Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

AdR!@N

Membru activ
  • Content Count

    337
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

29 Se poate si mai bine

About AdR!@N

  • Rank
    Membru

Profile Information

  • Locatie
    Timisoara

Contact Methods

  • Yahoo
    adrian_newt@yahoo.com

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ma refeream la acel volum când are loc aprinderea, când pistonul este la Pms, ca doar nu se aprinde nimic la PMI. Cred ca m-am făcut destul de înțeles. Găsiți animații foarte bine făcute pe YouTube.
  2. Afirmatia ta nu este corecta! Daca ai fi spus ca "motoarele pe benzina sunt motoate cu aprindere prin scanteie, iar motoatele diesel nu sunt motoare cu aprindere prin scanteie" ar fi fost corect. Motoare pe benzina: aprinderea se face prin scanteie, iar arderea (explozia) se face progresiv (dinspre electrodul bujiei catre exterior). Din acest motiv motoarele sunt destul de silentioase si mai usor de echilibrat. Motoarele Diesel: Aprinderea se face prin compresie (cu raport de compresie mare), iar aprinderea (explozia) se face aproape instantaneu dupa pulverizare in tot volumul cilindrului. Din cauza raportului mare de compresie si aprinderea instantanee se creeaza varfuri mari de presiune si de aici sunetul de tractor si vibratiile specifice. Expandarea rapida gazelor arse in interiorul cilindrului este o explozie, doar aprinderea amestecului se face diferit la cele 2 tipuri de motoare.... deci si motoarele diesel sunt cu explozie. Ca fapt divers, motoarele stirling nu sunt cu explozie. Inca un lucru legat de diesel, motoarele mai vechi cu pompe mecanice si PD-urile lucreaza cu raport mai mare de compresie 18-21, si de aia sunt asa de zgomotoase, generatiile mai noi (rampa comuna) merg cu raport de compresie ceva mai mic 16-18, iar cele cu injectoare piezo chiar fac 3-5 injectii pe fiecare timp de explozie astfel ca ai mai multe explozii mai mici in locul uneia puternice, cam asa se explica de ce dieselurile moderne nu mai sunt asa de "tractoare". @Sharky uleiurile fara aditivi/detergenti sunt frectie la piciorul de lemn privind curatirea depunerilor. Un ulei cu aditivi de calitate nu este ieftin deloc doar o sa ai un ulei proaspat in motor, deci rau nu ii faci, dar nici o imbunatatire nu o sa fie. Fiind vara si cald acel 15W nu strica motorul cu nimic. Termina-ti repede ciclurile si treci la uleiul clasic ca vine iarna! Numai bine! Adrian
  3. Tot respectul pentru oamenii care fac ceva cu mana lor si o fac asa cum trebuie! Inelele de la lupe se aprind o data cu DRL-ul? Inelele nu se vad asa de bine de la departare, DRL-ul le cam ia fata, poate ar merge sa lasi mai incet DRL-ul.
  4. Radiatoarele de procesoare disipa acei 65W dar la o diferenta de temperatura intre elementul activ si ambient mult mai mare decat cea recomandata pentru leduri, in sensul ca, pastila de siliciu a unui procesor poate ajunge la 120 de grade, pe cand cea din led-uri nu e indicat sa depaseasca 80 de grade. Cu cat delta T este mai mare cu atat se disipa mai multa caldura mediului ambiant. Din experimentele mele privind radiatoarele de PC ,marea majoritate merg pana pe la 10W (fara cooler) astfel incat temperatura elementului activ sa nu depaseasca 80grdC. Cel postat de tine este unul din modelele "heavy duty" montate pe unitati serioase. Nu au cooler pe ele dar au ceva tubulatura de aspira de pe ele si cooler amplasat pe carcasa. Avand distanta mare intre aripioare merge bine doar pasiv dar trebuie montat cu aripioarele verticale, le scade randamentul daca vrei sa luminezi in jos si il monezi orizontal.
  5. Simplu si la obiect cu cererea initiatorului: 1. Verifici cate fire pleaca din tabloul existent catre prize si iluminat, posibil sa ai 2-3 circuite de prize si toate sa fie legate pe aceeasi siguranta, iar pe iluminat 90% din cazuri pleaca un circuit. Daca ai mai multe, atunci te poti gandi sa de desparti pe circuite separate, daca ai doar o pereche de fire (faza+nul), ramai la un circuit. 2. Recomandat (eu zic obligatoriu) pe circuitul de intrare dinspre contor pui o siguranta diferentiala 32A/30mA (sau 25A/30mA). Aceasta iti va folosi si ca separatator in caz de interventie pe instalatie. 3. Pentru circuitele de prize pui cate o siguranta de 16A, recomand 1P+N pentru ca separa atat faza cat si nulul, in unele cazuri pe nul poate aparea o tensiune ce poate fi periculoasa. 4. Pentru circuitul de iluminat o siguranta de 10A, deasemenea 1P+N. 5 Daca in zona sunt probleme cu furtunile si lumea se plange ca se strica aparatura prin casa, este recomandat, ca langa diferential sa pui si o protectie la supratensiune (in cazul asta trebuie si o priza de impamantare buna). In teorie si in litera legii, orice instalatie electrica, asupra careia se intervine, trebuie adusa la standarde actuale, asta inseamna ca orice parte din instalatie va fi reutilizata (cabluri prin pereti) trebuie expertizata, si mai mult ca sigur ajungi sa refaci toata instalatia din casa/apartament pentru a schimba tabloul de sigurante cu unul modern. Numai bine! Adrian
  6. In poza 2 sunt ambele variante... in caza ca nu prea se observa prea bine, becul de pozitie de la farul din stanga este alimentat
  7. Salut, Autonomia reala va depinde foarte mult de ce putere maxima vrei sa obtii si cat vei asculta la acea putere. Trebuie tinut cond si de faptul ca in regim muzical vei avea doar fragmente la Pmax, iar puterea medie va fi mult mai mica....doar nu ascultam unda sinusoidala ca sa avem Pmax in regim continuu. Eu as merge pe urmatoarea varianta: - Acumulatorul Li-ion sunt foarte ok pentru portabilitate, numai sa ai acumulatori de calitate si in stare buna, daca sunt recuperati, obligatoriu testati fiecare in parte si imperecheati corespunzator. 12 acumulatori 6S2P => Vmediu=22.2V, V max=25.2V, V min=18V, ~5000mAh (aprox 110Wh); Obligatoriu BMS cu balansare si incarcator CC-CV - Pe plaja de tensiuni date de acumulator, amplificatorul in cauza furnizeaza intre 28 - 50W pe canal in 8Ohm, adica 56-100W total, nu as folosi sursa intermediara pentru a asigura tensiune constanta, ai ceva pierderi acolo, iar puterea furnizata la tensiune minima a acumulatorilor cu siguranta iti va satisface nevoile. Daca ai fi avut doar acumulator de 12V, se justifica sursa respectiva; - Ca autonomie, vei avea minim o ora la Pmax continuu (dar cum spuneam mai sus... nu ascultam unda sinus), in regim muzical vei ajunge lejer la 3-4 ore de cantat cu volumul la maxim (gen petreceri). Pentru un regim mai realist de ascultat (ca sa se inteleaga om cu om), mai mult ca sigur vei ajunge la autonomie de 6-8 ore. - Acumulatorii cu plumb sunt grei si nu poti folosi decat jumatate din capacitatea lor pentru a nu ii uza prematur....au avantajul ca sunt mult mai ieftini decat Li-ion daca vorbim doar de acumulatori noi. - Un aspect foarte important in aplicatiile portabile (cu baterii): Difuzoare cu SPL cat mai mare (randament acustic)... macar 90-91 dB, cele pe care le ai tu au doar 88dB...sunt cam mancatoare de curent si nu fac mare galagie. Numai bine! Adrian
  8. Salut, Nu putem incuraja modificarea radicala a luminilor de pe o masina ce circula pe drumurile publice, in primul rand nu este legal si in al doilea rand trebuie sa respecti si pe ceilalti participanti la trafic. Tu zici ca vezi bine ceilalti vor zice ca ii orbesti. In consecinta spun NU Xenonului daca farul nu este echipat din fabrica cu asa ceva. Spalatoarele sunt frectie la piciorul de lemn, "cantarele" sunt baza unei functionari corecte, si bineinteles ansamblul cu lupe de calitate. Toata distractia costa cat nu face.... nu ne aburi ca iti vei pune cantare, dupa ce pui xenoanele te va durea la basca. Legat de luminile de zi, nu pot fi atat de absurd, sunt utile, si nu deranjaza ceilalti participanti la trafic, din contra ajuta. In nici un caz nu te lega de semnalizare, LED-urile si semnalizarea clasica nu se impaca (rezistente in plus pentru consum nu sunt tocmai ok), pune montajul DRL in marginea farului in locul pozitiei+locul gol. Obligatoriu cu ceva montaj electronic ce le opreste sau le slabeste cand pornesti farul, noaptea sunt deranjante pentru ceilalti participanti la trafic. Led-urile din primul link sunt ok, cu siguranta sunt calitative: 7.5lm la 60mW inseamna 125 lm/W...... numai sa iei in considerare ca fiercare led disipa aprox 60mW, nu foarte mult, dar 50 de bucati inghesuite inseamna aprox 3W de disipat ..nu este tocmai usor pentru locul ala micut si inchis, daca mai pui si 2 seturi a cate 50 de leduri in fiecare far...e prea mult. Daca totusi ai loc pentru toate, poti merge cu ele subalimentate si vei avea si randament mai bun si o functionare mai sigura. Decizia iti apartine. Numai bine! Adrian
  9. Banc sec: Doi copii numărau o bila...
  10. Da, sa traiti! Diseara le scot. Ma gandeam ca ajut la o uscare mult mai lenta. Oricum raman in garaj ferite de soare.
  11. Am pregatit 2 felii de lemn, una am dat-o cu un strat subtire de aracet, pe cealalta nu, le-am bagat pe fiecare in cate un sac menajer mare, pe saci am facut cateva fante in ideea de a pierde destul de incet umiditatea. Sunt depozitate pe plan drept in garaj la umbra... pe termen lung. O sa monitorizez destul de des daca este ok ideea cu sacul, sa nu cumva sa dau in extrema celalta si sa inceapa sa putrezeasca...si asa fagul putrezeste repede pe mijloc. Distractia maxima o sa inceapa la prelucrarea lemnului....daca ajung pana acolo. O zi buna tuturor! Adrian
  12. Inteleg, ramane de vazut daca va iesi ceva, daca nu...lemn ce foc. Pot imbina cele 2 recomandari? adica sa il ud pana la refuz, nu stiu daca am ceva suficient de mare in care sa pot imersa in apa, apoi sa il dau cu aracet ? Daca stau sa ma gandesc bine....as putea folosi cada de baie.... ramane sa duc munca de convingere cu consoarta. Va multumesc pentru sfaturi! O zi buna in continuare!
  13. Revin cu poza lemnului: @Dan85 Lemnul nu a crapat inca datorita ploilor, oricum este taiat de doar 4 zile. Dar azi am vazut ca aproape tot busteanul are o crapatura in lungime, se vede dupa ce l-a spalat ploaia. O sa vad daca reusesc sa gasesc o felie mai buna. Nu am posibilitatea pastrarii unei bucati prea mari de lemn in vederea uscarii ca apoi sa il tai uscat, cel mult un butuc as putea, dar si ala crapa daca nu il ingrijesc. Treaba cu uscarea lenta ma duce cu gandul sa bag o astfel de felie intr-un sac menajer suficient de mare cu cateva gauri pentru a pierde umiditate destul de lent. @mihaighe As avea posibilitatea sa fac o sufa de otel cu tirant pentru strangere, voi incerca asta alaturi de operatiunea cu sacul menajer.
  14. Salutare tuturor! Va cer niste sfaturi pentru tratarea unei bucati de lemn masiv ca sa nu crape. Treaba este in felul urmator: am luat lemn de foc pentru iarna, iar printre busteni a fost si un fag gros de aprox 80cm in diametru. La taiere am vazut ca are un colorit foarte frumos (incepe sa se usuce in mijloc si a capatat culoare rosiatica), am taiat cateva felii rotunde groase de 7-8 cm in ideea sa fac o masuta pentru curte/terasa. Lemnul este verde (recent adus din depozit), deci cand incepe sa se usuce ar aparea crapaturi radiale daca il las asa. Mai pe seara o sa pun si cateva poze cu lemnul in cauza. Deci am cateva rondele de lemn verde cu diametru de aprox 80cm si groase de 7 cm... Cum as putea sa il tratez ca sa nu imi crape pana se usuca? Bineinteles ca as vrea niste idei cat de cat usor de pus in practica cu ce are omul prin curte si sa nu fiu nevoit sa cheltui mai mult decat face o astfel de masa. Pentru bucati mici, imi recomanda cineva, sa le scufund in ulei de in intr-un lighean timp de cateva zile/saptamani, dar la dimensiuni asa mari nu merge treaba cu scufundatul. Va multumesc anticipat!
  15. Toate prezinta un risc in utilizare, dar alea la care se plimba incontinuu cutitul taietor imi par mult prea periculoase. Uite la ce ma refer: ala se plimba continuu stanga/dreapta sau sus/jos si tu ai un timp limitat in care sa asezi lemnul, daca intarzii putin te ia cu totul, pericolul asta este prezent in permanenta.
×
×
  • Create New...