS.

Volens-nolens vom trece pe electric. Deocamdata, masinile electrice noi sunt scumpe pentru majoritatea romanilor. Dar balanta se va inclina la aparitia unor masini relativ mai ieftine, chiar daca distanta maxima parcursa cu "un plin" va fi de 200Km. Celor ce locuiesc si lucreaza in orase le este arhisuficient.

Cei ce stau la casa au rezolvata problema incarcarii, pe timpul noptii. Problema e cu cei ce stau la bloc (majoritatea locuitorilor din orase). Unii isi vor putea incarca bateriile contracost in parcarea institutiei unde lucreaza, daca exista asa ceva. Isi trage si patronul 1-2% din contravaloare. Simplu de masurat consumul -un contor ce se baga in priza e vreo 50-60 de lei. Usor de agatat o priza cu capac pe un tarus infipt in pamant. 20A e suficient pentru unul ce sta 8 ore la slujba.

Oricum ar fi, e buna ideea ca poti sa-ti incarci bateriile de la priza in orice localitate electrificata. Ganditi-va ca sunt sate fata de care cea mai apropiata statie de carburanti este la 50 Km. 

 

Editat de norad
Link spre comentariu

Cum vezi teslele alea asa vezi mertzane si beamveuri tot luate de noi. Aia sunt bastanii cu bani. Dar ca pondere in multimea de cazane sunt neglijabili.

Romania nu e o tara de bogatani. Cati isi permit o tesla?

Cand va aparea loganu electric vor intra altfel bulectrica nu pune pita pe masa deci nu se baga nimeni decat de are prea mult bani si isi face un moft.

Tara nu e plina de moftangii.

 

Asa ca mai asteapta inca vreo 15 ani.

 

Link spre comentariu
Acum 6 ore, norad a spus:

Usor de agatat o priza cu capac pe un tarus infipt in pamant. 20A e suficient pentru unul ce sta 8 ore la slujba.

Usor de zis... Statiile de incarcare sunt legate pe medie tensiune, nu sunt un tarus cu o priza si cu un contor de 10 euro. Costa mii de euro bucata...

 

Link spre comentariu

Publicul cumpărător de logan va alege intotdeauna variante clasice benzină/ diesel atăta timp căt acestea sunt mai ieftine decât cel electric. 

Iar avantajul comodității (desfac bușonul  alimentez în 2 minute și plec la Cluj) cântărește greu în mintea omului, degeaba nu recunoaștem. Chiar și în mintea celui care pleacă la Cluj /la Constanța/ la Sinaia de două ori pe an.iar in rest o freacă prin oraș. 

 

Impunerea cu forța prin legi/restricții nu prea funcționează la noi, s-a văzut clar că n-au fost în stare să concretizeze acel proiect "oxigen" pentru că majoritatea bucureștenilor n-au fost de acord. Și bine au făcut! :rade:

Așa că... rămâne "ca inainte", ne mai dăm cu cazanul mulți ani de acum încolo...

 

 

Link spre comentariu

Dupoa cum am zis, cu pandemia orice proiect e pe stop pe urmatorul an, cel putin.

In rest cazanele mor singure, stai linistit, uite la piata auto cum a CAZUT de cand s-a scos timbrul de mediu, adica taxa de import.

Acum la noi masina e mai ieftina decat in Germania, deci in sfarsit dupa 10 ani de jupuiala ilegala si deloc corecta avem masini la preturi corecte!

 

Cazanele de care se plange lumea la 1000E afuma maxim un an tara, pt ca omul care le alege nu are nici macar bani sa le repare.

Apoi se lecuieste de ele. IAr cine are macar 3miiE alege euro 5 si acum sa fim seriosi, euro 5 e chiar ok.

Fanaticii care umbla cu vechituri sunt putini.

Link spre comentariu
Acum 33 minute, d2134 a spus:
Acum 7 ore, norad a spus:

Usor de agatat o priza cu capac pe un tarus infipt in pamant. 20A e suficient pentru unul ce sta 8 ore la slujba.

Usor de zis... Statiile de incarcare sunt legate pe medie tensiune, nu sunt un tarus cu o priza si cu un contor de 10 euro. Costa mii de euro bucata...

Am scris de priza cu capac si 20A. Credeam ca se intelege ca e vorba de priza la 230V si nu de statie de incarcare rapida. In 8 ore, se incarca bateriile cat sa mearga masina vreo 50 Km. Adica, pana acasa si inapoi la munca.

Acum 31 minute, +_Florin_+ a spus:

Iar avantajul comodității (desfac bușonul  alimentez în 2 minute și plec la Cluj) cântărește greu în mintea omului, degeaba nu recunoaștem. Chiar și în mintea celui care pleacă la Cluj /la Constanța/ la Sinaia de două ori pe an.iar in rest o freacă prin oraș. 

Am zis ca o masina cu autonomie de 200 Km este potrivita celor ce o ard prin oras. La momentul scrierii acestui mesaj nici nu cred ca e posibil sa faci drumul Cluj - Constanta cu o electrica ce trebuie incarcata din 150 in 150 Km, pentru simplul motiv ca nu exista statii de incarcare rapida (de genul mentionate de @d2134 ) atat de dese. Sau poate ca sunt.

La cei ce stau la bloc e problema cu incarcatul masinii noaptea. Desi se pot trage fire la 230V sau trifazic la 400V pana la prize in parcari nu stiu cum s-ar securiza incarcarea masinii. Sa presupunem ca te-ai conectat, ai scanat cardul si incepe alimentarea. La deconectare te taxeaza. Dar ce te faci daca "un destept" se apuca sa scoata masinile din priza. Dimineata ai rezervorul gol. Ma rog, te poate anunta computerul masinii pe telefon, ca masina e deconectata, dar tot e incomod sa iesi pe la 2 dimineata sa o bagi din nou in priza.

Drobul de sare...

Link spre comentariu

Multe blocuri cu parcare subterana au prevazute statii de incarcare.

Eu am vb odata cu un electrician asa in principiu, el spunea ca in 1500E imi poate trage trifazic de putere ceva mai mare. Cam pe acolo e costul.

Nu stiu cat de serios era cand mi-a dat suma si daca implica alte costuri aditionale.

Poate ne lamureste cineva.

 

DAr cu o putere de 10kVA, incarci masina destul de repede. Cam 40km/h, ceea ce nu e rau deloc. De bagi 30kVA, deja e lux, zic eu.

O ora tot stai pe acasa, si daca intr-o ora poti baga autonomie de 100km in ea, e un mare plus.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări