Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

[email protected]

Membru activ
  • Content Count

    365
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

36 Se poate si mai bine

About [email protected]

Profile Information

  • Locatie
    Timisoara

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 3 ani este relativ spus, perioada este influentata foarte mult de km parcursi in perioada asta, stilul de condus si de starea motorului. Daca motorul are vibratii peste cele normale iti va termina repede suportii, oricat de buni sunt ei. Producatori buni i-am expus in postul anterior nu stiu daca si ce fac pentru VW, experienta mea tine de renouri. Poti sa cauti pe forumul dedicat marcii pentru recomandari mai detaliate. Si inca un aspect: tu consideri ca masina ta este peste un cazan de logan.... atunci fa efortul financiar si mentine-o in starea pe care zici sa o are, altfel ai doar un cazan cu scaune comode.
  2. Este cam mult spus ca se inlocuiesc numai cu cele originale. Intradevar, poti spune ca ai o siguranta mult mai mare a calitatii, dar pretul nu se justifica tot timpul. Sunt si producatori aftermarket cu produse foarte bune: lemforder, hutchinson, TRW. Ideeea e ca, daca vrei produse de calitate, te orientezi de la pretul mediu in sus, altfel te trezesti ca le schimbi "ca pe ciorapi". Asta e valabil, in special, la piesele importante si va dau un exemplu: la cele mai multe masini cu motor transversal tot greul motorului il duce suportul hidroelastic (cel de la dustributie)si este important sa fie unul calitativ. In schimb cel de la cutie nu este prea solicitat si are durata de viata f lunga, aici poti merge pe ceva mai ieftin daca bugetul e limitat. Si ca sa raspund initiatorului, nu am auzit sa poti revigora elasticitatea unui cauciuc intarit de vreme si temperatura. Schimba-l cu un produs de calitate, sau te obisnuiesti cu "vibro-masajul" Numai bine! Adrian
  3. Nu a sters nimeni postari intentionat, sunt niste probleme tehnice, mai multe detalii aici:
  4. @arcgotic ti-am trimis o recomandare de structurist pe privat.
  5. Salut, Am incercat sa fac un subiect nou la Gradina si nu ma lasa, zice :403 Forbidden Access is forbidden to the requested page: Aceeasi treaba si dupa delogare/logare, mai asteptam.
  6. Hristos a Înviat! Tranzistori existenți sunt JCS630 (Vds=200V, 9A peak, 5.7A continuu, Vgs=30V, Rds=0.34 ohmi). 4n60 au Rds prea mare, din eticheta sursei reiese ca e capabila de 80W la 48V, probabil cu ambele șiruri aprinse la maxim, deci ar fi cam jumătate din curent pe un tranzistor, rotund ar fi 1A, deci un Rds de 2ohmi e prea mult. Aseară pe fi-miu l-a cam mancat undeva și a trancanit la întrerupător on/off pana când plafoniera a refuzat sa se mai aprindă. Eu am modelul de numai 24w. Am desfăcut-o și am găsit condensatorul din secundar umflat. L-am schimbat și și-a revenit. Cu ocazia asta am adăugat niște radiatoare pe tranzistorul sursei de tensiune (4N650) și pe tranzistoarele de control lumina (jcs630V) . La mine tranzistorul sursei de tensiune este cel care duce greul și a îngălbenit usor cablajul (folosește cablajul pe post de radiator). Comparativ cu tranzistori uzuali IRF, ăștia din surse au Vgs 30v fata de 20v, nu știu cu ce tensiune de comanda avem de-a face, posibil sa fie mai mare de 20V și nu se poate utiliza IRF 520- IRF630. LE: Am omis sa spun ca sursele sunt similare, bineînțeles de puteri diferite, dar configurația este aceeasi.
  7. Salut, după amplasamentul pe placa lângă mufa de iesire, cei doi tranzistori par sa fie cei ce controlează ledurile. Langa traf se mai vede un tranzistor/integrat și ala pare sa fie din partea de sursa de tensiune. Cele doua tranzistoare având posibilitatea de montare radiator, mai mult ca sigur sunt în configurație SCC liniar și controlul îl face modulul de la telecomanda. Dacă nu ai treaba cu depanarea, mai bine cauta un electronist în apropiere. Noi nu putem sa îți dirija fiecare mișcare de la distanță. Am si eu o plafoniera cu Led-uri calde și Led-uri reci cu control prin telecomanda. După sărbători o sa verific sursa, poate sunt la fel și îți pot oferi alte informații concrete. Cu ocazia asta pun și radiatoare dacă am loc, sa nu ajung în postura ta. Numai bine! Adrian
  8. Interesant, nu am mai vazut modelul asta pana acum, pare sa fie ok. Multumesc!
  9. Mulțumesc! Sa știi ca și mie mi-a fost puțin mai greu sa găsesc senzori cât de cât potriviți și încă nu sunt multumit de ce am momentan. Acum am senzori de mișcare PIR mini, sunt cât o nuca, le-am obturat jumătate de lentila și bat în lungul treptei ca să nu sesizeze mișcarea din camera. Partea deranjanta e ca au o întârziere minima de 2 sec la semnal. Dacă merg lent e ok, dacă merg rapid nu prea ma ajuta. Oricum noaptea nu alerg pe scări, deci nu sunt de aruncat. Acum caut ceva senzori IR, dar majoritatea merg pana la 40cm, mie mi-ar trebui cam 80 ca să fiu sigur ca acoperă aproape toată treapta. PS: pentru lucrul în casa, eu evit pe cât posibil SMD-urile, sunt ok, ies montaje mici, dar chinuiala la lipit ma tine departe de ele. Numai bine! Adrian.
  10. Salut, si eu am cumparat multe modele de led-uri de la chinezi, marea majoritate le am functonale chiar si dupa 2-3 ani....secretul e sa le micsorezi curentul de functionare pe la jumatate, la luminozitate se simte foarte putin. De obicei le schimb rezistorul serie cu unul de valoare dubla, sau la cele cu electronica SCC rezistorul shunt (tot de valoare dubla). La placutele COB inseriez un rezistor de cativa ohmi (5-10ohmi, nu mai stiu sigur). Sacrific putin din luminozitate, dar castig foarte mult la durata de viata.
  11. Salut, Dupa multa vreme am imbunatatit controlul sistemului de iluminat pentru scara cu .... arduino. Acum ledurile sunt alimentate de un TLC5940 integrat dedicat driver LED pe 16 canale (12biti) comandat pe serial de arduino. TLC-ul a venit fix ca o manusa in aplicatia de fata: alimenteaza in curent constant (pana la 120mA) fiecare LED sau serie de leduri, in plus controleaza in PWM pentru intensitate luminoasa, si este comandat pe interfata seriala de arduino. Creierul sistemului de control este un arduino Nano, ma gandeam la un moment dat sa utilizez un NodeMcu ESP8266 pentru parametrizare de pe telefon, dar nu am gasit librarii ca sa conectez TLC cu ESP. Pentru aplicatie am gasit un model (cod) pe net (pe forumul arduino pus chiar de un coleg roman) si l-am particularizat pentru mine, modificarile sunt minore, timpii si viteza de aprindere/stingere si intrarile de senzori. Sunt incepator in programare, iar nivelul la care este facuta animatia luminilor, e greu de inteles, asa ca nu m-am bagat prea adanc in modificarea programului. Inca nu am adaugat o intrare pentru senzor de lumina ca ziua sa nu ruleze aiurea, doar ca am uitat asta, programul e prevazut cu un modul RTC (real time clock) dar la mine lipseste cu desavarsire, oricum cu RTC-ul e mai greu sa compensezi diferentele de lumina vara / iarna, sau poate nu cunosc eu toate facilitatile. O perioada o sa mai adun plusuri si minusuri si o sa scot V2 cu alte imbunatatri, inclusiv senzor de lumina, conexiune la net cu ESP8266 pentru setat parametrii si temporizari, Placa de comanda arata asa: Led-urile rosii sunt folosite ca martor pentru faza de teste. Imi cer scuze, dar schema nu pot sa o pun pentru ca e toata intortocheata, nu mi-am dat silinta sa o fac ordonata si prezentabila, oricum nu e rocket science. Video cu prima proba in varianta finala: iluminat scara mar2020.mp4
  12. Salut, am toate cele 3 modele de "belinghere" , lucrez cu ele ocazional si pot sa spune ca fiecare dintre ele au avantaje si dezavantaje: primul - cel rotund: compact si usor merge de minune la dezizolat mantaua cablurilor pe lungime (eu il am cu o extensie pentru taiat izolatii pe lungime, luat din lidl). Partea enervanta e ca se deschide in buzunar. cel de-al doilea - 3 in 1: are precizie buna, dezizoleaza si 2-4 conductoare in paralel deodata, sertizezi papuci de capat, dar nu prea merge sa sertizezi tuburi de capat. E destul de greoi in mana si in buzunar. cel de-al treilea - Ripley Miller 921: apreciat de foarte multi electricieni in special pentru lucrat la tablouri electrice, e usor si durabil. Indiferent de modelul utilizat, mana de lucru este cea mai importanta, degeaba ai scule de top daca ai 2 maini stangi si par in palme, deasemenea o mana utila poate folosi cu succes si o banala brisca. Numai bine! Adrian
  13. Salut. Și eu sunt abonat la un distribuitor ce utizeaza cablu coaxial pt tv+net, probabil vb de aceeași entitate. Rețeaua o am în felul următor: spliter 3 canale 2 TV + unul care se mai împarte cu un spliter de 2 canale pt TV+router. În urma cu aprox 3-4 saptamani nu îmi mai mergeau canalele HD (la un TV se vedeau pixelat cu întreruperi, la altul nu mai mergeau deloc), internetul mergea ok. Am făcut o sesizare și a venit un băiat de la ei sa verifice. Partea dubioasa era ca, pe aparatul lui, avea semnal suficient de puternic la cel mai indepartat punct din casa, dar canalele HD tot nu mergeau. A schimbat toate mufele și splitterele și pana nu l-a schimbat pe cel de la intrare cu 3 canale treaba nu s-a rezolvat. Spliterul asta era unul ordinar luat din "piața". Respectivul mi-a spus următoarele: a fost ingustata banda TV ca să facă loc la netul de 1Gb ce urmează sa îl lanseze. Treaba asta a făcut ca rețeaua sa fie mult mai sensibila la componente din generații mai vechi. Concluzia ar fi urmatoarea: trebuie schimbate spliterele cu unele noi calitative și, de preferință, de la primul spliter sa tragi cabluri continue pana la prizele utilizate. Numai bine! Adrian
  14. Informativ: Antena respectiva vine montata in zona manerului de la usa soferului (unele masini au antena in fiecare maner, inclusiv portbagaj). Masina este echipata cu sistem ce incuie/descuie automat in prezenta cartelei (cheii). Antena asta receptioneaza prezenta cheii. Mai sunt inca un set de antene similare in interior ce detecteaza cheia in interiorul masinii si autorizeaza pornirea la cele cu buton de start. Numai bine! Adrian
  15. Salut, Pentru siguranta principala de pe casa scarii nu este ok sa pui mai mult decat exista actual. Trebuie corelat cu puterea contractuala, la bloc nu am vazut/auzit de sigurante mai mari de 32A casnic. Deasemenea trebuie corelat cu sectiunea conductoarelor ce alimenteaza apartamentul. Banuiesc sa fie apartament deoarece ai specificat de casa scarii. Daca nu ne descrii / desenezi schema monofilara nu ne dam seama ce vrei tu sa faci acolo. Este mai importanta partea functionala decat esteticul. Daca folosesti aceeasi marca si gama de aparataj, poti folosi linistit riglete. daca sunt din game diferite, posibil sa nu potriveasca la aliniamentul gaurilor. Ca o parere personala si subiectiva, imi pare un tablou foarte mare (multe sigurante) pentru un apartament. Poate dupa ce vedem o schema monofilara ne justificam cele 22+1 sigurante Numai bine ! Adrian
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.