Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bicicleta electrica


Geolic

Recommended Posts

Va salut. vreau sa construiesc in incaractor pentru o bicicleta electrica care are patru borne ca "mufa " de alimentare si nu reusesc sa incarc acumulatorul (36v). Doua borne au cabluri cu sectiune mai groasa si doua mai subtiri.

Ma puteti ajuta cu un sfat sau idee ?

Link to comment
  • Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Geolic

    11

  • Dxxx

    10

  • cristian2009

    5

  • validae

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cele 2 cabluri mai groase reprezinta plusul respectiv minusul bateriei iar cele 2 cabluri mai subtiri folosesc la "balansarea" acumulatorilor ( incarcarea fiecarui acumulator pana la acelasi nivel ) . Acumulatorii nu sunt identici iar daca nu se foloseste incarcarea balansata exista riscul ca acumulatorul cel mai bun di pachet sa se supraincarce fata de restul acumulatorilor din pachet .

Link to comment

Trebui să spuneţi capacitatea acumulatorilor şi tipul lor (Pb, Ni-Cd sau Li-Ion).Ar trebui dusă acea bicicletă la persoana care va construi încărcătorul, vor trebui făcute ceva tatonări şi reglaje, fiindcă foarte puţin probabil să meargă totul ,,strună,, din prima....mai ales că nu ştim despre ce vorbim...

Link to comment

M-am grabit ,asa este. Acumulatorul are capacitatea de 10,5Ah si tensiune 36v LI-Ion. Este prevazut la partea de jos cu patru pini "mama" tip auto.(o sa incerc sa pun o poza) Pe cei patru pini oricum sa masura gasesc aceiasi tensiune 36 v evident cu "+" si "-" separate.In partea superioara a acumulatorului sunt prevazute doua sigurante tot tip auto de cite 15 A .

Link to comment

Daca ai motor cu tensiunea de 12V numai atunci cele doua fire subtiri pot fi pentru balansare. Dar ma indoiesc profund.

 

Asta pentru ca balansarea si protectia la scurt-circuit si la supradescarcare sunt parte integranta din pachetul de acumulatori. (altfel ai avea foarte multe fire si nici nu are rost ca aceste protectii sa fie deconectate vreodata, chiar nu vrei asta...).

Cele 1 sau 2 fire sunt prezente la orice pachet de acumulatori li-ion si sunt 1 sau 2 terminale ale termistorului care este 100% necesar pentru a te pazi de explozii sau macar de distrugerea acumulatorilor. Poti relativ usor sa probezi asta cu un Ohmmetru si un frigider.

 

 

Vezi ca Li-ion se incarca in doua etape succesive CC si CV si neaparat exista deconectarea totala cand s-a redus curentul la 2-10% din maxim, depinzand de tipul elementului, conform DS.

Plus, obligatoriu, monitorizare termica permanenta.

DECI MARE ATENTIE CA NU MERGE DECAT UN INCARCATOR AUTOMAT CARE SA FACA MINIM FUNCTIILE DE MAI SUS, NIMIC ALTCEVA. Multe incarcatoare mai au si alte functii precum deconectare cronometrata, sau recuperare celule supadescarcate etc.

Tensiunile monitorizate in timpul incarcarii si ele su precizii ridicate tipic zeci de milivolti, deci nu orice carpaci poate sa-ti faca un incarcator potrivit.

Si in final sa nici nu te astepti ca asa ceva sa fie ceva ieftin, se va scrie cu 3 cifre.

 

 

PS

Iti scrisesem astea in timp ce tu ai precizat cei 36V, deci nu m-am inselat.

Daca firele subtiri au si ele 36V nu inseamna decat ca un terminal al termistorului este la V+ si posibil sunt doi termistori.

Link to comment

Acu. trebue demontat(carcasa) si trebue vazut unde merg cele 2 fire suptiri,cele groase sunt pt. utilizare,,in int. trebue sa fie electronica de balansare si protectie,conversatie cu incarcatorul. faceti o poza cu mufa de cuplare.

Edited by QQme
Link to comment

Daca electronica de balansare si protectie este deja inclusa in pachetul de baterii, atunci scapa ieftin, doar cu un redresor care furnizeaza tensiunea si curentul necesar incarcarii. Corect ?

Scuze, mai trebuie si un modul pt monitorizarea temperaturii.

Edited by cristian2009
Link to comment

Daca poti pune diagnosticul simplu, cu un Ohmmetru - tu crezi ca trebuie sa strici capsula unei baterii compuse, asa explorator? sansa de a o pune la loc fara alterare este mica.

 

O abordare ca cea propusa poate fi corecta doar cand dezmembrezi bateria pentru a recupera elemente....

 

 

Cristian - TOTAL INCORECT!

Balansarea are a face doar cu egala distributie a incarcarii

Protectia are de-a face cu supradescarcarea sau debitarea unui curent periculos.

 

Vezi tu vreuna avand rol in incarcare????

 

Repet incarcatorul trebuie sa dea minim urmatoarea secventa:

1. CC

2. CV

3. deconectare totala

4. protectie termica in fazele 1 si 2.

Link to comment

Daca ai motor cu tensiunea de 12V numai atunci cele doua fire subtiri pot fi pentru balansare. Dar ma indoiesc profund.

 

Asta pentru ca balansarea si protectia la scurt-circuit si la supradescarcare sunt parte integranta din pachetul de acumulatori. (altfel ai avea foarte multe fire si nici nu are rost ca aceste protectii sa fie deconectate vreodata, chiar nu vrei asta...).

Cele 1 sau 2 fire sunt prezente la orice pachet de acumulatori li-ion si sunt 1 sau 2 terminale ale termistorului care este 100% necesar pentru a te pazi de explozii sau macar de distrugerea acumulatorilor. Poti relativ usor sa probezi asta cu un Ohmmetru si un frigider.

 

 

Vezi ca Li-ion se incarca in doua etape succesive CC si CV si neaparat exista deconectarea totala cand s-a redus curentul la 2-10% din maxim, depinzand de tipul elementului, conform DS.

Plus, obligatoriu, monitorizare termica permanenta.

DECI MARE ATENTIE CA NU MERGE DECAT UN INCARCATOR AUTOMAT CARE SA FACA MINIM FUNCTIILE DE MAI SUS, NIMIC ALTCEVA. Multe incarcatoare mai au si alte functii precum deconectare cronometrata, sau recuperare celule supadescarcate etc.

Tensiunile monitorizate in timpul incarcarii si ele su precizii ridicate tipic zeci de milivolti, deci nu orice carpaci poate sa-ti faca un incarcator potrivit.

Si in final sa nici nu te astepti ca asa ceva sa fie ceva ieftin, se va scrie cu 3 cifre.

 

 

PS

Iti scrisesem astea in timp ce tu ai precizat cei 36V, deci nu m-am inselat.

Daca firele subtiri au si ele 36V nu inseamna decat ca un terminal al termistorului este la V+ si posibil sunt doi termistori.

Ok, revin cu citeva poze.

Cei 36v i-am gasit la bornele acumulatorului. La mufa din fata nu am gasit nimic.

Eu am alimentat doar bornele cu cabluri groase, gindindu-ma ca acelea duc catre acumulator.

Nu stui daca am precizat : acumulatorul are mufa lui catre spate (portbagaj) iar mufa este in fata .

Poza marita

post-187840-0-58359500-1496808074_thumb.jpg

post-187840-0-12961900-1496808087_thumb.jpg

post-187840-0-56474500-1496808104_thumb.jpg

Link to comment

QQme - in mod evident ai dreptate in acest caz si se pare ca demontarea fara sa strice nimic este posibila, asa ca se poate "vedea" fizic ce contine.

Eu nu am desfacut o baterie de bicicleta asa ca nu stiam ca sunt demontabile... referinta mea venea de la ce am desfacut eu.

Link to comment

Pai trebuie sa vezi la ce sunt conectate firele.

Daca carcasa se demonteaza, ca vad suruburi, este cea mai buna sugestia lui QQme sa faci o "explorare" diagnostica, sa vezi ce electronica este inclusa.

Link to comment

Acumulatorul nu are nimic electronic in interior. doar conexiuni(cabluri) si doua sigurante tip auto.


O sa desfac carcasa acumulatorului si revin cu poze.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines