Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

+_Florin_+

Membru activ
  • Content Count

    1,760
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

445 core_reputation_level_5

About +_Florin_+

  • Rank
    core_member_rank_4

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Cu dracu' să-i pieptene, ca și neoliberalismul . Tot ce e "neo" fiind o pervertire a ideologiilor clasice de stânga si de dreapta, care chiar aveau o logică si un sens ... In fine, parere personală ...
  2. Eu am inceput școala in Bucureștiul anilor '80. Nu am avut profesori bătăusi, probabil astfel de metode începuseră să dispară in epoca despre care vorbesc. Se mai întâmpla uneori ca un elev să fie tras de ureche, sau ca proful sa-i tosneasca câte o rigla pe bancă, dar procedurire aveau ca scop mai mult " intimidarea" și mai putin durerea fizică. Motivele erau de regulă neatenția la oră sau vorbăria in clasă .
  3. @gauss, Fiat 131 Mirafiori (motoare 1.3 și 1.6) era relativ prezent in peisajul rutier italian in prima parte a anilor '80. Intr-adevăr, Supermirafiori cu motor 2.0 DOHC era mai rar, fiind o variantă oarecum "de lux". Ca si Fiat 132, sau varianta ulterioara "Argenta". Lada a fost copiată de ruși după Fiat 124, model anterior lui 131/132. Eu am cumparat mașina din Ro, prin '95, avea 150 kkm la bord, arăta bine dpdv estetic și mecanica in stare bună. Din păcate, după vreo 3 ani si încă vreo 40 kkm parcurși a inceput să scadă presiunea uleiului, la scurt timp au apărut "bătăi" la motor, cauzate de uzura excesivă a liniei de cuzineti. Am vandut-o unui mecanic auto, pe bani puțini.
  4. Cunosc bine senzația, prin '95 ... '98 am avut un Fiat 131 Supermirafiori fabricat in '83. Motor 2000 cmc benzină, DOHC, tractiune spate, punte rigidă si arcuri elicoidale. Semăna oarecum cu Lada rusească, era putin mai lungă ca aceasta. Doar ca aspect exterior, ca dinamică/performanțe era diferență ca de la cer la Pământ sau de la Lună la stele. Era cam "periculoasă" pentru cine nu-i cunostea comportamentul și încerca să-i dea "talpă" in curbe strânse pe carosabil denivelat. Ca să nu mai pomenesc de drum alunecos ... La vremea respectivă, consideram că italienii au proiectat o mașină prea ușoară pe spate pentru un motor așa puternic si tipul puntii/suspensiei alese. La Terrano 2 pare a fi aceeași problemă, doar că proiectanții n-au greșit. Au facut o mașină de teren, nu un turism. P.S. Vorbim de mașini cu amortizoare bune, dacă acestea sunt varză mașina se comportă intr-un mare fel, nu mai contează tipul arcurilor sau dacă ai punte rigidă ori roți independente, cu diferențiat prins pe caroserie si planetare...
  5. Hai că nu-s troace mașinile nemțești. Nici n-au fost vreodata. De cand s-a inventat automobilul, au fost peste cele franceze sau japoneze, ca să pomenesc producătorii importanți, că restul au contat mai puțin in lumea automobilelor vandute in Europa. Nici alea nordice (Volvo, Saab) nu-s de aruncat, cu toate astea nu s-au impus. De ce oare? Pentru că masinile.germane au oferit mereu cel mai bin raport preț/calitate/confort, indiferent de clasă ... fie că sunt noi sau sh ...
  6. Eu sunt un "traditionalist", consider că familia e pe primul plan, inainte de tot și de toate. Pasiunea pentru electronică si auto (cazul meu) mi-o satisfac in timpul liber (atât cât am) fără a afecta viața de familie sau jobul. Ai mei îmi cunosc pasiunile si le înțeleg, deseori se oferă să mă "ajute" când tai vreo placă de textolit sau mă tavalesc pe sub mașină. Maestrul GDO a avut altă "vizuine" vis-a-vis de viață și asta a fost optiunea domniei sale. Il respect ca electronist, ca dascăl care (prin intermediul cărților publicate) m-a învățat multe ...
  7. Ultima generație de motoare Dacia sunt făcute ca și becurile chinezești (cele cu filament), care costă 2 lei și țin 3 zile. In stil consumierist, așa cum se spunea mai sus. Un coleg si prieten, mare fan Logan, intentiona să-și scimbe cazanul 1.6 benzină cu unul nou, dar văzând ce motorizare oferă a renunțat la idee. Spunea că preferă să-l mențină pe actualul in funcțiune, atât cât o putea ...
  8. FI de 455 kHz poate fi cam mică sau nu, depinde de ce configuratie are receptorul inaintea AFI. Dacă are minim un ARF cu circuite (mono)acordate la intrare și iesire, eu cred că purem merge fără ptrobleme cu FI 455 kHz, până spre 15 MHz (frecvente receptionate). Desigur, ce spun eu e o apreciere la modul orientativ, in sensul că dacă ai un ARF suficient de selectiv, el va atenua semnificativ frecventa imagine.
  9. Trebuie doar dublă conversie, până pe la 15MHz își fac bine treaba AFI 1 pe 455 kHz (sau 465,-varianta rusească) și AFI 2 la 40 kHz. Pentru cine deține aparatură de reglaj plus cunoștințele necesare e mai rapid/comod să facă un filtru LC la 40 kHz decât să aștepte o lună până vine comanda de cristale din China, ori să plătească 160 euroi pe un filtru ceramic pe 455 kHz, adevarat 2.7k banda de trecere,i gata- făcut. Desigur, fiecare construieste cum îi place, dar soluția cu FI 2 pe 40 kHz pare o variantă interesanta. Sunt de acord cu dvs in ce priveste folosirea tranzistoarelor cu germaniu.
  10. Prietene, comentariul meu s-a referit la asa-zisele "chemtrails", care n-au nicio treabă cu teoria relativității speciale EMdrive sau propulsia warp. Ca de obicei faci o varză din toate ca sa-ti susții ideile. E prima oară când spun asta, până acum n-am facut-o din bun simț. Apropo de întrebarea lui @daniels, ai inteles ceva din toate astea, înafară de "teoria ... susține că" ... "e posibil să" ? Poate ne explici și nouă, celor ancorați in anii '70. Mai pe indelete, ca un guru atotștiutor in ale astronomiei, fizicii si electronicii, ancorat în anul de grație 2019. Nu de alta, dar suntem tare curioși...
  11. Apăi cine crede asemenea aberații? ... În fine, or mai fi unii.
  12. Alea sunt "chemtrails", sau "dârele morții", adică elemente chimice sau bacteriologice pulverizate intenționat in atmosferă .
  13. În urmă cu vreo 5 ani am construit acest modul pentru recepția SSB. Modulul are nevoie de un "tuner" in față, care să livreze semnal FI pe 455 kHz. Pentru teste am folosit un receptor Gloria1 din care am cules semnal de la secundarul ultimului traf de FI. Bineinteles, marele neajuns este banda de trecere AFI a receptorului, prea largă pentru SSB. Aș putea construi acum tunerul potrivit cu bandă de trecere corespunzătoare (2.7k) rezultând astfel un receptor complet home made. Interesante variantele propuse de @ndor și @puriu. Pentru AFI și filtre.
  14. Păi acum să stăm strâmb și să judecăm drept ... ce sa facă și Primăria Capitalei, tendința e să ia niște măsuri in conformitate cu direcția vântului care bate de la Bruxelles. Nu-i poate obliga pe bucureșteni să devină hipsteri electrici peste noapte, că iese lumea in stradă. Așa că impune taxa pe cazane, ca să arate că au luat măsuri în conformitate cu trendul actual. Orice culoare politică ar avea Primăria Capitalei, măsurile ar fi aceleași. Personal mi se rupe de taxe. Le voi plati (că nu-i un capăt de tară) și voi umbla in continuare cu cazanul euro 3, ca așa îmi place. O să trec la euro 5 -6 când oi avea chef. În rest, fiecare se descurcă cum vrea (sau cum poate). @doru3160, cum poți să spui că Bucureștiul nu are centură? . Are de pe vremea WW2, acum e și reabilitată, două benzi pe sens și intersecții cu sens giratoriu ! În fine, doar jumătate din ea ...
  15. Desigur că nu-i usor de construit un astfel de filtru, mai ales de reprodus "in serie". Sincer, mă intreb cum naiba procedau rușii la producția de serie, apropo de balena lui Stalin Dar realizaeea unui singur filtru in regim de amator nu imi pare cu mult mai greoaie decât construirea "ca la carte" unui filtru cu cristale pe 10.7 mega. Aveți dreptate in ce privește bobinele, posibilitatea de reglare a inductanţei mă va scuti de selecția "la sânge" a condensatoarelor paralel. Oricum, valorile nestandardizate se obtin prin combinații paralel între condensatoare cu clasă de toleranța mai mare. Capacitătile de cuplaj intre celulele filtrului se pot realiza prin combinații paralel între condensatoare ceramice fixe și trimeri de 10 ... 40 pF, având astfel și posibilitate de reglaj. În concluzie, e ceva de muncă la acest filtru si dimensiunile produsului final nu sunt tocmai neglijabile. Dar e o alternativă la quartz-uri și ceramice... dacă observația mea nu e greșită, filtrele LC stau mult mai bine la capitolul "riplu in banda de trecere". @RST, nu capacitățile parazite mă îngrijorează ci... dimensiunile fizice ale filtrului .
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.