Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Symbol 1.4 16V


Postări Recomandate

7 minutes ago, elmar said:

acest motor are cumva motoraș de control aier la relanti?

Nu-i tarziu niciodata sa inveti. Clapeta de acceleratie nu mai este de multe decenii pe cablu ci are un motor pas cu pas care actioneaza clapeta. Deci aerul la relanti nu este controlat de un motoras ci de clapeta de acceleratie care la randul ei este actionata de motorul pas cu pas. Cand apar balbaieli la relanti prima data asta se face: se schimba filtrul de aer, se curata clapeta, se verifica senzorii MAF si MAP (ca sunt motoare care nu au MAF)si sonda lambda.

Nu cred ca @sesebe nu a facut astea. 

Link spre comentariu
Acum 10 minute, merck a spus:

Nu-i tarziu niciodata sa inveti. Clapeta de acceleratie nu mai este de multe decenii pe cablu ci are un motor pas cu pas care actioneaza clapeta. Deci aerul la relanti nu este controlat de un motoras ci de clapeta de acceleratie care la randul ei este actionata de motorul pas cu pas. Cand apar balbaieli la relanti prima data asta se face: se schimba filtrul de aer, se curata clapeta, se verifica senzorii MAF si MAP (ca sunt motoare care nu au MAF)si sonda lambda.

Nu cred ca @sesebe nu a facut astea. 

Dragă... dece te bagi dacă nu știi??...eu știu bine ce zic...și dacă vrea să verifice și calea asta, bine ...dacă nu, iară bine!

Totuși, cred că ai văzut cam multe ”filme SF” făcute cu tehnica din anul 20 20...:57

Nu uita că motorul e din anii 199x...

Editat de elmar
Link spre comentariu
Acum 17 minute, merck a spus:

Nu-i tarziu niciodata sa inveti. 

Ai dreptate.

Clapeta de acceleratie e pe cablu. 

MPP are rol in gestionarea ralanti-ului (nu relanti) si a socului.

Uite cum arata cablu ala.

https://www.bestautovest.ro/cablu-acceleratie-renault-182015364r.html?fee=27 -fep=176589&gclid=Cj0KCQiAy579BRCPARIsAB6QoIYwz7OFoZWq7gPYSjLQv-hEFPjoF4UygBvc8Iu9Ny7QrnknlMy842YaAgExEALw_wcB

Editat de daniels
Link spre comentariu

Da, am crezut ca nu are cablu clapeta de acceleratie. Dar asta este clapeta de acceleratie si e pe cablu:

49012191d4fc227d1e8c14a86372400b20e24245

1 hour ago, daniels said:

MPP are rol in gestionarea ralanti-ului (nu relanti) si a socului.

Am scris eu gresit dar nu-i cu doi de a cum scrii tu, corect este ralenti ca este cuvant francez si doar se pronunta ralanti insa se scrie ralenti. 

 

Editat de merck
Link spre comentariu

Deci am ajuns sa discutam cum este corect ralanti sau alte variante..... 

 

Rezumat: clapeta de aer curățată perfect cind au apărut prima data simptomele. Motorașul MPP a fost primul schimbat și funcționează pt ca și la pornire citeodata are turație prea mica dar se vede cum recuperează în citeva secunde - cel mai probabil corectind din MPP. 

Garniturile de pe admisie aer schimbate toare 7 buc. Supapele schimbate toate 16 și corectat scaunul lor. Filtrul de aer schimbat de doua ori de la apariția problemei. Sondele lamda schimbate ambele și acum așteaptă în portbagaj sonda lamda 1 și senzorul de poziție clapeta sa fie schimbate din nou. Lamda 1 am văzut pe diagnoza ca nu prea variază semnalul cum m-aș aștepta eu sa varieze iar la senzorul de clapeta am găsit de doua ori erori de întrerupere dar acum are vreo 2 luni decind nu a mai dat eroarea asta. Schimbata și distribuția o data cu valvele. Senzor volanta schimbat. Senzorul MAF schimbat cu unul din recuperari, senzorii de temperatura verificați cu multimetrul. Senzorul detonatie schimbat. Bobinele schimbate cu altele noi beru. Revizie completa la instalația de gaz. 

ECU-ul dat jos și refăcute inițial toate lipiturile la conector (nu mergea noul MPP și apoi a mers) și apoi dat jos din nou și refăcute absolut toate lipiturile din el. 

 

Unde nu am umblat: canistra de carbon, cutie, ambreiaj, tăceți (sint hidraulici) segmenți (cilindrii arătau perfect pe interior fără urme de uzura și nici nu consuma ulei). 

Link spre comentariu
7 minutes ago, sesebe said:

Deci am ajuns sa discutam cum este corect ralanti sau alte variante..... 

 

Motorașul MPP a fost primul schimbat și funcționează pt ca și la pornire citeodata are turație prea mica dar se vede cum recuperează în citeva secunde - cel mai probabil corectind din MPP

Aici trebuie sapat si vazut care este cauza, ca de aia se opreste motorul la semafor, nu mai reuseste sa corecteze repede MPP. La diagnoza nu ai facut o poza la semnalul sonedi lambda 1?

Schimba sonda lamda 1 și senzorul de poziție clapeta daca le ai in portbagaj, macar sa mai elimini din variabile (ambele sunt importante).

Editat de merck
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
3 hours ago, sesebe said:

Daca un MPP se aude ciriind asta inseamna ca este cu probleme sau asa suna toate atunci cind lucreaza?

De unde este motorul? Ce actioneaza motorul? Cat de mare este motorul? 

MPP au un zgomot si "trepideaza" un pic daca au putini pasi/ rotatie completa (pe motoare este scris si unghiul si se imparte 360 de grade la unghi = numarul de pasi). Totusi multe motoare au unghiul de 1,5 grade si nu caraie ci doar "mornaie" si nici nu trepideaza. 

In multe locuri se foloseste motor DC + reductor + potentiometru si in final iese mult mai ieftin decat un MPP la care trebuie si driver. La geamul din portiera, la clima si in multe alte locuri nu sunt MPP ci motor DC + reductor + potentiometru. Tind sa cred ca si in clapetele de acceleratie se foloseste tot motor DC. 

Eu unde am auzit caraiala de plastice a fost la clima si in scurt timp s-a rupt o roata dintata. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Este motorul ce acționează valva de aer de ralanti. Este un MPP bipolar cu 2 bobine/4 fire. Are driver dedicat dublu H-bridge. Foarte foarte multe mașini de la mai toți producătorii au MPP în aceasta locație. La cele ceva mai noi este comun cu cel de acționare clapeta. 

Link spre comentariu

Motoarele pas cu pas, mai ales astea cu 4 fire (punte H) daca unul din cele 4 semnale nu-i sincronizat, motorul incepe sa "dardaie" si axul oscileaza inainte si inapoi. Ma gandesc ca daca un fir nu face bine contact ... s-ar putea sa "caraie". 

Daca ai putea face un film, ne dam si noi cu parerea. 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Distributia a fost pusa corect? Senzorul de la volanta sa pus din dezmembrari sau nou? La senzoru de la volanta sunt producatori care nu functioneaza corect chiar daca sunt noi,instalatia de gaz montata ulterior (nu de fabrica)afecteaza sistemul de injectie adica pompa de benzina si injectoare,instalatia electrica al injectoarelor.

Link spre comentariu

Senzorul de pe volanta a fost pus unul nou dar și cel înlocuit funcționa corect. Cind acest senzor și-a pierdut din forță magnetului sau s-a încărcat prea tare cu pulbere de fier principalul simptom este pornire grea la cald.

Dacă pornește bine la cald (nu mai zic de motor rece) atunci senzorul este bun. Eu nu am nici o problema cu pornirea motorului nici la cald și nici la rece. 

Este a mia oara cind sint întrebat dacă distribuția a fost pusa corect. Toate informațiile de care dispun acum duc la concluzia ca a fost pusa corect. În plus am încredere în cel care mi-a montat-o, deci sa sărim peste etapa asta. 

Monentan problema este la MPP care nu funcționează prea bine. Exista o secventa de calibrare a motorașului, cu pus și scos contactul fără a porni motorul, cu timpi de așteptare de 5-10 sec minim între operații. Am făcut aceasta secventa cu motorașul scos de pe motor înainte sa apară problemele astea cu opririle cind ambreiez în frinare. La acel test am văzut cum se deplasează pistonasul. La punerea contactului pistonul se retrage circa 1mm. La scos contactul pistonasul este împins afara 2-3mm. Acum cu motorașul scos (am testat 3-4 motorașe) pistonul aproape nu se deplasează. Trebuie sa verific firele ce-l alimentează și sper sa nu fie driverul din ECU pt ca pe ala chiar nu știu de unde îl pot cumpăra nou și bun. Nici măcar nu exista datasheet pt el pe internet și l-am văzut de cumpărat doar pe aliexpres iar de acolo chiar nu-l cumpăr. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Distributia la aceste motoare nu se pune corect la punct fara scule de blocare, am facut foarte multe Renault-uri,90% din autoturisme pe care le fac sunt din gama Dacia/Reno,am intalnit probleme cu senzoru de turatie la motoare cu pornire grea la rece, oprirea motorului la cald,aceste defecte nu apar la test indiferent de interfata folosita,ar fi indicat sa cautati un mecanic sa cunoasca aceasta gama de masini,altfel o sa cheltuiti bani fara rost. Daca credeti ca problema este din ECU cumparati unul SH functional schimbati flash-ul ca sa nu fie nevoie de immo off sau intregul kitt de pornire.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări