Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

+_Florin_+

Membru activ
  • Content Count

    1,768
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

461 core_reputation_level_5

About +_Florin_+

  • Rank
    core_member_rank_4

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Eu pe Patraru l-am apreciat strict pentru faptul că a "incercat" mereu să fie echidistant, evidențiând in stilul său personal, acele prestații ridicole ale ambelor curente politice de pe esicher. In altă ordine de idei, e departe de a fi vreun guru, adică vreun personaj atotcunoscător in ale politicii și istoriei alegerilor (inclusiv istoria modernă). Se vede de la o poștă. Drept urmare nu-l ascult pe Patraru ca sa-mi dea lectii, poate doar ca să mă distrez. Lecții reale/concrete am acumulat in 44 de ani de viață si n-am nevoie de teoriile personajelor de la tv (oricare ar fi ele) nici de indrumarile lor in ce privește patratul pe care pun ștampila. E chestie de opțiune personală, asa cum spunea si dl. gauss
  2. In fapt trebuia folosit un simplu levier de lungime puțin mai mare ca diametrul "cercului" buclucas. Levierul se introducea prin gaurile radiale ale jenții, astfel încât acesta impiedica cercul să sară spre capul șoferului, dacă cercul nu era bine fixat. Unii nu aveau levierul și mergeau "la risc" crezând că lor nu li se poate intampla. Poate alții nu erau conștienți de risc. Cert e că s-au intamplat destule nenorociri ...
  3. Erau dar poate insuficiente sau șoferul nu vroia să aștepte cine știe cât pană sosea mașina. Habar n-am din ce motiv, însă am văzut de cel puțin cateva ori șoferi care s-au apucat să rezolve pana autobuzului in care mă aflam sau pe lângă care treceam. Din fericire, n-am asistat la nenorociri ... dar am auzit de ele, de mai multe ori. Roțile "cu cerc" erau periculoase dacă nu știai să faci pana, asta (in mod sigur) poate confirma orice sofer care le-a apucat. Apropo de mașini de intervenție ITB, erau si "buceaguri", "rabe", kraz-uri (folosite in special ca remorchere), imi amintesc de Roman Diesel 6 x 6 (tracțiune integrală).
  4. Așa arătau autobuzele/troleibuzele articulate atunci când faceau "pană" de cauciuc. Șoferii nu prea aveau in dotare roți de rezervă dar aveau camere, drept urmare pana o rezolvau singuri. Au fost in epocă destule accidente soldate cu moartea soferului, datorită roților cu cerc metalic secționat ce reprezenta o piesă intermediară intre jantă și anvelopa. Dacă cercul nu era corect fixat, in momentul umflarii camerei la presiunea nominală acesta sărea in gâtul sau in capul șoferului. Urmările sunt ușor de imaginat ...
  5. In prima parte a activității am folosit (majoritar) piese existente in comerțul socialist și apoi post-decembrist, rezistențe la 0.25 sau 0.5 W comdensatoare ceramice și styroflex, electrolitici IPRS, tranzistoare BC BF BD și celebrul 2N3055 (le preferam pe cele fără sufix ori cu H in coadă). Recunosc că tranzistoarele sau integratele le procuram mai rar din magazin, erau cam scumpe (ex BF200 costa 61 lei). Majoritatea erau din recuperări ori surse "alternative" gen târguri, str Academiei sau prieteni. Targurile ofereau și kestiii mai de calitate, gen KD607S, BD-uri fabricate de Phillips, MBA810DAS își altele ... Ca valori (rezistențe si condensatoare) nu pot face o clasidicare in sensul că foloseam valorile tipice aparatelor cu tranzistoare sau tuburi ... apropo, precizez că eram pasionat si de aparatură/montaje cu tuburi, deși in anii '80 și '90 acestea erau considerate anacronice, "depășite". In fine, mi-au rămas in suflet rezistoarele MLT (din recuperări), intr-adevăr erau de calitate. Am și acum stive de plăci care conțin astfel de rezistoare, deseori caut pe plăcile respective valorile care imi sunt necesare la un moment dat.
  6. De acord că fiecare specie are rolul său in cadrul ecosistemului, totuși nu-i poți lăsa să se înmulțească necontrolat. Astfel producatorii din agricultură vor ajunge să muncească pentru a hrăni daunatorii Si animalele periculoase trebuie reduse ca număr (din când in când). Vulpile sunt deja o prezență constantă (cel puțin) prin zonele din jurul Bucurestiului, dimineața la prima oră se joacă pe stradă, nu se mai sperie nici de mașină. Urșii iar fac impresie prin orașele montane, mănâncă din tomberoane si adeseori sunt calcati de mașini. Nu e tocmai o stare de normalitate ...
  7. Și eu mă duc tot pe la nouă. Lucrați duminica ? ... nasol.
  8. Aveți perfectă dreptate, bănuiesc că mulți sunt conștienți de aceste realități. Dar asta oferă (din păcate) eșichierul politic din Ro și suntem obligați (desigur dpdv moral, nu legal) să alegem acel ceva care ne pare "puțin mai bun" pentru noi si pentru țara in care ne-am nascut si trăim. In fine, in cazul unora primează interesul personal, alții (de modă veche) il combină in oarece măsură cu cel al țării. Dar nu contează, asta e frumusețea democrației, acea oranduire socială pentru care a murit lumea in '89. Pe cei care nu votează fiind "scîrbiți" de ofertă îi inteleg și nu-i condamn, dar personal prefer să mă implic.
  9. Mă duc la vot, am facut-o de fiecare dată. Cum bine spunea cineva mai sus, e un drept castigat după '89.
  10. De acord și eu le-am tot schimbat, dar să-ți dau un exemplu : cumpăr un sh bun (initial arată bine) si vreau să-l țin câțiva ani, dar după un an - doi incepe să "înflorească" pe la praguri, pe la marginea aripilor, etc. Nu pot să-l las așa că vine ITP-ul sau mă opreste vreun milițian care a visat urât noaptea și imi reține talonul pentru "aspect estetic necorespunzator". Deci mentinerea aspectului caroseriei e o problemă in plus, care trebuie rezolvată. Valabil si in cazul masinilor (relativ) noi, am văzut destule la 4 ... 5 ani vechime cu probleme de genul. Nu mă refer doar la Logan ...
  11. Curaj aș avea, măcar de dragul experimentului . Din pacate nu mai am tv-uri cu lampi, ultimul obiect de colecție a fost un Grigorescu pe care l-am abandonat când m-am mutat in noua casă. Functiona dar avea multe hibe si nu am gasit timpul necesar sa-l pun la punct. Acum imi pare rău ... Rubin n-am avut niciodată, doar Opera si Modern. Știu că Rubinul era păcătos atât pentru detinator cât si pentru depanator ... ultimul Rubin in funcțiune la care am urmărit programe tv era intr-o casă din Sinaia, pe care o inchiriam in concedii. Se intampla prin anii "90.
  12. Făcând abstracție de tipul propulsiei (clasic/electric), o caroserie din oțel inoxidabil ar fi visul oricărui automobilist. Apariția ruginii și a umflaturilor sub vopsea pe măsura trecerii timpului au reprezentat mereu un coșmar pentru posesorii de auto. Din totdeauna s-ar fi putut fabrica caroserii mult mai imune la rugină, dar producatorii vor să schimbi mașina la anumite intervale de timp (variabile, funcție de epocă) apoi costul caroseriei ar fi fost mai mare. Pe vremea regretatului, când omul de rând își cumpăra o dacie nouă și spera ca aceasta sa-l țină vreo 25 de ani, existau "tratamente" home made pentru lungirea vieții caroseriei : băgat ulei in praguri, terosonare suplimentara pe dedesupt si impregnarea cu smoală a podelei pe interior . Dacă rugineau aripile/capota sau fețele de uși nu era problemă, se schimbau, se vopseau.
  13. Intr-adevăr, e urâtă rău ! Dar are caroseria din oțel inoxidabil, cu toate avantajele ce decurg de aici.
  14. Da dl. validae, imi asum eroarea. Recunosc că se mai întâmplă să scriu "la repezeală". Promit să n-o mai fac pe viitor. Totuși, mă asteptam să aflu și parerea dvs. referitoare la cutiile de viteze automate, alături de textul in care ați semnalat eroarea. Fără suparare, desigur ...
  15. Pot să-ți spun că (virgulă) cutiile automate ale sfârșitului anilor '70 nu aveau nevoie de preselectoare, pentru că puteai cupla (la dorința) orice treaptă doreai (era necesară) la un moment dat. Bineinteles, dacă știai cum să folosești acea cutie. Cei care au avut astfel de mașini stiu că existau 3 trepte de viteză, care (datorită motoarelor puternice, cu cuplu viguros intr-o plajă largă de turatii), asigurau un demaraj puternic in tot domeniul de viteză al mașinii, de la zero la Vmax. Pe "maneta de viteze" existau pozițiile P-R-N-D-S-L. In poziția D cutia schimba treptele cum dorea ea. Dar dacă, de ex, doreai să treci din 3 in 2 (la o depasire) comutai de pe D pe S, cutia "sărea" in treapta 2 și puteai să-i dai talpă cât doreai, cutia rămânea "blocată" in 2. Dacă doreai să treci inapoi in 3, comutai inapoi pe D, și cutia sărea in 3. Dacă plecai de pe loc in pozitia S, mașina pleca (natural) cu tr.1, o schimba apoi in tr.2 și rămânea in 2 fără să mai schimbe, practic puteai să aduci motorul la turatia maximă. Când considerai că "e suficient" comutai pe D și cutia sărea in 3 (ultima treaptă). Dacă plecai pe L cutia era blocată in tr 1, puteai să accelerezi la podea, că nu mai schimba nimic. Dacă vroiai să treci intr-a 2-a dădeai pe S, mergeai cu a 2-a până la turatia pe care o doreai, apoi dădeai pe D și sărea intr-a 3-a. Pare complicat, dar nu e, in momentul in care te obișnuiesti "logica" cutiei hidramate. .............. Volanta e prezentă la orice motor, ea e solidară cu arborele cotit și datorită masei mari asigură o functionare "uniformă" a motorului. Am încercat să mă exprim in termeni "empirici". La cutiile hidramate vechi e posibil ca rolul volantei să fie preluat de convertizor, care de asemenea are o masă mare.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.