Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reparatie motor aspirator?


Vizitator AC

Postări Recomandate

Dacă se poate roti puțin suportul de aluminiu cu portperii cu tot față de polii statorului ar fi bine. Portperiile trebuie să fie poziționate în suportul de aluminiu astfel ca periile de cărbune să fie aliniate perfect cu lamela de colector pe care calcă.În mod ideal periile de cărbune trebuie să se afle aproximativ la mijlocul spațiului dintre cei doi poli statorici.Vedeți dacă este așa și eventual corectați poziția suportului portperii...

Eu stiam ca numai la motoarele de curent continuu se regleaza axa neutra,rotind in stinga sau in dreapta suportul port-perii, pina scinteile de la perii devin foarte mici.Nu stiam ca si la motoarele de curent alternativ se poate asa ceva.Din cite stiu eu in capacul spate se gasesc suporturile port-perii care sint fixe.Poate ca ma insel.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

La unele tipuri de motoare, capacul spate ce are montate suporturile portperii, se poate roti între anumite limite. Astfel se poate modifica turația între anumite limite (se schimbă momentul comutației). E valabil și la unele tipuri de pompe de apă cu rotorul bobinat, unele au un fel de inel pe care sunt montate portperiile și poziția acelui suport se poate regla față de stator între anumite limite.

Link spre comentariu

Eu stiam ca numai la motoarele de curent continuu se regleaza axa neutra,rotind in stinga sau in dreapta suportul port-perii, pina scinteile de la perii devin foarte mici.Nu stiam ca si la motoarele de curent alternativ se poate asa ceva.Din cite stiu eu in capacul spate se gasesc suporturile port-perii care sint fixe.Poate ca ma insel.

Pai astea de aspiratoare si nu numai, cu rotor si stator bobinat, sunt motoare universale. Merg si in cc si in ca, la fel!

Doar pozitia campului magnetic al rotorului fata de cel al statorului conteaza. Si cum sunt inseriate (pot fi si in paralel), sunt alimentate identic, deci raportul campurilor magnetice e aceelasi!

Link spre comentariu

Pai astea de aspiratoare si nu numai, cu rotor si stator bobinat, sunt motoare universale. Merg si in cc si in ca, la fel!

Doar pozitia campului magnetic al rotorului fata de cel al statorului conteaza. Si cum sunt inseriate (pot fi si in paralel), sunt alimentate identic, deci raportul campurilor magnetice e aceelasi!

Ca sint motoare universale,stiam,la fel, ca functioneaza atit in CC cit si in CA.Ce nu stiam, e ca suportul port-perii poate fi rotit in anumite limite.Deasemenea stiu ca motoarele universale cu rotorul si statorul legate in serie, au cuplul mai mare, decit cele legate in paralel.De aceea m-am aratat mirat, cind am aflat ca suportul portperii al motorului de aspirator ,se poate roti in anumite limite.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...
Vizitator drserge

Buna ziua! Am si eu o problema....Am un motor de la un aspirator Philips care are turbina prinsa pe AXUL ROTORULUI PRIN PRESARE, nu cu piulita! Aveti vreo idee cum o pot dezasambla pt a schimba rulmentii? Multumesc anticipat !

Link spre comentariu
Vizitator drserge

Intr-adevar, nu merge cu cald...am incercat , dar se arde piesa de sub turbina...

Multumesc  Geo ! Acela e motorul: philips patrat:)

Scuze pt font...nu stiu de ce scrie asa mic

Editat de drserge
Link spre comentariu

Intr-adevar, nu merge cu cald...am incercat , dar se arde piesa de sub turbina...

Multumesc  Geo ! Acela e motorul: philips patrat

Scuze pt font...nu stiu de ce scrie asa mic

Pentru scrisul mic ai doua ferestre,una pe care scrie font si cealalta marime. Intri pe fereastra "marime" si si alegi ce marime vrei, de la 8 la 24. Marimea 14 este cea mai potrivita.

Legat de motorul de aspirator.  Asa cum am scris in  postarea anterioara,motorul de tipul asta, este de unica folosinta. Probabilitatea de a demonta turbina(fara sa distrugi turbina si piesa de deviere a curentului de aer) se apropie de zero. Apoi daca ai observat ,capacele motorului sint montate pe stator cu 4 bolturi,prin presare. Eu am distrus turbina si piesa de deviere a aerului plus flansa si flansa(saiba) elastica aflata sub turbina. 

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...
Vizitator drserge

Am demontat motorul respectiv...am improvizat o presa pentru scos turbina de pe ax si am inlocuit bolturile cu suruburi.

Turbina e presata elastic pe o bucsa de bronz care e presata si ea pe ax. Nu merge cu cald decat la montare...La demontare se topeste deflectorul de plastic.

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

Buna stimati prieteni! Am si eu un motor de aceasta cu turbina capsata si am citit povestirile anterioare la problemele acestui tip de motor,dar cred ca rezolvare pina la urma nu are.E spart rulmentul, dar ciudat ca de ce exact pe partea de sus se sparge, ca din partea de jos am putut scoate rotorul. E dintr-un aspirator Zelmer,cu motor de acela alb,capsat si din pacate aceste motoare sint scumpe,cel mai ieftin la 260 lei am vazut.Am sa incerc totusi sa fac o gaura in anul acelei capse, sa vad despre ce e vorba. 

Link spre comentariu

Se sparge rulmentul doar în partea cu turbina fiindcă aceasta se dezechilibrează dinamic în cursul funcționării, din cauza scamelor și prafului strânse între unele lamele ale turbinei. Asta cauzează în timp apariția de vibrații, amplificate de uzura rulmentului și de jocul creat în lagăr. Dar asta este situația, nu poți ține un aspirator zece-douăzeci de ani, cum se întâmpla înainte. Acum sunt mult mai ieftine, dar și mult mai proaste, cel puțin unele, sunt destinate să țină doar cel mult doi-patru ani, apoi le arunci.Eu am un aspirator care încă funcționează de circa douăzeci de ani, marca Vortex.Nici măcar periile de cărbune nu i le-am schimbat de atunci și nici nu se poate zice că nu l-am folosit, am aspirat și moloz de la renovarea băii și bucătăriei cu el.Singurele lucruri schimbate la el au fost sacii și furtunul, care se rupsese de ajunsese la o jumătate de metru. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări