Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

+_Florin_+

Membru activ
  • Content Count

    1,732
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

413 Excellent

About +_Florin_+

  • Rank
    Membru avansat

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Păi... așa funcționează lucrurile. "In nome del Padre, del Figlio e del Spirito Santo". Io ce sa-i fac lui Itzic sau lui mohamed dacă nu vot sa-și facă pile? ... sunt pe cont propriu.
  2. Din punct de vedere al unui creștin, problema gravă a lui Itzic nu e legată de măr sau pară, ci de faptul că nu-l recunoaște pe Isus ca mântuitor. Iar scrierile spun că nimeni nu ajunge la Tatăl decât prin Fiul. Cât despre războaie, pot spune ca toți pământenii au fost/sunt războinici. Ba chiar știu un stat care e intr-un război continuu de când s-a format. Cu inchiziția treaba e discutabilă. In fine, asa spun unele izvoare (istorice). Ar fi interesant de știut cine erau (de fapt) marii inchizitori care activau sub emblema catolică. Uneori, însuși Papa & co. erau îngroziti de "practicile" subordonaților de pe diferite meleaguri. Teleimprimatoarele nu aveau majuscule și diacritice, ar fi fost o complicație inutilă având în vedere destinația respectivelor aparate. Pentru opere literare exista mașina de scris. Personal nu am o problemă cu felul în care scrie fiecare, esential e conținutul...
  3. Apropo de subiectul topicului : e clar ca lumina zilei că (macar) obiective industriale de calibru puteau fi salvate : cele două brașovene Roman și Tractorul, Aro Câmpulung. După modelul Dacia, care se vede că a funcționat. Chiar și IPRS era usor de retehnologizat, că nu fabrica doar 2N3055 ci si o gamă largă de tranzistori care erau ok.
  4. D-le @franzm, nu vă pot contrazice întrucât aveți dreptate in cele expuse. Germanii (in general) au o mentalitate in care domină logica și simțul practic, lucru pe care l-am apreciat întotdeauna. Dar, vedeți dvs, eu "m-am format/am intrat in lumea automobiliștilor" in România începutului anilor '90. Era epoca cazanului occidental, (aproape) orice român putea procura, contra a 2-5 mii DM un auto din clasa medie/mare cu un nivel de confort/dotări/performanțe pe care sunt convins că îl cunoașteți. Atunci mi-am definit eu conceptul de automobil. Timpul a trecut, tehnologia a mai evoluat, am schimbat multe mașini de atunci, dar am rămas fidel "stilului" respectiv. Acum mi-ar fi teribil de greu să mă urc intr-o electrică cu două locuri și aspect de ozn . Ceva mă reține ... Privind peisajul rutier din Ro, constat că nu sunt singurul "dinozaur", ba chiar fac parte din grupul majoritar. ................. In ce privește casa, iar aveți dreptate. Sunt de părere că fiecare "barbat" trebuie să dețină o casă, ca proprietar. Nu o va lua cu el în groapă, dar rămâne urmașilor care nu vor fi nevoiți să stea in chirie pe ușile altora.
  5. Poate vei crede că am eu ce am cu "trendurile" actuale in materie de auto și caut nod în papură. Dar, pe bune: ce oferă acea mașină? La cumpărături n-o poți folosi, pentru că nu ai unde să pui cumpărăturile. Pentru un student iar nu e bună, nu că n-ar încăpea mapa dar poate dorește să-și scoată colega la un suc. Ce face, o ia în brațe sau o pune să alerge pe lângă mașină? . Poate e bună pentru un pensionar care iese doar la farmacie, sau pentru oricine merge la servici cu servieta sau geanta. Ultima categorie e numeroasă, dar de regulă cei in cauză nu-și permit șapte mașini, una de mers la job, una de oraș/cumpărături, una mare pentru concedii etc.
  6. Deocamdată numai Otto și Diesel sunt cu adevărat sfinți. Adică geniali. Motoarele lor s-au impus în mod natural, s-au fabricat in miliarde de exemplare. Aceste motoare sunt baza progresului omenirii din ultimul secol. Mai nou, se încearcă impunerea altor "sfinți". Impunere cu forța, prin legislație directive și constrângeri, pentru că în mod natural (de la sine) se impun doar kestiile cu adevărat eficiente, comode, fiabile, competitive. Cum sunt Otto și Diesel. Impunerea o percep unii ca "evoluție". In fine, când o patinatoare își face numărul perfect și la final își rupe fundul pe gheață, tot "evoluție" se numește . Eu nu știu ce-i cu parcela 51, dar mă mir că nu s-a găsit o soluție pentru evitarea accidentelor aviatice cauzate de pătrunderea păsărilor in motoare. Au fost cam multe accidente de genul ... oare un grilaj conic montat în fața reactorului o fi imposibil de realizat ? ... nu sunt in domeniu, doar intreb.
  7. Păi cum să mă duc cu așa ceva la Roman ? ... unde pun nevasta soacra mama și bagajul aferent? ... mai costă și 12 mii. Asta-i de oraș, pentru hipsteri "solo". Problema e că marea masă a automobiliștilor aleg o mașină universală (urban/extraurban) și confortabilă. Plus ceva dotări demne de secolul acesta. AC, căldură (fără limite stress și inhibiții). Apropo de realitățile de pe drumurile patriei ... P.S. Am văzut hărțile cu punctele de încărcare pentru electrice. In București ( sau alte orașe) sunt câteva, dar pe drumurile naționale ... e grav.
  8. Dacă ar fi doar DN1 "cu probleme" .... Weekend-ul trecut am mers la Roman (jud. Neamț). A durat 6 ore și 25 de minute , pe 355 km. Jalnic ... drumul e întrerupt sistematic de sensuri giratorii la care se formează cozi. Apoi e plin de radare plasate în nenumaratele localități de pe traseu ... 50 km/h . Mai sunt unele (puține) unde ai voie cu 60 sau 70. Doar intre Focșani și Bacău sunt porțiuni mai lungi unde poți "recupera". M-am oprit, pentru cafea și suc, la 3 stații peco, zic eu semnificative (mari). Din curiozitate, m-am uitat cu atenție, să văd dacă au stații de încărcare pentru mașini electrice ... pauză. Niciuna din cele trei nu aveau. Apoi dacă cele mari nu au, mă întreb unde poți încărca o electrică pe acel traseu. Cam asta e realitatea, și nu se va schimba prea curând...
  9. Păi tubul rezistă la supratensiuni pe g1 însă "șocul" se transmite in circuitul anodic și poate distruge tranzistorul care urmează (in cazul arf cascod). Se poate evita printr-o proiectare corespunzătoare, dar atenție la acest aspect!
  10. Avioanele nu zboară "In roi" ca muștele deasupra orașelor, așa cum ar face-o (ipotetic) eventualele taxi-drone la care se făcea referire. Și niciun aparat de zbor construit de mâna omului nu e infailibil. Nici nu va fi vreodată. Eu văd că tu ești cel încrîncenat. Ceilalți implicați în discuție (inclusiv eu) glumeau pe tema unui viitor ipotetic al taximetriei urbane. Și (apropo), progresul real nu e întotdeauna echivalent cu un anume trend de moment. Nici cu visele unora. Personal nu sufăr de nimic. Probabil alții suferă, se vede "încrîncenarea" din postari.
  11. Să vezi atunci accidente și prăbușiri prin centrul orașelor .
  12. ... si pe cele 2 articulații ale sale, "pierderile" dpdv energetic sunt extrem de mici.
  13. N-ai cum să scapi de orice e radioactiv și nici n-are sens să incerci asta. Poți scoate (si arunca) gresia și faianța de la baie și bucătărie, cănile și ceștile de cafea sau poți astupa beciul de sub casă, pentru că se acumulează Radon din sol, dar tot nu scapi de "radiații". Există un fond natural de radiații în care omul trăiește bine-mersi și fără probleme. Adică multe kestii de pe Pământ sunt radioactive in mod natural și omul trăiește printre ele. E adevărat că la depășirea unei anume "doze" acumulate, cresc riscurile unor afecțiuni. Dar nu există un "stas" universal-valabil pentru toți indivizii, s-a demonstrat că toleranța organismului uman la radiații variază in limite largi de la un individ la altul. Parerea mea este că n-ar trebui să dezvoltăm o psihoză pe această temă.
  14. E superior sistemul american, cu jurați, care stabilesc dacă inculpatul e vinovat sau nevinovat iar judecătorul doar stabilește pedeapsa. Juratii sunt mulți și n-ai cum sa-i pacalești (ori sa-i corupi) pe toti.
  15. Păi eu n-am spus să întoarcem și celălalt obraz, am recomandat pedeapsa capitală. Dar intr-un mod demn de secolul ăsta, prin împușcare. Nu mai suntem in evul mediu ca să-l ardem pe rug ori să-l tragem pe roată in uralele publicului.
×
×
  • Create New...