Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

AdR!@N

Membru activ
  • Content Count

    294
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Se poate si mai bine

About AdR!@N

  • Rank
    Membru

Profile Information

  • Locatie
    Timisoara

Contact Methods

  • Yahoo
    adrian_newt@yahoo.com

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Te dezamagesc si iti spun ca citirea nu era din perioada tranzitorie de la pornire. Citirea a fost facuta imediat dupa stabilizarea pornirii, undeva dupa vreo 2 sec. Acea putere absorbita scadea usor pe masura ce crestea presiunea (adica se umplea vasul hidrofor). Mai incerc o data... poate se intelege: Uite un exemplu cu o pompa (oarecum similara cu cele din hidrofoare) preluat direct din utilitarul unor producatori consacrati de pompe: Graficere reprezinta caractaristica pompei la turatie nominala (alimentata direct de la retea) singura diferenta este contrapresiunea din refulare ( in primul caz robinet deschis adica debit liber - maxim, in al doilea caz robinetul inchis partial adica debit strangulat). Deci: In ce punct de functionare avem o putere, respectiv curent, mai mare absorbit de la retea??? Va rog sa raspundeti argumentat.
  2. AdR!@N

    Doar bancuri ...

    Am chemat Popa acasa la mine spunandu-i ca vreau sa fac o donatie. Cand a ajuns, am scos un teanc de bani din care i-am intins un leu. - Ce e asta? faci misto de mine? - Lasa vrajeala ca si eu am fost la biserica, ai scos vinul si mi-ai dat doar o lingurita...
  3. Nu este adevarat! Mai demult, inainte sa lucrez in acest domeniu si eu eram de aceeasi parere: cu cat strangulezi pompa su atat motorul va trage mai greu, dar treaba nu este chiar asa. Acel grafic este facut de producatorul pompei, nu este "ajustat din pix" ca sa arate bine, chiar reprezinta realitatea. Modificarea debitului prin convertizor de frecventa (varierea turatiei pompei) se prezinta prin alt grafic, nu intram in detalii caci nu este cazul. Concret: Acasa am un hidrofor cu care ud prin curte cu un sistem de aspersoare. Pe vara i-am montat o priza cu contorizare pentru a vedea cam cata energie consum pentru udat. Am monitorizat-o la careva cicluri pornire hidrofor pana la oprire: - pornire la 1.5bari, presiune mica in refulare-> debit maricel, putere absorbita 1.1 - 1.2kW - aproape de oprire, presiune 3.2 bari, presiune mare in refulare-> debit mic, putere absorbita 0.8-0.9kW Fai si tu proba cu ampermetru si vei ajunge la aceleasi concluzii. Ceea ce sustii este valabil doar pentru pompe volumetrice, acele pompe ce au debitul constant indiferent de presiunea din refulare: pompe cu lobi, cu cavitati progresive, cu surub etc). PS. Sper ca nu ai impresia ca o pompa din asta de udat iti va furniza debitul acela scris pe eticheta si la 1 bar si la 3 bari presiune in refulare... ca ma chinui degeaba cu explicatul.
  4. Salut, @Idal Uite un grafic al unei pompe centrifugale oarecare (presiunea este data in metri coloana de apa, 10mca=1bar) Dupa cum poti observa cand scazi debitul refulat, scade si puterea absorbita de la retea. Deci asta e clar acum? Robinetul pe refulare nu are o conditie general valabila pentru montare, in functie de configuratia instalatiei se poate monta mai aproape sau mai departe. Cele 5 diametre reprezinta conditii obligatorii de montaj in cazul apometrelor/debitmetrelor, in cazul pompelor nu am auzit de astfel de conditii. Robinetul cu bila este de preferat deoarece, deschis la maxim are pierderi minime de presiune, pentru robineti de limitare al debitului sunt de preferat robinetii sertar (cu rozeta multitura). Robinetul montat pe refularea pompei: - nu va facilita cavitatia, din contra, doar robinetii din aspiratie creeaza cavitatie. - ca orice element pun in calea fluxului de apa va duce la o cadere de presiune pe el si implicit o scadere a debitului maxim. - temperatura crescuta a pompei este valabil doar in cazul pompelor cu racire prin apa vehiculata. Bineinteles ca daca inchizi complet refularea si lasi motorul sa mearga incontinuu, se va incalzi si pompa, dar daca ai un debit cat de mic prin pompa nu vei avea probleme. Daca folosesti pompa in parametrii pentru care a fost conceputa nu ar trebui sa ai probleme (valabil pentru absolut orice echipament). @adynel si @Idal Uite aici o conectare a unui motor monofazat printr-un magnetotermic trifazat (schema din stanga): bp so bo sunt butoanele verde/rosu. Ideea este urmatoare: toti cei 3 poli ai protectiei trebuiesc parcursi de curentul absorbit de motor, asadar: Faza o treci prin primul pol il intorci prin cel de-al doilea pol, iar prin polul 3 treci nulul. (ca in scheam din stanga) Magnetotermicul se alege astfel incat domeniul de reglaj sa acopere 1.2 x Curentul nominal al motorului. Numai bine! Adrian
  5. Îți răspund pe scurt, mâine revin cu detalii. În cazul pompelor centrifugale (cazul de fata) sarcina văzută de motor scade dacă ii strangulezi refularea. Lucrez în domeniu și vorbesc în cunoștință de cauza. Poate reușesc mâine sa îți arat un grafic concret debit/presiune/putere absorbita. Motorul încearcă sa mențină turația constanta, cu cât pompa opune mai multa rezistenta cu atât motorul absoarbe mai mult curent de la rețea pentru a menține turatia. Pompa opune mai multa rezistenta atunci când vehiculează mai mult debit. Butonul din ultimul link (cu butoane verde/rosu) merge perfect cu magnetotermicul Schneider. Magnetotermicul are inclus un contractor (un fel de releu dar pentru curenți mari), butoanele on/off sau un întrerupător clasic va acționa bobina contactorului, iar contactorului va cupla motorul la rețea. Deci curenții de forță sunt suportați de contractor și nu de întrerupător.
  6. AdR!@N

    Unde este releul 128 amplasat (logan 2005)

    Eu cred ca 128 este chiar butonul de actionare, releele nu au martori luminosi in ele. Traseul de cabluri este prin pragul (sub capitonajul) soferului. Mufa R2 se gaseste in aripa stanga spate sau zona stalpului C. Datele astea nu sunt 100% sigure , sunt asimilate dupa cum am gasit prin mai multe renouri, deci tot de la aceeasi mama.
  7. Presostatul regleaza presiunea (minim/maxim). Pentru presostat este obligatoriu un vas de expansiune gen hidrofor. Cu cat mai mare cu atat porniri mai rare si mai bine pentru motor.
  8. AdR!@N

    Poti sa stai fara telefon?...

    Perfect deacord cu afirmatia.
  9. Exact, suporta variator de turatie, dar doar cele cu varierea frecventei, nu prin varierea tensiunii de alimentare. Un convertizor de frecventa este mult mai scump decat pompa in sine, deci ca si solutie casnica nu prea sunt rentabile financiar. 2.Legat de modificarea debitului pompat prin strangulare cu robinet in refulare: este destul de ok, motorul nu va avea de suferit deloc. Motorul trage din greu cand se incarca cu debit, deci scazi debitul, motorul o sa fie ceva mai relaxat. Cu cat ii strangulezi refularea, cu atat scade puterea activa absorbita de la retea (nu sunt proportionale, dar ideea e ca puterea absorbita o sa scada). Trebuie doar sa urmaresti regimul termic al motorului. Motorarele astea pentru pompe hidrofor nu sunt gandite pentru functionare indelungata fara opriri. Toate variatoarele puse de tine sunt cu varierea tensiunii, deci nu sunt ok pentru pompe, se pot folosi doar in cazul motoarelor "cu carbuni" (ca la bormasini, flex, aspiratoare). 3.Acele aparate sunt protectii magnetotermice, protejaza motorul in caz de suprasarcina evitand distrugerea motorului in cazul blocarii pompei din stiu eu ce motive. Acestea trebuiesc reglate cam la 1.2*curentul absorbit de motor in regim normal de functionare. Magnetotermicul pus de tine este cam mare pentru motorul tau, ai nevoie de unul cu plaja de reglaj intre 2 si 4A. Motorul fiind monofazat, faza trebuie trecuta prin toti cei 3 poli in serie (daca o sa folosesti asa ceva o sa iti explic exact cum se face). Nu este recomandata utilizarea dispozitivelor de protectie ca si elemente de pornire/oprire. Deasemenea aparatajul de pornire/oprire al pompei trebuie sa fie destinat motoarelor, un intrerupator clasic pentru bec nu va rezista prea mult la pornirea motoarelor, chiar daca intrerupatorul este de 16A. Acel magnetotermic poate asigura si pornirea/oprirea motorului cu ajutorul unui intrerupator simplu, intrerupatorul va alimenta doar bobina contactorului (curent foarte mic), sau cel mai ok un buton start/stop (din acela cu un buton verde si unul rosu). 4. Nu stiu daca poti folosi papuci, mai degraba tuburi de capat. Din pacate si astea se vand tot la pungulita de 20-50 de bucati.
  10. Laguna 2 este destul de asistata electronic, asa ca un tester iti va spunde unde ai probleme. Eu sunt posesor de laguna 2 de 9 ani si ii cam cunosc marea parte a problemelor. Sistemul de injectie de pe motorul 1.9dci este bosch si este foarte fiabil. A mea are 350k de km si nu am avut nici o problema la sistemul de injectie. Daca iti aprinde martorul galbel cu spirala (bujii incandescente) si iti taie puterea poti avea probleme in mai multe locuri, cam asta ar fi ordinea probabilitatii: - EGR infundat/blocat; - Furtun de admisie fisurat la intrarea in motor si scapa presiune; - debitmetru de aer defect; - Intercooler fisurat; - circuit de vacuum pentru comanda turbinei (TRS) defect; - turbina uzata peste masura si nu reuseste sa faca presiunea ceruta de ECU Cam astea imi vin acum in minte... Spor la treaba!
  11. AdR!@N

    Vas Yena (sticlă termorezistentă de Jena).

    Ca orice material casant, vasele de iena sau ceramica nu pot fi folosite în medii unde nu le poți asigura temperatura uniforma în toată masa materialului. În cuptor rezista foarte bine pentru ca sunt înconjurate de aer fierbinte, pe aragaz/plita nu rezista pentru ca în partea inferioara au sursa de căldură puternica iar în partea superioara au aer aproximativ la temperatura camerei. Diferența asta de temperatura în material duce la tensiuni în material pana cedează.
  12. AdR!@N

    alternator auto bmw318d/e90

    As completa faptul ca mașinile moderne au o unitate ce se ocupa cu gestionarea și încărcarea inteligenta a acumulatorului. Dacă nu ai probele cu arderea becurilor sau fluctuație vizibila a intensității luminoase, eu zic sa nu îți bați capul.
  13. Am pus poxipol transparent pe 2 colturi opuse, nu se vede nimic de la exterior, suficient de rigid pentru a nu se putea scoate cu mana dar suficient de slab ca sa il pot ridica cu un mic levier/parghie. Multumesc @sesebe si tuturor celorlalti ce au venit cu idei.
  14. Revenind la problema initiala: Chiar daca pinionul de marsariere nu are sincron, cu masina oprita pe loc nu are voie sa caraie, mai ales la o masina aproape noua. Daca uneori mai caraie, ori soferul nu debraiaza corect, ori abreiajul nu e reglat corect si nu debraiaza 100%. Eu am un renault Laguna din 2001 cu 6 trepte si are sincron inclusiv pe marsarier si nu caraie in nici o situatie, cel mult nu intra in viteza daca nu debraiez complet, in schimb loganul de firma, model 2015, nu are sincron pe marsarier si daca roata se invarte catusi de putin si cuplez marsarierul caraie. In schimb daca roata sta pe loc nu caraie nicicum.
  15. Si apoi ar trebui sa maschez suruburile elementului de mascare... Momentan ideile cu lipirea pieselor sunt ok, initial ma gandeam si eu tot la silicon sau kit montaj, dar cred ca poxipol (transparent) pare mai trainic, silicon trebuie pus destul de mult ca sa tina. Va multumesc pentru idei.
×