Jump to content

Dxxx

Moderatori
  • Content count

    3,105
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

42 Se poate si mai bine

About Dxxx

Contact Methods

  • Website URL
    http://4ro.be

Profile Information

  • Locatie
    Bucuresti
  1. Pui cate 2 in serie, apoi doua astfel de grupuri in paralel. De ce - e simplu: pe leduri ai cadere de 3,5V daca datele sunt corecte, deci 4 in serie inseamna 14V plus cel putin 2,5V pe LM317 ajungi la 16,5V tensiune minima si nu merge. Daca pui 2 sau 3 in serie incepe sa fie viabil, iar pierderea de randament nu este critica datorita puterii mici. Ce ai facut tu cu 4 in serie numai curent constant nu are, normal ca lumina fluctueaza. La radiator de pomana este mare daca transferul caldurii spre el nu este foarte bun - acolo s-ar vedea daca ai lucrat temeinic si asta nu se poate aprecia din poze, deci deocamdata nu ai facut ceva cu simt de raspundere pana la proba contrarie. Ce TIM ai folosit si ce suprafete sunt in contact, cat de plane sunt???
  2. Daca faci driver activ atunci merg 3 in serie, insa nu si 4. Daca pui o simpla rezistenta atunci ar fi mai bine sa pui in serie numai doua - asta in caz ca in poza sunt 4 jonctiuni inseriate... Pentru leduri de puterea asta radiatorul este overkill, insa are loc in plafoniera?
  3. Hostingul si-a schimbat DNSul, asa ca am actualizat cu ajutorul lui @marian asa ca pozele sunt din nou vizibile.
  4. Multumim - dar ramane ca ledul respectiv este totusi prezumptiv - numai daca ai date despre loturile de productie poti fi sigur. De principiu ledurile recuperate respective trebuie sa fie cel putin echivalente, daca nu mai bune cu/ca tipul de baza. On-topic: - incearca oricum sa ramai departe de valoarea maximala a curentului. Daca datele sunt corecte , adica 120mA curent maxim eu nu as depasi 50mA - cel mai simplu driver activ, care rezista relativ si la varfuri de tensiune pana la peste 40V (adica 40V +Vf total) consta din doua piese, cu LM317. - atat driverul cu 317 cat si rezistenta serie simpla pot sa aiba in sarcina catene de cate 3 leduri inseriate / plus grupuri identice in paralel. Bine ar fi ca pe grupurile paralel sa pui rezistente de echilibrare.
  5. 1 . nu ti s-a pus nici o intrebare. 2. cumparat in 2017 are sanse mari sa aiba Leduri dinanite de 2016, deci vechi - cam asa merge evolutia. 3. ledurile cum le dezlipesti? sanse mari ca sa le strici la dezlipire. 4. simplu sa declari ca este ceva facut cu simt de raspundere / mai ales cand zici ca nu te pricepi - Cum racesti ledurile in plafoniera? 5. nu trebuie sa ghiceasca cititorul unde pui ledurile, trebuie sa spui tu. Defapt am zis ca inchid astfel de topicuri... Orgasmo: - de unde ai scos exact "Vf=3,4V, If=120mA, Ifp=200mA" - asta cred ca este in orice caz o presupunere... - daca ai avut cum sa identifici ledurile da-ne codul exact sa verificam ce spui - daca este doar o presupunere generica, desigur ca sunt de acord pentru scopul depanarii televizorului, dar nu mai prezenta ca siguri niste parametri in lipsa unui DS - cred ca stii ca producatorii sunt foarte flexibili cu tipul/subtipul de componente folosite, daca gasesc cu 1 cent mai ieftin fii sigur ca vor pune altceva atat timp cat se potriveste functional
  6. Produsele sunt valabile. Se pare ca site-ul de hosting imagini nu mai merge si pe viitor voi republica anuntul, dar va mai dura un timp.
  7. Faci mare confuzie intre un component si un produs finit. Produsele finite, din categoria user sunt produse de cine-stie ce firma, cine stie pe unde. Componentele, chiar si de la firme de nivelul 2 din tari emergente nu prea au erori in DS, ca este usor sa probezi contrariul, numai firmele clar de nivelul pirateriei ar declara cu mari erori. Din aceasta cauza nu merita sa iei comonente electronice incerte si din surse gen Mivarom, mai ales cand ai alternative adevarate, de la furnizori buni si nici nu costa prohibitiv de mult - oricum economia aparenta nu merita in nici un caz... Eu am becuri CFL Osram, din primele serii (au costat o droaie), care merg dupa peste 20 ani fara probleme, deci au cam de 7 ori durata de viata scontata... <geomx a avut o exprimare la limita, eu am interpretat-o gresit initial ca fiind cel putin ironica daca nu jignitoare; insa nu era cazul, caz rezolvat pasnic>
  8. 1. munca ta nu merita sa fie facuta daca pui leduri incerte 2. ledurile noi (ca data) au toate sansele sa fie semnificativ mai bune ca ceva vechi, datorita evolutiei continue 3. leduri cum descrii tu se gasesc de la producatori buni si prin furnizori de incredere la preturi ~ 0,5 lei 4. niciodata sa nu folosesti la montaje serioase componente incerte si fara DS 5. mediul auto este unul dur, faci montaje pentru asa ceva trebuie sa fie foarte serioase 6. ai auzit de tranzienti , de TVS? daca nu vezi ca este un topic mai vechi "surge protection" acolo afli ca nu este bine ca montajul sa fie o simpla rezistenta serie. 7. de ce ar fi racirea buna??? de obicei este proasta. 8. uzual ledurile din bord necesita curenti de pana in 5mA - diferenta pana la ce spui tu este imensa... Iluminatul ala este de fundal nu este iluminat al zonei din jur... Ai pus 2 intrebari, ai primit deja 8 raspunsuri... cred ca merita sa te documentezi, gasesti destule referinte in topicuri mai vechi, dar trebuie sa le si citesti, nu ca cineva sa-ti repete ce s-a zis, asa, special pentru tine...
  9. Daca nu spunea @UDAR as fi spus si eu cam acelas lucru. Viata unui led/COB este in general de 50.000 ore. Dar daca intrati pe subiect veti vedea si valori mai mari, cam pana la 200.000 ore. Aceasta viata este estimata pana la reducerea eficientei la 70% din cea initiala. INSA: Daca un led pleaca de la peste 150lm/W inseamna ca dupa 50-200 mii de ore va ajunge la 105lm/W Daca ne uitam la tubul fluorescent de mai sus in 70.000 ore va pleca de la 70-75lm/W si va ajunge la 50lm/W. Pai eu zic ca scorul este net in favoarea ledului, pentru ca pana ii va scadea eficienta incat sa ajunga la numai 50lm/W va mai merge multe sute de mii de ore... Retineti insa ca eu vorbesc de leduri bune / corect alimentate / corect racite incat niciodata Tj sa nu depaseasca 85 grade Celsius. Un becoled de obicei nu indeplineste nici una din conditiile de mai sus, deci atentie la mere si pere, nu comparam decat cu solutii corecte.
  10. Daca este bine ce zici tranzistorii trebuie sa fie PNP nu ca in schema...
  11. Fast Charge Vs. Normal Charge

    Oricum raspunsul este defapt simplu: Daca nu esti dependent de incarcarea rapida, atunci si mai ieftina si mai buna pentru sanatatea bateriei este incarcarea lenta. Dependent = adica nu ai nevoie deseori de incarcare rapida.
×