Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

+_Florin_+

Membru activ
  • Content Count

    1,770
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

462 core_reputation_level_5

About +_Florin_+

  • Rank
    core_member_rank_4

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Polarizarea cu divizor în bază și rezistența în emitor e cea mai bună schemă pentru anularea derivei termice a tranzistorului. Chiar și in etajele de mică putere temperatura din interiorul tranzistorului crește drept urmare crește și curentul de colector, implicit și cel de emitor. Crescând curentul de emitor, va crește și tensiunea pe rezistența din emitor. Tensiunea pe bază fiind fixă (alimentare prin divizor), tendința va fi de reducere a tensiunii bază-emitor, deci a curentului de bază și implicit a celui de colector. Se ajunge astfel la un echilibru, tendința de creștere a curentului de colector va fi contracarată permanent prin reducerea tensiunii bază-emitor. În cazul receptoarelor cu reactie/superreactie stabilitatea PSF e esențială deoarece modificarea PSF implică și o variație a capacităților dintre joncțiuni, care la rândul lor duc la modificarea frecvenței de oscilație a etajului (instabilitate).
  2. Păi să vă explic cum stau lucrurile din punctul meu de vedere: Am investit niște bani într-o mașină pentru a-mi face viața mai ușoară, adică să nu pierd 1.5 ore în drum spre servici (folosind transportul public) ci doar vreo 40 min, să nu îngheț prin stații, sa nu mă ningă și să nu mă plouă. Deci eu ar trebui să-mi las mașina acasă ignorând toate dezavantajele menționate mai sus, pentru ce? (puterea exemplului, cumva?) ... exemplu pentru cine ? ... pentru alte zeci/sute de mii de concetățeni care din comoditate - ca și mine - merg zilnic cu mașina la job, își duc copiii la școală, se duc să-și cumpere țigări etc, li se rupe de "exemplul" meu dar se plâng de poluare ? ... păi scuzați-mă, n-am "ciungă-n păr", cum zice o vorbă românească!
  3. Ei, na! ... superreactii sau superheterodine ... Cred că nu comparați "liniștea radio" din anii '40 cu situația actuală, o epocă în care milioane de emitatoare, surse în comutație, instalații industriale etc poluează la greu spectrul radio. Legăturile radio posibile în WW2 (apropo de echipamentele vremii și performanțele lor) e clar că n-ar mai fi posibile astăzi. Oricât de profesionist ar fi operatorul. Preselectoarele (cât mai performante) sunt esențiale într-un receptor ce operează in actuala "junglă radio" - apropo de subiectul topicului.
  4. Eu pe Patraru l-am apreciat strict pentru faptul că a "incercat" mereu să fie echidistant, evidențiând in stilul său personal, acele prestații ridicole ale ambelor curente politice de pe esicher. In altă ordine de idei, e departe de a fi vreun guru, adică vreun personaj atotcunoscător in ale politicii și istoriei alegerilor (inclusiv istoria modernă). Se vede de la o poștă. Drept urmare nu-l ascult pe Patraru ca sa-mi dea lectii, poate doar ca să mă distrez. Lecții reale/concrete am acumulat in 44 de ani de viață si n-am nevoie de teoriile personajelor de la tv (oricare ar fi ele) nici de indrumarile lor in ce privește patratul pe care pun ștampila. E chestie de opțiune personală, asa cum spunea si dl. gauss
  5. In fapt trebuia folosit un simplu levier de lungime puțin mai mare ca diametrul "cercului" buclucas. Levierul se introducea prin gaurile radiale ale jenții, astfel încât acesta impiedica cercul să sară spre capul șoferului, dacă cercul nu era bine fixat. Unii nu aveau levierul și mergeau "la risc" crezând că lor nu li se poate intampla. Poate alții nu erau conștienți de risc. Cert e că s-au intamplat destule nenorociri ...
  6. Erau dar poate insuficiente sau șoferul nu vroia să aștepte cine știe cât pană sosea mașina. Habar n-am din ce motiv, însă am văzut de cel puțin cateva ori șoferi care s-au apucat să rezolve pana autobuzului in care mă aflam sau pe lângă care treceam. Din fericire, n-am asistat la nenorociri ... dar am auzit de ele, de mai multe ori. Roțile "cu cerc" erau periculoase dacă nu știai să faci pana, asta (in mod sigur) poate confirma orice sofer care le-a apucat. Apropo de mașini de intervenție ITB, erau si "buceaguri", "rabe", kraz-uri (folosite in special ca remorchere), imi amintesc de Roman Diesel 6 x 6 (tracțiune integrală).
  7. Așa arătau autobuzele/troleibuzele articulate atunci când faceau "pană" de cauciuc. Șoferii nu prea aveau in dotare roți de rezervă dar aveau camere, drept urmare pana o rezolvau singuri. Au fost in epocă destule accidente soldate cu moartea soferului, datorită roților cu cerc metalic secționat ce reprezenta o piesă intermediară intre jantă și anvelopa. Dacă cercul nu era corect fixat, in momentul umflarii camerei la presiunea nominală acesta sărea in gâtul sau in capul șoferului. Urmările sunt ușor de imaginat ...
  8. In prima parte a activității am folosit (majoritar) piese existente in comerțul socialist și apoi post-decembrist, rezistențe la 0.25 sau 0.5 W comdensatoare ceramice și styroflex, electrolitici IPRS, tranzistoare BC BF BD și celebrul 2N3055 (le preferam pe cele fără sufix ori cu H in coadă). Recunosc că tranzistoarele sau integratele le procuram mai rar din magazin, erau cam scumpe (ex BF200 costa 61 lei). Majoritatea erau din recuperări ori surse "alternative" gen târguri, str Academiei sau prieteni. Targurile ofereau și kestiii mai de calitate, gen KD607S, BD-uri fabricate de Phillips, MBA810DAS își altele ... Ca valori (rezistențe si condensatoare) nu pot face o clasidicare in sensul că foloseam valorile tipice aparatelor cu tranzistoare sau tuburi ... apropo, precizez că eram pasionat si de aparatură/montaje cu tuburi, deși in anii '80 și '90 acestea erau considerate anacronice, "depășite". In fine, mi-au rămas in suflet rezistoarele MLT (din recuperări), intr-adevăr erau de calitate. Am și acum stive de plăci care conțin astfel de rezistoare, deseori caut pe plăcile respective valorile care imi sunt necesare la un moment dat.
  9. De acord că fiecare specie are rolul său in cadrul ecosistemului, totuși nu-i poți lăsa să se înmulțească necontrolat. Astfel producatorii din agricultură vor ajunge să muncească pentru a hrăni daunatorii Si animalele periculoase trebuie reduse ca număr (din când in când). Vulpile sunt deja o prezență constantă (cel puțin) prin zonele din jurul Bucurestiului, dimineața la prima oră se joacă pe stradă, nu se mai sperie nici de mașină. Urșii iar fac impresie prin orașele montane, mănâncă din tomberoane si adeseori sunt calcati de mașini. Nu e tocmai o stare de normalitate ...
  10. Și eu mă duc tot pe la nouă. Lucrați duminica ? ... nasol.
  11. Aveți perfectă dreptate, bănuiesc că mulți sunt conștienți de aceste realități. Dar asta oferă (din păcate) eșichierul politic din Ro și suntem obligați (desigur dpdv moral, nu legal) să alegem acel ceva care ne pare "puțin mai bun" pentru noi si pentru țara in care ne-am nascut si trăim. In fine, in cazul unora primează interesul personal, alții (de modă veche) il combină in oarece măsură cu cel al țării. Dar nu contează, asta e frumusețea democrației, acea oranduire socială pentru care a murit lumea in '89. Pe cei care nu votează fiind "scîrbiți" de ofertă îi inteleg și nu-i condamn, dar personal prefer să mă implic.
  12. Mă duc la vot, am facut-o de fiecare dată. Cum bine spunea cineva mai sus, e un drept castigat după '89.
  13. De acord și eu le-am tot schimbat, dar să-ți dau un exemplu : cumpăr un sh bun (initial arată bine) si vreau să-l țin câțiva ani, dar după un an - doi incepe să "înflorească" pe la praguri, pe la marginea aripilor, etc. Nu pot să-l las așa că vine ITP-ul sau mă opreste vreun milițian care a visat urât noaptea și imi reține talonul pentru "aspect estetic necorespunzator". Deci mentinerea aspectului caroseriei e o problemă in plus, care trebuie rezolvată. Valabil si in cazul masinilor (relativ) noi, am văzut destule la 4 ... 5 ani vechime cu probleme de genul. Nu mă refer doar la Logan ...
  14. Curaj aș avea, măcar de dragul experimentului . Din pacate nu mai am tv-uri cu lampi, ultimul obiect de colecție a fost un Grigorescu pe care l-am abandonat când m-am mutat in noua casă. Functiona dar avea multe hibe si nu am gasit timpul necesar sa-l pun la punct. Acum imi pare rău ... Rubin n-am avut niciodată, doar Opera si Modern. Știu că Rubinul era păcătos atât pentru detinator cât si pentru depanator ... ultimul Rubin in funcțiune la care am urmărit programe tv era intr-o casă din Sinaia, pe care o inchiriam in concedii. Se intampla prin anii "90.
  15. Făcând abstracție de tipul propulsiei (clasic/electric), o caroserie din oțel inoxidabil ar fi visul oricărui automobilist. Apariția ruginii și a umflaturilor sub vopsea pe măsura trecerii timpului au reprezentat mereu un coșmar pentru posesorii de auto. Din totdeauna s-ar fi putut fabrica caroserii mult mai imune la rugină, dar producatorii vor să schimbi mașina la anumite intervale de timp (variabile, funcție de epocă) apoi costul caroseriei ar fi fost mai mare. Pe vremea regretatului, când omul de rând își cumpăra o dacie nouă și spera ca aceasta sa-l țină vreo 25 de ani, existau "tratamente" home made pentru lungirea vieții caroseriei : băgat ulei in praguri, terosonare suplimentara pe dedesupt si impregnarea cu smoală a podelei pe interior . Dacă rugineau aripile/capota sau fețele de uși nu era problemă, se schimbau, se vopseau.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.