Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Curatare motor cu ...ulei


Postări Recomandate


Am la dispozitie vreo 25L ulei 15w40 CAT pt motoare diesel, norma SJ - pt benzina.

https://www.petersoncat.com/sites/cat/files/downloads/Cat DEO.pdf

http://s7d2.scene7.com/is/content/Caterpillar/PEHJ0091-01

 

Merita sa trag o curatare cu el a motorului? M112 codul motor.
Prin asta ma refer la schimburi saptamanale de ulei, vreo 3 la numar, dupa care sa pun la final un ulei mai bun pt spalare, gen 5w40 total, trag cu asta vreo 2 schimburi sa spele tot uleiul vechi si in final revin la long life si schimburi la 13mii.
Cat timp merg cu uleiul mineral nu o sa ii dau forja masinii, ma duc frumos.


Fac aSta acum cat e cald si uleiul e fluid.
Toamna sigur nu mai ai ca face cu 15w40.


Ma astept sa curete depunerile care se desprind usor, restul daca sunt prinse bine, acolo raman.
De reactionat cu benzina nu cred ca e problema, uleiul fiind de diesel, pt ca oricum are norma SJ. Plus eu merg pe gpl.


Uleiul actual total quartz 5w40 9000 are deja 3mii km si a devenit maroniu, deci cred ca are ce curata.


Motorul in sine e curat, dar suspectez ca prin carcasa distributiei e jegos.
Din pacate carcasa nu poate fi desfacuta pt curatare mecanica.
Restul ce s-a desfacut e tot curat luna. Zonele pe unde circula uleiul sunt perfect curate.
Epuratoarele sunt curate, furtunurile inlocuite, nu am scapari pe niciunde, motorul tine vacuum cu admisia infundata.


De papat papa ulei, cam 1-1.5L la 10mii, in functie de regim, pe autostrada papa mai putin, in oras mai mult, suspectez semeringuri supape, dar nu e de alarmat.
Pistoanele au in cap o depunere neagra, superficiala si ceva pete din loc in loc.


Merita sa fac asta? Sau mai bine nu ca doar imi fac de lucru si ma leg la cap cand nu ma doare?
Din start mentionez ca nu bag motorina, solutii minune, aditivi si alte chestii in motor.
Vreau asta sa fie mai safe.


De costat nu ma costa nimic, uleiul il aspir una doua, filtre am destule luate la mega oferta.
 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

As tinde sa merg pe varianta 1 singur schimb + flush engine. Ulei nou + flush engine in 10-15 minute la ralenti nu se distruge nimic. 

https://thegaragely.com/best-engine-flush/

 

In caz ca esti sceptic si nu vrei sa risti poti punte intr-o cutie aceeasi proportie de ulei + flush engine (nu stiu cat ulei intra la motorul tau) sa vezi daca uleiul devine prea apos sau ramane uleios. Daca devine prea apos atunci abandonezi. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Nu stiu de castig ceva. Dar ma gandesc ca poate ajut pe viitor uleiul sa reziste mai mult, intrand intr un motor curat nu in unul murdar.

 Uleiul diesel il am deja, pompa am e treaba de 5 minute.

E moft clar.

 

Ideea e daca am ce strica sau nu.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Daca consuma 1-1.5L la 10k si sunt simeringuri uzate atunci clar ca se innegreste uleiul repede, ca se arde.

Parerea mea de amator e ca nu cureti "depunerile" cu cateva schimburi rapide de ulei.

 

Nu iti place sa scoti uleiul pe la surubul baii, sau nu se poate ?

 

 

Link spre comentariu

Scot pe la surub cand fac schimbul, dar pt 3 clatiri rapide nu cred ca merita pe la surub.

Practic uleiu de acum are sub 4mii, deci nu e deloc vechi.

 

Motorul a mers o vreme cu ventilatia carterului infundata. Am vazut dupa ce am luat masina. Dar depuneri, ca norocu nu sunt, decat in zonele unde nu stropeste uleiul.

Ma gandeam ca poate asa mai scap de ele.

Ca ceva ulei tot ajunge. Altfel nu imi explic de ce asta nou se murdareste, ceva curata zic eu.

Nu se murdareste din prima, trebuie mers vreo mie de km. Dar e drept ca nu verific zilnic.

 

 

Materialele le am, nu am la ce le folosi. Munca e putina. Is curios doar daca stric ceva sau nu.

As putea baga si detergent macar in prima faza.

Link spre comentariu
La 12.08.2019 la 11:26, Sharky a spus:

De papat papa ulei, cam 1-1.5L la 10mii, in functie de regim, pe autostrada papa mai putin, in oras mai mult, suspectez semeringuri supape, dar nu e de alarmat.

 

Uleiu se mai duce si prin camera de ardere prin fantele segmentilor. De fapt cam pe acolo e papat cea mai mare cantitate daca nu ai simeringuri coapte sa planga uleiul in exteriorul motorului. Acum mai depinde cat de uzati sunt segmentii si cat de ''frecata'' e oglinda cilindrului.

Link spre comentariu

Buna

Eu curatam motorul pe vremea cand aveam Dacie cu motorina.

Bagam motorina egala cu cantitatea de ulei si porneam motorul 3,4 minute.

Iesea motorina neagra,precum uleiul cel vechi.Motorul nu avea nici pe dracu'.

Cu astea moderne nu am incercat(inca).

Spor tuturor.

Alex

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări