Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

centrala termica in condensare sau clasica?


Postări Recomandate

Trăim în România și asta ne ocupa tot timpul. 

Dece ai acceptat-o? Protecția consumatorului ce face? 

Iar la prima a fost o exagerare sa ceri sa o schimbe. Era o simpla piesa defecta sau blocata. Tocmai pt a elimina aceste piese care se defectează la scurt timp după punerea în folosință sau sint defecte din start s-a inventat garanția. 

Rata de defectare este mare la începerea utilizării, apoi scade mult și începe iar sa crească pe măsură ce intervine uzura. 

Link spre comentariu
La 02.10.2020 la 10:26, dunicescu a spus:

Am primit una ruginită.... nu mai am cuvinte.

Probabil a fost felul lor de a spune, ai vrut schimbare? Am schimbat-o. Asa cum spunea colegul mai inainte, se putea rezolva prin depanare si eventual inlocuire piesa defecta, nu inlocuirea produsului. E ca si cum la un autoturism care nu mai porneste din cauza calculatorului, sa ceri schimbarea, cand se poate rezolva mult mai usor, prin schimbarea unei cutiute ce contine acel calculator. Nu spun ca e normal sa se intample asa ceva, sa primesti in locul unui produs nou la garantie, un alt produs vechi (considerand ca rugina aia nu a aparut cu centrala stocata in depozit).Dar unii chiar si-o cer, si cateodata o mai si primesc.

Suntem consumatori, pe banii nostri, deci trebuie sa invatam sa ne cerem drepturile, nu sa avem pretentii absurde.

Editat de doru3160
Link spre comentariu
  • 11 luni mai târziu...
La 02.10.2020 la 10:26, dunicescu a spus:

Buna ziua. Am cumparat o centrala Arca in aprilie. Am montat-o cu firma autorizată, tot ce trebuia făcut. La nici o săptămână m-am trezit cu căldură în calorifere cand foloseam apa calda. Am chemat firma de service, dar problema nu s-a rezolvat asa ca am cerut schimbarea ei. Dupa lungi certuri si interventii am reusit sa schimb centrala. Am primit una ruginită.... nu mai am cuvinte. Nu recomand deloc. Niste neseriosi, își bat joc de banii nostri

Nu ati precizat cine sunt "neseriosii". Pana la urma vina e a lor, nu a centralei.

Nu stiu cum ar trebui sa fac pentru a sublinia "dar problema nu s-a rezolvat"; e un pic vag, insa si eu am trecut prin situatie asemanatoare, centrala Saunier-Duval, care nu e printre modelele cele mai ieftine, s-a defectat la 1 (una) luna de la instalare.... Tehnicianul de la garantie (care cica era de 6 ani(!!!) a venit, a vazut..... si, cu o moaca foarte dubitativa mi-a

comunicat ca trebuie schimbata complet placa electronica. Mi-a lasat impresia ca se astepta la o "incurajare" de o suta-doua. La o luna de la investitie nu mi s-a parut un moment justificat pentru asa ceva. Pana la urma mi-a schimbat placa, dupa vreo 10 zile.... Dadea un cod de eroare pe care il banuiesc a fi fost cauzat de vreo lipitura pocnita (aliajul "fara plumb" la moda acum pentru lipituri cica e destul de casant), sau vreo fisura a placii, dar daca asta-i nivelul de pricepere al

"specialistului"....  Poate Dunicescu trebuia sa ceara banii inapoi si sa aleaga alt fabricant.... Atata timp cat eu platesc si sunt politicos si intelegator cu magaria de a nu avea in stoc nici cel mai marunt reper pentru asigurarea reparatiilor, ma astept si la niste servicii rezonabile, nu amanari de luni de zile sau abureli diverse.

Stiu foarte bine cum se fac contractele de garantie: producatorul negociaza, in baza istoricului (din pacate al modelelor anterioare, facute in general mai bine), o suma fixa, procentual din valoarea produsului. Daca a reusit un produs mai bun,

poate fi 2-3%, daca e mai "economic" si se strica mai des, 5-6%, intelegeti ideea. Chestia e ca aici nu se poate niciodata

iesi pe zero sau egalitate intre cheltuieli si banii platiti de producator. Fie produsul e mai bun decat s-a presupus si firma de service CASTIGA niste bani (beneficiu), fie, probabil mai frecvent, produsul e mai slab, se strica mai des si service-ul iese

IN PIERDERE!! Oricum, orice activitate de service cu reparatii pe garantie presupune o urmarire atenta a cheltuielilor, comparativ cu platile; si daca cheltuielile depasesc incasarile se atentioneaza tehnicienii (ma rog, omuletii care ar trebui sa repare defectele) sa reduca acele cheltuieli.... De unde acele practici.... La garantii componenta deficienta trebuie returnata, dar la post-garantii e posibil sa-l pui pe client sa cumpere o placa noua, cu 2/5 din pretul de nou al centralei, si placa veche sa o repari inlocuind cativa electrolitici cu cativa leuti, si sa o vinzi apoi ca "refurbished" cu 2/3 din pretul placii noi, cu beneficiu personal si neimpozabil... Asta, desigur daca clientul iti "arunca" placa defecta, ca el nu are ce face cu ea,

si, mai ales, daca reparatorul STIE si POATE sa repare placa data de o parte...

 

E grele, dom'le...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări