Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
sesebe

Symbol 1.4 16V

Recommended Posts

Posted (edited)

Salutare colegi. 

Am un Symbol 1.4 16V din 2001 și am ceva probleme cu el. 

Am încercat și pe forumul Renault dar nu m-au ajutat prea mult. 

Problema este ca motorul merge sacadat la ralanti, și la rece dar mai ales la cald. Cu el accelerat nu-mi dau seama dacă sacadează dar posibil și cu el accelerat. 

Ce s-a făcut pe el: 

schimbate supapele și distribuția, bobinele, bujiile, făcută o revizie completa la instalația de gaz, schimbat MPP, curățat clapeta, schimbate toate garniturile de la admisie aer, schimbate sonde la da, schimbat eșapament, niște bielete, bieleta anticuplu, verificați tampoanele de la motor, refăcute toate lipiturile în ECU motor etc, și face în continuare aceeași problema, și pe benzina și pe gaz. Injectoarele nu le-am schimbat pt ca nu au treaba la gaz. Verificați toți senzorii de pe motor și unii chiar înlocuiți (ultimul a fost înlocuit senzorul de turație). Problema mare este ca ocazional se mai oprește la ambreiere, cind ma apropii de o intersecție de exemplu. 

Imi vine sa o bag într-un capăt de pod și sa știu ca am terminat cu ea. 

 

Ce as mai putea să-i fac înainte sa o bag în capătul de pod?

 

Ps: pe diagnoza Clip nu-mi raportează nici o eroare iar parametrii par sa fie OK. După resetarea parametrilor motorului pare sa meargă ceva mai bine citeva zile. Ma lupt cu problema asta de peste 1 an. 

Edited by sesebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimic?!? 

Dacă nu-i te de i se pare ca nu se pricepe nimeni sau nu interesează pe nimeni..... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa intelegem ca uneori la apasarea ambreiajului fara scoatere din viteza se opreste?La un logan am vazut uneori aceeasi problema,apesi ambreiajul la fund ,si calci si frana,si daca nu scoti din viteza pana se opresc rotile din miscare, se opreste motorul,cauza este ca nu decupleaza complet discul ambreiajului de pe volanta in cazul loganului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant! Mai erau și alte simptome? 

Oricum asta nu prea are legătură cu mersul sacadat al motorului la ralanti, în special la cald. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca trebuie inlocuit captorul/senzorul de la axul cu came. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

L-am înlocuit acum 3 zile pe cel de la volanta. Ești sigur ca mai exista încă unul la axul cu came? Apropo sint 2 axe cu came fiind 16 valve. 

 

Edit: am verificat acum in tolerance data si nu apare un astfel de senzor pe diagrama conexiunilor ECU-ului:

wq7dGdj.png

Apropo, condesatorul selectat C10 unde anume se afla situat in masina? Eu nu am reusit sa-l gasesc iar in ECU nu este. Defapt in ECU aproape ca nu sint condesatori electrolitici deloc.

O poza pt clatirea ochilor:

wQlSutn.jpg

Inaintea refacerii tuturor lipiturilor din el. Am inceput cu lipiturile conectorului unde erau crapate unele dintre ele.

 

Edited by sesebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si unde ar trebui sa se gaseasca acesta pt ca dupa cum vezi mai sus nu apare in schema conexiunilor de la ECU.

Varianta masinii este LB1305 Clio cu motor K4J-A7-12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alte idei? 

Condesatorul din imaginea de mai sus stie cineva unde este plasat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cunosc managementul motoarelor de reno, insa nu cumva are si senzor de detonatie? La moroarele vag e amplasat undeva pe blocul motor. E un fel de microfon ca sa zic asa. Cand acel aenzor e defect provoaca niste simptome foarte ciudate. Mers neregulat, etc.

La tine cred ca totusi e ceva mecanic defect daca zici ca, cand e cald se accentueaza fenomenul. Un ecu sau senzor daca e defect e bun defect, nu conteaza daca e rece sau cald.

Eventual sa fii sigur ai putea sa incerci si cu alt ecu, ii faci immo off si vezi ce si cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Are senzor detonatie.

Ala cum este folosit in algoritmul de control?

Motorul (partea mecanica) a fost reparata de un bun prieten si ruda si nu cred ca daca ar fi ramas ceva in neregula nu mi-ar fi spus. El sustine ca ar fi ECU-ul dar ...fara erori si avind in diagnoza date de la toti senzorii in parametri chiar nu stiu ce sa cred. De la senzorul de detonatii nu stiu cum ar trebui sa fie semnalul.

O metoda de ai face "imo off" fara a interveni in ECU ca sa-l pot returna  exista? Nu-i suficient sa deculez pinul de imobilizer?

 

Edited by sesebe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, sesebe a spus:

Si unde ar trebui sa se gaseasca acesta pt ca dupa cum vezi mai sus nu apare in schema conexiunilor de la ECU.

Varianta masinii este LB1305 Clio cu motor K4J-A7-12.

Ar trebui sa aibe un senzor pe volanta si unul pe axul cu came.

Care din ele a fost schimbat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul transmite la ecu daca sint detonatii in cilindru. In functie de date, ecu mareste/scade avansul pe cilindru respectiv. Un senzor defect poate sa dea date eronate la ecu care stabileste un avans by default pe toti cilindrii sau sa le modifice aiurea. Dar pe diagnoza aceste valori ar trebui sa se vada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

-prin mers sacadat te referi la mers in 3 pistoane sau intreruperi la acceleratie? ca nu e totuna

-consumul de ulei? nu trebuie sa  sara de 1l/3-4000 km , CEL MULT, antigelul se mentine la nivel,temperatura e ok?

-compresia ai verificat-o PE FIECARE CILINDRU? nu trebuie sa existe diferente de mai mult de 1 -1,5 bar , marea majoritate a motoarelor au peste 9-10 bar/cilindru

-desfa o bujie , ce culoare are electrodul? e curat? trebuie sa fie maro , daca e ud cu benzina/ulei problema segmenti/ghiduri /semeringuri/supape- apropo, la schimbarea supapelor e cam obligatoriu sa schimbi si ghidurile/semeringurile/,scaunele refacute, asa se face ca la carte,altfel o iei de la 0 curand, caci ori pierde compresie ori papa ulei pe la ele.

-lasa ECU in pace , e foarte improbabil sa se strice daca e in stare originala , nemanarit de dorel cu laptopu in poala dupa tutoriale tunning

-nu mai schimba senzori aiurea , mai ales ca ai spus ca nu ai nici o eroare, faci mai rau

 

succes!

Edited by david321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce presiune vede ecu in admisie?Posteaza niste valori reale de pe diagnoza.O compresie ai masurat?Ecu este destul de simplu si fiabil,slabe sanse sa pice,dar daca vrei unul de test da-mi un mp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.