Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

blazeu

Membru activ
  • Content Count

    1,827
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

56 Se poate si mai bine

About blazeu

  • Rank
    Membru avansat

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Scuze pentru intarziere, am fost foarte ocupat si acest tv nu e printre cele mai urgente probleme. La sugestia colegului Andrei, am dezlipit integratul de putere de pe baleiajul vertical de pe placa si am introdus stecherul in priza.... Jingle-ul a aparut (parca) un pic mai tarziu, dar a aparut si FIT-ul (acel sfarait caracteristic de inalta tensiune). Nu am observat lumina la filament, dar mediul e destul de luminos si tuburile mai moderne nu au filamentul foarte vizibil. Integratul nu mi-a dat (prea) rau la ohmetru, nu pare interrupt si nici topit in zona de putere (joctiunile de izolare dau "bine" la polarizare inversa), dar se pare ca e ceva in neregula cu el, totusi (daca nu a intrat sursa in limitare, fara el). NU am avut curaj sa-l las dacat cateva secunde, nu a aparut linia pe ecran, nu as vrea sa se strapunga eventual, traful de linii. Dau comanda de integrat (e vreo 35 de lei), sa vedem ce "iese".... Multumesc pentru ajutor, si revin cu rezultatele manevrei...
  2. E o idee interesanta, mai ales ca, asa cum am pomenit mai "sus", am intalnit asemenea situatie. Sa vad daca gasesc acel LA 7814x la pravalie...
  3. Il pot extrage pur si simplu? Desi la masurare mi-a dat numai o jonctiune, aia dintre substrat si structura, care e normal polarizata invers (nu e strapuns). Cateodata mai avem si situatii "cotite", mai dificil de descalcit (m-am "distrat" cu un tv care pornea cam odata pe saptamana - la teste; dupa ce i-am verificat o multime de piese, am gasit si defectul: finalul de cadre lua ceva mai mult curent la pornire, ceea ce incarca circuitul de recuperare, ceea ce producea cresterea consumului pe finalul de linii, ceea ce producea blocarea sursei.... Integratul a costat 12 lei (dar era ultimul!!!), si l-am schimbat mai mult pe motiv ca nu mai avusesem nici o idee de 2 saptamani, era un tv mare - si greu - si statea de 3 luni pe masa, cu ecranul la tablie. )
  4. Am pus un bec de 25w/230v (ala de 60 avea filamentul interrupt), si am scos o mica inductanta intercalata serie cu colectorul finalului de linii; comportament: se aude acel jingle de deschidere, concomitent cu palpairea ledului verde; becul nu ajunge sa lumineze, ciclul se reia pana ce scot stecherul din priza. Deoarece doar tranzistorul a fost deconectat, concluzia e ca condensatorii de intoarcere nu sunt strapunsi, si de asemenea, nu avem strapungere spre masa in primarul trafo linii. Reactia de revenire la comanda de reluare a porniri e posibil sa fie cauzata de lipsa tensiunilor recuperate, in absenta detectarii unui consum mare din B+ (care ar putea fi cauzat de un scurtcircuit intre spirele primarului trafului de linii, de exemplu) Becul are balonul colorat si nu vad daca filamentul se inroseste catusi de putin (voi pune un aparat de masura pe linie, sa vedem daca apare ceva si pana unde urca) Nu am timp acum, poate maine reiau testele, si fie gasesc un bec mai adecvat (totusi, 100w mi se pare cam mult pentru aceasta pozitie), fie voltmetrul (preferabil analogic) imi vor furniza informatii suplimentare. Daca ajung la concluzia ca e defect in ansamblul trafo iesire linii, devine deja mult mai problematica reparatia (am deja un monitor cu aceasta problema, si, cat mi-ar fi de greu sa renunt la un cinescop mare cu ecran plat si putine ore de functionare, cred ca dezmembrare incepe sa scrie pe el...) Iar am pus la (grea) incercare rabdarea colegilor, cu texte de multe cuvinte....
  5. Mda, cam asa ceva relatasem si eu mai sus; in pozitia aceea, daca incep a se strapunge, fie se carbonizeaza vizibil, fie se intrerupe unul din terminale (am gasit si situatia asta, chiar daca am afirmat ca nu sunt depanator profesionist, stiu cum functioneaza un aparat de-asta "istoric", si am carpit - pardon, reparat cateva. Nu am experienta si eficienta unui profesionist, ceea ce ma face sa consum (prea) mult timp pentru asemenea interventie. Si nu m-as "baga" la tv-uri mai noi, imi e scarba de panglicile alea de circuite imprimate flexibile si conectorii lor!). La sasiul asta nu vad acel condensator ceramic cu inductanta minima care preia frontul cel mai abrupt de tensiune. Multumiri SI colegului Nostalgic, insa asta m-a adus inapoi la casuta 1..... Astept in continuare sugestii
  6. Am dezlipit cei 2 condensatori (la acest tv sunt maro, par a fi ceva gen mylar): 7,7 si 8,2 nF, 1600V. La punte dau capacitate buna, rezistenta paralel, 120 si 130 Mohm. Sa vad daca si ce gasesc la magazin pentru inlocuit acest "condensator de intoarcere". La un LG cu cinescop din acesta, cu gat scurt, condensatorul de intoarcere era compus dintr-un condensator cu folie in paralel cu unul ceramic (placheta); acesta s-a strapuns cu afumare... L-am inlocuit cu specificatiile de pe schema (tot la 1600 de volti), si s-a strapuns iar! Cum nu am gasit la tensiune mai mare, am construit un "puisor" din 4 condensatoare serie-paralel (aceeasi capacitate, tensiune dubla), si nu s-a mai strapuns....
  7. Multumesc pentru propmptitudine tizului meu - D-l Florinel! Pe placa e inscriptionat AA41-01176G si S16C (intre pinii trafo linii), o data (probabil a fabricatiei, 24.08.2007), si "NARNIA PROJECT"(?) Multumesc si colegului Nostalgic, schema e aproape identica, deci e un foarte bun ghid (la prima vedere, integratul din sursa e cu 6 pini, iar baleiajul vertical e LA 78141). Florin. PS Nu e prima placa de tv spalata.... Nu am aplicat presiune pe directiile de penetrare in bobinaje, am suflat cu aer comprimat pe sub piesele cu suprafata mare/multi pini, si l-am uscat mai mult de o saptamana...
  8. Eram tentat sa merg la "vintage", dar acolo nu e specificata depanare.... Lasand glumele, cat mai scurt, prezentarea: Una bucata tv ca in titlu, cu codul CW-21Z453N(LXXEC), TYPE: NR21Z45. Varsta aprox 12 ani, in care a functionat fara defectiuni. Simptome: La cuplarea la retea, se aprinde un LED verde; se aude un jingle ce insoteste pornirea, dar pe ecran nu apare nimic, LED-ul palpaie cateva secunde, apoi se stinge (intamplator mai am un tv din cam aceeasi perioada, care, dupa acel jingle "deschide" ecranul simuland deschiderea unei cortine) Acesta nu pare a se incalzi filamentul, nu se "aude" aparitia FIT-ului. Pe placa e un integrat MARE, pe care se poate vedea "TDA12025PQ/N1P80", restul fiind acoperit cu o eticheta pe care par a fi niste informatii legate de o probabila programare la constructorul televizorului, daca sunt importante pot reveni. S-ar putea gasi vreo schema? Finalul de linii pare a fi MOS-FET, oricum nu e bipolar. Aparatul a fost spalat si uscat timp de mai mult de o saptamana, simptomul e acelasi de dinaintea curatarii, nu sunt urme vizibile de deteriorare (arsuri, componente crapate, etc), dar e posibila strapungerea in interiorul ansamblului transformator iesire linii/FIT, si eu am intalnit si electrolitici cu aspect intact, intrerupti. Dupa simptome, pare a fi o blocare prin fie supraconsum, fie subconsum (strapungere sau intrerupere). Nu sunt depanator profesionist, am mai intervenit prin tv-uri, insa imi lipseste in primul rand documentatia, si in al doilea "rodajul" caracteristic celui care desfasoara o asemenea activitate suficient de intens pentru a depasi "masa critica" de cunostinte si experiente ca sa rezolve eficient majoritatea problemelor. Va multumesc pentru rabdare si eventuale sugestii! Florin. PS Ecranul perfect plat si cinescopul cu gat scurt ma tenteaza sa-l salvez de dezmembrare... PPS Intrigat de ideea unui final linii mos-fet, m-am uitat iar la placa; am gresit la identificarea finalului, in sensul ca am cautat pe cel mai mare radiator din vecinatatea transformatorului de linii; finalul e pe un radiator mai mic, dar e identificabil prin pozitia terminalelor, cu colectorul departat de emitor si baza, si cu transformatorul driver, (usor de recunoscut!) in baza... E bipolar si pare ok (doar daca nu e strapuns emitor-baza, dar asemenea defect e mult mai rar decat strapungerea colector-emitor). Celalalt tranzistor are pinii mult mai apropiati, probabil e corectia est-vest.
  9. Masina noua mai are si ceva care se numeste garantie. Bineinteles ca e mai <cu cantec> de separat ce e defect de fabricatie de ce e defect <de gropi>, dar... Legat de <devalorizare>: uzura <monetara> nu e nicidecum liniara la automobil, ci e mult mai rapida (mare) in primii ani si/sau km. E un fel de taxa de masina noua. Dup-aia, ai o rabla, ieftina, poate functionala (ruginita, busita, far matuit, bare zgariate, fum mare in spate si spaga mare la ITP); buna si asta, dar pentru unii nu suficient...). Casco e <interesant> maximorum 6 ani din viata unei masini. Valoarea de asigurare devine atat de mica incat asiguratorul iti face <dauna totala>, daca ti-a infundat unu o portiera.... Iar prima nu scade chiar proportional.....
  10. Cu relativ multi ani in urma, un coleg si-a cumparat din Germania o Astra cu 30k km si 2 ani, bine documantata, prin serviciul de buy-back Opel. Interesant e ca initial colindase pe la mici dealeri (majoritatea arabi), unde masinile erau cu vreo mie de euro mai jos, insa TOATE aveau <mici> probleme. Ce l-a facut sa scoata mia aia in plus a fost o masina care arata foarte bine, insa, prin bunavointa unui lucrator roman a aflat ca avea lonjeronul dreapta fata indoit =>reparatie costisitoare, dupa <luarea tepii>.... TOATE cele cateva cunostinte ale mele care si-au cumparat SH-uri, au luat cate o teapa, mai mica sau mai mare.... (cu exceptia relativa a colegului meu, in sensul ca cu cheltuielile de deplasare si acte, a iesit destul de aproape de pretul unei masini noi...) Si eu am fost tentat sa-mi iau o <Agila>, dar modelul ala patratos nu s-a vandut nou in Romania, iar varianta mai noua, e aceeasi forma ca la Corsa, Astra, Meriva, doar ceva mai mica, adica neinteresanta pentru mine. Bafta, ca la achizitia SH e mare nevoie!!
  11. Sau, politicienii sunt ca spermatozoizii: din sute de milioane, abia UNUL e(devine) OM.... Core: Nu 1 KM, ci 1m (UN METRU). Se vede ca TOATA clasa politica e PCR resapat, eventual ceva securisti acoperiti... Asa ca ceva rotire de <cadre> le va prinde bine la silueta.... Auzi, <oameni de afaceri>!! BiiiiiiiiiiiP!
  12. NU, ies veverite mov prin acea gura de vizitare.... Nu am <ghicit>? Ghinion(ul meu)...
  13. Comparati mere cu....portocale! La un dispozitiv cum e masina dv de barbierit, incarcarea nu e dimensionata pentru acoperirea consumului de utilizare (consum la curent mare, durata relativ scurta). La laptop/tableta insa, alimentatorul ar trebui sa faca fata unui regim de functionare in paralel cu incarcarea acumulatorului. Desigur ca depinde si de regimul de functionare (in general, din motive de cost, alimentatorul e posibil sa nu acopere <cel mai greu consum>, aceasta situatie fiind intalnita relativ rar) .
  14. La <Automatic>-ul produs la Cugir, Romania, echiparea era facuta cu un motor, cred eu, asemanator: a) 2 infasurari, formand un set de 6 sau 12 perechi de poli, conectate de <programator> alternativ ca <faza principala> si <faza auxiliara> (adica prin condensator), pentru turatia joasa si alternarea sensului de rotatie - agitare b) alte 2 infasurari, formand un set de 2 perechi de poli, pentru turatia inalta (stoarcere). Aceasta nu necesita schimbare de sens, foloseste acelasi condensator pentru <faza auxiliara> si este comutat din viteza mica, cu acelasi sens de rotatie (pre-accelerare). Conectorul acelui motor avea 5 contacte, unul <comun>, iar celelalte 4 pentru cele 4 infasurari mentionate mai sus. Impamantarea era legata separat cu surub/papuc de surub, fara traductoare sau protectie termica.... Cautati schema de la masina aia? Bafta!
×
×
  • Create New...