Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

[email protected]

Membru activ
  • Content Count

    380
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

44 Se poate si mai bine

About [email protected]

  • Rank
    Membru

Profile Information

  • Locatie
    Timisoara

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Cu siguranta nu sunt toate in cazul de mai sus, dar de cele mai multe ori o baterie de laptop se arunca daca: 1. laptopul nu o mai recunoaste si nu incarca => BMS defect sau un set de celule defect, iar balansarea nu poate compensa dezechilibrul. - aici eu gasesc cele mai multe celule cu capacitatea aproape de nominal 2. Autonomia este prea mica=> multe celule bunicele dar cu capacitate de 1000-1500mAh poate chiar sub 1000mAh si cu rezistenta interna mare. Se pot utiliza in pachete mari de acumulatori cu cateva zeci de celule sau in aplicatii fara pretentii. 3. Laptop cu defectiuni grave => baterii bune, dar astea sunt cele mai rare.
  2. Salut, O celula buna sau bunicica scoasa de la incarcat nu ar trebui sa ii scada tensiunea sub 4.0V nici dupa cateva luni. Faptul ca dupa cateva ore, pe celula scade tensiunea, iti sugereaza ca este practic inutilizabila. Din cand in cand mai pun si eu mana pe baterii de laptop si incerc sa recuperez celulele bune, le mai folosesc pe ici pe colo. Metoda mea de verificate urmatoarea: 1. Celulele le desfac individual, nu le las nici macar perechi; 2. Masor tensiunea pe fiecare celula: celulele ce au sub 2.5V nu au sanse mari de recuperare si le pun deoparte.. le testez dupa ce termin cu celulele bune... uneori am gasit si celule ce s-au comportat bine; 3. Pun la incarcat fiecare celula pe controler dedicat, verific din cand in cand temperatura celulelor puse la incarcat, daca incarcarea unui element este mai lunga de 2.5-3 ore la un curent de 1A, e clar ca are perderi interne mari si e de aruncat la reciclat. 4. Dupa incarcare le pun intr-o cutie si le las 2-3 zile , apoi le masor tensiunea. Cele cu mai putin de 4V le dau deoparte pentru reciclat. 5. Cele cu tensiune buna le pun la verificat, am 2 aparate ca cele de mai sus. notez pe ele capacitatea masurata. cand le pun in tester ma uit la scaderea de tensiune in momentul cuplarii sarcinii (1.1A) daca scade sub 3.9V din start, e clar ca celula respectiva are o rezistenta interna cam mare, tin cont de asta si celulele astea le folosesc doar la aplicatii ce nu cer mult curent 6. Dupa test le incarc la loc la 4.2V si le pun in cutia cu celule pentru (cu toate ca nu e recomandat sa le tii mult timp incarcate la nominal, dar nici nu se degradeaza in cateva luni) Cand am de facut o baterie de acumulatori scot din cutie si masor tensiunea, am cazuri cand dupa 3-4 luni gasesc cate unii cu tensiunea sub 3.9V. Astia nu sunt de dorit in baterii mari ca iti dezechilibreaza setul. Apoi folosesc o aplicatie online pentru imperecheat celulele. Am revigorat cateva bormasini, dar din alea mai vechi, turatie mai mica, cuplu mic, curent mic de pornire si sarcina. Am facut cateva baterii 3S pentru cele de 12V si 4S pentru cele de 16-18V. La toate am folosit minim cate 2 randuri de celule in paralel. Toate merg excelent de mai bine de 2 ani. si au crescut de la 1.2Ah la 3.5-4Ah Am o filetanta parkside cu percutie (generatie cu acumulator NiCd de 24V ) am avut loc de o grupare 6S3P, astfel mi-a iesit un monstru de 22.2V si 6Ah... uit sa o mai incarc. Acum am in lucru un rotopercutor Hitachi cu acumulaor 24V, aici am avut loc de o grupare 7S4P (~7.6Ah), la asta am masurat curentul in sarcina in beton la 15A, cu siguranta cel de pornire este mult mai mare, dar timpul este foarte scurt. Ce e drept utilizarea bormasinilor de mai sus este limitata doar la cateva minute si apoi pauza cateva zeci de minute, nicidecum nu au utilizare grea, acumulatorii nu au cand sa se incalzeasca de la descarcare puternica. Toate bateriile modificate le-am refacut alimentatoarele cu surse CC-CV, reglate la un curent maxim de incarcare de 1A... nu am nevoie de incarcare rapida. Bineinteles ca la toate bateriile de mai sus am pus BMS-uri cu balansare si resetare automata la protectie... de alea de china dar isi fac treaba. Asadar, din experienta mea pot sa iti spun ca poti folosi cu succes celule de laptop la filentante dar sa nu fie scule de top... alea au motoare performante si trag putere mare din acumulatori, stress la care nu rezista celulele de laptop. nota: Cele mai bune celule le-am gasit in baterii cu BMS defect, sau cu o grupare de celule moarte. Bateriile in care toate celulele au tensiuni egale si inca sunt utilizabile au cele mai mari sanse sa aiba capacitatea scazuta foarte mult si nu prea te ajuta. Hai ca am facut o postare cat o zi de post...sper ca o fi utila cuiva. Numai bine! Adrian
  3. @Florian Ciobanu ai mesaj privat. Multumesc!
  4. Nu pot spune ca este "ca la carte" dar , cu siguranță este funcțională și este ok. Dacă stai în zona de deal sau câmpie cu sol fără prea multa piatra, valoarea rezistentei de dispersie iese în parametrii (max 4 ohm) și cu doar 3 țăruși. Totuși ar fi trebuit sa pună țăruși la o distanta de minim 2 m unul fata de celalalt, (1 x L tarus, recomandat ar fi 2 x L tarus) Priza executata în fundația casei este foarte ok și se utilizează foarte des la construcțiile noi. Pentru liniștea ta, cauta un electrician cu aparat dedicat și măsoară rezistenta prizei de impamantare, dacă are sub 4 ohmi e ok.
  5. Salut, am si eu un sistem similar, are vreo 6 ani si nu am avut nici oproblema si cred ca depasesc 2-3 actionari pe zi. Nici iarna nu s-a plans. Incearca sa refaci toate setarile, de ca capat, poate ai omis ceva ... fii atent ca anumite setari anuleaza alte setari. Incearca si sa te proptesti in poarta cand inchide sa vezi daca se activeaza protectia la obstacole. Daca ai nevoie de masuratori paralele as putea sa te ajut. Sa creezi un sistem separat de actionare nu e treaba usoara, incearca mai intai sa il pui la punct pe asta... parerea mea. Numai bine! Adrian
  6. In acest caz va rugam sa ne dati de stire cand le aveti. Eu sunt interesat, poate si colegii.
  7. Eu nu am rezolvat nimic, dar m-am obisnuit cu asta. Telefonul este imperecheat si se conecteaza automat, posturile radio sunt presetate...doar cand trebuie sa modific ceva o fac dimineata matinal cat inca are vizibilitate. Cu siguranta display-ul este compromis, se repara doar prin inlocuire, dar nu am gasit pana acum display-ul separat.
  8. @paulb Sursele cu IR2153 sunt printre cele mai accesibile incepatorilor, schema prezentata de tine este cea mai minimalista posibil + greseala cu D4 montata invers. Corectezi dioda D4, iti calculezi transformatorul si sursa ar fi functionala...buneinteles nu la curentul (puterea) declarata de indian. Tot "bula" asta isi explica 2-3 chestii pe acolo iar la transformator iti da numai numarul de spire.... ori numarul de spire este direct influnentat de materialul si marimea miezului, lucruri de care nu spune nimic. Cu IR2153 cu schema rudimentara obtii 300W fara prea mari greutati, poti merge spre 500W cand deja stapanesti fenomenele dintr-o sursa in comutatie, abia apoi iei in calcul puteri de 1000W abia cand esti "meserias" si implementezi protectii, softstart, esti in stare sa calculezi fiecare piesulica foarte riguros si ai osciloscop sa verifici fiecare semnal... De luat in calcul: cu cat cresti puterea cu atat fenomenele sunt mai greu de stapanit si orice oscilatie necontrolata se lasa cu k-boom. Recomand sa cauti aici pe forum ca sunt multe exemple de surse cu IR2153 foarte bine documentate.
  9. Toate masuratorile le faci fata de borna/conductorul de nul! nu fata de faza! Daca borna sau firul de PE (impamantare) sunt lasate in aer, pe acestea apar tensiuni induse si/sau cuplaje parazite, asa cum zice si @yo2mhj Sursele de laptop, PC, televizoare au in interior niste condensatoare legate la impamantare pentru deparazitare. Daca borna de PE nu este legata la pamant, curentii paraziti nu se pot descarca si iti creste tensiunea pe borna PE. Rezolvare: Cauti o priza in apartament ce are conductorul de PE si iti tragi o prelungire (prin plinte sau cum poti) pana in priza cu pricina.
  10. Salut, Am dat fuga in garaj caci am si eu un incarcator parkside pt Li-Ion.... l-am desfacut dar am constatat ca este alt model: eu am PLG 20 A1 (21.5V si 2.4A), asemanarile sunt foarte mici, pe partea de 230V la mine este un mic integrat driver cu 6 pini, iar tranzistorul mare este 4N60. Din pacate nu te pot ajuta. Pune codul exact al modelului tau, poate se gaseste cineva cu modelul identic. Spor!
  11. Diferențialul funcționează corect și fără impamantare, el are treaba cu diferența de curenti dintre faza și nul. Dacă zici ca ai continuitate de la priza la tablou și centura e ok. Posibil ca freza sa aibe zone metalice izolate între părțile culisante, altfel nu avea cum sa apară acei 30V. Asa cum ai zis și tu ca ai rezolvat local, și toate celelalte utilajele fixe cu carcase metalice trebuie sa le conectezi la rețeaua de impamantare, nu numai legătură prin ștecher/priza. Asta este obligatoriu pentru siguranță în exploatare.
  12. In cazul asta sunt mari sanse sa nu ai o legatura la impamantare corecta, sau lipsa impamantare sau circuit intrerupt la impamantare. Atata vreme cat folosesti multe unelte electrice, ar fi neaparat necesar sa iti verifici instalatia electrica si legaturile la impamantare (PE) nu sunt pierderi, ci filtrul de deparazitare pune la pamant armonicile, ori in cazul tau nu aveau o legatura ferma pe unde sa se scurga catre pamant.
  13. @Sharky Dioda pusa pe alimentarea de 5V nu face decat scada tensiunea de alimentare si partea de alimentare a camerei se chinuie sa scoata ceva curent pentru incarcare. Partial este ok pentru ca incarcarea la curent mic este benefica, dar daca tensiuniea pe acumulator totusi ajunge la 4.2V nu rezolvi mare lucru. Poti sa ne spui daca dupa vreo 2-3 ore de mers continuu, camera ajunge sa aibe "baterie plina" sau ea incarca in permanenta? Doua diode antiparalel puse pe firul de + al bateriei ar "pacali" sistemul de incarcare cu aproximativ 0.4V, partea mai putin buna e ca tot cu 0.3-0.4 V iti decupleaza bateria si de la descarcare...deci intervalul de utilizare nu o sa mai fie 3.0-4.2 ci o sa ai util doar 3.4-3.8V. posibil sa fie suficient pentru oprirea in regim de siguranta. Dioda de descarcare poate fi un scotky si mai recuperezi pe partea de descarcare. daca nu intelegi pot sa iti fac o schita ceva.
  14. Acea camera sta in mare parte in bataia soarelui si se incalzeste prea mult. Din moment ce camera/acumulatorul este incalzit....si se mai si incarca apare fenomenul de umflare si degradare accelerata. Eu am o camera de bord dedicata si la asta incepe se i se umfle acumulatorul, nu asa de pregmant dar incepe...si teoretic este gandita pentru stat in parbriz. Camerele de tip "action hero" sunt gandite sa iti ofere autonomie cat de mare doar pe acumulator si posibil sa forteze tensiunea pe acumulator spre maxim in faza de incarcare. Daca o tii permanent pe incarcat si tensiunea pe acumulator sta mult prea mult la maxim ceea ce duce la degradare rapida.
  15. Inginer electrotehnist si profesez ca proiectant de instalatii electrice industriale, dar pe langa asta mai fac si un pic de management de lucrari si proiectare de instalatii tehnologice (ce tine de potabilizare apa) Numai bine!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines