Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Pai asta am incercat sa`i explic si colegului, nu stii de unde apare problema, nu totdeauna este turbina vinovata, trebuie vazut.

In alta ordine de idei, nu se sparge, rupe nimic, bagi in viteza si masina pleaca cu ambreiajul patinat si culmea, isi reduce turatia motorul

ca are sarcina, frinezi si se opreste mustaria.

Asta este pe probate la mine dupa ce am ramas cu masina pe o parte, scos masina, verificat, desfacut furtunul la intercooler ca era mai simplu, curat, pornit si a luat`o pe ulei ca avea in filtrul de aer. Bagat in viteza 2`a ca aia a fost la indemina, frinat, oprit motorul, scos uleiul si plecat la drum fara probleme mecanice.

O opresti cu frina fara probleme bagata in vit 1`a, preferinta cu vit cea mai. mare este reala dar nu necesara la masinile actuale, era valabila la vechile tractoare care aveau frine cu banda, alea nu tineau utilajul in loc si datorita faptului ca vit 1`a este echivalent cu o viteza ultraredusa la o masina, 2-3Km/h vit maxima la tractor in vit 1`a. Viteza 5`a mare este pe la 30-40Km/h, corespondent cu 1-2`a la autoturisme.

De acolo s`a tras recomandarea cu vit 5`a, in fapt o bagi unde apuci si`l opresti fara sa rupi nimic.

Rederitor la inchis fluxul de aer, da, este perfect cu conditia sa o poti face, la multe n`ai posibilitatea sau dureaza foarte mult.

Motoarele utilitare mici au decompresorul, il actionezi si pierde compresia oprindu`se.

Al meu a supt uleiul din filtrul de aer, un "o" ring imbatrinit, cit pe ce era sa ma aleg cu o RK.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
19 hours ago, Faust2018 said:

Eu vreau să nu mai poluez , să polueze altul :rade:așa că o să scot la vanzare chioscul de înghețată Cayenne înmatriculat in Martie 2011 , V6 , 3000cmc , motorul consumă carburant cu care funcționează si tractoarele , 240cp ....destui zic eu , 82000km reali , accept orice test , culoare mov inchis , piele , nu are navigatie , va descurcați cu waze , mașină arată ca noua in interior , pe tablarie are citeva zgaibe , că să cumpere toată lumea ....o vand cu fix 25000 de bani europeni , cu mult sub prețul din tara lui Merkel :rade:.

Pentru că m-a dat pe spate moturul acestei masini https://de.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C_292

vreau si eu una cu motor de 3000cmc / 367cp , după ce vand chioscul de înghețată mov .... mă duc în țara lui Merkel și imi cumpar una plină de bășini nemțești , nu imi mai cumpăr nouă că este scumpă in draci si nu mai am " forță " de dat pe mașini noi .

De curiozitate,ce ai face cu o masina '' cu motor de 3000cmc / 367cp'' pe...'' pe...''Drumurile noastre toate...'' ?:scarpin Dan Spataru...o veche piesa muzicala..! :mort Cumva vrei sa ''agati''(a aborda niste ''fetite'' de ...uz PUBLIC !) In cazul asta,sper ca ai un card ...cu sume cu cel putin ..4 zerouri ! Deh,costuri...''suplimentare''...stii vorba aceea..''Obrazul subtire cu..cheltuiala se tine,adica Mastercard,Visa...! :dsgfds

Link spre comentariu
On 8/30/2018 at 1:04 PM, Taraxacus said:

a cam luat-o razna topicul.

Trebuie sa spun că trăim în era marketingului - se pot vinde frigidere la Polul Nord...

Asa si cu masinile cu motor Diesel. Nu vor dispărea de pe piață, Acum este o mare bătălie între producătorii de autoturisme. Anunță că gata, nu mai fabricam... aiurea, vor face cercetare la greu până vor scoate motoare care să polueze mai puțin  și când ceilalți fabricanți își vor fi casat liniile de producție vor apărea ei.

Poluarea ? să fim seriosi, câte autoturisme cu motor diesel sunt? dar câte camioane și masini agricole? Un camion face 100 k km/an consumă 20 -25 l/100 km, un autoturism face să zicem maximumum 100 k km/an dar majoritatea sunt sub aceste cifre, un autoturism consuma 6 l/100 km. Cine poluează mai mult? trecem la camioane cu benzină.... exclus, tractoare și masini agricole pe benzină, exclus. Se vor mări taxele? ei si, mare noutate, taxele cresc de la un an la altul si le plateste toată lumea, cumperi 1 salam, platești în prețul lui si motorina si taxa de drum si RCA si alte cele.... Mai este ceva, motorina este reziduu de la cracare, adică după ce se distilă petrolul si se scot benzinele rămâne motorina, mai departe păcura (oare se vor face motoare de vapor pe benzină ?) , trebuie vândută si motorina că doar n-o vor stoca....

Bio diesel - o prostie, ca sa obții rapita si sa scoți recolta cu ce lucrezi ? nu cu motorina? deci bio diesel este pierdere de timp si bani rentabilitate negativă sau cum se spune „politically corect” creștere negativă....

Motorul diesel este cel mai robust si mai fiabil,  Vor apărea motoare diesel în 6 timpi sau cu injecție suplimentară de hidrogen și vor fi mult mai puțin poluante - capacitate cilindrică mai mică putere mai mare.

Mai zicea cineva de masinile nemtești fabricate pt nemți . Este adevărat ?? ce fabrică nemții pt ei este calitatea I ce cade la cal I dau in Europa de Est. Japonezii au doar o singură calitate pt toată lumea.

Nici nu stii cata dreptate ai..''se pot vinde frigidere la Polul Nord...!!!:freaza:'DA,pt. ca Pamantul se ..''supraincalzesteste..! Atunci,la Polul Sud...se vor cumpara...radiatoare??:scarpin Desigur, e o gluma..!:95

Link spre comentariu


Nu are deloc dreptate omul.
Camioanele duc marfa, tractoarele si combinele ne fac de mancare, autobuzele duc cate 20-30 oameni la lucru, sau peste 100 in orele de varf.
Toate asta sunt masinarii scumpe, luate de intreprinderi, care in general le iau noi si respecta ultimele standarde.
Standarde care sunt mai stricte decat cele auto!
E.g. fenta care au facut-o VW nu tinea la camioane pt ca in normativele europene pt camioane se efectueaza si omologari in mers!


In schimb noi ne fataim prin oras cu o masina de 1.3-1.6 tone, un om, maxim 2 in masina. O masina luata la 1300E de cand s-a scos taxa
cu "1 9 te de i, a je me, chintesenta motorului dizal, maxim 5 in oras iarna, mers sportiv!"


Practic masina, in stadiul in care o folosim acum e un moft, camionul o necesitate. Un camion nu merge degeaba.
De aia si nevoia de a lasa masinile care nu merita tinute in viata sa moara.
Pe vremea cand de pe portile uzinelor iesea un AJM, aia era tehnologia vremii respective.
Productia de serie asta era. Acum se poate mult mai bine de aia trebuie incurajata evolutia.
Nu e corect sa ne imputim plamanii cu toate trocile, de aia se baga taxe dupa taxe, si pe buna dreptate.
Ma rog, la noi se scot.


Si nu, nu iti ia nimeni masina din batatura, poti sa te dai pe dealuri cu ea, doar nu te baga in centrul orasului.
Evident ai alternative, sunt destule benzine E4 la preturi de 1000-1500E, dar sunt greu de luat in calcul pt categoria: "de ce nu ti-ai luat dizal?"


Ceea ce vezi aici e doar cat de simplu e sa te dai artist, sa visezi constipatii mondiale, regii petrolului si alte aberatii cand de fapt adevarul e fix in fata ta, doar ca esti prea comod sa il cauti.
Dieselul evident ca nu dispare, dispar AJM-urile, cobrele si alte vechituri care nu se mai incadreaza si ies puternic din tipar.
Vor aparea generatiile noi, asa cum a disparut cobra, carburatorul si alte chestii "vechi si bune", s-au gasit echivalente noi care pur si simplu le-au scos din carti.
Timpul va cerne iar motoarele fiabile de cele slabe.


In rest aberatie dupa aberatie:
"Bio diesel - o prostie, ca sa obții rapita si sa scoți recolta cu ce lucrezi ? nu cu motorina?"
Dar oare petrolul si rafinarea lui nu tot asa il scoti? Combustivil care creste in rezervor nu s-a descoperit inca.

Link spre comentariu

 

 


 

1 hour ago, Sharky said:

In rest aberatie dupa aberatie:
"Bio diesel - o prostie, ca sa obții rapita si sa scoți recolta cu ce lucrezi ? nu cu motorina?"
Dar oare petrolul si rafinarea lui nu tot asa il scoti? Combustivil care creste in rezervor nu s-a descoperit inca.

Ai habar cum se obține motorina, care este procesul tehnologic, randamentul, rentabilitatea ? Dar biodieselul ai habar ce este, cum se obține, randament, productivitate , rentabilitate. Cum poate cineva să creadă că un biodiesel care se obține folosind motorina poate fi mai ieftin decât motorina? este ca și cum ai spune că există randament mai mare de 100%.

Da bio diesel este o prostie. Biodieselul este o aberatie, nu ceea ce am scris eu ! Cine spune că biodieselul este un combustibil curat sau că nu este poluant nu știe ce spune.

Indiferent ce masina iti vei lua va fi cea mai bună pt că masina cea mai bună este cea pe care o ai !

Link spre comentariu

Citeva completari, biodifuel-ul este mai scump ca pret de productie insa este o solutie viabila, vezi Brazilia.

Poluare, da, scoate CO2 la fel ca celilalti combustibili fosili, mai putin unii compusi ai sulfului, oricum si asta este cam eliminat din combustibilii E5, ce difera este ca

acel CO2 nu este adus in plus in atmosfera de prin carbonifer, este o cantitate pe care plantele o pot gestiona, la anul acel bioxid este inmagazinat in masa verde din care se face

acel biofuel.

Ca pret este cam tot pe acolo datorita accizarii combustibililor fosili de catre stat.

Ca idee dieselele mai vechi merg fara probleme cu ulei, conditia este sa fie incalzit pentru o functionare cit mai buna a motorului.

Link spre comentariu

Moft este sa mergi cu o masina mare in oras, sa ii vezi pe toti cu "jeep"-uri. Asta este nesimtire. Moft nu este sa mergi cu o masinuta mica. Traim intr-o lume in care avem posibilitatea sa avem ceva confort. Dar sa mergi cu ditamai tancul in oras nu se justifica deloc.

 

Acum cateva zile am asistat la o faza care mi-a ramas intiparita in minte:

Undeva pe varianta Constantei, intr-o statie de autobuz, o batranica astepta autobuzul. Erau 35grade afara si soare puternic. Nu era nici un fel de umbrar in statie si chiar daca ar fi fost nu stiu cat de mult ajuta cand face efect de sera si se incinge totul. Saraca batranica statea ascunsa cat putea dupa un stalp de electricitate, lipita de el, care abia facea o fasie subtire de umbra de abia ii acoperea fata. Mi-a parut asa de rau ca nu aveam loc in masina (smart fortwo) sa o iau, as fi dus-o direct unde incerca sa ajunga.

Si dupa o astfel de faza sa vi sa imi zici ca masina este un moft ? Poate nu ai realizat dar multi oameni mor de la caldura, chiar daca la noi e mai rece, si oamenii sunt obisnuiti mai putin cu caldura. Tu crezi ca ai statie de autobuz din metru in metru  ? Cum ajungi pana acolo ? Ce faci pana vine autobuzul cand ai 35grade afara si tu nu esti sportiv in stare perfecta de sanatate ? Copacii nu sunt de ajuns sa te protejeze de soare, o sa acoperi tot orasul ?

E doar un exemplu pe care eu l-am vazut real. Poti sa pui ploaie, ninsoare, frig, orice vrei tu, rezultatul e acelasi. Masina nu este un moft ! Poate la mintea unora tot ce inseamna petrol este un moft, hai sa ne luam cai si magari.

Cea mai mare poluare e facuta de ierbivore (animale) si industrie, nu de masini. Pe langa ca masinile au un procent foarte mic de poluare per total, mai va si chinuiti sa reduceti poluarea aia cu valori care pur si simplu nu se vad. Diferenta intre normele euro in realitate nu sunt asa de mari cum sunt pe hartie, dar pe hartie uita si de materialele folosite si industria care construieste piese speciale pentru norme mici de poluare, la sfarsit descoperi ca poluezi mai mult cu euro 5, filtre de particule si adblue decat cu euro 3.

 

Si ontopic: da, bineinteles ca dieselul merita. La ora actuala e cea mai rentabila masina de mers. Nu se justifica consumul benzinei in oras, dupa ce ai pornit si AC-ul in aglomeratie deja iti consuma de doua ori mai mult ca un diesel. Conditia este sa fie masina de care ai nevoie, nu figuri de tancuri de masini. Te limitezi fix la ce ai nevoie, nu exagerezi si o sa fie ok.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Aia asa e, dar daca e sa te uiti la un opel corsa de acum 30 ani, fata de unul de anul asta vei vedea ca noul e mai greu si mai mare.

Nejustificat. Nu toata lumea umbla cu smarturi. Majoritatea se bucura de noile cazane AJM aduse. 1.5-1.7 tone sa care una bucata de om de 70-80kile sau cat o fi media.

Pe cati ii vezi tu cu fiesta? Toti de la focus in sus, inclusiv la noile masini aduse fara taxa! 320d, 525 tds. de faci o statistica in trafic, majoritatea sunt prea mari.

 

Transportul in oras terbuie regandit, asa cum e tweezy sau cum ii spune la renaultul acela electric, trotinete si alte povesti.

Pe langa asta a mai aparut car sharing, care in opinia mea ofera preturi f bine, in special pt cei care circula mult prin centru.

Te urci si ai plecat, ai gratuitate la parcari si anumite locuri rezervate, nu iti bati capul cu intretinerea, asigurari si alte povesti.

Se subintelege ca masinile respective sunt niste smart-uri noi, mini, i3, nu niste ajm-uri de 1000E.

 

Nu stiu ce treburi aveti voi la Constanta, in Cluj transportul in comun intre cartierele vechi (care existau si acum 30 ani) este f bine pus la punct.

Studentii au gratuitate, busurile au benzi speciale, iar altele noi sunt acum in discutie.

Ca sa ajung la lucru iau busul la 5 minute de mers pe jos, mai stau in medie 5 minute in statie si ma lasa la 200m de lucru. Totul pt 1-2lei calatoria in functie de planul tarifar!

Pe bus mai citesc una alta in liniste.

Masina pt naveta in acest caz ar fi un moft si in cazul multora care ii vezi parcati in centru sau cautand disperati un loc.

Masina e pentru distante mai lungi sau daca vii din suburbii. DAr crede-ma sunt destui care ar putea lua busu, dar nu o fac, de LENE!

De te uiti in tarile cu apa calda trendul asta e clar.

ASta e un viitor civilizat. Unde cu transportul in comun faci tot cam atat cat cu masina.

Dar la noi e cale lunga pt asa ceva.

Evident se intelege prin oras, nu periferii, sate si alte zone adiacente, unde evident un transport in comun nu se poate implementa cu aceeasi frecventa pt ca va circula gol.

Ma rog astea sunt deja concepte la nivel inalt, nu de discutat in acelasi context cu ajm-uri si alte povesti.

 

Cat despre diferenta care e doar pe hartie, stai nene dupa un diesel E3 si apoi dupa un E5 sau 6 si e cam case closed.

Cam asta e, nu orice vechitura sa poata circula. Passatul a tercut ultimele itp-uri pe bune, dar tot o masina puturoasa ramane.
Nu degeaba in germania nu ai ce cauta in centru decat cu E2 benzina si E4 cu dpf. Ca paote omul care a avut bani sa isi ia o casa in centrul aglomerat nu ii convine sa vina unu cu AJM-ul sa ii afume ca deh, tot atata polueaza ca unu mai nou, ce simti tu la nas e o iluzie.

Cam asta e motivul pt care trebuie sa faci sa nu merite sa cumperi o masina la 1000E, cand mai poti pune inca 2-3mii si sa iei ceva mai decent.

 

E f amuzant cand studii facute de institutii serioase sunt demontate pe forumuri, evident fara dovezi.

Inter timp vad ca nu am dat submit:

https://www.epa.gov/transportation-air-pollution-and-climate-change/carbon-pollution-transportation

https://www.epa.gov/ghgemissions/global-greenhouse-gas-emissions-data

27%, hmm, ce sa zic, o nimica toata! IAr in oras iese fix sub nasul nostru.

https://ww2.arb.ca.gov/resources/overview-diesel-exhaust-and-health

Evident, sunt multe locuri de imbunatatit.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Sharky esti un expert in prezentarea datelor astfel incat sa iti iasa tie bine.

Iar imi povestesti de mers 5minute pe jos dar multi nu pot sa faca asta in conditii de siguranta la 35grade sau -15grade. Multi dintre noi, cei de pe forum, am trecut de varsta la care eram agili si sportivi, majoritatea avem probleme de sanatate. Cel cu anumite probleme de sanatate (cardio, respiratorii, etc...), batranii nu pot sa mearga alea 5minute in soare in conditii de siguranta. Bine, o sa zici ca astia oricum o buna parte din ei nu conduc, dar avand o masina in familie o sa ii duca alt membru, nu o sa ii lase in soare sa ii vedem la statistici apoi, luati de ambulante. Eu nu imi las vre-un membru al familiei sa mearga cu transportul in comun cand pot eu sa il duc. Masina aia nu ma ajuta doar pe mine, ii ajuta pe toti.

Nu ii vad eu pe aia din tarile cu apa calda, in cartierele lor de vilute, cu cate doua masini, una in garajul de la parter in paralel cu living-room-ul si a doua in fata garajului, departe de strada principala, sa foloseasca transportul in comun. Care transport in comun ? autobuzul de scoala ? Probabil ca doar ala trece pe acolo.

 

Cand vorbim de poluare vorbim la nivel mondial, iar ai ignorat afirmatia mea si ai prezentat o chestie buna de marketing: stai in spatele unui E3 vs in spatele unui E5. Dar de ce nu stai si cu nasul in fabrica care produce filtrul de particule pentru E5 sa vezi ce aer curat produce acolo ? Ce ar fi daca as pica in spatele unui E5 in momentul in care isi face curatarea filtrului de particule ? Sau aia nu este poluare, arunca cu oxigen pur colorat in negru, nu ? Cred ca nici recircularea aerului in cabina nu ma mai salveaza.

 

Ia uite cum arata un bidon de adblue. Adblue-ul nu se livreaza la pompa, trebuie sa cumperi bidonul, dar nu ti-l cere la schimb. Deci iei bidonul cand alimentezi, il torni si apoi poti sa il arunci. Probabil ca o sa imi zici ca sa produci bidonul asta din plastic nu se polueaza deloc. Deja stau si ma gandesc, oare solutia aia reduce nivelul de emisii astfel incat sa acopere poluarea in fabricarea, umplerea si transportul bidonului si a substantei ? Tin sa iti amintesc ca solutia asta nu reduce poluarea la zero ! doar reduce un anumit procent. Oare merita procentul ala ? Probabil ca nu o sa aflam niciodata, e bine ca stam in spatele unui E5 in loc sa stam in spatele unui E3, in timp ce stratul de ozon se destrama deasupra noastra, dar noi avem orasul curat, poluarea e aruncata in alta parte a lumii sau afara din oras.

Noroc ca poluarea se masoara doar pe ce scoate masina, nu si pe ce intra in ea si procesul de fabricatie.

 

img_2824.jpg

 

 

Legat de poluare si ce iese in oras fix sub nasul tau ia si mai citeste inca un link:

https://www.lngtransfer.com/news/the-16-biggest-ships-produce-more-pollution-than-all-the-cars-in-the-world/

 

Mai multe detalii gasesti pe net daca te intereseaza. Rezumatul este ca 16 cele mai mari nave de transport din lume, polueaza in total mai mult decat toate masinile mici existente pe planeta. Si vorbim doar de 16 nave ! Ai idee cate nave exista ? Crezi ca poti vreodata sa le numeri vreodata ? sau cate alte utilaje grele ? Sau cand vorbim de cele militare, care chiar daca sunt mai mici, au motoare puternice. Si stiai ca normele euro nu se aplica la nave si utilaje industriale ?

Si asta este strict pe apa, fara sa intram in zona camioane, avioane, trenuri si toate celelalte utilaje intermediare.

TIP: cand citesti in vre-o statistica de poluare "transporturi" nu se vorbeste de masini mici.

 

Deci revin cu afirmatia mea, si daca ai tu articole de stiinta care o contrazic poate e cazul sa iti schimbi site-urile de stiinta unde citesti. Eu vorbesc de poluare totala si reala, nu de statistici facute in tari, nimeni nu contorizeaza vasele astea internationale sau utilajele industriale. Masinile mici polueaza un procent infim, si noi ne chinuim sa reducem procentul ala cu alte cateva procente din el ! cu toate ca in multe cazuri doar mutam poluarea in alt loc. Adica per total nimic real si vizibil.

 

Taxa de mediu doar a creeat mai multa poluare cu toata alergatura, hartiile, transportul angajatilor, al judecatorilor, al celor de la RAR. Peste tot s-a creeat poluare. Un om care se duce la munca - polueaza intr-un fel sau altul. La sfarsit tot dau banii de taxa inapoi, dar orasul ramane mai poluat.

 

Uite cum arata FedEx-ul (posta/curierat) in state. Oare cat polueaza un avion ? Alea zboara zi de zi dus-intors sa duca pachete.  Ce vezi in poza asta polueaza mai mult decat un oras mare din Romania. Spune-le lor ca tu nu sti daca sa iei benzina sau diesel, ca sa nu poluezi.

fedex-west-ramp-hydrant-system-memphis-i

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 2 ore, dany_cta a spus:

Ia uite cum arata un bidon de adblue. Adblue-ul nu se livreaza la pompa, trebuie sa cumperi bidonul, dar nu ti-l cere la schimb. Deci iei bidonul cand alimentezi, il torni si apoi poti sa il arunci. 

 

 

 

 

Stai linistit ca se gaseste AdBlue si la pompa. Pompe din Romania si este mult mai ieftin decat cel la bidon. Trebuie doar sa cauti.

Link spre comentariu
18 hours ago, dany_cta said:

Moft este sa mergi cu o masina mare in oras, sa ii vezi pe toti cu "jeep"-uri. Asta este nesimtire. Moft nu este sa mergi cu o masinuta mica. Traim intr-o lume in care avem

Eu sint unul dintre acei "nesimtiti", folosesc Patrolul din cind in cind si in oras.

Atit timp cit este legal il voi folosi si in continuare.

Am vizibilitate sa`i vad pe aia care umbla in cutii de conserve, ma fereste si neatenti, fiind mare il vad aia mai usor dar si eu pe ei, de tupeisti, nu se baga in fata ca nesimtitii ca de, bara e mult mai inalta si mai tare decit a lor si de narozii de motociclisti care considera ca pot sa treaca prin orice parte a ta si tu sa`i feresti, Patrolul fiind lat  nu prea au loc sa treaca stinga dreapta in aglomeratie deci este o masura de siguranta pasiva pentru mine dar si pentru ei prin descurajare.

Nu in ultimul rind mai daca mai gasesti un coleg in sant il pui urgent pe roate, cu cascarabetele nici sa`l duci pina la prima statie de taxi n`ai cum! :d

Ca idee, mai nou vinzarea de SUV-uri a luat un avint neasteptat, habar n`am de ce, doar intuiesc anumite lucruri.

Nici cu asta mare nu consumi enorm, la 80Km/h cam 8-8,5% mers linistit, oricum altfel nu prea mere, motor conceptie veche, cu catalizator si placheta verde pentru Germania.

Cu remorca de 750Kg incarcata la limita legala cam pina la 1l in plus, vaca e mare, clima n`am simtit`o la consum, mere pe automat.

Nu`s deloc rele masinile mari doar unii cred ca e iadul pe pamint sa mergi cu 4x4.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări