Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

AdR!@N

Membru activ
  • Content Count

    314
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

25 Se poate si mai bine

About AdR!@N

  • Rank
    Membru

Profile Information

  • Locatie
    Timisoara

Contact Methods

  • Yahoo
    adrian_newt@yahoo.com

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. AdR!@N

    putere maxima oferita petru curent trifazat

    Cazuri concrete de acum 3 ani: 1. Bransament nou trifazic, Putere aprobata 38kVA, lungime bransament 15m ingropat (direct de pe stalp) - 25 000 de lei (cablu , cofret si manopera) 2. Bransament nou trifazic, Putere aprobata 85kVA, lungime bransament 270m aerian de la postul trafo - 175 000 de lei (5 stalpi, cablu torsadat, cofret si manopera) Dupa cum vedeti preturile difera foarte mult in functie de fiecare caz. @alexandrubogdan cel mai corect ar fi sa ceri parerea celor de la bransamente din zona ta, le expui concret cazul tau si ar trebui sa te indrume.
  2. AdR!@N

    putere maxima oferita petru curent trifazat

    În primul rand este nevoie de solicitare de spor de putere. Asta înseamnă că se va emite un ATR nou în care ți se va prezenta soluția aleasa de distribuitorul de rețea. Pana la 32 A (22kVA), de cele mai multe ori se oferă direct de pe stâlp, dacă depășești aceasta putere, ti se da direct de la postul trafo, adică va trebui sa suporți câteva zeci/sute de metri de cablu dimensionat corespunzător. Toate astea în ideea în care au rezerva în postul trafo cel mai apropiat. Nu este exclus sa te alimenteze dintr-un traf situat la 500-1000 de metri.
  3. Nu urmăresc, decât foarte rar eevblog, dar te întreb pe tine, asta cu zgomotul e valabil tututor aplicațiilor cu scc în comutatie, sau doar celor cu variator cu semnal PWM? Și dacă tot s-a adus vorba de zgomot de comutatie la astfel de surse de lumina, în viata de zi cu zi cu ce te influențează? Facem excepție de sursele ordinare ce afectează radioul sau comunicația wireless a mouse-ului. Unde ar trebui sa ne ferim de utilizarea Led-urilor cu sursa în comutatie?
  4. Interesant subiectul, eu am o mica aplicatie cu control PWM pe led-uri (iluminatul scarilor prezentat aici pe forum) , dar nu exceleaza in randament deoarece sursa de curent constant este liniara. Nu vad sa fie o treaba simpla cu o SCC in comutatie cu bucla inchisa. Asadar urmaresc cu interes discutiile, din pacate nu am suficienta experienta pentru a ma implica activ in discutie. Numai bine! Adrian
  5. Departe de mine gandul sa ma dau grozav. Eram doar curios cum functioneaza la tine, sunt multe variante de functionare, fiecare cu avandaje si dezavantaje.
  6. Daca nu au voie sa functioneze simultan atunci chiar nu isi mai are rost pompa de bypass. De curiozitate, cine nu iti da garantie daca pompele functioneaza simultan? cei cu cazanul? pompele? sau termostatul?...sau instalatorii? Eventual poti sa explici cum functioneaza la tine sistemul de pompe la pornire pana intra in regim stabil?
  7. Nu o opreste nimeni (nimic) cat timp temperatura de pe returul caloriferelor nu depaseste 60 de grade. Nu este nici o problema ca ambele pompe functioneaza simultan. Pompa de by-pass trebuie sa aduca apa calda din turul cazanului la retur pentru ca aceasta, amestecata cu apa rece de la calorifere, sa nu scada sub 60 de grade pentru a evita condens si depunere de gudron in focar.
  8. Si totusi se poate monta al 3-lea termostat, fara sa intre in conflict cu nimeni. Pompa de circulatie (spre calorifere) functioneaza pe un termostat individual T1 montat pe tur (sau in teaca centralei) reglat pe la 50-60 de grade. Creste temperatura apei, se porneste pompa spre calorifere. Pompa de recirculare (bypass) va avea 2 termostate inseriate: - un termostat T2 montat pe tur, cablat pe normal deschis NO si reglat cam pe la 30-35grd, - cel de-al doilea termostat T3 montat pe returul ce vine de la calorifere, inainte de imbinarea cu conducta de by-pass, cablat pe normal inchis NC, si reglat la 60-65 grd. Functionarea va fi astfel: - apa din circuit are sub 30 de toate pompele sunt oprite, - faci focul, temperatura apei depaseste 30 de grd pe tur, T2 porneste pompa de by-pass, - temperatura apei creste in continuare si depaseste 50 grd , T1 porneste si pompa de circulatie, - vor fi cateva oscilatii din cauza apei reci din calorifere, dar treaba se va stabilita dupa 2-3 cicluri, - dupa ce se incalzeste binisor casa si din calorifere vine apa cu temp mai mare de 60 de grd, pompa de by-pass se va opri (termostatul T3) - se opreste focul, apa se raceste si pompele se vor opri. Bineinteles, cu un controler/programator dedicat totul este mult mai usor configurabil. Numai bine! Adrian
  9. AdR!@N

    Cum fac legăturile la o navigație China

    În primul post ai spus ca ai legat rosu și galben la +, nu este ok dacă le-ai legat împreună. Doar galben trebui legat direct la +, cel rosu se leagă la contact ( bineînțeles ca tot +).
  10. AdR!@N

    Ce parere aveti de chestia asta?

    Foarte bine punctat @vlad228 Sub diverse teorii conspirationale se nasc peste noapte licori si remedii miraculoase care sa te vindece peste noapte, tina sanatos tun, sa te faca sa slabesti in 2 zile, sau sa iti creasca potenta de 10 ori. Nimic mai fals! toate sunt menite doar sa atraga prostimea. PS. Asta cu leacurile babesti mi-a adus aminte de sceneta lui nea Marin: Sa ne amuzam putin... Numai bine! Adrian
  11. AdR!@N

    cadere tensiune cablu mono/trifazic

    Sectiunea conductoarelor este arhisuficienta, chiar si pentru aluminiu. Trebuie masurat, incepand de la tabloul principal, tensiunile pe toate fazele in fiecare punct de legatura/doza cu sarcina pusa la priza distribuitoare. Astfel vei vedea pe ce zona ai caderea cea mai mare de tensiune si vei stii unde trebuie sa actionezi. Orice legatura poate fi un potential defect: legaturi slabe, contacte imperfecte, poate chiar cablul are defectiuni pe traseu. Nu cunosc acel cablu de la macarale... este de aluminiu sau de cupru? Chiar daca este de aluminiu ar trebui sa poti duce pana la 20A (4.5kW) in monofazat fara nici o problema, sau 32A (17kW) in trifazat ( aici merge si mai mult dar depinde cat esti limitat in bransament care banuiesc sa fie pe 32A) Toate calculele sunt facute pentru Aluminiu si pentru o cadere de tensiune de 3%. Daca ai Cupru se poate merge ceva mai mult. Fai masuratorile de care ziceam mai sus si vei putea stabili unde este problema. Spor!
  12. AdR!@N

    Difuzor central din canalele stereo fata

    Salut, Exista un astfel de integrat, de fapt exista mai multe. Primul care imi vine in minte este TDA7377 (era destul de des folosit in auto ceva mai demult) Putere aprox 20W, schema extraordinar de simpla. Cauta pe google. Dar inainte de toate gandeste-te ca acel sistem Bose are o prelucrare avansata a semnalelor pentru fiecare difuzor in parte pentru o auditie corecta. Eu am pe masina (Renault Latitude) acel sistem Bose si pot sa spun ca nu imi dau seama ca am un difuzor central in bord, acolo sunt dirijate mai mult sunetele navigatiei sau alte chestii care trebuiesc sa se auda "din fata". Mai bine te orientezi catre un minisubwoofer cu care sa completezi frecventele lipsa din bass si o sa fii mult mai castigat. Acel difuzor "alimentat" mono din difuzoarele frontale nu va face decat sa iti strice de tot stereofonia. Daca vrei sa iti continui proiectul, nu ai decat, noi doar ti-am spus ca nu prea se justifica. Spor! Adrian
  13. AdR!@N

    Instalatie incalzire in pardoseala

    Daca ia posibilitatea de inversare a conductelor la centrala este ok. Spor!
  14. AdR!@N

    Instalatie incalzire in pardoseala

    Am cautat putin pe net si se pare ca acele debitmetre sunt, totusi, "ventile cu debitmetru", ceea ce mi se pare normal. E musai sa poti opri/separa un circuit si pe tur si pe retur, altfel, daca ai probleme cu un circuit nu vei fi nevoit sa opresti intreaga instalatie si sa stai in frig. Banuiesc ca se poate invarti de partea neagra a fiecarui debitmetru pentru inchiderea vanei. @informer Asa cum au spus colegii, nu cred ca vei reusi sa faci sa indice ceva pe debitmetre atata timp cat apa circula invers prin distribuitor. Pentru inversarea turului cu returul lucrurile se complica, o sa trebuiasca sa prelungesti actualul tur pentru a ajunge pana la distribuitorul de sus iar toate imbinarile le ai sertizate...o sa ai nevoie de ceva scule pentru sertizare. Cu siguranta un instalator sau un termist te va putea ajuta. Toata lucrarea se lasa cu golirea centralei de agent termic. LE: iacata ce am gasit pe net:
  15. AdR!@N

    Instalatie incalzire in pardoseala

    Sa o luam metodic: Temperatura pe tur este aceeași în toate circuitele... Ca doar vine direct din centrala... Temperatura pe returul fiecărui circuit este strânsă legat de lungimea circuitului și de viteza apei prin circuit (adică debitul) acest lucru ne va indica dacă circuitele sunt echilibrate termic. Adica: - unde avem temperatura cea mai mare pe retur, acolo avem o circulație preferențiala (mare), iar unde avem temperatura cea mai mica, acolo debitul este deficitar. -circuitele cele mai scurte și apropiate de destribuitoare prezintă circulație preferențiala. Astfel ele "mănâncă" mult din debitul pompei iar circuitele cele mai lungi nu vor avea debit suficient. Dacă apa circula încet prin serpentine se va raci considerabil pana sa ajungă în colectorul de retur. - Deasemenea cu cât camera este mai mare, cu atât serpentina este mai lunga și va ceda mai multa căldură pardoselii, apa ajungând rece la colectorul de retur. Aici este nevoie de debit mărit pentru a compensa lungimea traseului. - în astfel de cazuri circuitele cu debit preferențial trebuiesc strangulate pentru a forța o cădere suplimentara de presiune și o scădere de debit pe circuitele respective. Astfel agentul termic va fi redirecționat către celelalte circuite. Toată operațiunea se face pas cu pas, doar cu o experienta bună în domeniu reușești o echilibrare rapida. Ca și un pont pentru a găsi mai ușor circuitele preferențiale și defavorizate, oprești centrala pana se răcește binișor agentul termic, apoi pornești și controlezi continuu retururile și notezi ordinea în care ajunge apa calda pe fiecare. Asa vei avea ordonate circuitele de la cel mai favorizat pana la cel mai prăpădit. Pentru strangulare ve avea nevoie de ceva robineți, nu știu dacă acele elemente cu indicator de debit pot face și strangulare a circuitului. Referitor la automatizare, aceasta va echilibra artificial circuitele, în sensul ca o camera cu circuit preferențial se va încălzi mai repede și automatizarea închide progresiv electrovana, iar debitul se va duce mai mult pe camerele mai reci unde electrovanele sunt deschise la maxim. După ceva vreme temperaturile ar trebui ajungă la cele setate iar automatizare ajunge într-un punct de echilibru. Dacă nu face asta înseamnă că nu este setata corect, sau senzorii de temperatura nu sunt amplasați corect. Tu zici sa lăsăm automatizarea deoparte dar poate avea o mare parte din vina. Dacă ajungi sa faci o echilibrare termica asa cum am povestit mai sus, vei ajuta mult și automatizarea pentru ca va ajunge mult mai ușor la temperaturile setate și în acelasi timp în toate camerele. Sper ca am fost cât de cât coerent și pe înțelesul tuturor.
×