Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cheie dinamometrica


Postări Recomandate

Simplu

La stringere aplici forta necesara specificata si reglata pe cheie.

La desfacere (daca ne gindim la exact acelasi surub) trebuie sa aplici aceeasi forta ca la stringere PLUS o forta suplimentara necesara a invinge forta sudare partiala/blocare.

Plus ca la desfacere aplici forta pina se desface si va fi necesar sa schimbi de fiecare data setarile cheii.

 

Ps: Acum am vazut si link-ul.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Invirti de miner si citesti valoarea .

Daca nu se invirte minerul nu lua franceza, trage de el sa decuplezi siguranta.

:ras:

Am intilnit citiva ''meseriasi'' care se plingeau ca ,cheia dinamometrica nu functioneaza. I-am intrebat ,cum au ajuns la acea concluzie. Mi-au spus ca atunci cind string un surub sau piulita, dupa klick pot stringe in continuare. Le-am explicat ca atunci cind se aude klick-ul, s-a ajuns la forta de stringere reglata. Ei credeau ca dupa ce s-a ajuns la forta de stringere reglata ,cheia o sa ''patineze''(cum plastic s-a exprimat unu'). Asa ca,sint destui care habar n-au cum se foloseste o cheie dinamometrica.

Link spre comentariu

Eu am avut un "meserias" care desfacea prezoanele (piulitele) la rotile de la masina cu cheia dinamometrica...cu toate ca avea scule dedicate...de la tubulare cu prelungitoare de forta pana la pistoale puternice cu aer comprimat.

Asta pana a rupt un catel din interior...catelul care blocheaza la desfacere. Nu stiam ce a facut cu ea...intr-un final a recunoscut ca o folosea la desfacere. Am aruncat-o la gunoi...oricum ii expirase metrologia si-mi trebuia una noua cu metrologia la zi.

La nefolosirea pe perioada indelungata...este bine ca cheia dinamometrica sa se aduca pe zero...nu este bine sa stea tensionata.

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Da. Cuplul =forta x brat. Daca bratul e de 0.5m, rezulta ca pentru 220Nm trebuie sa impingi cu 440N in varful cozii ( adica sa te sui pe cheie ). Daca producatorul ti-a scris ca e de 220 Nm, inseamna ca tine. Ma rog, nu stiu ce vrei sa strangi cu atata cuplu si nici daca vei putea sau daca iti vor rezista suruburile, piulitele, etc. Cel mai probabil o sa te folosesti de o teava lunga.

Editat de Vizitator
completare si corectare ortografie
Link spre comentariu
2 hours ago, Florin berdila said:

Da domnule vreau sa strang chiloasa la un tractor u65 si cineva spunea ca trebuie stransa la 22decaniuton adics trebuie la 220 niutoni nu ?

Da,220 newton.Nu conteaza lungimea manerului cheii dinamometrice.O reglezi la 220n/m si cand face clik s-a atins cuplul respectiv.Pentru usurinta manevrei poti pune o teava ca sa-i lungesti coada cheii.

 

3 hours ago, Fan Elforum said:

Da. Cuplul =forta x brat. Daca bratul e de 0.5m, rezulta ca pentru 220Nm trebuie sa impingi cu 440N in varful cozii ( adica sa te sui pe cheie ). Daca producatorul ti-a scris ca e de 220 Nm, inseamna ca tine. Ma rog, nu stiu ce vrei sa strangi cu atata cuplu si nici daca vei putea sau daca iti vor rezista suruburile, piulitele, etc. Cel mai probabil o sa te folosesti de o teava lunga.

 Pe cheia dinamometrica nu te sui cu picioarele....de fapt pe nici o cheie nu te sui ci atasezi prelungitor.

Piulita de la capul de planetara e stransa la unele masini la 350 n/m ...asa ca 220 n/m nu e cine stie ce cuplu.

 

Link spre comentariu

Cum sa strangi chiulasa la 220Nm? Tu iti dai seama ce forta este acolo? O deformezi...scoti untul din ea....se alege praful de ea. Nici din fonta daca era nu se strange asa de tare.

Bree...nu te mai lua dupa ce spunea cineva....fa rost de manualul motorului si intereseaza-te la ce cuplu corect se strange chiulasa! In niciun caz 220Nm.

 

Link spre comentariu
18 minutes ago, andrei_ said:

Da,220 newton...Nu conteaza lungimea manerului cheii dinamometrice.O reglezi la 220n/m ...

... Piulita de la capul de planetara e stransa la unele masini la 350 n/m ...asa ca 220 n/m nu e cine stie ce cuplu.

 

mdea...se  pare  ca  in  zona  Bacaului  unitatile  de  masura  se  reinterpreteaza  ,  evident  dupa  standardele  statului  paralel .  la  mai  mare ,  tovarasi ...:rzb

Link spre comentariu
15 minutes ago, mac01 said:

Cum sa strangi chiulasa la 220Nm? Tu iti dai seama ce forta este acolo? O deformezi...scoti untul din ea....se alege praful de ea. Nici din fonta daca era nu se strange asa de tare.

Bree...nu te mai lua dupa ce spunea cineva....fa rost de manualul motorului si intereseaza-te la ce cuplu corect se strange chiulasa! In niciun caz 220Nm.

 

M-am uitat acum prin documentații și la U650 cu motor d110 cuplul e de 18-20 dan deci 180-200 n/m

7 minutes ago, misuraelectronic said:

mdea...se  pare  ca  in  zona  Bacaului  unitatile  de  masura  se  reinterpreteaza  ,  evident  dupa  standardele  statului  paralel .  la  mai  mare ,  tovarasi ...:rzb

Stimabile nu am reinterpretat nimic,22 dan = 220 n/m...

Link spre comentariu

Adica 220 Newton ics metru. :rade:  si nu cred ca 1 daN=10 Nm (asa iese din raportul tau). 1 daNm o fi mai interesant de folosit cand vorbim de cuplu?

 

@ andrei_   Daca ai fi inteles postarea in care ma citezi te prindeai ca e o gluma (aia cu suitul pe cheie). Si daca ai fi citit-o pana la capai iti si confirmai (pt. ca am zis de teava). Nu stiu si nici nu ii recomand cu cat sa stranga in diverse locuri. Daca atat ii trebuie, ii doresc succes.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
55 minutes ago, misuraelectronic said:

mdea...se  pare  ca  in  zona  Bacaului  unitatile  de  masura  se  reinterpreteaza  ,  evident  dupa  standardele  statului  paralel .  la  mai  mare ,  tovarasi ...:rzb

 

... ca Buzaul e buricul pamantului ...

 

220N = aprox 20kgf deci nu este o forta chiar asa de mare, da' la Buzau e astronomica!

Editat de Kreator
Link spre comentariu

   Prezoanele M16  de la chiulasa sunt "class 10.9" , iar piulita este in general mai groasa  decat piulita standard, asa ca 220 Nm pentru un asemenea surub nu reprezinta o problema, probleme in general apare la filetul din blocul motor care este din fonta.

   Am dispozitive de strangere/fixare cu suruburi "class 12.9"  M18 la care cuplul de strangere depaseste  600 Nm, iar surubul in sine rezista la o tensiune de 250KN.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări