Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

blazeu

Membru activ
  • Content Count

    1,785
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

50 Se poate si mai bine

About blazeu

  • Rank
    Membru avansat

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. blazeu

    Alimentare un claxon auto

    De asta-primavera nu a mai venit nici un raspuns.... Din experienta mea, e posibil sa fie in intentie un avertizor acustic, fie pe o instalatie off-grid (eolian, solar), fie pe un UPS (la UPS-uri am intalnit multipli de 12, de la 12 pana la 96 de volti)
  2. blazeu

    Acu' 48 de ani

    Cred ca al nostru coleg s-a referit la prezent. Si imperiul hitit a constituit la un moment dat un pericol serios pentru Egiptul faraonilor, cat era el de puternic (si era, la acea vreme!). Azi, nimeni (aproape) nici macar nu stie despre existenta lor.... Cam la fel si cu mongolii: au fost odata, insa imperiile cresc si scad, uneori pana la disparitie. Mongolia de azi e doar un pretext pentru constituirea unei zone tampon, altfel n-ar exista deloc....
  3. blazeu

    Acu' 48 de ani

    Inseamna ca eu am primit date mai optimiste (ca 1100 a fost MUULT peste 1300, in opinia mea) Pentru D-l Vali: am facut referire la principiul de functionare. Sperantele pe care inteleg ca le exprima cele 2 fraze postate de dv., mie imi evoca ideea utilizarii apei ca material energetic (combustibil). Trecerea de la chimia plumbului la nichel, fier si cadmiu, apoi la litiu, a evoluat spre elemente tot mai usoare, mai REACTIVE chimic. Mai usoare decat litiul sunt doar heliul (gaz nobil, slab reactiv) si hidrogenul (FOARTE activ chimic, volatil si instabil; extractia lui inseamna CONSUM mare de energie....) Cred ca ati inteles la ce ma gandesc....
  4. blazeu

    Recomandare program descarcare filme

    De mai mult de 1 an, tacere pe subiect! Zilele astea au fost blocate cateva site-uri prin care sunt "piratate" (=furate) filme. Huo, torente! Scoateti banu' hoti ai drepturilor de autor! Dar oare cat din aceste "drepturi de autor" ajung la "autori"? Pe de alta parte, de TOR si VPN ati auzit? Doritorii de torente se vor indrepta spre serviciile de VPN.... O alta posibilitate (rezonabila) e abonamentul la servicii gen Netflix. Dar pentru streaming e necesara o anumita performanta a caii de transmitere, in timp ce pentru torente, descarcarea poate fi facuta si mai lent... O alta problema e o anumita limitare a genurilor in listele disponibile pe asemenea servicii. De asemeni, recunosc ca, desi caut sa ma informez, intre 2 treimi si 3 patrimi dintre filmele "torentate" ajung sa fie sterse. Daca va fi mai greu, voi renunta, ca nu-mi permit sa cumpar un film ca sa constat ca nu-mi place. ("industria" divertismentului a apreciat cumva numarul de descarcari a productiilor furate de pirati, si apoi a calculat "pierderile", ca suma care ar fi fost platita pentru acele productii, cumparate la pretul (care? din USA sau din Bangladesh?). Calcul fals, deorece presupunand ca s-ar bloca cumva torentarea si piratarea, cel putin 95% pur si simplu nu ar mai ajunge la acele productii (si sunt foarte optimist legat de cei 5% care ar cumpara!). Nu sunt de parere ca nu ar trebui sprijiniti creatorii acelor productii, insa grosul banilor merge tot la camatarii pardon "bancherii" care "finanteaza" productia.... Uite ca, cu toate ca specia umana lupta sa controleze mediul, intr-o forma sau alta jungla reapare....
  5. blazeu

    Acu' 48 de ani

    Nu am avut rabdare sa citesc decat primele9-10 pagini si aceasta de la urma. 1 Dacia 1100 a fost Renault 8 Major (un fel de face-lift din anii '60, unde principala modificare a fost cresterea cilindreii/puterii motorului). S-au ASAMBLAT in jur de 50000 de automobile, deoarece modelul era "demodat" si nu mai avea cumparatori in occident, iar reno avea kit-urile fabricate si stocate; achizitia lor a fost una din conditiile pentru a-i vinde lui Ceausescu licenta pentru un reno "nou" (Fiat, alt mare furnizor de licente - rusia, polonia, yugoslavia si poate or mai fi "pus botu' " si altii - a "dat" doar ce fie scosese fie urma sa scoata din fabricatie) 2 Dacia 1100 a costat 55000 (taica-miu a "ridicat-o" pe 22 Decembrie 1969, cu care ocazie, cu totul exceptional, am chiulit de la ultima zi de scoala inaintea vacantei de iarna!!) 3 A fost o masina EXCELENTA calitativ (rulmenti, pivoti, bucse, dar si tablarie si materiale de interior, desi erau materiale la nivelul anilor '60). A fost PRIMA masina pe care am condus-o (din 1975, cand am putut lua permis, pana in 1980, cand mi-am "pus pirostriile" (casatorit), si am trecut la Dacia 1300. Solutia totul spate este, in continuare solutia automobilului de performanta (cunosateti vreun model de F1 cu "totul fata"???); punctele "slabe" sunt comenzile "lungi", o oarecare dificultate de ventilare-racire si sensibilitatea la vant lateral a puntii fata usoare. Cu conditia sa fii ATENT, ai insa o maniabilitate greu de egalat, si o DINAMICA (capacitate de accelerare!!) maxima. La modelul 1300, fata se "ridica" si rotile rup imediat aderenta, eu m-am "impacat" excelent cu "totul in spate", urca pante cu polei fara probleme.... 4 Solutia "clasica" (motor fata - tractiune spate) e buna pentru camioane. Automobilele au tendinta sa derapeze la accelerare, avand sarcina mica pe puntea de tractiune, pastrand comportamentul subvirator datorat greutatii mari a motorului in fata.... 5 Renault 12 a fost o masina "onorabila" (fabricata de francezi), insa in Romania s-a "dus la vale" din cauza calitatii tot mai slabe a materialelor utilizate (cauciucarie care "se termina" in 1-2 ani sau chiar mai putin, tablaria care ruginea si se gaurea in 2-3 ani, plastice care se defomau si crapau la caldura din timpul verii ("chestia" aia de sub parbriz, in special!) si lista ar putea continua, dar prefer sa uit acel cosmar tehnic.... Oare de ce reno a renuntat sa o mai fabrice in 1979? Aaaa, a scos alte modele, doar in Ramanica trebuia sa o fabricam 100 de ani, si sa ajungem sa o tragem cu cai/boi, ca benzina ajunsese pe cartela (se "termina" petrolu', to'arashi!) Acum, politica "impinge" in fata automobilu' electric, da' deja apar probleme: infrastructura, bat-o vina nu va putea suporta necesarul de energie pentru sute de mii de automobile care necesita incarcare ZILNIC (cel putin in stadiul actual al tehnicii); NU EXISTA suficient LITIU pe planeta asta pentru acumulatorii necesari inlocuirii a doar 10% din automobilele actuale!! Nu vreau sa o fac pe Cassandra, dar din principiul tehnic al inmagazinarii energiei in forma electrochimica din acumulatori nu se poate obtine o crestere spectaculoasa a performantei (wh/kg de acumulator), ceea ce ne face "prizonierii" unei autonomii mici.... Solutia telealimentarii (tramvai/troleibuz) limiteaza tot autonomia, in sensul fixitatii traseului. Greu dom'le cu schimbarile astea...
  6. blazeu

    pompa karcher

    Revin, cu scuze autocritice, din motiv de intarziere. Finalmente mers la service, unde s-au inlocuit "niste" supape si o-ring-uri. Actualmente functioneaza, fara acele pierderi de presiune si impulsuri in perioada de asteptare. Sfaturi de la depanator: filtru pentru apa, de evitat apa dura (cum? apa e...asa cum e), de evitat functionarea in impulsuri din "pistol", adica in cicluri de pompare cat mai lungi.... Multumesc pentru rabdare!
  7. blazeu

    LG Directdrive

    Nu am experienta directa, insa A) nu stiu daca DirectDrive foloseste tahometru (nu necesita acel feed-back, in principiu); si B) dupa simptome mie-mi vine in minte "intrerupere - initial partiala - a unei <faze>". Verificati continuitatea bobinajelor motorului (incluzand cablajul pana la blocul de comutatie), si daca e ok, verificati starea elementelor de putere (IGBT, MOS_FET sau ce-or fi). mai poate fi si o problema de comanda a lor, insa solicitarea maxima e pe elementele de putere. Poate capeti si niste sugestii de la cineva cu experienta directa. Bafta!
  8. blazeu

    Masina de spalat Whirlpool AWO/D nu stoarce

    Constat ca nu am reusit sa trimit ultima postare. Re-scriu: am cumparat o pereche de perii de la Kubitech, "originale" de la depanatori profi (24 lei). Seara am demontat motorul iar, sa-l examinez mai atent (a functionat vreo 2 cicluri de spalare, cu turatie de stoarcere redusa). Am constatat ca lamelele colectorului arata mult mai curate (am verificat acumularea de pulbere de perie (carbuni) intre lamele, dar nu m-am apucat sa rad oxidul de pe fata de contact a lamelelor). Deocamdata nu le-am mai schimbat, inca nu s-au slefuit complet (se vad urmele striurilor de pe fata de contact), deci materialul e destul de dur, nu e cazul situatiei pomenite de colegul Vali (cu muult mai multa experienta decat mine, recunosc!) Deocamdata, masina a facut peste 10 spalari, fara probleme, cu stoarcerea pe la 6-700 rpm din maximul de 1000, pe care nu l-am folosit insa, ajungandu-mi 800.
  9. blazeu

    Masina de spalat Whirlpool AWO/D nu stoarce

    Azi nu mai ajung, dar maine sigur calc pe la ei. Am studiat ce a ramas din periile vechi; sunt intr-adevar din 2 "felii" lipite pe grosime (adica pe cea mai mica dimensiune)....
  10. blazeu

    Masina de spalat Whirlpool AWO/D nu stoarce

    Colegul Doru a nimerit <la fix> ! Maine trec pe la Kubitech (astia depaneaza electromenajere si mai ales frigidere, parca, dar nu numai).
  11. blazeu

    Masina de spalat Whirlpool AWO/D nu stoarce

    Desi initial ma simteam foarte obosit (fizic) si voiam sa renunt pentru ieri seara, m-am dus la tv, si dupa un sfert de ora de relaxare pe canapea (si enervare ca nu gasisem nimic care sa merite vazut!!), m-am simtit destul de <inviorat> sa mai incerc cate ceva. Asa ca am carat din masina trusa de chei si am demontat motorul de la locul lui, intunecat, sub cuva masinii. Dupa asta am facut doua constatari: Exact cum spune Elmar, una din perii era intepenita ceva mai retrasa (cred ca e un pic mai mica decat canalul in care trebuie sa culiseze si s-a pus o idee oblic, plus ca a trebuit sa-i lipesc firul de capatul - sudat - al periei uzate, ceea ce i-a redus din flexibilitate); dar inainte de asta, urmarind culoarea izolatiilor am constatat ca circuitul fara continuitate e de fapt cel al rotorului (pana acum inversarea de sens am intalnit-o prin inversarea legaturii la stator, acesta e primul din - destul de putinele - moto(a)r(e) care inverseaza sensul prin inversarea legaturilor la rotor. Totul a fost re-montat si am vazut ca se misca tamburul (aseara). Acum masina pleoscaie in gol, sa-i fac un rodaj de asezare a contactului perie-colector fara sarcina (rufe). (Si o verificare a corectitudinii executarii tuturor pasilor de program) Multumesc pentru sfaturi si ajutor! Deocamdata voi risca cu carbuni obisnuiti, (cu turatia de stoarcere la minim), poate D-l Vali imi impartaseste informatia de unde as putea gasi perii <de firma>. (Experienta mea cu perii de calitate slaba - moi - a constat in uzura inegala si nefiresc de rapida a acestora....)
  12. blazeu

    Masina de spalat Whirlpool AWO/D nu stoarce

    Am gasit azi o pereche de carbuni pe dimensiune. I-am instalat in portperii, apoi i-am re-montat pe motor. Nu prea aveam timp (asta se intampla dimineata, si trebuia sa plec cu alte treburi) dar tot am pornit un program, sa vad cum se <invarte> cu periile noi. Surpriza! A primit apa, dar nu s-a miscat tamburul deloc (inainte se rotea fara ca sa se fi oprit de primit apa). Acum, seara, am verificat conectorul de pe motor (a fost desfacut pentru acces la una din perii), e ok, dar tot nu functioneaza. Am gasit o lipitura la programator <uitata> la re-montare; tot nu functioneaza (dupa refacere).In final, am dedus care sunt cele 3 perechi de fire ce vin de la motor (tahogeneratorul, periile rotorului si statorul). Culmea, statorul imi da intrerupt. Urmeaza iar rasturnare si inspectie la motor, insa ramane pe maine.... Revin maine. PS Pentru d-l Cornel: pe placa e doar un electrolitic de 1000uF/10v si cateva SMD-uri mici. S-ar parea ca desi carbunii erau clar uzati, nu din cauza lor nu functioneaza motorul. PPS Daca va gandeati ca acel condensator e reactanta serie pe alimentarea controlerului, aceasta e realizata cu un banal rezistor de putere (care a bronzat latura apropiata a programatorului electromecanic). Probabil pentru comanda pe ambele alternante a triacelor, electronica are plusul <la masa>....
  13. blazeu

    pompa karcher

    In urma cu niste ani, am primit cadou de la consoarta un aparat de spalare cu presiune, fabricat de Karcher (nu stiu exact modelul, cand ajung la el vi-l comunic). Problema: in week-end-ul asta, hai sa spal eu un trotuar cu el; nu l-am mai folosit de multisor si poate e o senzatie subiectiva, dar parca nu atinge presiunea de altadata. Ceea ce sigur nu e in ordine e faptul ca daca "pistolul" nu e deschis, in loc sa "stea" sub presiune, porneste la intervale scurte, in impulsuri si mai scurte, ca si cum ar pierde presiunea spre furtunul de alimentare (nu curge pe nicaieri, asa ca concluzia logica e ca "da inapoi"). Intrebare: exista la intrare o supapa de sens? Sau supapele cilindrilor sunt suficiente? (Pe asta inca nu l-am demontat, dar am vazut alte pompe de acest gen demontate) Va trebui sa-l demontez si eu si probabil ma asteapta o schimbare de piesa, dar intreb si eu, poate cineva a intalnit deja aceasta problema? Cu multumiri anticipate pentru rabdare si intelegere, Florin
  14. blazeu

    router cu sim

    Intr-o locatie la marginea orasului (Iasi), desi exista la vreo 600 de metri punctul de conectare cu magistrala optica instalata de fostul Romtelecom inainte de 2000, s-ar parea ca nu exista sanse de instalat retea "ca lumea" (fibra optica); as incerca un 4G de la RDS (semnalul e destul de slabut, insa oferta lor e cea mai accesibila). "Mica" problema e ca RDS-ul e disperat sa-si promoveze telefonia mobila, si (inca?) nu exista 4G la ei decat pentru smartfon. Un coleg mi-a sugerat sa imi iau un router cu capabilitate de conectare 3G/4G in care sa pun sim-ul ala pentru telefon. Chestia e ca la Altex nu exista asemenea echipament, iar e-Mag-ul o balbaie, la ei exista "undeva" (adica nu in show-room) niste chestii de-alea, insa... nimeni nu stie daca "pot" si 4G-ul de la RDS (care e pe la 2,6GHz), si in plus sunt modele scumpe, pe la 5-600 de leuti, fiind "dotate" cu wi-fi bengos, dual-band si cu standard "n", ala de mare viteza, care pe mine nu ma intereseaza, dorind doar o conexiune pe cablu. Are cineva vreo informatie legata de acest subiect? (experienta personala/cunostinta cu asemenea echipament (router cu sim) in functiune, furnizor, marca de produs, specificatii tehnice, orice?) Cei de la e-Mag ofera posibilitatea returnarii echipamentului, insa tot nu ma atrage posibilitatea testarii, deoarece chiar in conditiile in care functioneaza mi se pare prea scump, si oricum o vad ca o solutie provizorie. Legat de solutia "cablata" (fie si optica), Telekom-ul a investit in retea in zonele de blocuri din oras, unde insa nu stiu sa fi "agatat" prea multi clienti, avand preturi mai mari decat RDS (situatia intalnita la mai multe cunostinte de-ale mele), in conditiile in care nu ofera nimic semnificativ in plus fata de aia, in loc sa se orienteze pe zonele libere, cum este cea de care am pomenit eu. E oare posibil ca magistrala aia optica de dinainte de 2000 sa nu aiba capacitate de tranzit pentru asemenea servicii? (internet, tv) Exista actualmente doar telefonie (voce) si un ADSL de 2Mbps (un fel de dial-up), pe sarma-sarma (pereche de fire, ca inainte de WWII).... Cand i-am intrebat de "pachet", mi-au "completat" oferta de servicii cu un tv prin satelit (ala care "moare" cand e innorat!!!)... Cu multumiri anticipate, B
×