Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

one

Membru activ
  • Content Count

    3,367
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

119 Excellent

About one

  • Rank
    Membru evoluat

Profile Information

  • Locatie
    Trento, Italia

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Eu am aruncat o privire pe youtube la yachturi si am fost uimit de cat consuma.
  2. Salutare, am un radio cd RNS300 caruia as vrea sa ii conectez un aparat (de exemplu telefon mobil) cu iesire de linie sau de casti. Cu telefonul mobil conectat, sunetul se aude incet. Ma pregatesc sa ii atasez un amplificator de semnal dar eram curios care sunt specificatiile oficiale pentru nivelul sunetului si rezistenta de intrare in radio, pe linia CD-changer. Nu am reusit sa gasesc nicaieri pe internet. Va multumesc.
  3. cred ca exista unele softuri care fac asta, cum ar fi BatchPurifier lite. Dar o metoda simpla e cu GIMP. Export as.... advanced options si dezactivezi metadata sau exif, nu imi mai amintesc. Eu la fotografiile postate pe flickr am lasat exif-ul, caci mi se pare o informatie interesanta mai ales pentru cine studiaza fotografiile, eu de exemplu caut poze facute cu un anumit obiectiv, totusi am observat ca in general lumea le sterge... marea majoritate sunt editate cu Photoshop si deci.....
  4. Dincolo de shunt, care la curenti mari va reduce tensiunea, o alta problema consista in faptul ca se doreste masurarea cu precizie a unei marimi care depinde de cel putin un fenomen aleator. Probabil autorul s-a gandit ca, nefiind posibila masura cu un multimentru, un aparat dedicat ar fi o solutie buna, si probabil pentru el este. Nici cu aparate gen osciloscop masura nu este simpla, mai ales pe scala curentilor mici. Masura separata a curentilor de stand-by si in functionare si apoi masurarea doar a intervalelor de functionare poate conduce la o precizie mai mare decat esantionarea si acumularea tuturor valorilor. Cum faci sa etalonezi aparatul care iti va masura acest consum? Nu tot cu niste curenti constanti ?
  5. Domnule informer, tema este deosebit de interesanta si m-am lovit si eu de aceasta problema, fara sa o rezolv caci inca nu am definitivat proiectul. Eu am niste senzori care la intervale regulate fac masuratori. Acestia as vrea sa ii alimentez din baterie si as vrea sa stiu cat dureaza bateria. Pentru aceasta am prevazut niste teste unde programez senzorul sa nu trasmita nimic, apoi masor curentul consumat. Dupa aceasta, fac senzorul sa transmita continuu si masor curentul. Apoi, estimez timpul de lucru si intervalul de transmisie si estimez si consumul si durata bateriei. Veti spune, da dar eu am un timp aleatoriu. Multe lucruri in natura sunt aleatorii si exista o teorie a probabilitatilor si statistica ce ne ajuta. Cred ca acolo trebuie concentrat efortul, si nu spre masurarea consumului, caci si acesta are erorile lui. Va dati seama ca un filtru de aer de la un automobil are aceleasi conditii, aleatorii. Cum faci sa il schimbi? Ori fixezi un interval considerand conditiile cele mai defavorabile, ori masori pierderea de presiune. Analog, in cazul dvs., fara sa cheltuiti mai mult pe tester decat pe obiectul in sine, cred ca ori mergeti pe scenariul cel mai prost, ori masurati tensiunea pe baterie, ori, pur si simplu, alimentati dintr-o baterie cu capacitate cunoscuta si vedeti autonomia. Nu cunosc cazul dar in ignoranta mea imi pot imagina ca va complicati viata. De ce nu faceti un prototip si masurati exact durata bateriei. Accelerati testul! micsorati timpii, cresteti frecventele.
  6. Dupa mai multe repatari de update in diverse moduri (formatat din nou cardul, scos al doilea) se pare ca si-a revenit, acum functioneaza din nou corect.
  7. Pentru filmarea 4k ar fi necesar un senzor de 8Mp dar orice senzor chiar si de 1Mp poate filma in 4k pt. ca se face upscaling. Faptul ca o camera de 30g filmeaza in 4k ar trebui sa ne faca curiosi de ce o camera profesionala 4k cantareste cel putin 1kg. Cred ca ar fi fost mai util sa stim ce drona e. Senzorul e de 1" probabil, adica 13.2x8.8mm ceea ce ar fi super bine, in cazul in care nu cumva ai confundat distanta focala cu dimensiunea senzorului. Nu este de 25.4mm. Pe distante mari merge orice camera, ce vrei sa spui ? Drona merge la distuante mari ? Topicul acesta a pornit cu stangul deoarece titlul e ambiguu, nu ai stiut sa pui intrebarea, voiai o camera care sa fotografieze peisaje, deci iti trebuia un obiectiv super-angular, unii au inteles ca trebuie zoom, adica exact opusul, si au recomandat camere bridge.
  8. Da, nu am mai intrat de catva timp pe acest subiect. La 5300 am reusit sa curat bine ecranul de focus si procedura ar fi urmatoarea: se roteste aparatul cu capul in jos, se deschide (cu o penseta) agrafa care tine ecranul inferior, se rabateaza (cu penseta) ecranul inferior fara a fi indepartat, se sufla aer cu pompita desupra ecranului - defapt intre cele 2, ecranul de focus si ecranul lcd, apoi se impinge inapoi ecranul de focus si se monteaza agrafa, asa cum e explicat si intr-un post al meu precedent citand un site unde sunt imagini care arata cum se face. Din pacate nu am mai avut timp sa verific autofocusul, am inlocuit senzorul dar urmeaza o dificila procedura de calibrare pe care voiam sa o fac doar pentru distractie si nu in scopul de a obtine un aparat perfect functional. Dupa 2 luni de folosinta cu 7200 se pare ca nu sunt prea norocos, deoarece s-a defectat si acesta. Aflandu-ma la un eveniment, o ruda apropiata m-a rugat sa ii dau aparatul sa faca cateva fotografii, eu aflandu-ma intr-o pozitie defavorizata. Prababil fara sa isi dea seama, a atins comutatorul automat-manual care se afla pe corpul aparatului. Apoi descoperind ca autofocusul nu merge, eu am verificat doar comutatorul de pe obiectiv. Cel de la camera nu am vazut ca era miscat, de fact era miscat doar putin, destul cat sa nu mai faca contact. Intrucat din meniu nu reuseam sa fac nimic, si nici resetul nu a ajutat cu nimic, am facut un update firmware la ultima versiune, dar am vazut ca autofocusul tot nu mergea. Dupa aceea, am remarcat comutatorul de pe body si l-am pus in pozitia normala, autofocusul functioneaza, dar cu selectia automata, practic merg "toate punctele". Mutand pe oricare din celelalte moduri, P, A, S, M, nu mai pot utiliza un singur punct. Am selectat AF-S, pentru single, dar degeaba. Sunt deosebit de dezamagit, caci cumparasem aparatul ca sa nu plec luna viitoare in excursie fara, dar se pare ca il voi folosi cu acest defect. Cu modul auto sunt la nivelul fotografiei cu telefonul mobil. Voi incerca sa il duc la un centru de reparatii dar dupa ce ma intorc din vacanta, pentru ca stiu ca acestia de obicei nu sunt foarte eficienti si vreau sa raman fara. Cu siguranta urmatorul aparat nu va mai fi un Nikon. Pacat.... am fost atat de multumit atata timp dar acum renunt. Modelul imediat superior a umplut internetul cu plangeri despre defecte. Voi arunca banii pe alta marca.
  9. As vrea sa clarific putin opinia mea, exprimata mai devreme in aceasta discutie. Cred ca in topicul acesta problema a fost abordata un pic gresit. Titlul lasa sa se inteleaga ca unii au "frica" de km multi, si asta e adevarat, inclusiv eu am afirmat ca multi km "nu e bine", si am argumentat prin faptul ca acesti km inseamna uzura. O masina oarecare are o uzura mai mare cu cati km are mai multi, fara a fi bineinteles proportionali. Eu as redenumi aceasta discutie nu "teama de multi km", ci "goana dupa km putini". In timp ce o masina cu multi km, evident uzata, poate avea inca o viata lunga inainte, nu inseamna neaparat ca daca are km putini e "buna". De ce spun asta? Am un Polo cu 370kkm si, desi este in buna stare si nu am probleme, mie imi place foarte mult caci din punct de vedere economic a fost si este inca o afacere buna, am scimbat foarte putine la ea, este totusi o masina veche, la care se poate strica oricand un furtun, un cablu, orice banalitate de plastic care tine un dop de la lichidul de racire sau mai stiu eu ce, ce mai, te poate lasa in drum si daca se intampla cand faci un drum mai lung e destul de problematic. Masina veche e masina veche. Dar nu inseamna ca daca masina are putini km e mai bine. Iau exemplul unuia care face sute de km in autostrada, masina ajunge la temperatura de lucru, lubrificarea e continua,ambreiajul este utilizat rar, franele destul de rar . Daca iau unul care se duce in fiecare zi la serviciu 5km prin oras, consideram start la rece practic din5 in 5 km, lubrificare slaba in primele minute si aproape deloc in primele secunde, esapamentul rece, face condens, catalizatorul rece, poate asteapta la 5 semafoare sau mai mult, franele sunt utilizate des, caci mersul in oras este o variatie continua de viteza. Daca mai pui ca la semafor motorul merge fara sa faca km, atunci e clar ca acel numar nu este relevant. Am vrut doar sa clarific acest punct de vedere. Practic pentru mine, o masina cu multi km e o masina uzata si o voi evita, mai ales daca nu e deosebit de ieftina, dar una cu putini km e de vazut daca acei putini au avut un impact mare sau mic si evaluata in functie de caz. Deci... goana dupa putini km ?
  10. Marele avantaj al punerii in paralel a 4-5 circuite este acela al posibilitatii de a folosi integrate oricat de proaste, mai precis clone chinezesti care disipa un sfert din puterea integratelor originale.
  11. Sau pentru un amestec cu compozitie cunoscuta.
  12. Nu consumati mc ci kw. Centrala termica mentine temperatura apei la valoarea programata si pentru aceasta va arde o cantitate de gaz mai mare sau mai mica, in functie si de puterea calorica. Voi nu fixati din termostat cati mc de gaz sa se consume ci temperatura in camera. Cantitatea de gaz arsa este o consecinta. Daca s-ar platesti la mc nu inseamna ca nu ai fi pacalit. S-ar face pretul pentru cea mai buna putere calorica si s-ar livra gaz mai slab. Compozitia gazului difera de la o zona de extractie la alta, de la gazele locale la gazele importate, de la iarna la vara, etc. Gazul din butelie ar trebui sa fie butan. Acesta are punctul de fierbere la -1°C. Iarna, daca butelia sta la rece, presiunea gazului va fi foarte mica. La GPL (auto), compozitia difera in functie de anotimp. Iarna e mai mult propan, ca sa scada temperatura de fierbere si sa mentina presiunea, vara e mai mult butan, ca sa nu creasca presiunea prea mult in butelie. De aceea, vara masina va consuma mai putin GPL decat iarna.
  13. Punctul se descopera prin variatia curentului. La intervale programate, controllerul creste sau descreste putin curentul si calculeaza variatia puterii. In functie de aceasta variatie se alege punctul de maxima putere. Este asemanator cu focalizarea la o camera foto sau telefon mobil, prin metoda contrastului.
  14. djlove, realizarea proiectului cu Arduino este cea mai mare satisfactie si cea mai importanta realizare. Daca il copii gata facut din alta parte nu stiu cum il vei adapta la specificul tau. Personal, daca nu as fi dornic sa programez eu ci as vrea ceva gata facut, mai degraba as lua un controller special. Cred ca la pretul total pentru pompe, furtune, aspersoare ascunse sau nu, etc. inca un programator nu mai este o mare cheltuiala, iar arduino este in principiu bun dar trebuiesc realizate interfete. Un singur senzor nu stiu cat ajuta, mai ales daca nu functioneaza corect. Eu as face udarea plantelor si in functie de ora, in principiu dimineata devreme, as adauga un senzor de ploaie, de temperatura. Doar umiditatea intr-un punct iti poate crea probleme. Ma gandisem intr-o vreme sa fac o retea de sensori de umiditate care sa comunice cu o unitate centrala, dar nu am continuat proiectul pentru ca nu mai am gradina. Ma gandisem chiar sa fac sa porneasca irigatia in cazul in care un intrus ajungea in gradina !
  15. Nu a zis ca vrea 4K. Omul nu are HDMI ci are doar cele 2 posibilitati enumerate. Nu cablu era problema ci adaptorul. Din cate stiu, un adaptor DVI-HDMI e mai ieftin decat un displayport. Eu le am pe amandoua dar folosesc VGA !!! De fapt, am mai multe computere dar la unul folosesc vga chiar daca are si hdmi. Nu am laindemana adaptorul DVI dar osa il caut curand. O pasiv, cum spunea cineva, are sarme inauntru. Cred ca e mult mai ieftin.
×
×
  • Create New...