Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice

Evaluează acest subiect


maxente

Postări Recomandate

Instalatiile vechi de gpl nu aveau asa multe protectii.

Am avut o masina veche, cu carburator, cu instalatie gpl montata de firma autorizata (era in zona Virtutii, Bucuresti).

Butelia de 60 de litri in spate, conducta de cupru de 8 mm pana in compartimentul motor, la capatul careia era o electrovalva. Urma vaporizatorul si un furtun de cauciuc pana la carburator.

Butelia nu avea pe ea decat un robinet manual pentru inchidere, sonda de nivel si supapa de suprapresiune. Fara vreo electrovalva...

Supapa de suprapresiune, in caz de actionare din diverse motive, elibera gazul intr-o conducta care refula in podeaua portbagajului, deci in exterior, pentru a nu crea acumulare de gaz in habitaclu.

In 2009 masina a luat foc in timp ce mergeam dimineata spre serviciu, din cauze electrice, in compartimentul motor.

Nu am simtit niciun fel de miros de ars, de gaz, sau altceva si nu mi-am dat seama ca arde pana cand nu au inceput cei din spate sa clacsoneze si a aparut o flacara imensa in dreapta, in exterior, cred ca avea 2 metri inaltime. 

Pe contra-aripa dreapta erau montate electrovalva si vaporizatorul gpl. Probabil ca furtunul de cauciuc dintre vaporizator si carburator a ars si pe acolo a iesit gazul care s-a aprins.

Cum am luat contactul flacara mare sa oprit, semn ca electrovalva si-a facut treaba.

Nu a fost nicio explozie sau altceva de genul acesta...

Am reusit sa sting incendiul relativ rapid, dar asta este alta poveste...

 

Asa ca da, clar, instalatiile din filmarile de mai sus au avut improvizatii sau ceva probleme.

 

Link spre comentariu

Din zisele unui posesor de bulectrica de 5 ani

Citat

 

“Eu am avut o situaţie în care pur şi simplu m-a lăsat pe stradă că trebuia să-şi facă nu ştiu ce update. Autonomia pe care ţi-o prezintă este una, realitatea pe care o trăieşti în trafic este alta.

Dacă ai o autonomie de 400-500, consumul real este undeva la 300-350. Ești stresat să nu rămâi în stradă pentru că nu găseşti staţie de încărcare”,

 

Sursa

https://soferidinromania.ro/ce-a-patit-un-sofer-roman-care-si-a-cumparat-o-masina-electrica-acum-5-ani-nu-i-a-venit-sa-creada-pur-si-simplu-m-a-lasat-pe-strada/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2An6hVkttEvrvoCk5F0p93MHGRO0mj6sr4h_WiKqN6EEBjSA0MBjXFvT8_aem_AWLpaTdNrlh-omMIm-WAIwq9OAMZFiuw4xgek9Jo-mHTrG-VzWghH8AiFoV1MINsr2Zfk3oCBsNWFi-yb2D0lRxC

Link spre comentariu

Update-ul la masina nu se face decat in pozitia parcata cu schimbatorul in N sau P (daca nu-i schimbatorul in N sau P poti sa te dai peste cap si tot nu pleaca update-ul). In mers doar aduce update-ul, insa niciodata nu va face update-ul in mers (este si lesne de inteles de ce). 

Autonomia WLTP este calculata in urma parcurgerii unui traseu ce contine pertiune de drum urban, extra urban si autostrada. Este limpede ca daca rulezi numai pe autostrada autonomia va fi mai mica sau daca mergi iarna (temperaturi negative) la fel autonomia este mai redusa. 

 

class-3a-graph.png

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 19 minute, merck a spus:

(daca nu-i schimbatorul in N sau P poti sa te dai peste cap si tot nu pleaca update-ul).

Ti-am dat sursa, zi-i lui, proprietarului de bulectrica.

Eu am ramas la benzinar. Inca 10 ani de acum incolo vor mai merge fumegatorile fara oprelisti. Pe urma om vedea. In 10 ani se schimba multe, inclusiv sursa de curent, daca nu vor gasi hidrogenul mai atractiv si mai curat.

Link spre comentariu

Nici nu specifica despre ce masina este vorba. Insa am mai spus: nici o masina in mers nu va face un update software. Ofer o comparatie pentru a se intelege situatia: un CNC conectat la un computer. Daca CNC-ul este in functiune si executa o piesa, ce se intampla daca se face update la computer + resetul necesar dupa update? 

Daca esti in masina si faci update-ul in pozitia parking, desi esti asezat pe scaun (deci simte pasagerul) daca deschizi usa porneste alarma. Trebuie sa apesi pe telecomanda pe butonul de deschis usile si apoi iesi din masina. 

Link spre comentariu

Tesla a anuntat livrarea unor modele produse in China cu baterii LG si cu performante usor diferite. gen 40 cai mai putin 20Nm, cativa kwh.

Evident vb si de modele usor diferite, nu chiar acelasi model produs in doua locuri.

 

Hipsterii ecologisti sunt in delir:

- sigur bateria LG nu va rezista precum Panasonic.

- 50 cai diferenta? ce nasol

- facut in china, sigur nu e de calitate.

 

Aceleasi povesti de la coltul blocului ca si pana acum.

 

 

Intre timp model 3 a scazut cu cateva mii de euro, a aparut performance-ul nou la 55mii.

Link spre comentariu

Eu, desi nu are importanta, nu sunt de acord sa intre in trafic persoane fara nici o pregatire in ce priveste circulatia pe drumurile publice. Vrei in trafic, fa-ti RCA, studiaza legile si regulamentul de circulatie si esti ok, indiferent ca esti pe trotineta, bicicleta sau trocarici din asta. De asta te trezesti cu nimurici din astia pe capota si te mai scoate si vinovat ca ei merg precum taunii pe strada. Nu generalizez, dar majoritatea cam asta fac. Vor egalitate in trafic, respect, dar la obligatii canci.

Link spre comentariu
La 25.04.2024 la 19:53, doru3160 a spus:

Eu, desi nu are importanta, nu sunt de acord sa intre in trafic persoane fara nici o pregatire in ce priveste circulatia pe drumurile publice. Vrei in trafic, fa-ti RCA, studiaza legile si regulamentul de circulatie si esti ok, indiferent ca esti pe trotineta, bicicleta sau trocarici din asta. De asta te trezesti cu nimurici din astia pe capota si te mai scoate si vinovat ca ei merg precum taunii pe strada. Nu generalizez, dar majoritatea cam asta fac. Vor egalitate in trafic, respect, dar la obligatii canci.

 

E buna pt aia care raman fara permis din diferite motive :))

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări