Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Symbol 1.4 16V


Postări Recomandate

Acum 1 oră, david321 a spus:

-prin mers sacadat te referi la mers in 3 pistoane sau intreruperi la acceleratie? ca nu e totuna. Ceva similar cu mersul in 3 cilindri doar ca raspunde bine la acceleratie.

-consumul de ulei? nu trebuie sa  sara de 1l/3-4000 km , CEL MULT, antigelul se mentine la nivel,temperatura e ok? Daca ai cunoaste masina ai sti ca accesul la joja de ulei este imposibil. Are si joja electronica si afiseaza in bord nivelul si nu a scazut deloc in bord. Ulei nu am completat deloc in ultimii 7-8 mii Km de cind au fost schimbate supapele. Antigelul cam scade, 0.5-1L la 2000-4000Km, dar mecanicul a zis ca a rezolvat acum pt ca pierdea pe la un furtun de la instalatia de gaz.

-compresia ai verificat-o PE FIECARE CILINDRU? nu trebuie sa existe diferente de mai mult de 1 -1,5 bar , marea majoritate a motoarelor au peste 9-10 bar/cilindru Compresia era pe tori cilindrii peste 10, doar unul singur era putin mai mica cu vreo 0.5 spre 1 bar mai mica, dar asta inaintea schimbarii supapelor. Dupa nu stiu daca s-a mai masurat. Segmentii pareau OK pt ca nu se vedea uzura pe camasa.

-desfa o bujie , ce culoare are electrodul? e curat? trebuie sa fie maro , daca e ud cu benzina/ulei problema segmenti/ghiduri /semeringuri/supape- apropo, la schimbarea supapelor e cam obligatoriu sa schimbi si ghidurile/semeringurile/,scaunele refacute, asa se face ca la carte,altfel o iei de la 0 curand, caci ori pierde compresie ori papa ulei pe la ele. S-au schimbat si bucsele/semiringurile (cum s-o fi numind) de la supape si refacut scaunul lor cu o pasta speciala.

-lasa ECU in pace , e foarte improbabil sa se strice daca e in stare originala , nemanarit de dorel cu laptopu in poala dupa tutoriale tunning

-nu mai schimba senzori aiurea , mai ales ca ai spus ca nu ai nici o eroare, faci mai rau. In ECU s-a umblat pt a se dezactiva imobilizerul, proprietarul anterior ramasese fara chei functionale. La ECU vara trecuta a trebuit sa refa lipiturile la conector pt ca nu mai mergea steperul din cauza lipiturilor crapate. Dupa asta l-am desfacut din nou si am refacut absolut toate lipiturile la toate componentele. Gindeste-te ca totusi are aproape 20 de ani ECU-ul (2001).

 

succes!

 

Daca iau un ECU de la dezmenbrari, e suficient sa mut cipul de memorie ca sa nu mai trebuiasca sa rescriu SW pe la diferiti dorei.

Semnalul de knok parca fructua ultima data cind m-am uitat cu diagnoza la el.

Link spre comentariu

Nu ești primul care nu înțelege. 

La ralanti (și nu numai) parca nu sint bine sincronizate scinteile de aprindere dar nu merge efectiv în 3 cilindri. Cind accelerez nu se mai simte desinctonizarea, cel puțin nu asa tare. 

Se comporta similar indiferent dacă e pe benzina sau pe GPL. 

Dacă nu mi s-ar opri citeodata în trafic atunci cind ambreiez și eventual și frinez puțin, as lasă-o asa cum este acum. 

Link spre comentariu

Verificati si furtunul de vacum din galeria de admisie si pana servo-busterul de la frana . Daca pe acolo aspira aer fals amestecul este sarac si se poate manifesta asa. Eventual scoateti acel furtun, obturati stutul de pe galeria de admisie si faceti asa proba , DAR ATENTIE frana va fi foarte ineficienta. Se poate ca membrana din buster sa fie fisurata si de acolo sa traga aer fals. 

Link spre comentariu

Motorul asta nu are fulie defazoare. Este K4J nu K4M .

Aia se gaseste la 1.6 16V dar nu si la 1.4 16V. Chiar azi am fost la dezmembrari si am studiat citeva motoare date jos si l-am convins de asta.

 

Acum 2 ore, Faker a spus:

Cu mufa de la debitmetrul de aer  scoasa face la fel? Intrebare de racan.

 

Moare instant.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

La ralanti (și nu numai) parca nu sint bine sincronizate scinteile de aprindere dar nu merge efectiv în 3 cilindri. Cind accelerez nu se mai simte desinctonizarea, cel puțin nu asa tare. 

 

 

nu te supara te rog dar ori nu explici bine ori e un fenomen foarte ciudat , in alta ordine de idei , acum multi ani aveam un ford escort care facea cam la fel cand calcam frana+ambreiaj la stop, se oprea instant , de vina a fost motorasul regulator IAC al ralantiului , era imbacsit de mizerie...............te inteleg perfect totusi ,stiu cum e sa te duci in n service uri si sa se uite toti stramb sau sa inceapa sa schimbe piese pe ghicite si pe buzunarul tau.....................asadar , ce am concluzionat eu:

 

-daca compresia ai spus ca e  ok,ulei nu consuma, , 99 % exclus sa fie defect mecanic 

-bujii,bobine ai spus ca ai schimbat , exclus deci aprinderea

 

ce as mai verifica eu

-toate furtunele din admisie , sa nu traga aer fals, ai spus ca, cu maf scos se opreste , nu e corect, ar trebui sa mearga la o valoare prestabilita in soft , regim avarie
-injectoarele , desfacute /verificate PE STAND nu ochiometric/curatate/oringuri schimbate- nu are relevanta ca face si pe gaz la fel.

-presiunea /pompa combustibil-poate nu mai face pompa presiunea corecta

-amestec carburant , poate e prea bogat/sarac, dar asta ar trebui sa iti apara pe diagnoza, la fel si MAFul, lambda,sau orice alt senzor ai spus ca nu apare nimic .

-in ultima instanta ECU/cablaj , mai ales ca  s-a umblat la immo off si la lipituri, la fordul ala de mai sus mi sa rupt o masa la ecu si am ramas in drum.

 

si in ultimul rand , o diagnoza la reprezentanta,e mai scump, dar ei au programe mai specializate , chiar pe cod motor/an/model...............din pacate defectul tau necesita timp si bani plus un mecanic pasionat care sa isi dea interesul,e mult de sapat, ,marea majoritate prefera lucrari simple ,rapide, sa iasa banul, nu le convine sa iti tina masina o saptamana sa o ia la puricat ,se gandesc ca in saptamana aia schimba 10 ambreiaje si castiga mai mult.............succes!

Link spre comentariu
Acum 54 minute, david321 a spus:

La ralanti (și nu numai) parca nu sint bine sincronizate scinteile de aprindere dar nu merge efectiv în 3 cilindri. Cind accelerez nu se mai simte desinctonizarea, 

Face cam ca la motoarele de motocicleta de turatie mare .

MPP a spus ca a fost schimbat. 

Link spre comentariu

E f ciudat ca motorul se opreste daca scoti mufa de la debitmetrul de aer. Cam nu prea ar avea voie. Insa chiar is curios sa vad maine ca merg pe la socrii, au un logan 1.6 16V, credca 105 cai. Chiar is curios sa vad cum este treaba.

Apropo, fac putin off topic, din septembrie socrumi o nu va mai conduce asa ca voi vinde masina aia. E din 2006 si are sub 40 mii, chiar reali, luata de noua si tot ce sa putut pune ca optiuni pe logan. 

Link spre comentariu

Cu MAF-ul scos e normal sa se oprească. Ești prima persoana care spune ca nu trebuie sa se oprească dar el nu mai știe cit combustibil sa bage. 

Face la fel și pe gaz și pe benzina deci exclusa alimentarea cu carburant sau injectoarele pt ca sunt doua alimentari și injectoare care fac la fel

Tot setul de garnituri de la admisie aer (7 bucăți) au fost schimbate anul trecut odată cu supapele. Înainte sa le schimb se accelera de aiurea. Odată stăteam la o trecere de pietoni cu turația la 4500.

 

Am întrebat de un condesator mai sus. Unde să-l caut? 

Și dacă puteți să-mi spuneți si unde se găsește și senzorul de detonatii..... As vrea să-l schimb pt ca semnalul de la el era cam fructuant 2%-15% cind am pus diagnoza. 

 

 

 

Acum 2 ore, daniels a spus:

Face cam ca la motoarele de motocicleta de turatie mare .

MPP a spus ca a fost schimbat. 

 

Cam asa face. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

NU NU ESTE NORMAL sa se oprească, cu MAF decuplat, pentru ca avem următoarele cazuri :

 

MAF defect, amestec bogat, consum crescut, motorul se îneacă, asa zisul dat în nas, mai ales la accelerație brusca. 

 

MAF defect, amestec sărac, mers neregulat la ralanti plus o scădere masiva a puterii, abia mai trage 

 

În ambele cazuri, la scoaterea mufei, ecu vede imediat ca nu mai primește semnal de la senzor și trece pe niște valori,, de avarie,, prestabilite în soft, tocmai ca mașina sa poată ajunge la service, în nici un caz NU SE OPREȘTE. 

 

Editat de david321
Link spre comentariu

E corect, ecu fara lipsa de semnal din partea unor senzori stabileste niste valori by default. Dar nu opreste motorul. Ca, consuma mai mult, merge rau, fumega etc dar motorul nu il opreste. Ex concret, motoarele vag, chiar cu mufa scoasa de la senzor vibrochen, porneste. Extrem de greu dar pornesc datorita semnalelor transmise de la senzorul de pe axa came. 
Dar maine vad exact ce si cum e cu motorul de pe loganul lui socru. Am sa fac si o filmare. In principiu e cam acelasi motor, asta de 1.6 16v e probabil acelasi motor dar cu alezaj marit.

SSB, senzorul trebuie sa fie prins intr un surub fix pe blocul motor. E ca o saiba mai groasa. Acuma unde o fi fixat, trebuie cautat. Am sa ma uit si la logan, ar trebui sa fie cam la fel.

Editat de Faker
Link spre comentariu

Am studiat un motor de 1.6 16V scos de pe mașină la dezmembrări și nu am găsit acel senzor, cel puțin nu ala sub forma unei șaibe mari prinsa cu șurub. 

Aia de la dezmembrări îmi dădeau altceva ca ar fi senzorul de detanatii. 

Link spre comentariu

M am uitat putin prin etka, se pare ca sint 2 modele de knock sensor. Unul e ca si o saiba groasa de plastic care se prinde cu un surub dar mai e si un model care se infileteaza, asemanator cu sonda de ulei sau senzorul de presiune de pe conducta freon de la compresorul de clima.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări