Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

Barbu Paul

Membru activ
  • Content Count

    145
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Se poate si mai bine

About Barbu Paul

  • Rank
    Mesterica

Profile Information

  • Locatie
    Buzau

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Regulatorul este construit sa functioneze numai cu termocuplu de tip K, nu puteti conecta la intrare o termorezistenta tip PT100 deoarece nu are intrare universala. Cu stima Barbu Paul
  2. Asa cum am mentionat in titlu doresc sa cumpar un minim de 4 buc. circuit integrat "HM6167P" sau echivalent (AM2167, INTEL 2167, etc.). Cu stima Barbu Paul
  3. "Trasura cu abur" parca avea intrarea prin fata, in spate era cazanul de abur.
  4. Depuneri de culoare gri inchis apar in momentul in care arderea nu este bine reglata ( concentratia dioxidul de carbon CO2 trebuie sa fie in domeniul mentionat in manual ), eu va sfatuiesc sa luati legatura cu o persoana autorizata ISCIR deoarece in curând se vor infunda canalele prin care ies gazele arse din schimbatorul de caldura, depunerile sunt in mare parte particole de cenusa rezultate din arderea substantei de odorizare a gazelor si a altor substante in stare de vapori prezente in gazul natural (gazolina, etc. ).
  5. În expertiza tehnică efectuată în cauză se arată că accidentul s-a produs în momentul în care autoturismul Audi s-a angajat în virajul spre stânga, fiind surprins în momentul respectiv de către autoturismul BMW X6. Starea de pericol s-a declanşat în momentul în care autoturismul Audi a inițiat manevra de virare spre stânga, fără a se asigura în oglinda retrovizoare dacă o altă maşină nu este angajată în depăşirea sa, aşa cum prevede articolul 54 din Ordonanța de urgență a Guvernului numărul 195/2002. Expertul a mai arătat că, accidentul putea fi evitat de către conducătorul autoturismului Audi prin asigurare corespunzătoare şi, eventual de către conducătorul autoturismului BMW X6 dacă ar fi circulat cu o viteză legală, respectiv probabil, în acest caz accidentul ar fi avut loc dar nu ar fi cauzat decesul victimei. Conform articolului 45 alineatul 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului numărul 195/2002, (5) Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit. Tramvaiul sau vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenția şi s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se depăşeste prin partea dreaptă. Din starea de fapt reiese în mod cert că, spațiul existent permitea ca autoturismul părții vătamate să fie depăşit pe partea dreaptă. În speță, se pune problema dacă, de principiu, conducătorul unui autovehicul care doreşte să efectueze un viraj la stânga pe un drum secundar, este obligat să se asigure că nu este depăşit pe partea stângă de către un alt autovehicul, aşa cum ar rezulta din interpretarea dispozițiilor articolului 54 alineatul 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului numărul 195/2002. Din rechizitoriu reiese că, conducătorul auto nu ar fi obligat să se asigure. Totuşi, practica judiciară a statuat în sens contrar, respectiv că şoferul unui autovehicul care doreşte să efectueze un viraj spre stânga, este obligat să se asigure că nu este depăşit pe partea stângă. Practica este aproape unanimă în acest sens, cu multe nuanțări raportat la starea de fapt concretă din fiecare speță: a se vedea sentința penală numărul 295/2012 a Judecătoriei Gherla, rămasă definitivă prin decizia penală numărul 361/R/2012 a Tribunalului Cluj (nepublicate); decizia penală numărul 1139/R/02.11.2011 pronunțată de Curtea de Apel Piteşti (publicată în: Marius Andreescu şi alții, Infracțiuni rutiere. Jurisprudență comentată, Editura C. H. Beck, Bucureşti, 2012, paginile 344-347); Curtea de Apel Oradea, decizia penală nr. 510/R/2009; Curtea de Apel Galați, decizia penală nr. 77/R2008; Curtea de Apel Bacău, decizia penală numărul 10/2009 şi Curtea de Apel Oradea, decizia penală nr. 55/R/2010 (ultimele 4 decizii sunt publicate la adresa de internet http://www.jurisprudenta.org/Search.aspx). Există şi o hotărâre din care ar reieşi indirect că şoferul ce virează la stânga, nu este obligat să se asigure că nu este depăşit pe partea stângă (a se vedea sentința penală numărul 505/2012 a Judecătoriei Gherla, nepublicată). În speță, fiind stabilit că, şoferul autoturismului Audi avea obligația de a se asigura că nu este depăşit de un alt vehicul înainte de a începe virajul spre stânga, trebuie stabilit dacă, în concret, acesta s-a asigurat sau nu şi dacă avea posibilitatea de a prevedea că urmează a fi depăşit. În speță, nu există probe care să dovedească faptul dacă şoferul maşinii Audi s-a asigurat din spate sau nu deoarece acesta era singur în maşină şi nu a fost observat de alte persoane din afara maşinii. Trebuie pornit de la prezumția de corectitudine şi de la prezumția bunei credințe. Din moment ce nu există dovezi că şoferul maşinii Audi şi-ar fi încălcat obligația de a se asigura, trebuie prezumat că acesta s-a asigurat. În baza probelor administrate în cauză, instanța a apreciat că starea de fapt se prezintă astfel: Aproximativ în dreptul localului ,,H’’, autoturismul Toyota a depăşit autoturismul BMW iar acesta din urmă, imediat a inițiat manevra de depăşire; chiar a intrat în depăşire dar a observat că din față se apropie un autoturism, astfel că a intrat din nou în spatele maşinii Toyota. Şoferul maşinii Toyota observă că în față, la mică distanță se afla un autoturism Audi, care se deplasa încet şi semnaliza virajul la stânga, astfel că (fără a semnaliza) frânează şi inițiază depăşirea prin partea dreaptă. Şoferul maşinii Audi se apropie încet de intersecție şi semnalizează virajul la stânga. Observă că din sens invers se apropie o altă maşină, astfel că aşteaptă trecerea acesteia, după care, se asigură din spate şi din față că poate vira la stânga fără a pune în pericol circulația altor vehicule (în acest timp, maşina BMW se afla în spatele maşinii Toyota) după care efectuează încet virajul la stânga. Cu câteva fracțiuni de secundă mai târziu, şoferul BMW, văzând că a trecut maşina ce venea din sens invers (şi nu venea alta după ea) a inițiat manevra de depăşire (fiind grăbit, nu a observat maşina Audi ce semnaliza şi începuse virajul spre stânga) dar ulterior observă maşina Audi şi frânează pentru a evita impactul (neavând altă variantă întrucât nu putea vira la dreapta deoarece în dreapta lui se afla maşina Toyota). Chiar dacă şoferul maşinii Audi a văzut că maşina BMW a intrat în depăşire, nu mai putea evita accidentul din cauza vitezei foarte reduse şi a configurației concrete a locului accidentului. În aceste condiții are loc impactul dintre cele două autoturisme. Prin urmare, instanța apreciază că, starea de pericol a apărut în momentul când şoferul maşinii BMW a inițiat depăşirea maşinii Toyota, fără a observa că maşina Audi a semnalizat şi inițiat virajul la stânga, încălcând astfel, dispozițiile articolului 45 alineatul 2 şi alineatul 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului numărul 195/2002. Din coroborarea acestor probe reiese că inculpatul se face vinovat integral de săvârşirea infracțiunii pentru care a fost trimis în judecată (ucidere din culpă prev. de art. 178 al. 1 şi 2 Cod penal). Articolul asta cred ca lamureste situatia.
  6. Eram copil când ma jucam cu casa de marcat nu imi amintesc daca scotea Y si Z, la ce era folosita tasta "romb 1" nu imi amintesc, dar contorul era indexorul pentru numarul de bon, cheile erau utilizate pentru anularea bonurilor si introducerea valorilor fixe pentru taxe (daca inainte de validare era apasata numai tasta *1 se adauga valoarea fixa preprogramata), nu stia sa calculeze TVA, dar se putea introduce o taxa cu valoare fixa (pe bon aparea "*" astfel se facea diferenta intre pretul unui produs si o taxa) .
  7. Tasta "romb" era pentru subtotal, se utiliza in momentul in care clientul dorea sa stie un cost partial ("cam cat ma costa pana acum doamna") , tasta C era folosita când se gresea un pret si nu apuca sa valideze valoarea introdusa, practic elibera tastele apasate, tasta *1 se folosea pentru taxe si opera dupa totalul produselor (taxa pentru circulatia marfurilor, etc.).
  8. Daca privesti graficele de mai sus ai sa constati ca relatiile mai au o problema.
  9. Matematic nu se intampla asa deoarece este o problema cu ln(0).
  10. Ok, acum are sens acel logaritm natural.
  11. Sa intelegem ca in baza tranzistorului T1 este un condensator ?
  12. Cred ca este un FA1A50N de la Fuji Electric. Cu stima Barbu Paul
  13. Eu initial am inteles altceva, mar123 dorea un montaj la care in intrare se aplica un semnal sinusoidal redresat sau unul sinusoidal pozitiv ( in ambele cazuri exista o componenta contiunua de 0,7V ), daca iesirile au un domeniu strict pozitiv de vartiatie de la 0,7Vpp la 10Vpp , iar variatia semnalului de intrare este aceeasi, atunci in momentul in care la intrare am 0,7 Vpp, una din iesiri va fi in 0,7Vpp iar cealalta iesire va fi in 10Vpp, daca la intrare se aplica un semnal de 10Vpp atunci iesirea care a fost in 0,7Vpp va ajunge la 10Vpp iar cealalta care era la 10Vpp va ajunge la 0,7Vpp, cele de mai sus reprezinta doar un exemplu in care am exemplificat doar capetele de domeniu, bineinteles ca montajul trebuie sa functioneze liniar pe intreg domeniul semnalului de intrare, acum vad ca s-a razgandit si doreste o schema de pozitioner.
  14. Asa cum am mentionat in subiect sunt interesat de 2 buc. numarator decadic SN74S196 sau echivalent. Cu stima Barbu Paul
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.