Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

motor necesar clima


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

N-ar fi mai bine cu un agregat frigorific şi un invertor, sau generator portabil ?  Motorul de 1kW cu ce îl alimentezi ? Ai curent la priză ?

Agregatele frigorifice au motoare cu puteri ce pornesc de la circa 300-400W ca idee.Pentru o rulotă nu cred că ar fi nevoie de mai mult.

Link spre comentariu

 Corect ce spune Validae.Dar compresorul de climă trebuia să fie într-o combinaţie cu motor anume sau să aibă trecută puterea,în fişă.Automat e prevăzută şi turaţia de lucru.

 Sunt şi motoare DC,de putere, care pot merge la 12V,dar consumă f mult...

Link spre comentariu

@validae

m`am gandit si la varianta aia doar ca nu stiu daca racirea va fi imediata ca si in cazul compresorului auto.Ma refer la diametrul conductelor ...

Sunt deschis oricarei idei :)

 

Ca si alimentare, fie ca e agregat fie ca e motor electric ( ex meu ), ma gandeam la un invertor pur sinus.Rulota are si priza exterioara pentru conectarea ei la retea ...

Editat de Alex vw
Link spre comentariu

Ce tensiune aveţi disponibilă, 12V sa 24V ? Căutaţi motor cu perii pentru scuter electric.Sau un motor cu perii similar, făcut pentru utilizare intensivă, de putere adecvată.Cu cât ai tensiunea disponibilă mai mare, scade curentul necesar, dar trebuie mai multe baterii...

Link spre comentariu

 N-a zis ce turaţie cere compresorul.Şi văd că nu se ştie nici puterea necesară.Bănui că e compresor climă auto.Aş zice ca şi Validae că ar fi până în 500w.

 Sunt puternice motoarele la 12V,cele de la ventilatoare climă.Dar au turaţie mare şi ar cere reducere cu transmisie.

Link spre comentariu

Compresoare auto au nevoie de puteri de ordinul 3-5 kw pentru răcire rapida, chiar și la turații de relanti ~1000rpm.

În funcționare continua pentru menținerea temperaturii necesita cam 600-1000w. Valorile sunt citite de mine pe câteva mașini, compresoarele aveau capacitate variabila. Cela cu geometrie fixa nu sunt atât de "elastice". 

 

Eu as propune o unitate de clima din aceea monobloc de se montează în fereastra + generator pe benzina. 

Climele sunt consumatoare mari de curent și nu prea rentează sa le alimentezi din baterii, fie direct, fie prin invertor. 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, AdR!@N a spus:

Compresoare auto au nevoie de puteri de ordinul 3-5 kw pentru răcire rapida, chiar și la turații de relanti ~1000rpm.

În funcționare continua pentru menținerea temperaturii necesita cam 600-1000w. Valorile sunt citite de mine pe câteva mașini, compresoarele aveau capacitate variabila. Cela cu geometrie fixa nu sunt atât de "elastice". 

 

Eu as propune o unitate de clima din aceea monobloc de se montează în fereastra + generator pe benzina. 

Climele sunt consumatoare mari de curent și nu prea rentează sa le alimentezi din baterii, fie direct, fie prin invertor. 

Am inteles.

In acest caz,ma voi reorienta...

Link spre comentariu

Asta vroiam sa spun si eu dar nu aveam datele tehnice la indemana. La o masina de de 80-100 kW se simte pe motor cand intra compresorul in sarcina. La benzinare mai micute de 45--55 kW cand vrei sa depasesti in rampa trebuie sa decuplezi clima. Numai mic nu poate fi consumul.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări