gauss Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 (editat) Cel de sus este un indicator de viraj si glisada . Sau clinometru " limba si bila " , dupa cum il denumeau vechii aviatori ( anii '50 - '60 ) . Poate apartine unei game largi de aeronave ... in special celor de viteza " redusa " , de scoala sau aviatia sportiva . Cred ca este de la un IAR - 823 , IAR - 81X ( seria 811 - 818 ... ) , poate fi si de la un MR - 2 sau ceva planor , tot de IAR ... http://www.infoaviatie.ro/indicator-de-viraj-si-glisada-sau-giroclinometrul/25 https://ro.wikipedia.org/wiki/Indicator_de_viraj_și_glisadă Cel de - al doilea ... este o chestie un pic mai veche . Poate fi de la o gama larga de aeronave , din aceeasi categorie . S - au folosit timp de 30 si ... de ani . Cred ca si AERO 45 au avut asa ceva ... Fostul Aviasan . Sau ceva planor polonez ... , vreo WILGA , cine stie ? http://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php/digitalizacja/katalog/1207 ( documentatie insotitoare ) . P .S . - aeroclubul Iasi ? ... au avut si au planorism " puternic " ... si parasutism . Editat August 2, 2017 de gauss Link spre comentariu
doru3160 Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 N-am avut tangente cu activitatea aeronautica.Sunt printre obiectele pe care le-am gasit acasa cand am inceput sa inteleg cam ce ar insemna,si pe care le-am mutat odata ce am fost nevoit s-o fac,din cauza schimbarii domiciliului(foarte multe au ramas in urma).Cel putin giroscopul mi s-a parut interesant si complicat la interior,chiar daca nu l-am demontat,am incercat sa bag un ochi sa vad si eu ce e pe acolo...e o bijuterie mecanica. Link spre comentariu
gauss Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 (editat) Cel de jos , frantuzesc , e o licenta Sperry .... https://en.wikipedia.org/wiki/Sperry_Corporation Se poate discuta pe termen lung ... cativa ani , despre companie . Pe avionul lui Lindbergh https://en.wikipedia.org/wiki/Spirit_of_St._Louis erau chestii de la Sperry , firma a facut printre primele versiuni de pilot automat , si simulatoare de zbor , iar in ww2 producea 36 din 24 ore ... sa nu zic de anii razboiului rece . Ma rog ... am sa supar pe unii ... de - aia e tara aceea unde e ... a inceput de mult , si s - a tinut de treaba ... Editat August 2, 2017 de gauss Link spre comentariu
gauss Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 (editat) Spuneam mai sus de retragerea MiG-29 in tara lui de bastina . De obicei documentez afirmatiile ... sau o fac oricand la cerere ! https://ibb.co/fimpjk Editat August 2, 2017 de gauss Link spre comentariu
gica70 Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 (editat) "P .S . - aeroclubul Iasi ? ... au avut si au planorism " puternic " ... si parasutism". Da, pe vremuri am activat si eu acolo la Aeroclubul din Iasi la parasutism si planorism acum ..sute de ani! Wilga era folosit la remorcaj alaturi de mosor dar era folosit de "bastani" si la parasutism. Dealtfel in Copou, la turn, ne antrenam pentru AN(S)2 dar si pentru Wilga (din AN saream direct din avion iar din Wilga trebuia sa te asezi pe scarita (prag) dupa care te desprindeai. A fost si este un club de elita. Editat August 2, 2017 de gica70 Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 (editat) Voi posta o chestie care mie mi s - a parut interesanta , USA va realiza un pasager comercial supersonic , sa umple golul lasat de disparitia Concorde . Mie mi s-a parut extrem de interesanta disparitia Concorde. Mai precis cauzele reale. Un pneu explodat la decolare (o parte din acesta trosnind rezervorul), avionul ia foc si se prabuseste peste un bloc. Inceputul sfarsitului pentru Concorde. Cam ciudat. Nu minimalizez tragedia acelui incident, dar ... au fost si altele, "la case mai mari". Cu aceleasi efecte. Din cauze poate mai stupide. Si n-au disparut din peisaj. Nu este domeniul meu, drept urmare nu voi emite pareri, totusi ceva imi pare putred aici. Teorii sunt multe, oficiale sau paralele. Ar fi excelent daca dvs sau altii avizati in domeniu ar face putina lumina. Editat August 2, 2017 de +_Florin_+ Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 Pe mine m`a incercat o mare tristete la incetarea zborurilor avioanelor supersonice de pasageri TU144 si apoi Concorde. Zeci de ani de progres in aviatia civila au insemnat acele 2 aparate. Link spre comentariu
gauss Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 (editat) Nu exista o legatura directa intre accidentul Concorde Air France si retragerea de la zbor a flotei de aparate de acest model . Oricum , cred ca este ( a fost ) cel mai sigur aparat de transport pasageri din istorie ... numar foarte mare de zboruri , pasageri - total si o singura catastrofa . Dupa nefericitul eveniment , au stat un an la sol , in care toate exemplarele au fost imbunatatite cu update - uri cerute de institutiile de control si certificare in domeniu . Primul zbor " dupa " a avut loc in jurul datei atacurilor de la turnurile gemene , urmate de criza majora a transporturilor aeriene . N - a mai fost cerere de bilete ... pasagerii credeau ( nejustificat ) ca ar putea fi aeronave ideale pentru noi lovituri . Clientii Concorde erau persoane de la masa bogatilor , care se temeau pentru viata lor pe masura averilor pe care le posedau . In fine , trebuiau aplicate noi masuri pentru siguranta cabinei de pilotaj si alte chestii impuse de evenimentele 9/11 , iar capac la toate a fost renuntarea Airbus la suportul tehnic , reparatiile si fabricarea pieselor de schimb . A fost o tentativa de preluare a flotei si zborurilor de catre compania Virgin , patron Richard Branson ... nefinalizata . Ideea Air France si British Airways a fost ( neoficial ... ) " Noi , sau nimeni ... " . In alta ordine de idei , aeronavele se apropiau de sfarsitul resursei , si se demodasera la nivel de avionica si confort . Ma rog , asta ce se stie si s - a vehiculat oficial ... sant si alte speculatii , unele ridicole ... ca de obicei ! Editat August 2, 2017 de gauss Link spre comentariu
franzm Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 (editat) Pe mine m`a incercat o mare tristete la incetarea zborurilor avioanelor supersonice de pasageri TU144 si apoi Concorde. Zeci de ani de progres in aviatia civila au insemnat acele 2 aparate. Pentru rusi n-a fost decât un proiect de prestigiu, motivat politic, iar gurile rele afirma ca, din cauza consumului urias de resurse, i-ar fi tinut în loc timp de zece ani. Editat August 2, 2017 de franzm Link spre comentariu
gauss Postat August 3, 2017 Partajează Postat August 3, 2017 Da ... " Konkordski " ! ... Tupolev Tu 144 Russia s Concorde Red Star 24 pdf Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat August 3, 2017 Partajează Postat August 3, 2017 (editat) Mie mi s-a parut extrem de interesanta disparitia Concorde. Mai precis cauzele reale. Un pneu explodat la decolare (o parte din acesta trosnind rezervorul), avionul ia foc si se prabuseste peste un bloc. Inceputul sfarsitului pentru Concorde. Cam ciudat. Nu minimalizez tragedia acelui incident, dar ... au fost si altele, "la case mai mari". Cu aceleasi efecte. Din cauze poate mai stupide. Si n-au disparut din peisaj. Nu este domeniul meu, drept urmare nu voi emite pareri, totusi ceva imi pare putred aici. Teorii sunt multe, oficiale sau paralele. Ar fi excelent daca dvs sau altii avizati in domeniu ar face putina lumina. Concorde a fost un eșec comercial răsunător ,tehnic avionul supersonic a fost revolutionar , fiind singurul avion supersonic folosit in transportul de persoane , dar profit nu a adus , numarul lor fiind mic , au fost operate doar de Air France si British , daca ar fi fost " aducatoare " de bani , ar fi fost comandate si de alte companii.La momentul actual cel mai eficient avion de transport este B777 Dreamliner , ma refer strict la profitul adus de acest tip de avion companiilor care il opereaza . Editat August 3, 2017 de viobio Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat August 4, 2017 Partajează Postat August 4, 2017 (editat) Un film interesant pentru unii https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1481984005223878&id=100002368787343 pregatirea zborului . La inceputul acestui clip ( facut in 1993 ) l-am recunoscut pe Octavian Marghescu http://m.libertatea.ro/stiri/gest-inedit-al-unui-fost-pilot-de-la-deveselu-si-a-montat-avionul-de-lupta-in-fata-casei-995281http://linia1.ro/mig-21-este-simbolul-cartierului-de-blocuri-mapn/ , spre finalul filmului planul de zbor este prezentat de locotenent colonelul Scrobota Valer ( Dumnezeu sa-l odihneasca ) https://povestideaerodrom.wordpress.com/2015/08/02/cand-cade-piatra-destinului/ . Regretatul locotenent colonel a fost comandantul unitatii de aviatie din Deveselu , cred ca din martie 1990 , atunci avea gradul de maior , un om deosebit si un pilot foarte bun , cind incepea un zbor , zbura cu " sonda " ( asa a si murit ) ne placea sa ne uitam pe cer , zburind deasupra unitatii , mai facea si ceva acrobatii . O intimplare deosebita , " patita " cu maiorul Scrobota Valer , de asta spun ca a fost un om deosebit , nu numai el , toti pilotii fiind de gasca cu militarii in termen , la fel de gasca ereau maistrii militari si ofiterii ingineri , practic nu iti ziceu nici da-te mai incolo , armata in short si papuci la hangar sau celula de alarma . Acum sa va spun povestea . Ma baga in garda , comandantul garzii , in locul unui caporal din compania de paza , plecat in permisie ( ne baga pe noi de la " specialitati " , nu spun la ce corp de garda , sigur nu mai exista dar este mai bine asa . Aveam trei schimburi , pe fiecare schimb doi veterani , doi bibani , ora unu noaptea , Iulie , cald de mureai , nu dormeam , stateam la taclale cu citiva camarazi , in fata corpului de garda aveam santinela un biban , vad pe bretea ca vine un camion , se apropie de corpul de garda , le zic la restul sa dispara , in fata corpului de garda ramine doar bibanul santinela , eu ma bag dupa un stilp al corpului de garda , sa nu fiu vazut , ii zic bibanului sa stea mai aproape de mine sa auda ce ii spun , intre timp fug in corpul de garda si ma echipez , fiind in short si papuci . Ajunge camionul cam la 40m de corpul de garda , ii zic bibanului sa someze , someaza ....camionul se opreste , din el coboara un om in uniforma , ii zic bibanului " someaza in plm mai tare , ala someaza , omul in uniforma nu se oprește si spune ca este comandantul unitatii maiorul Scrobota , ii zic bibanului sa someze " stai ca trag " ( ala tremura tot , se cacase pe el ) , someaza ....omul in uniforma ( maiorul Scrobota nimic , mergea catre santinela ) , ii zic bibanului mai someaza o data " stai ca trag " si baga cartus pe teava , bibanul executa , ma striga pe mine , apar țanțoș , preiau eu , ii spun " mainile la ceafa sunteti arestat" se executa , arestez si soferul ( ala isi abținea cu greu risul ) , maiorul Scrobota , " sergent esti nebun ? Sunt comandantul unitatii !! Eu nu raspund , chem ofiterul se servici , OSR vine , parola , bla , bla , bla , identificam " infractorul " , totul se termina cu bine , bibanul santinela este felicitat de maiorul Scrobota , pentru ca a actionat ca la regulament ( ii suflasem eu tot ) , bibanul se alege cu o permisie de 5 zile si ridicarea la gradul de fruntas , eu mai slab, o invoire de 48 ore ( dupa o saptamina ) , bibabul nu mai putea de bucurie , dupa ce a plecat " controlul " i-am zis " bibane 3 litri de palinca , fiind din Cluj , bibanul prin metode specifice a adus cinci ( m-a cautat in cazarma , eu intre timp fiind scos din garda ) , saracul in cinci luni de armata fusese o singura data acasa , situatia erea nasoala pentru cei din compania de paza , nu prea avea cine sa-i schimbe si nu primeau permisii decit rar , unii au fost acasa de trei ori intr-un an , noi " specialistii " ne invirteam mai des de permisii . Eu stiam ca asa proceda maiorul Scrobota , mai facuse doua astfel de " glume nocturne " , in alte locuri ale unitatii , una lasindu-se cu toti militarii tunsi regulamentar 0 si oha permisii . Aici gasiti cite ceva despre 01905 Deveselu https://www.facebook.com/Regimentul-91-Deveselu-Aviatie-Vanatoare-in-imagini-158747514302209/ cu unii din fostii piloti am legat prietenii , niciodată nu ma satur de vorba cu ei , unii sunt in virsta , de fiecare data am observat o sclipire de bucurie in ochii lor , poate ca bucuria vine din interiorul lor , se bucura ca ii mai baga cineva in seama si ca le împărtășește aceasi pasiune pentru zbor si avioane . Editat August 4, 2017 de viobio Link spre comentariu
gauss Postat August 4, 2017 Partajează Postat August 4, 2017 Escadrila din ceruri este mare ... si - i aduna pe cei mai buni . Acestia incearca permanent sa - si depaseasca limitele ... ale lor , si ale tehnicii , stare de spirit nativa multor piloti . Cum cerul nu este " patria " omului , se mai intampla si tragedii . Asa a fost , si ... probabil asa va fi mereu ... P .S . - catre pasionati si cititorii topicurilor de gen ... credeti ca ar trebui sa deschidem un topic special , unde sa adunam ce stim si putem oferi ( stiri relevante , documentatie . discutii etc . ) si celorlalti care se opresc sa citeasca ? ... Link spre comentariu
hpavictor Postat August 4, 2017 Partajează Postat August 4, 2017 Vom avea 96 de bucăți ( majoritatea construite în RO ): https://youtu.be/HEWq2XqMuuI Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat August 4, 2017 Partajează Postat August 4, 2017 Escadrila din ceruri este mare ... si - i aduna pe cei mai buni . Acestia incearca permanent sa - si depaseasca limitele ... ale lor , si ale tehnicii , stare de spirit nativa multor piloti . Cum cerul nu este " patria " omului , se mai intampla si tragedii . Asa a fost , si ... probabil asa va fi mereu ... P .S . - catre pasionati si cititorii topicurilor de gen ... credeti ca ar trebui sa deschidem un topic special , unde sa adunam ce stim si putem oferi ( stiri relevante , documentatie . discutii etc . ) si celorlalti care se opresc sa citeasca ? ... O idee buna . Link spre comentariu
Postări Recomandate