Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

blazeu

Membru activ
  • Content Count

    1,895
  • Joined

  • Last visited

About blazeu

  • Rank
    Membru avansat

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Oarecum off-topic: pe la inceputul secolului (sau poate ceva mai inainte? Cumparasem primul PC cu Pentium 2 - P3 aparuse dar era, inca, prea scump!) am aflat de existenta unor imprimante surprinzator de ieftine (inca nu aparusera inkjet-urile care costau cat un set de cartuse noi "genuine", dupa politica Kodak). Problema acestora era ca nu functionau decat cuplate la PC-uri care rulau Windows, in care se gaseau modulele soft (driverele)..... Pe vremea aia inca functionau destule imprimante mai vechi, matriciale si chiar si din cele cu tambur, si destule utilizau format ASCII cu
  2. La institutia unde lucrez eu exista in dotare generatoare (mai multe modele), intre care si un model Honda, de "numai" 800W (dar continuu), cu invertor. L-am cautat pe internet si am gasit modelul, insa la un pret consistent (de mare). Pe de alta parte, porneste usor si repede (fiind si relativ mic), e destul de silentios (e adevarat ca l-am utilizat la putere destul de mica, mult sub limita mentionata), dar cel mai impresionant mi s-a parut ca are "ceva" de supravegheat conditiile de functionare (un coleg incerca sa-l porneasca, dupa o perioada mai lunga de station
  3. Scria si exterior pt. ca viziunea e ca aveti un obiect "de consum", foarte ieftin si cu viata scurta, pe care il veti inlocui, nu doar din motiv de defectare (vezi ghirlanda necorodata), ci poate si "demodare", "plictisire", pierdere, etc.
  4. O ultima mentiune: trecand printr-un magazin de brico-constructii (dede...), m-am uitat la condensatorii pentru defazaj la motoare. Am fost surprins sa constat ca gabaritul lor era mai mare decat al celor din dotarea originala! Si eu care credeam ca condensatorii rusesti sunt mai voluminosi....
  5. Aseara, m-am "incordat" si am efectuat ultimele 2 legaturi (condensatoarele, care-i de pornire, care de mers). Am actionat corect comanda (apasare 1-2 secunde butonul de start). Pornire prompta. Dupa montarea capacului siguranta era deconectata. Obisnuit cu contactorii cu electromagnet, nu am apasat pe butonul stop dupa lipsa de raspuns la apasarea butonului start. Fara condensatorul de pornire, motorul nu a pornit (doar bazaia, parca ar fi dat sa porneasca, dar am deconectat alimentarea si am reluat comanda de pornire, cu alt rezultat. Multumesc pentru sprijin
  6. In principal pt. d2134: am gasit si alte articole care trateaza valoarea condensatorilor de mers si de pornire, in sensul ca cel de pornire e mai mare. Am masurat cele 2 condensatoare la punte, au valoarea inscriptionata si factorul de pierderi (D, un derivat al tg delta), cu 2 zerouri dupa ,virgula, urmat de aproximativ 2, adica destul de bun. Nu am reusit sa le reinstalez, dar maine sau poimane incerc iar o pornire. Rotorul se misca destul de usor, nu e caz de semi-gripaj. Multumesc tuturor colegilor pentru bunavointa de a-mi comunica din cunostintele si experienta lor, si pemtru rabdar
  7. In ordine cronologica: Da, acela e utilajul. M-ati lamurit, cele 2 valori sunt cele adecvate acelui motor; ramane de vazut daca puterea utila e apropiata sau....nu prea de cea absorbita! Probabil ca ar fi bine/instructiv/util sa testez condensatorii; sa vad ce combinatie (probabil ii voi duce la puntea de masura). Motorul e destul de bine lucrat (tole subtiri, bobinele matisate cu sfoara de bumbac, lacuite), incerc sa-l demontez, sa vad acea eticheta (poate o citesc cu oglinda de dentist...). Daca condensatorii au vreo problema, se gasesc de inlocuit; daca era o g
  8. Am calculat in formula aia "2P/...", cu P=1,5kw, U=230v, omega=2pi x 50Hz si mi-a iesit.... cu totul altceva (vreo 5 uF si un pic). Oare unde am gresit???
  9. PS Dupa deductiile mele si afirmatiile domnului Steimetz, condensatorul de defazaj ar trebui sa aiba minim 70 uF/kW.... Linia prudenta ar fi sa scot condensatorii si sa-i verific la punte...(nu de alta, dar conzii rusesti cu folie au reputatie cam proasta...). Mai ales ca am acces la birou la punte de masura....
  10. Numele fabricantului: ELECTROMASH (nu am caracterele chirilice/rusesti, unor chestii gen "semn moale" le voi cauta un simbol ad-hoc); banuiesc localitate: TIRASPOL (!!!)(credeam ca e facut mai la...nord). Nume:UBDN-6M. Asta-i cel mai important; mai sunt niste date tehnice: 230V, 50Hz, 1500W, 35kg s.a. (banuiesc ca sunt latimea de rindeluire, diametrul panzei de circular si/sau polizor, etc. Pe ultimul rand: Rejim rabot*: neprer*vn*i, unde *=semn moale. O fi "intermitent", sau "continuu"? Acu-i acu', sa vedem cine misca in limba lui Puskin....
  11. Iar am intarziat, au survenit o multime de probleme de rezolvat. In plus, am constatat ca multitesterul meu poate masura pana la 60.000 uF, dar numai electrolitici (cum si-o fi dand seama ca e electrolitic si nu cu hartie?), condensatorii nepolarizati urcand numai pana la 2,2 uF!! Asa ca nu am rezolvat (inca) masurarea lor. (pur si simplu imi da depasire de domeniu la cei nepolarizati si eroare la electrolitici/ESR. Revenind la valoarea capacitatii pentru faza auxiliara, informatiile mele provin din schema de lucru a motorului masinii de spalat
  12. Pot masura capacitatea acelor condensatoare (pun ceva mai tarziu si valorile gasite). Am utilizat motor monofazat cu faza auxiliara la o betoniera; da, dupa lansare mergea si fara faza auxiliara. Insa trebuia lansat manual, se rotea la fel si in celalalt sens, ceea ce nu se intampla cu faza auxiliara in functiune. Nu, nu ramane cuplat condensatorul de pornire (la apasarea butonului cele 2 fire cu faza si nul sunt cuplate printr-un mecanism cu clichet - ca la butonul de pix, sau cel de veioza - al treilea contact, cel de pornire se face numai cat e tinut apasat but
  13. Acu' vreo 2 ani, la sugestia sotiei am facut achizitia unei masinarii "multifunctionale", de productie ucrainiana, capabila sa execute functia de abric, de freza (un "abric" ingust), de fierastrau circular (pentru taieri mici), posibil polizor dar si strung de lemn.... Nu s-a gasit timp de a folosi scula, care a zacut in cutia ei de carton pana ieri. Cand s-a ivit necesitatea de a taia cateva leaturi in lung. Scula e motorizata cu un motor monofazat cu faza auxiliara, de 1,5kW. Cand sa o pornesc, constat ca dupa 1-2 secunde, cade siguranta de 8 A, care protejeaza
  14. Ehei, Ap20...primul aspirator cu variator continuu de turatie... Avea, intr-adevar motor mai puternic, insa era zob la capitolul etansari! Nu era o mare problema pe zona de suprapresiune, insa tragea "aer fals" pe zona de presiune negativa, ceva de speriat. A plecat la containerul de reciclare cu motorul functional si acum imi amintesc ca era varianta fara variator. Actualmente mai am un Panasonic de 1600W, mai crapat la fund (deh, l-a trantit fiica-mea cand era mai mica, e destul de greu). Mai recent am luat un Samsung fara sac, pentru lucrari mai usoare (mi
  15. Exista, din cate stiu eu, trei paliere termice de curatare. Pirolitica (nu pirotehnica ) inseamna undeva peste 400 de grade; Catalitica (de la catalizator) se face la temperaturi mai joase (200-maxim 400); problema e ca placile catalizatoare se "consuma" si trebuiesc schimbate dupa un timp; de asemeni unii alarmisti sustin ca se degaja oarece compusi chimici nu tocmai ok. Cea mai bengoasa e curatarea la abur, prezenta la cuptoare mai scumpe, capabile (si) de coacere/fierbere la abur..... Indiferent de model, toate cuptoarele sunt concepute destul de aten
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines