Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

AdR!@N

Membru activ
  • Content Count

    324
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

28 Se poate si mai bine

About AdR!@N

  • Rank
    Membru

Profile Information

  • Locatie
    Timisoara

Contact Methods

  • Yahoo
    adrian_newt@yahoo.com

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Toate prezinta un risc in utilizare, dar alea la care se plimba incontinuu cutitul taietor imi par mult prea periculoase. Uite la ce ma refer: ala se plimba continuu stanga/dreapta sau sus/jos si tu ai un timp limitat in care sa asezi lemnul, daca intarzii putin te ia cu totul, pericolul asta este prezent in permanenta.
  2. Mie imi par foarte periculoase in manevrare. Este nevoie de o fractiune de secunda si te nenoroceste pe viata. Toate sistemele alea au nevoie de ceva ghidaje intre care sa lasi lemnul pentru crapat, nici decum sa il tii tu cu mana pana il prinde pana de despicat. Cel de la minutul 1:39 aste construit cu raspundere: face un ciclu si asteapta pana la urmatorul impuls astfel ai timp sa iti asezi lemnul ca nu vine toporul peste tine.
  3. Este musai sa pui una de 32A (sau 25A...) și 30mA curent rezidual, recomandat sa fie una de calitate.
  4. Garniturile de la supape uzate. Piesele in sine sunt foarte ieftine dar schimbatul necesita multa manopera, pricepere si scule speciale.
  5. Ca masina de servici am un logan din 2015 tot cu un player din asta si display-ul se manifesta la fel: afisajul incepe sa se estompeze cand se incalzeste unitatea. Iarna nu merge calumea din cauza incalzirii, vara nu merge de la caldura solara...nicicum nu ii este ok. La cum se manifesta cred ca este problema la display in sine si nu contact imperfect la folia de legatura.
  6. Chestia aia verde este doar o folie de protectie pentru luminofor pentru perioada montajului.
  7. Pai diferenta de la aprox 35V necesar led-urilor la 48V cat debiteaza sursa va cadea pe mosfet. Deci vei disipa 12V x 0.5A= 6W inutil...nu cred ca este o varianta tocmai viabila. Daca ai ceva cunostinte in electronica, poti sa modifici sursa pentru 40V, nu mai putin de atat pentru ca iti trebuie cativa volti care sa cada regulatorul de curent. Posteaza la alimentatoare, frumos cu poze si sigur gasesti colegi amabili care sa te ajute. PS. Sursa nu este cumva dedicata pentru alimentarea ledurilor? ca dupa tensiune/curent seamana izbitor.
  8. Poate asa ceva te ajuta, iti alegi modelul ce se incadreaza in dimensiunile golului din plafoniera cu soclu T10 W5W. Lumina cu sigurata o sa fie suficienta. https://www.aliexpress.com/item/1PCS-W5W-T10-C3W-C5W-C10W-BA9S-Festoon-LED-COB-LED-Panel-Dome-Lamp-Auto-Car/32885115776.html?spm=2114.search0104.3.233.23516d144EHxLL&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_9_10065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_10902,searchweb201603_35,ppcSwitch_0&algo_expid=b4e49c25-6751-4369-91c8-75cc954a7018-33&algo_pvid=b4e49c25-6751-4369-91c8-75cc954a7018&transAbTest=ae803_5 Daca ai putina indemanare in electronica poti sa iti faci singur. Eu am "spart" un bec H7 LED din ala ieftin cu barete cu multe led-uri SMD. Fiecare bareta se alimenteaza direct la 12V , pe spatele fiecarei bare sunt ceva rezistente de limitare. Suplimentar eu am mai inseriat cu fiecare bara cate un rezistor de 100-200ohmi. Am pus 6 bare in plafoniera si lumina este destul de puternica. Pentru conexiunea in plafoniera am folosit soclul de la un bec led W5W. Cel mai ok ar fi sa comanzi niste led-uri moderne de calitate si sa iti faci singur montajul, dar doar pentru o plafoniera nu stiu daca renteaza, mai ales daca nu ai inclinatii electronice. Din motivul asta ti-am dat variante "chinezesti".
  9. Daca ai răbdare sa vina de la chinezi, poti folosi Led-uri din astea: https://s.click.aliexpress.com/e/bGYXNSla Au SCC, astfel ca nu vei avea diferențe de lumina cu motorul pornit sau oprit. Dimmingul o sa îți funcționeze pentru ca sub 9v scc-ul nu mai tine curentul constant, iar lumina variază cu tensiunea. Trebuie sa vezi daca plafoniera are reflector, becul da lumina lateral și este nevoie de reflector ca să o direcționeze în jos.
  10. Pentru a forma un banc de acumulatori bun, trebuie ca, in prealabil, sa testezi fiecare element 18650 in parte... un proces de lunga durata pentru 30 de celule: In primul rand trebuie sa fie desfacuti, incarcati toti la 4.2V si lasati neconectati macar 2-3 zile (ideal o saptamana ), masori tensiunea pe fiecare, cei care au scazut sub 4.0 V sunt buni de aruncat, de fapt in 2-3 zile nu ar trebui sa scada cu mai mult de 0.05V. Acumulatorii ce se autodescarca iti creeaza cele mai mari probleme. Apoi celor ramasi le pui un consumator ce sa traga ~1 A; eu folosesc cu succes un bec auto de semnalizare de 18W, la 4.2V trage 0.98A, si la 3.3V trage 1.03A (pentru ca se raceste filamentul si scade si rezistenta)...deci e un fel de SCC la 1A mediu. Cronometrezi timpul de la conectare pana cand ajunge la 3.2-3.3V si afli capacitatea fiecarui element: C [mAh]=1000 [mA]+x [ore]. Notezi pe fiecare capacitatea. Apoi ii incarci din nou la 4.2V si te apuci sa ii imperechezi pentru baterie. Este de dorit ca imperecherea sa se faca astfel incat pe fiecare set de acumulatori in paralel sa ai aceeasi capacitate totala cu celelalte seturi inseriate, adica S1=S2=S3=...=S6. Daca un set din serie are capacitatea mai mica se va descarca mai repede decat celelalte si ajungi sa ii supradescarci. Am uitat sa spun la inceput... este obligatoriu un BMS cu balansare. BMS-ul decupleaza bateriile in caz de supradescarcare sub 3.2-3.3V si la supraincarcare peste 4.25V. Daca nu ai un BMS si ajunge un set de elementi sub 3V se vor degrada foarte rapid... exact sa in cazul tau. Daca iti primeaza autonomia, utilizeaza o tensiune mai redusa, gen 16V (7P 4S), vei avea o putere maxima mai mica dar autonomia creste considerabil pentru acelasi numar de acumulatori. Incarcatorul de care zici pare sa fie ce trebuie pentru incarcat baterii de acumulatori Li-Ion. Acumulatori de Pb sunt voluminosi si grei, dar sunt mai usor de utilizat... iei 2 de 7.2-9Ah si ii pui in serie...apoi ii incarci separat... sau inseriati dar decuplati de la amplificator. Acumulatorii se incarca cu ~14V fiecare, adica 28V total....lucru ce poate fi fatal pentru TPA3116. Numai bine! Adrian
  11. Cam asa se intampla prin majoritatea oficiilor postale, dar am avut caz in care greutatea coletului nu era neglijabila (vreo 3-400 de grame pentru un plic, era un echer metalic), cu toate ca valoarea lui reala era de vreo 5-6 $ si a fost pastrat la posta vamala. Vamesul nu a fost interesat de ce am acolo, probabil cei ce au facut sortarea au considerat dubios coletul. Tot la fel am patit si cu pachete voluminoase dar usoare. In rest de vreo 2 ani incoace cam toate vin la posta din comuna. Legat de Posta in sine, in afara de faptul ca multe colete ajung la BSI bucuresti in 10-15 zile de la comanda, si de acolo pana la posta locala mai trec vreo 3-5 saptamani, este suportabil... atata timp cat nu le platesc nimic suplimentar. Colete mi-au pierdut vreo 3 din mai bine de 100 de comenzi, acu nu stiu sigur daca ei sau alti transportatori intermediari, oricum banii i-am recuperat prin disputa. Numai bine! Adrian
  12. Cazuri concrete de acum 3 ani: 1. Bransament nou trifazic, Putere aprobata 38kVA, lungime bransament 15m ingropat (direct de pe stalp) - 25 000 de lei (cablu , cofret si manopera) 2. Bransament nou trifazic, Putere aprobata 85kVA, lungime bransament 270m aerian de la postul trafo - 175 000 de lei (5 stalpi, cablu torsadat, cofret si manopera) Dupa cum vedeti preturile difera foarte mult in functie de fiecare caz. @alexandrubogdan cel mai corect ar fi sa ceri parerea celor de la bransamente din zona ta, le expui concret cazul tau si ar trebui sa te indrume.
  13. În primul rand este nevoie de solicitare de spor de putere. Asta înseamnă că se va emite un ATR nou în care ți se va prezenta soluția aleasa de distribuitorul de rețea. Pana la 32 A (22kVA), de cele mai multe ori se oferă direct de pe stâlp, dacă depășești aceasta putere, ti se da direct de la postul trafo, adică va trebui sa suporți câteva zeci/sute de metri de cablu dimensionat corespunzător. Toate astea în ideea în care au rezerva în postul trafo cel mai apropiat. Nu este exclus sa te alimenteze dintr-un traf situat la 500-1000 de metri.
  14. Nu urmăresc, decât foarte rar eevblog, dar te întreb pe tine, asta cu zgomotul e valabil tututor aplicațiilor cu scc în comutatie, sau doar celor cu variator cu semnal PWM? Și dacă tot s-a adus vorba de zgomot de comutatie la astfel de surse de lumina, în viata de zi cu zi cu ce te influențează? Facem excepție de sursele ordinare ce afectează radioul sau comunicația wireless a mouse-ului. Unde ar trebui sa ne ferim de utilizarea Led-urilor cu sursa în comutatie?
  15. Interesant subiectul, eu am o mica aplicatie cu control PWM pe led-uri (iluminatul scarilor prezentat aici pe forum) , dar nu exceleaza in randament deoarece sursa de curent constant este liniara. Nu vad sa fie o treaba simpla cu o SCC in comutatie cu bucla inchisa. Asadar urmaresc cu interes discutiile, din pacate nu am suficienta experienta pentru a ma implica activ in discutie. Numai bine! Adrian
×
×
  • Create New...