Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aritmetica pentru toti


gauss

Postări Recomandate

Oricum e aberant 6 ore/zi la liceu...nu e deloc bine gandit un asemenea program, e clar ca la ultimele doua ore prezenta elevilor va fi doar fizica, iar trecerea zilnica prin 6 materii e absurda, ghiveci curat, asta va fi in capul unui elev la sfarsitul zilei! Patru ore/zi ar fi un program arhisuficient pentru cel mai elitist liceu pe care ni-l putem imagina...

Link spre comentariu

6ore la liceu e mult? Mai bine să stea acasă sau să bage doar capul pe poarta liceului. Materiile se alternează, una caldă cu una mai de desert, așa... Să nu le bubuie capul de la atâta materie și cred că pot suporta șase ore pe zi. 

Reforma lui pește prăjit.

Link spre comentariu

Mate am avut cate doua ore , cuplate . Primele , de dimineata . Oricum , 6 ore pe zi . Cu dirigentie , unde faceam mate sau fizica , prin rotatie . Ma rog , erau alte vremuri . Acum , lumea ( elevii ) s - a mai desteptat . Se vede la bac . Bac - ul de atunci ar merge admiterea acum . Ar intra unul din cinci la facultate . Si nu cu nota prea mare ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

In liceu nu am avut mate, fizică,chimie una după alta să zic că ieșeai năuc după trei ore.  Și niciodată materii grele spre finalul orelor. 

Țin minte, miercuri sau joi, aveam prima oră de sport. 

Link spre comentariu

Si când ma gândesc ca la liceu am avut ore si înainte si dupa masa. Incepeam de obicei la sapte dimineata si nu terminam înainte de doua. De trei ori pe saptamâna pâna la sapte seara cu pauza de la unu la trei. La sapte seara alergam la gara; trenul pleca pe la si-un sfert. Si nu stiu pe nici unul, care sa fi înnebunit de la atâta scoala.

Link spre comentariu

Nu inebunesti, dar nu mai esti atent, nu mai esti activ si te tot uiti la ceas din 2 in doua minnute asteptand sa se termine. Am avut ocazia sa asiste la cateva conferinte diferite de mediul meu de activitate si am vazut clar ca dupa 4 ore cei din sala nu mai erau atenti. Erau absolventi de facultate toti deci au "prins si mai rau". Eu zic ca trebuie mers pe calitate si nu pe cantitate. Daca gradul de atentie se diminueaza degeaba stai la 6 ore. 

Prin vest pauza de masa nu este de o ora jumate sau chiar doua? Si asta dupa 4 ore de munca. Eu zic ca or fi studiat aia ceva de au ajuns la 4 ore si apoi o pauza foarte consistenta. 

Miercurea se face scoala in Germania?

Link spre comentariu

Atentia ( la cursuri )  nu e un gest reflex , o functie vegetativa . Se cultiva , se educa , se antreneaza, e sub controlul nostru . Apare extenuarea dupa 4 ore  ? La medic ... Sa fim seriosi , de - aia sunt rezultatele alea catastrofale la bac ? Licee ( in integralitate ) fara un absolvent care sa ia bac - ul ? Despre ce vorbim ? ... Daca s - a putut pe vremea mea , si au rezultat sefi de promotie la facultati grele , cu 10 ( zece ) media de absolvire , de ce nu s - ar putea acum ? S - a schimbat genomul uman , invata cu razboiul afara , in frig sau ploaie ? Vin pe jos douazeci de kilometri dus  - intors ? Mananca o data la doua zile , sunt desculti si dezbracati ? Materia e jumatate , asta fara sa intram in amanunte despre programa si nivelul disciplinelor predate . Lectii de juma' de pagina  ? . Sa fim seriosi , la clasa e un carnaval perpetuu . Luati un caiet de clasa , de la o materie , pe care  - l poarta liceeanul ( in cazul fericit ca se intampla ) , si parcurgeti - l ... , nu dureaza mult . Dupa ... , mai discutam . Daca avem subiect . 

 

P.S. - nu vorbesc chiar din auzite , am avut copiii in liceu . Si la facultate . Au mai facut singuri cate una , dupa prima . Dupa care s - au pus pe invatat , sa castige bani , nu sa aiba serviciu . Daca vrei sa lucrezi la hipermarket , sau la Mc , pizzerie , benzinarie , sau ai parinti bogati ( si intelegatori ) , sau pile mari , sunt extenuante 4 ore . Daca nu , si vrei sa fii servit de primii , sunt mijloace . Dar nu se intampla de la sine , fara sa faci nimic . Zic si eu , poate exista si " easy way " . Posibil , eu n - o cunosc . Ghinion ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Eu iau de exemplu programarea. Nu am prins in liceu asa ceva desi am terminat dupa revolutie si nici in primii doi ani de faculltate. Apoi, dupa cativa ani s-a introdus in liceele de profil din clasa a XI. Dupa ceva ani s-a inceput cu programarea din clasa a IX. S-au gandit unii si au introdus-o din clasa a V-a. 

Mie unul mi se pare o prostie sa incerci sa f.ti un copil de clasa a V-a cu programarea. Nu are acel copil de clasa a V-a nivelul intelectual incat sa inteleaga corect si bine programarea. Care sunt precoce, nu au probleme, dar marea majoritate pur si simplu nu sunt apti pentru asa ceva la acea varsta. 

Eu vorbesc din experienta mea. Am fost foarte tare la geometrie (in clasa a 9 la o teza i-am spus profului ca o problema mi se pare ca este gresita si dupa replica profului: ti se pare, timp de jumatate de ora m-am gandit cum sa ii demonstrez ca am dreptate si apoi dupa ce i-am demonstrat am parasit claa in semn de protest. Mi-a pus 3 in teza ofticatul) dar nu am citit acasa nici teoria si nici probleme nu faceam. Teoria mi-a intrat in cap la orele de clasa. Toti colegii se intrebau cum de eu pot rezolva problemele asa repede si ei nu pot. Atunci mi-am dat seama ca unii sunt mai dotati intr-o latura si nu au absolut nici un merit. In primul an de facultate am avut desen tehnic si nu m-am dus deloc. In toamna m-am dus la restanta si profa imi zice: sa facem cunostinta ca sigur nu ne-am mai vazut. M-a intrebat de ce nu am servit nici macar o ora de desen in timpul anului si i-am zis ca a fost greu cu matematicile. Cand a vazut in carnetul de student ca doar la ea aveam restanta pe toamna a zis, ok, fie. Timp de 5 zile mi-a dat cate o piesa si imi cerea sa desenez de fecare data sectiunea. Aptitudinea mea necultivata in domeniul geometriei m-a ajutat sa fac sectiunea corect. Un student la TCM cu care eram vecin la planseta era uimit cum de eu pot sa desenez sectiuni corect, dar nici macar nu stiu sa pun cotele la desen. I-am spus: nu am nici un merit, iti ste clar ca nu am deschis cartea de desen tehnic de nici nu stiu cum se pun cotele.

Deci eu cred ca in scoala nu are rost sa imbuibi elevul cu zeci de materii (unele prea dificile pentru el) ca nu il ajuta la nimic.El trebuie sa beneficieze pana in clasa a 8 de o formare a notiunilor elementare si de baza si apoi dirijat in functie de aptitudinile lui spre latura reala, umana sau sportiva. Peste ocean exista in scoala un birou cu o persoana calificata sa orienteze elevii spre directia unde au ceva aptitudini. La noi P(a)ula!

In Vest nu sunt tocati asa tare copiii in primii 8 ani . Daca copilul prinde lehamite de scoala (si este si normal daca il iei cu n domenii de la o varsta prea frageda) chiar daca are ceva material bun in el tot un rebut va ajunge.

Mai aduc in discutie si faptul ca eu spre exemplu am fost dat de 6 ani la scoala si aveam in clasa un coleg care implinea 8 ani in luna noiembrie. Era o diferenta uriasa intre acel coleg si ceilalti care aveau 7 ani nu mai zic fata de noi cei care avea 6 ani. Eu am tot simtit diferenta acestui ecart de un an pe toata durata liceului (parca un pic mai putin spre sfarsit). Deci eu zic ca trebuie bine cantarit in ce an trebuie introdusa o materie tinand cont ca 1 an in perioada gimnaziala reprezinta foarte mult in dezvoltarea intelectului. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Pai se cantareste in fiecare an . Se schimba curicula , programa , structura anului scolar , etc . La modul practic , unii invata mai usor . Au inteligenta speculativa , capacitate de memorare superioara , atentie distributiva , cultura din ceva lecturi etc . Vor straluci in dommeniul lor . Asta daca au vana pentru drum lung , si nu se lasa pe tanjeala ... , branza buna in burduf de caine . Rezultate sigure ( in orice domeniu ) au cei care abordeaza muncitoreste , minutios , ritmic , fara derogari de orice fel . Cel sclipitor sigur are lacune , din diferite motive . Ceilalti , sa le zicem tocilari ( in sensul bun ) nu au . Cu eforturi si de zece ori mai mari , e adevarat . Cine va invinge ? ... Eu stiu raspunsul . Din practica . Cel care imbina cele doua tipologii , si e manat si de ambitie , de multe ori mai mare decat posibilitatile lui . Succesul e prima cauza a insuccesului ( viitor ) , daca lantul se intrerupe . Ganditi - va bine , priviti in jur . Fie si retrospectiv . Poate  - mi dati dreptate ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

    Aiurea! scoala romanesca are drept unic scop asigurarea numarului de ore pentru profesori, elevul nu prezinta nici un interes! din acest motiv a crescut numarul de ore si de materii, complexitatea acestora neoferind timpul necesar predarii materiei cum ar trebui! Se pot observa ecourile aparute in urma acestei legi, toate comentariile sint constituite de jelaniile profesorilor care se tem ca vor ramine fara ''catedre''! dar atita timp cit piata muncii duce lipsa de angajati cred ca nu au de ce se teme. Daca minerii din Valea Jiului erau sfatuiti sa se faca ghizi montani, cred ca dumnealor se pot recalifica mult mai usor in constructii sau alimentatie publica! e adevarat ca nu vor mai avea citeva luni de concediu platit pe an plus tot felul de alte zile nelucratoare!

  Poate intr-un viitor nu prea indepartat se va intelege ca sint zeci de meserii onorabile, inclusiv cele de medici sau de profesori de romana sau biologie ori sport care nu au nevoie de analiza matematica sau de fizica si chimie anorganica la nivelul la care se preda in liceele noastre! Cei care au copii/nepoti prin alte tari au vazut desigur nivelul la care se preda acolo in gimnaziu, liceu sau primii ani de facultate. Si tinind cont de sensul in care migreaza populatia, nu cred ca exista dubii asupra metodei corecte!

 Il rog pe vax sa se abtina de la comentarii aiurea, nu am avut probleme cu scoala, am fost in plutonul de sus intotdeauna iar cu o parte din profesori am ramas prieten ani buni, dar din pacate acestia nu mai sint printre noi, insa aceasta s-a intimplat in epoca in care 6 ore zilnic erau exceptia, o zi pe saptamina, in rest aveam 5 ore. E adevarat ca era cam tot aia pentru ca se invata si simbata! Si nu uitati de inca multe alte ore necesare acasa pentru teme!

  Locuiesc linga o scoala generala si vad dimineata cum vin parintii, eventual prin rotatie pentru a cara ghiozdanele copiilor din clasele mici! asta pentru ca fiecare profesor/invatator are la clasa o dugheana ilegala prin care vinde tot felul de materiale auxiliare fiind deci nevoiti sa le si foloseasca pentru a nu aparea intrebari din partea parintilor!

 concluzia este cunoscuta, scoala este pentru profesori, nu pentru elevi!

Editat de Marele Savant
Link spre comentariu
Acum 24 minute, Marele Savant a spus:

    Aiurea! scoala romanesca are drept unic scop asigurarea numarului de ore pentru profesori, elevul nu prezinta nici un interes

Da, tirst dar adevarat. Nici in invatamantul superior nu-i altfel. Administratorii de camine, secretare, tehnicienii.... toti erau trasi cu arcanul la facultatile unde nu prea erau studenti pentru ca profesorii sa ramana cu norma intreaga. Paine din invatamant s-a transformat in cozonac deci este si normal de ce s-au inmultit peste noapte profesorii. Asa am ajuns sa scoatem prosti cu diplome pe banda rulanta. 

Ma duc sa imi fac popcorn ca sigur iti raspunde VAX :85.

Link spre comentariu
Acum 5 ore, adrian_pic a spus:

Miercurea se face scoala in Germania?

Numai în zilele în care Bundesliga nu are meciuri ;-)

Acum 3 ore, adrian_pic a spus:

1. Mie unul mi se pare o prostie sa incerci sa f.ti un copil de clasa a V-a cu programarea.

2. Deci eu cred ca in scoala nu are rost sa imbuibi elevul cu zeci de materii (unele prea dificile pentru el) ca nu il ajuta la nimic.

3. In Vest nu sunt tocati asa tare copiii in primii 8 ani .

 

1. Nu si daca se face la un nivel adecvat, astfel încât sa le trezesti interesul. De altfel aici se greseste cel mai mult: nu se dezlantuie pasiunea pentru materiile scolare, pentru cunoastere în general. Si atunci cum sa-si descopere si dezvolte talentul si aptitudinile.

2. Într-adevar, nu are rost sa-l pui în clasa a cincea sa învete pe de rost poeziile din teoria multimilor daca el nu va apuca sa faca atâta scoala încât sa se foloseasca de ele. Dar în acelasi timp trebuie sa-i explici ca învatatura si temele de casa sunt precum antrenamentul la sport.

3. Sunt scoli si scoli. Al meu a învatat programarea din clasa a cincea (acasa ceva mai devreme; a avut calculator propriu de la vârsta de trei ani si a început cu AntMe! si altele asemanatoare cam prin clasa întâi).

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări