Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Justificare cabluri audiofile

Evaluează acest subiect


ancient

Postări Recomandate

Vizitator viobio
Acum 10 ore, sesebe a spus:

În caz ca nu știai, ecranajul se leagă la masa amplificatorului nu la masa sursei. 

Și mai lăsați-mă cu mofturile aste haudiofile că-s toate fumate. 

Căutați pe diyaudio ca i-am făcut pe aia de acolo sa spună singuri ca dacă auzi diferențe cind schimbi cablurile, unele de calitate cu altele tot de valitate dar de la alt producător, atunci aparatele sint prost concepute. 

Un echipament trebuie astfel conceput incit sa poată lucra cu orice fel de cablu de calitate. Adică semnalul trebuie astfel aranjat, atit la ieșire dar și la intrare, astfel incit cablul sa nu-l influențeze în nici un fel. 

Dece credeți ca trebuie aparatele super haudiofile ca să sesizezi diferențe între cabluri?

Dece? 

Pt ca acele aparate nu au ceea ce trebuie la ieșire și la întrare care sa elimine influentele cablurilor, iar microdetaliile pe care le tot aud haudiofilii nu-s altceva decit tendințe de oscilații care creează overshooturi la semnalul original creind senzația de detalii suplimentare care defapt nu exista în semnalul original. 

 

Totul nu este decit o industrie bine pusa la punct de prostit fraierii cu bani prea mulți în buzunare. 

În caz că nu ai citit atent ce am scris , că te simt nervos , eu am schimbat decât mufele tată RCA la acel cablu cu " sens"  ,  săgeata sensului  și cum recomanda producătorul nu este treaba mea , dacă nu știai ! Este treaba celui care utilizează cablul .Mai simplu .....nu mă lua pe mine cu " în caz că nu știai " .

Link spre comentariu

Daca legi ecranajul in partea de sursa atunci eventualele tensiuni parazite induse in ecran, ecran care nu va fi in acest caz la potentialul masei amplificatorului, vor fi induse capacitiv in firele de semnal regasindu-se ca semnal "util" pe intrarea amplificatorului.

O explicatie similara pot face unii si pt celalalt caz dar efectul este mult mai mic.

 

@Faust2018, OK scuze.

Editat de sesebe
Link spre comentariu
1 oră în urmă, sesebe a spus:

Daca legi ecranajul in partea de sursa atunci eventualele tensiuni parazite induse in ecran, ecran care nu va fi in acest caz la potentialul masei amplificatorului, vor fi induse capacitiv in firele de semnal regasindu-se ca semnal "util" pe intrarea amplificatorului.

Vio a scris:

Citat

La o mufă , cea din  care pleca săgeata , producătorul zicea că trebuie înfiptă în sursă , la masa mufei lipit ecranul și un fir A  , celălalt fir B fiind pentru semnal .La celălalt capăt , pe masa mufei se află lipit doar firul  A, fără a mai fi legat ecranul , celălalt fir B de semnal lipit pe pinul central al mufei RCA .

Deci ecranul este legat la masa amplificatorului prin firul . Nu cred ca are rost sa ne legam de valoarea rezistentei firului A 

Mie mi se pare ok ca ecranul sa fie legat la masa sursei de semnal. Sunt cabluri care au si doua ecrane (banuiesc ca se leaga un ecran la sursa de semnal si al doilea la masa amplificatorului.  

Insa altii produc asa ceva:

viablue-nf-s6-air.jpg

ca sa incurce electronii (e mai ceva ca in sens giratoriu, nu? :rade:)

Iar ca pret este undeva la la vreo 50 de euro metru liniar. Deci nu stiu ce cabluri sunt alea de mii de euro ca mie si asta mi se pare cam SF de mufat. Trebuie rabdare si mult tutun!

Si ceva mai simplu (pentru cei care nu fumeaza):

ND021080.jpg

cu doar ... 3 ecrane. 

si pentru lenesi ... doar cu doua ecrane:

across900.jpg

 

 

Nici unul din aceste cabluri nu trece de 100 de euro metru liniar!!!

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Pai da bre. Dar manopera si stiinta? :))

 ssb, esti sigur?

adica ecranu ala oricum e tras la masa sursei, asa cum zic eu. Nu mai bine acolo decat sa il bagi in masa intrarii si ce capteaza ecranu sa devina semnal de intrare?

 

de era separat, era alta poveste, dar nu e.

 

oricum imi fac timp si mai citesc, acu vb doar din amintiri...

 

Link spre comentariu
Acum 13 ore, sesebe a spus:

În caz ca nu știai, ecranajul se leagă la masa amplificatorului nu la masa sursei. 

Și mai lăsați-mă cu mofturile aste haudiofile că-s toate fumate. 

Căutați pe diyaudio ca i-am făcut pe aia de acolo sa spună singuri ca dacă auzi diferențe cind schimbi cablurile, unele de calitate cu altele tot de valitate dar de la alt producător, atunci aparatele sint prost concepute. 

Un echipament trebuie astfel conceput incit sa poată lucra cu orice fel de cablu de calitate. Adică semnalul trebuie astfel aranjat, atit la ieșire dar și la intrare, astfel incit cablul sa nu-l influențeze în nici un fel. 

Dece credeți ca trebuie aparatele super haudiofile ca să sesizezi diferențe între cabluri?

Dece? 

Pt ca acele aparate nu au ceea ce trebuie la ieșire și la întrare care sa elimine influentele cablurilor, iar microdetaliile pe care le tot aud haudiofilii nu-s altceva decit tendințe de oscilații care creează overshooturi la semnalul original creind senzația de detalii suplimentare care defapt nu exista în semnalul original. 

 

Totul nu este decit o industrie bine pusa la punct de prostit fraierii cu bani prea mulți în buzunare

 

Cind e ok, e ok, nota 10 (nu pot da like)...

 

Ca sa nu isc polemici cu "stiutorii", la mufele XLR Balansate, "unii" leaga pinul 1 (masa cablu ecranat) si la lamela de contact a mufei pentru "darea la masa" a partii metalice a mufei. Uneori este ok, dar de cele mai multe ori este eronat.

 

Va las pe voi sa ghiciti situatiile si cum poate fi rezolvata elegant problema.

 

Eu unul NU cred in cabluri "cu minuni" ci in cabluri bine facute (corect) si corect alese situatiei (ma refer la cabluri de semnal).

 

Despre cablurile de boxe, cea mai de cacat situatie posibila (a se intelege PENIBILA), o vad in pozele in care exista un amplificator de putere pe lampi, urmat de niste "serpi BOA" de cabluri pentru conectica intre Amplificator-Boxe.

 

 

La ce damping factor INFIM are un amplificator pe lampi, acel cablu "BOA" este chiar 0, indiferent cit de mare este sectiunea  in mm^2 a multiplelor cabluri puse in paralel, fie "impteltite" fie "torsadate" sau "atent taiate la aceeasi lungime" (din interiorul lui).

 

De aia aproape peste tot unde te duci sa "asculti cabluri" si nebunii audiofile, vei auzi Diana Krall, jazz, muzica cu 2-3 instrumente si voce preponderent (medii) si nu un program complex cu "amestecatura si inghesuiala", stiti voi la ce ma refer.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Treaba aia o faci sau nu din ground lift, nu te apuci tu sa legi pamantarea la masa cum ai tu chef la fiecare mufa.

Ca practic aia faci cand legi masa la carcasa, carcasa aia sigur e impamantata pe undeva ori in aparatul curent ori in urmatorul din lant ul audio.

Si numai bine faci bucle de masa.

 

E cam fail practica parerea mea, dar practic aia se intampla la cablurile mentionate mai sus.

Dar exista topicul de legaturi electrice in amplificatoare, treaba e tratata serios acolo.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 55 minute, DjLeco a spus:

 

 

 

De aia aproape peste tot unde te duci sa "asculti cabluri" si nebunii audiofile, vei auzi Diana Krall, jazz, muzica cu 2-3 instrumente si voce preponderent (medii) si nu un program complex cu "amestecatura si inghesuiala", stiti voi la ce ma refer.

:aplauze

Se feresc de Modern Talking ca dracu de tamaie....

Link spre comentariu

Quincy Jones, a avut si inca are de spus multe in lumea AUDIO MASTERING.  Unele piese ale lui MJ, ar face de ris o groaza de boxe, cabluri si amplificatoare audiofile, ma refer ca acestea sa reproduca exact ce este masterisat in piesa, ca dinamica, frecvente, crest factor. 

 

Vreti sa va faceti boxele, amplificatoarele, cablurile de ris (sau sa le scoateti in evidenta), ascultati (CD ONLY) aceste albume, dar CD originale.

 

 

 

 

QJ.jpg

MJ.jpg

MJ2.jpg

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări