Gogured Postat Aprilie 16, 2015 Partajează Postat Aprilie 16, 2015 Stie cineva cum se poate demonta turbina de pe axul acestui motor ??? motorul provine de la un aspirator ... nu stiu modelul si nici producatorul ... rulmentul este distrus si doresc inlocuirea acestuia ... piesa metalica care fixeaza turbina , este de tip flansa ... axul este rotund si nu are nici tesituri sau hexagon pentru desurubare in scopul demontarii ... am incercat sa desfac piesa respectiva prin rotire , dar fara nici un rezultat ... probabil este introdusa cu presa si atunci banuiesc ca nu se poate demonta . orice sfat este binevenit ... Multumesc celor care ma pot ajuta cu sfaturi .... Citează Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 16, 2015 Partajează Postat Aprilie 16, 2015 Blocheaza rotorul(fara sa-l deformezi) si piulita de pe ax se demonteaza cu inelara sau tubulara potrivita.Filetul este pe stanga,deci ai grija in ce parte rotesti. Citează Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 16, 2015 Partajează Postat Aprilie 16, 2015 Se vede clar din poză că fixarea turbinei nu e făcută cu o piuliță hexagonală. Eu aș încălzi bine acea piuliță înainte de a încerca rotirea ei.... Citează Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Aprilie 16, 2015 Partajează Postat Aprilie 16, 2015 (editat) Am vazut astfel de asamblari care par nedemontabile.In cazul asta (cred) turbina este montata cu ajutorul unei saibe elastice concave, care se preseaza pe ax fixind turbina.Cred ca fabricantul a ales metoda asta de asamblare, tocmai in ideea ca atunci cind se distrug rulmentii sa nu poata fi inlocuiti fara distrugerea turbinei sau axului.O metoda de demontare ar putea fi fixarea rotorului in universalul unui strung,o gaura de centrare in care sa intre virful unui con de sprijin si cu ajutorul unui cutit,si cu multa rabdare sa se incerce strunjirea saibei respective de pe ax.Dupa ce rulmentul a fost scos, sa se faca filet pe axul rotorului pentru fixarea turbinei, tinind cont de sensul de rotire a rotorului motorului. Editat Aprilie 16, 2015 de GEO 53 BN Citează Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 16, 2015 Partajează Postat Aprilie 16, 2015 Eu aș face o gaură de 4-5mm fix în mijlocul ,,măciuliei,, sau piuliței aceleia ciudate care fixează turbina și aș observa planul de separație dintre ,,piuliță,, și capătul axului.vApoi aș încerca polizarea pe o parte a ,,piuliței,, până aș ajunge la filet (dacă există). Astfel, s-ar slăbi oricum strângerea piuliței sau chiar eventuala blocare din cauza presării sau ruginii... Citează Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 16, 2015 Partajează Postat Aprilie 16, 2015 Cald acolo nu se prea poate,sub turbina din aluminiu,exista statorul turbinei din plastic.Nu risca nimeni acolo o prindere prin presare,la turatia aia e riscant.Daca prin absurd reuseste sa polizeze piulita pe o latura(desi nu stiu cum va reusi in acel spatiu,si nu stiu daca e piulita dupa cum arata),cu ce va monta la loc dupa ce va schimba rulmentul?un filet din ala la cutit e cam greu de facut(chiar si strapuns,nu infundat cum e ala),iar tarod pe stanga e si mai naspa de gasit.Ma mir ca a putut demonta rotorul,de regula sunt ceva suruburi sub acea turbina si pana nu se demnonteaza tot,nu se poate scoate rotorul.Eu am fost nevoit la un motor de samsung sa fac o pereche de pene cu care sa blochez rotorul in stator(axul nu avea nici un pic de par ca sa-l pot apuca),am demontat turbina si dupa aia am scos rotorul si am depresat rulmentii...diferenta a fost ca am gasit piulita cu hexagon de 13,aici nu stiu daca au prevazut demontarea privind mai bine maciulia aia din capul axului. A doua oara am cumparat alt aspirator,nu merita munca Citează Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Salutare domnilor, M-am gindit sa revigorez acest topic. Am cumparat de la un coleg de pe forum, un motor de aspirator, (Philips, spune colegul) la care vreau sa-i dau o cu toata alta destinatie.Dupa ce am primit coletul,am constatat ca motorul are aceeasi problema ca si motorul colegului @Gogured,adica turbina pare de nedemontat.Am incercat in fel si chip sa demontez tot ansamblul fara sa distrug nimic.Nu am reusit.Neinteresindu-ma nici turbina si nici piesa din plastic care deviaza aerul incarcat cu praf, prin exteriorul motorului evitindu-se in felul acesta imbicsirea cu praf a statorului,rotorului si a rulmentilor,am distrus turbina si piesa care deviaza aerul.In felul asta am ajuns la piesa pe care se fixeaza turbina.Turbina este fixata pe piesa respectiva cu o saiba elastica.Saiba elastica este montata in partea inferioara,inspre rulmentul motorului.Tot ansamblul(turbina,piesa pe care se monteaza turbina si saiba elastica) se monteaza cu stringere pe axul motorului,dupa ce in prealabil s-a montat pe capacul motorului,piesa din plastic care deviaza aerul viciat.Piesa respectiva este din aluminiu turnat. Nu am reusit sa scot piesa respectiva numai taind flansa piesei cu o pinza de fierastrau pentru metale (bomfaier).Apoi am pilit butucul piesei pina cind am ajuns la axul motorului.Numai atunci am reusit sa scot piesa de pe axul motorului.Dupa asta am dat de o alta problema.Capacele motorului sint fixate de statorul motorului cu niste bolturi(prin stringere).Ca sa schimbi rulmentii, trebuie sa scoti cele patru bolturi(statorul avind forma partata) cu ajutorul unei prese.Dupa schimbarea rulmentilor, fixezi capacele pe stator cu cele patru bolturi sau cu suruburi, pentru ca in cazul in care vrei sa schimbi rulmentii sa nu trebuiasca sa folosesti presa.Concluzia pe care am tras-o e ca motoarele de tipul asta, sint de unica folosinta.In cazul in care se duc rulmentii singura solutie e sa cumpari alt motor ,asta in cazul in care gasesti unul nou, identic,pentru ca nu ai nici o sansa sa ajungi la rulmenti fara sa distrugi turbina si piesa care deviaza aerul aspirat. Citează Link spre comentariu
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.