Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor imprimare PCB


Postări Recomandate

D-aia e bine ca orice concept sa tina cont de ce vine prin jur: parti metalice, sisteme de prindere, elemente cutie...Puteai sa indoi un pic pinii tranzistoarelor ca sa departezi radiatorul de cablaj. Sa pui un distantier de plastic intre cablaj si radiator, etc. Nu se subtiaza un traseu, nu asta e metoda.Se vad si trasee in interiorul placii cu zdrente. Asta e buba transferului de toner, intra clourura ferica pe dedesubt caci aplicarea tonerului nu-i uniforma.Asa cum am zis: important e sa faca treaba.

Link spre comentariu

@thunderer Am citit acuma nu de mult intr-un topic o postare de a dvs. in care ati precizat ca folositi o singura folie transparenta pentru metoda foto iar atunci sunt curios ce imprimanta folositi caci vreau sa-mi cumpar si eu una special pentru asa ceva.Tot dvs. ati precizat ca folositi varianta cu becuri economice cum as vrea sa fac si eu cand ma voi apuca de metoda foto.M-am gandit sa pun un bec economic la o lampa cu brat flexibil pentru a putea regla distanta de la bec la cablaj care trebuie sa fie cam de 20-30 cm din cate am auzit.

Link spre comentariu

Din pacate nu-s acasa ca sa pun o poza cu instalatia de becuri. Expun cu becuri de 6W economice de la IKEA. Nu cred ca mai exista acuma acolo. Expun direct pe ambele parti ale cablajului de la aproximativ 7-8 cm cu cate 2 becuri. 5-5m30s este optim pentru cablajele incercate. MG Chemicals sau eBay.

 

O sa revin cu schita la instalatie.

Posted Image

 

Si cu tipul de imprimanta: xerox 5550

Editat de thunderer
Link spre comentariu

Ce cred eu ca este necesar pentru a face un film transparent pentru metoda foto si care sa ofere satisfactia unui lucru bine facut. Pentru ca aceasta sta in spatele intrebarii cu imprimanta laser pentru metoda UV de producere a PCB-urilor.

 

1. O imprimanta HP model inainte de criza si inainte de avalansa ECO, avand renumele ca folosesc mai mult toner in tiparire

2. Imediat dupa achizitionare (probabil este SH) se reconditioneaza schimband folia din fuser si rola de transfer

3. Se foloseste un cartus original, cumparat sigilat si cu data de fabricatie cat mai recenta

4. Se seteaza imprimanta cu setarile care ofera cea mai buna calitate a print-ului, 1200dpi etc

5. Se foloseste o folie stabila dimensional, tratata antistatic, cu un strat special care asigura aderenta tonerului. Cum este aceasta de aici, varianta LaserStar.

6. Pentru un "negru" mai pronuntat folositi un "toner darkener" gen spray-ul Krylon Matte, Krylon Crystal Clear sau poate solutia de aici.

 

In ceea ce priveste setarea tipului de "hartie". Incercati mai intai cu "plain" si daca folia nu s-a deformat stati cu aceasta setare. Daca se deformeaza de la caldura atunci incercati cu tipul "Transparencies". 

Nu aveti cum sa scapati fara sa faceti unele teste. Trebuie sa va gasiti un setup care merge. Iar aceasta presupune ca la inceput vor fi esecuri. Plecati de aceasta idee, ca vor fi esecuri, si construiti in jurul acesteia.

 

Stiu, la nimeni nu ii place (inclusiv mie) cand vezi ca tocmai ai stricat o coala intreaga pe care stii ca ai dat o gramada de bani.

 

Legat de stricat si aproximari succesive.

Aseara tocmai am stricat un panel intreg, dublu placat, corodat si cu toate cele, la etapa de aplicare a soldermask-ului. Pur si simplu vopseaua aia fotosensibila era prea groasa (mi-a trimis un tip din UK o varianta bicomponent) si nu am intins-o bine, am insistat, stratul a fost gros si apoi am supraexpus la UV. Intr-un final m-am ales cu un rahat de placa care a luat drumul gunoiului dupa o munca de 4 ... 5 ore.

Dar stiu ca data viitoare am sa o fac mai bine, iar cand am sa reusesc atunci ... :)

Link spre comentariu

@mars01 Va multumesc pentru toate informatiile dar daca atatea trebuie facute cu o imprimanta pentru a nu avea surprize neplacute...cred ca dupa achizitionarea ei voi incerca sa apelez la specialisti caci daca n-ai mai facut asa ceva niciodata cum este si cazul meu...Cat despre gafa de care ati scris tot in postarea de mai sus imi pare nespus de rau dar sunt convins ca a doua ora va fi mult mai bine.Eu poate nu voi lucra cu solder mask niciodata dar daca o voi face vreodata mai mult ca sigur nu voi folosi vopsea ci folie(dynamask) caci este un procedeu mai sigur si mai curat din cate am vazut in videoclipuri.

@thunderer Va multumesc si dvs. pentru informatii.Este interesanta instalatia aceea.Daca ati pune si niste poze cu ea...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări