Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

Taraxacus

Membru activ
  • Content Count

    350
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

18 Se poate si mai bine

About Taraxacus

  • Rank
    Membru

Profile Information

  • Locatie
    Iasi Ro

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Taraxacus

    Barcuta mea

    Ar trebui sa incerc si o elice in 2 pale de 29-30 mm diametru. Dacă are cineva o elice de acest gen (2 pale de 29 mm Dreapta, diametru bucșă filetată M4.
  2. Taraxacus

    Barcuta mea

    Da, cam jumătate este „eclipsată” iar distanța dintre elice și etambou este de cca 30 mm, elicea fiind de 55 mm. Ar fi trebuit sa fac o scobitură la partea din spate sau sa ma duc cu arborele mai jos.... Următoarea bărcuță am sa o fac mai atent... Acum vine iarna, am timp. Multumesc pt observații.
  3. Taraxacus

    ITP-ul si modificari aduse masinii

    Orice modificare adusă autovehiculului dacă nu este omologată RAR nu este permisă. Eu am montat kit de xenon pe masina care nu era prevazuta pt asa ceva. Pt a monta kit xenon trebuie ca farul sa fie prevazut cu lupă , să aibă posibilitatea reglării pe verticală si sa fie prevăzut cu instalație de spălare. Există modele de autoturisme care vin din fabrică dotate cu xenon si același model cu faruri normale (Renault Clio Symbol de exemplu, Toyota Avensis etc). Dacă schimbi becurile cu incandescență cu becuri LED nu este nicio problemă pt că nu modifici nimic la instalația electrică. Folia pe geamuri trebuie sa fie omologată și după aplicare primesti un certificat, firma care aplică folia trebuie sa aibă autorizatie. Pt lunetă si geamurile de la portierele din spate poate fi cu filtru 60% (nu sunt sigur de cifră) iar pt geamurile din față de cel mult 10%. Modificări la instalația de frânare nu sunt permise (daca masina e prevazuta cu pompă dublu circuit nu ai voie sa pui una simplu circuit - acum nu mai este cazul, era inainte la Dacia cand pompele dublu circuit erau foarte proaste). Anvelopele - dimensiunile sunt prevăzute in certificatul de inmatriculare si trebuie respectate.
  4. Taraxacus

    Barcuta mea

    Da, e cu LI-Po 4 S, barca are 6,2 kg și hidrodinamica e cam ca a unei plute nu e deloc hidrodinamică... am sa verific Trim din telecomanda sa vad ce pot sa fac, oricum fiind primul navomodel de acest gen a iesit ceva mulțumitor, având în vedere acumulatorul de 16000 mAh.... ma pot descurca foarte bine. Mulțumesc pt sfaturi, mi-au prins bine, am sa continui sa o imbunatatesc.
  5. Taraxacus

    Barcuta mea

    Am mai făcut ceva mici modificări la bărcuță, adică i-am prelungit longitudinalele imersate https://1drv.ms/u/s!Ag2EJjgX7kZmlHPPMLsyB1ykya2K și am modificat protectia antibrădis. am făcut si teste cu protectie si fără . Vitezele nu diferă mult. Am obținut o mai bună manevrabilitate si stabilitate a dierectiei; virajul la dreapta este mai larg decât cel la stânga probabil din cauză că servomotorul are un unghi mai mic la dreapta față de poziția de echilibru decât la stânga. Nu știu de ce și nici nu am idee cum să corectez acest decalaj. Am observat că întreruperile sunt mai rare la tensiune mai mică a bateriei, tensiunea era 16,4 V fiind incarcata full dar am mai lăsat-o cu monitorul pornit si s-a mai descărcat un pic, s-ar putea ca la 12 - 13 V sa nu se mai intrerupă deloc. Desigur mai trebuie lucrat la hidrodinamica , sa-i fac niste suprafețe mai curbate pt atac dar asta rămâne de văzut... oricum așa cum arată și funcționează acum mă mulțumește. As vrea sa-i mai pun un sonar (am o rățușcă Fish Finder) și nu stiu cum ar trebui sa o fixez, rigid într-o parte, în față sau să o leg cu o strună flexibilă ori tijă rigidă... Dacă rămâne fără semnal ce se intâmplă ? Rămâne in mijlocul lacului si astept să mi-o aducă vântul sau un val în zonă cu semnal ? , ma duc inot după ea?... https://youtu.be/PMwx0tzaAYo
  6. Taraxacus

    Merita sa cumperi Diesel?

    îți dau chiar și kilometri, înapoi de la kilometraj adica masina a fost vândută de fiecare proprietar după ce a ținut-o 1 an ? de ce oare ?
  7. Taraxacus

    Merita sa cumperi Diesel?

    SH merită să cumperi de la o persoană pe care o cunoști cât de cât sau o cunoaste cineva nu de la intermediari samsari din târg. Dacă este primul proprietar in cartea de identitate si stii că e om serios poti aprecia starea masinii după nr de km, aspectu scaunelor etc. Beninarele sunt mai putin fiabile dar pana la 300 k km te tine, trebuie sa vezi au distributia pe lant sau pe curea, sa vezi daca e schimbată la timp (cu acte doveditoare - pt că distributia nu se schimbă in parcare sau la ateliere de cartier) filtrele, uleiul , bujiile reglaj pe computer, discuri de frână, plăcute , ferodouri, lichid de frână, antigel. La diesel mergi linistit pana la 500 k km fara nicio reparatie, mai ales daca are distributia pe lant, la fel filtre, ulei, discuri de frână, plăcute , ferodouri, lichid de frână, antigel. La masinile SH vei avea o problemă indiferent de provenientă, de fapt la orice masină după o perioadă 5 -10 ani farurile se mătuiesc prin abrazare sau pur si simplu pt că plasticul îmbătrâneste deci trebuie schimbate, cu polișarea rezolvi pt o perioadă de 1 an si nu ca lumea....
  8. Taraxacus

    o barcuta simpla

    @One La Casa Pionierilor am fost si eu, la cerc de electronica si televiziune.... am ramas pasionat de elctronica dar de atunci (din 1975 de când am făcut primul meu montaj - un radioreceptor cu amplificare directă cu un tranzistor si o cască telefonică) electronica mi-a luat-o inainte mai ales ca am o altă pregătire, tehnică, in alt domeniu. Telecomenzi în acea perioadă era ceva de domeniul SF. Am tăiat si eu la traforaj fel de fel de obiecte, bărcuță nu am făcut, am făcut prima mea bărcută din polistiren expandat (scârțâietoare ii spuneam) si am pus un motor cu elice deasupra, un ventilator care asigura propulsia cu aer.... Jucăriile sunt jucării, bărcuța pt nădit e altceva, cu totul altceva. Ia apucă-te acum să faci o cocă, pt un navo de plantat , din fibră, de plastic de lemn orice si ai sa vezi ca altfel sta treaba. Scopul principal cred că este stimularea băiatului mai ales că are de la cine invăța. Dacă mai „corupe” un prieten va fi extraordinar. Acum se găsesc de toate, mă refer la materiale si scule și poate iesi ceva ca lumea din prima. E una sa tai la traforaj si sa retifici la pilă și alta sa tai cu fierăstrău electric, să rectifici cu banda de smirghel sau mai fain sa tai la CNC cu laser.... iată o idee de afacere, sa faci kituri pe care copiii sa le poată ansambla după care fiecare este liber să le lipească, să le impermeabilizeze, sa le etanșeze, sa le vopsească și să le echipeze cu electronica pe care si-o permite. Chiar dacă nu arată ca o jucărie din vitrină și este vopsită mai stângaci va fi cea mai frumoasă bărcuță din lume.
  9. Taraxacus

    Barcuta mea

    Am acumulator de 16.000 mah 4S Turnigy Multistar. Am mai observat un fenomen, intreruperile apar cand barca se indeparteaza de mal. Am sa pun un ampermetru in serie si am sa masor intensitatea consumată. Poză cu cârma https://1drv.ms/u/s!Ag2EJjgX7kZmlHHzGN0eynZVR2Zl am mai facut ceva modificări de la poza asta pe care am sa le lostez ulterior insa poziția cârmei față de elece este aceeași.
  10. Taraxacus

    Barcuta mea

    Este un mic filmuleț intr-un link sub filmul mare. Am mai făcut ceva modificări si urmeaza sa fac din nou proba pe apă. Oricum, modelul poate fi imbunatatit. S-ar pitea ca elicea tip graupner de 55 mm să intre în cavitatie daca turația este prea mare pt ea sau sa intre protectia de supracurent. Cand am sa am ocazia am sa cumpar o elice mai mica (pretul elicei este sub cel al transportului prin curier rapid așa că am să adun mai multe componente necesare si am să comand atunci) si am sa mai fac teste.
  11. Taraxacus

    o barcuta simpla

    Teoretic este foarte simplu.... Incearca sa construiesti o bărcuță simplă, cu un singur motor, telecomandată și ai să vezi câtă bătaie de cap ai...
  12. Taraxacus

    Merita sa cumperi Diesel?

    păi exact acesta este rostul catalizatorului. Catalizatorul este o sită de platină pe care este depus rhodiu care oxidează CO la CO2, La motoarele diesel se foloseste în plus o soluție de uree pt oxidarea NO la NO2. De unde apare NO ... ? benzina si motorina sunt amestecuri de hidrocarburi.... deci teoretic trebuie să obținem doar CO2, si apă... Apare din aer, pt că aerul este 78% N2 si 20% O2.... dar la motoarele cu benzină nu apare NO ? Apare cum să nu apară... dar trebuie analizat. Apare și când fulgeră afară și când sudăm și când lansăm sateliți etc. Pentru a reduce poluarea cu NO - care oricum estre instabil , se foloseste uree (să nu mai dați curs celor care confundă ureea cu pipi - urina este altceva, conține pe lângă uree și alți compuși, acid uric, urați, etc.). Monoxidul de azot se găseste in atmosferă și trece în dioxid de azot reactia fiind reversibilă. NO este produs și de microorganisme în schimb este absorbit de altele care produc proteine (plante uni - pluricelulare). Fără oxigen nu ar fi posibilă viața dar fără azot, la fel, viața nu ar fi posibilă (nu ar exista proteinele, vitaminele etc). De sute de ani, compoziția aerului a rămas neschimbată.... și rețineți că până în anii 90 nici nu se punea problema catalizatorilor la autovehicule și poluare era In Tokio erau cabine speciale unde băgai nasul si o monedă ca să respiri aer curat 5 min... Cum este posibil totuși ? Avem oceanul planetar care este principalul responsabil. Oceanul absoarbe și eliberează gaze, dizolvă gazele CO2, NOx etc, algele și planctonul își fac treaba și eliberează alte gaze, folositoare nouă. Oceanul planetar regleaza si temperatura , încălzirea globală fiind o poveste prin care se spală bani, încălzirea si răcirea planetei fiind un proces ciclic la fel ca în cazul oricărei incinte termostatate (HISTEREZISUL). Dar pănă la urmă omul tot nu s-a lămurit, ce mașină să-și ia.... Prin asta am trecut toți. Ia-ți omule ce masină îți poti permite, la orice masina ai să ai avantaje si dezavantaje și la orice masină ai să iei un pic sau un pic mai mult de fraiereală dacă e SH.
  13. Taraxacus

    Merita sa cumperi Diesel?

    Depinde în ce oraș și la ce ore circuli. Să lăsăm vrăjeala cu poluarea. Un automobil electric poluează mai mult decât unul clasic dacă e să o luăm per ansamblu. Ca să produci curentul electric poluezi și gazos și electromagnetic . Ca sa produci bateriile trebuie o industrie chimică poluantă . GPL - nu este periculos sau mai periculos decât benzina - nu benzina arde cu vaporii de benzină pe care la fel ca și pe GPL nu-i vezi. Nu GPL este problema ci acumularea de gaz într-o incintă. Oricum e mai greu decât aerul si chiar dacă ai scăpări în portbagaj, butelia brumează în locul respectiv. Dacă se aprinde , se aprinde tot odată si gata, o explozie, mai mica daca nu este acumulat intr-o incinta mare, benzina dacă se aprinde, până nu arde toată nu ai ce să-i faci decât să privești la ea cum arde. Presiunea GPL este de 4 bari in buteliile auto care au pereții de 5 - 10 mm la uz casnic este de 1,5- 2 bari (majoritar butanul) si butelia are pereți de 1,5 mm. Nu am inventat noi masinile cu GPL sau instalațiile. În lume se lucreaza de acum 50 de ani cu așa ceva și din moment ce sunt omologate pe auto și chiar vin din fabricație puteți sta linistiți pt că-s sigure.
  14. Taraxacus

    Merita sa cumperi Diesel?

    Cel mai bine ar fi să vorbim din experiență și nu după studii și alte articole apărute pe net. Totul este marketing. Cand mi-am luat masina, dealerul numai nu s-a așezat in genunchi să mă convingă că e la fel de bun si de economic un benzinar ca si un diesel.... plus poluare, mirosul motorinei... adică trebuia să mă simt foarte mândru în sinea mea că nu poluez... Un benzinar întotdeauna va consuma dublu față de un diesel, mai ales prin oraș - aaaa, de pinde de maniera de conducere, bla bla bla.... Consumul trebuie calculat la km parcurși în 3 luni nu după ce ai mers la piață duminica dimineata la 6 și te-ai intors, condițiile de trafic fiind mult diferite față de o zi lucrătoare în orele de vârf. Aerul condiționat mai adauga 1 l/100 km.... La mers în afara, consumul poate fi comparabil dar nu totdeauna. Dacă mergi cu un benzinar cu 140 km/h ai să ai un consum dublu față de un diesel, la benzină consumul creste exponențial de la 90 km/h. Deci care poluează mai mult? Lumea a început să-și dea seama de avantajele MAC (motor cu aprindere prin compresie) și au inceput să solicite masini cu motor diesel care chiar dacă sunt mai scumpe sunt mult mai avantajoase. MAC sunt mult mai solide decât MAS si asta este in dezavantajul constructorului, calitatea trebuie controlată, adică să funcționeze foarte bine max 5 ani după care să te apuce disperarea.... să te duci la dealer, program Rabla si iei una noua, leasing sau rate.... cand ai terminat a început și mașina să se strice. Leasingul e o șmecherie prin care devii plătitor pe viață - ultima rată + valoarea reziuduală sunt prea mari pt ce? pt o rablă ? iei alta nouă și o iei de la inceput... Cum să vinzi frigidere la eschimoși ? Aduni niște „specialisti” cu titluri, care pt un pumn de banuți vor face un studiu prin care se va demonstra că ăn aerul locului respectiv își face de cap o bacterie, rezistentă la foc, laser, radiatii nucleare etc și datorită căreia alimentele contaminate fac sa te doară capul, dinții și la 70 de ani produce moartea ! Deci cel mai bine este să păstrati alimentele in spatii închise și reci fireste adica frigidere. Frigiderele functioneaza cu electricitate, aducem generatoare... ale functioneaza cu benzina, facem 1-2-3 statii de carburanti... bani pt astea? Facem un sediu de bancă, dăm credite cu buletinul... pe 10 ani, dobânda variabila in funcție de de aia din Botswana, rata de schimb se va dubla dupa 3 ani.... oamenii nu vor putea platidupa 3-5 ani, se vor face executari silite, confoscari etc . Între timp Fabrica de frigidere și-a vândut stocul, producatorul de generatoare si-a epuizat stocul, banca va inghiți bancile mai mici din zona, va ramane o singura statie de carburanți .... economia duduie, comertul la fel, serviciile la fel, bancile prospera... totul pe seama celor care cred in studii stiințifice și datorită spiritului de turmă fără să tină seama de propria experientă sau de experientele celorlalti.
  15. Taraxacus

    Merita sa cumperi Diesel?

    Ai habar cum se obține motorina, care este procesul tehnologic, randamentul, rentabilitatea ? Dar biodieselul ai habar ce este, cum se obține, randament, productivitate , rentabilitate. Cum poate cineva să creadă că un biodiesel care se obține folosind motorina poate fi mai ieftin decât motorina? este ca și cum ai spune că există randament mai mare de 100%. Da bio diesel este o prostie. Biodieselul este o aberatie, nu ceea ce am scris eu ! Cine spune că biodieselul este un combustibil curat sau că nu este poluant nu știe ce spune. Indiferent ce masina iti vei lua va fi cea mai bună pt că masina cea mai bună este cea pe care o ai !
×