Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Recommended Posts

7 hours ago, maxente said:

E o fiță, ca doar aia de la Tesla se chinuie sa scoata pe banda rulanta masini electrice. Ceilalti doar mimeaza la misto ca au cate un model electric.

Tesla a produs citeva masini de fite (roadster-e) pentru milionari amatori de senzatii tari. In China s-au vindut peste 2 milioane de masini electrice plug-in care cred ca au fost produse in serie, nu bucata cu bucata. Vezi aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country

Edited by d2134
Link to comment

Ziceam de chestia cu baterii schimbate ca pe butelii excluzand varianta in care cred unii ca bateriile or sa evolueze pana intr-acolo cat vom obtine autonomii duble triple etc. 

Problema pentru care masinile electrice n-au prins nici in trecut si nici acum momentan, tine de acel ceva numit densitate gravimetrica a sursei de energie. Practic cata energie poti stoca intr-o unitate de masa anume. 

Ori din perspectiva combustibilului benzina/motorina stau foarte bine fata de baterii. Dadeam exemplul prin care cu 50 kilograme de benzina poti parcurge chiar si triplul de distanta fata de cateva sute kg de baterie. Si asta chiar in conditiile in care motoarele cu ardere folosite actual au un randament nu chiar impresionant. 

Intorcandu-ma la baterii, vorbim de reactii chimice. Unii spun ca, nu-i problema, stiinta evolueaza, vom face baterii mai eficiente, capabile sa stocheze mai mult. Problema este ca bateriile actuale li-ion, au aproape aceasi densitate gravimetrica cu masa echivalenta de dinamita. Dat fiind modul diferit in care energia este eliberata, tindem sa nu realizam chestiuta asta. E aproape maximul ce se poate scoate din reactii chimice sau ca sa rectific, este aproape maximul ce se poate scoate din reactii chimice in conditii relativ sigure de exploatare. 

Pentru ca chiar si asa, benzina prezinta avantaje. Este un lichid, preia forma recipientului in care e stocata iar impreuna cu asta formeaza un ansamblu relativ stabil in caz de accident. Chiar cu bateriile actuale, nu acelasi lucru l-as spune daca vad o Tesla de-asta implicata intr-un accident grav. Nu vad bine acele baterii. Nu stiu, chiar daca s-ar putea, nu cred ca ar fi ok sa cresti densitatea gravimetrica a acestor baterii. Pentru ca apoi, ar trebui sa plachezi pachetul de baterii cu placi rigide sau orice alt mijloc ce ar preveni deformarea in caz de accident. Chestii care introduc masa suplimentara in ansamblu, deci anuleaza beneficiul bateriilor mai eficiente. 

Apoi sa ne imaginam ca bateria viitorului ar tripla densitatea gravimetrica a celei mai bune celule Li-Ion si ar permite curenti mari livrati pe cat de rapid poate un supercondensator. Ai vrea sute de mii de chestii de genul asta prin parcari, pe strazi si in trafic?. E o chestie de timp...

 

 

 

 

Edited by matzah
Link to comment

Târâș-grăpiș se mișcă lucrurile chiar si in Absurdistan:

https://www.capital.ro/au-explodat-vanzarile-de-masini-electrice.html

 Prevad un succes formidabil pentru troleibuzele semiautonome, acolo incarcarea e asigurata non-stop, iar dotarea troleibuzului cu un acumulator tampon va permite acestuia sa se deplaseze autonom pe unele strazi cu case vechi (zone protejate istoric unde nu se poate instala retea de alimentare fara prejudiciu estetic), apoi, la revenirea pe bulevarde largi, troleibuzul va trece iar pe captatori.

Link to comment


Problema e urmatoarea, daca oamenii sunt fuduli si isi schimba masina la 5-6ani, hai sa ii obligam sa treaca la ceva nepoluant.
Cat timp se vand milioane de masini noi anual e clar ca nu vorbim aici de motive ecologice, gen o dau pe a mea ca e euro 5 si vreau euro6.
Nu ca ar fi un lucru inteligent, dar nimeni nu isi schimba masina din motive ecologice.
O schimba de moft gen s-a saturat masina de 5-6ani, iau alta noua mai grozava.
ASa ca ii oferi o solutie alternativa.


China si-a propus sa stea la masa celor mari cand e vorba de masini electrice.
Nu uita China are parti mari din Volvo, Daimler si alti fabricati seriosi de masini.
De acolo poate aduce destula tehnologie sa aplice.
Tesla deschide fabrica in china, chinezii nu vor sta cu mainile in san, ci vor trage cu ochiu si vor fura tehnologie asa cum fura de la orice alt fabricant de la ei din tara.
E acu scumpa bateria, dar in mod sigur se mai ieftineste.
Deja a scazut cu 25% fata de acu 10 ani. Cine stie ce se mai descopera si cum se mai optimizeaza procesul si poate mai e loc de inca o scadere serioasa.


Altii lucreaza la incarcare de la 0 la 40-50% (zona eficienta de incarcare) in 3 minute de la un incarcator puternic gen 400-500kWh.
Si nu vb de tesla care joaca la nivel mic, ci de un consortiu serios intre firme gen bosch, VAG, etc.


Evident ca toate progresele astea vor fi in viitor, dar viitorul nu e asa indepartat.
Legat de Ro suntem la pas cu Germania, avem ~300g/kWh la generare de electrice. Suntem cam la 50% energie din termocontrale, restul e nubleara si un sfert e curata.
Destul de decent.
Franta e la 120 parca.
Loc de parcuri eoliene mai avem, lumea se baga in directia asta, incet incet curatam energia.

Link to comment

Tesla folosea la un moment dat platforme tehnice Lotus pe care le motoriza. Am vazut un test pe pista intre Lotus Tesla si Lotus. Masina clasica a fost deasupra masinii electrice cam peste tot. Tesla a ramas fara baterie dupa 90Km, iar ca medie pe trul de pista masina clasica a iesit mai bine. Tesla a fost superioara la demaraj si pe portiuni drepte. In viraje era destul de greu de controlat datorita masei mari a acumulatorilor.

Link to comment

Nu cred ca au dus treaba pana la capat.
Ma indoiesc ca s-au bagat la modificari in sasiu/suspensie asa incat sa tina cu adevarat cont de noua distributie a maselor si alte povesti care conteaza.
Sa faci treaba de la A la Z e prea costisitor.
Totodata vorbim de o masina eco, de om normal, nu de una de curse. Ca au un sprint bun, e alta poveste, dar trebuie sa te astepti ca termini imediat 


Bateriile in opinia mea sunt ok cum sunt. Chiar daca chimia a ajuns la maxim, poate reusesc sa le faca mai ieftine folosind alte substante/ procese, etc.
Daca ajungi tu sa deformezi o baterie pusa intre lonjeroane, mai bine te-ai ingrijora sa scapi cu viata/intreg din accidentul ala.
Zguduitura va fi zdravana.

Link to comment
30 minutes ago, daniels said:

Tesla folosea la un moment dat platforme tehnice Lotus pe care le motoriza. Am vazut un test pe pista intre Lotus Tesla si Lotus. Masina clasica a fost deasupra masinii electrice cam peste tot. Tesla a ramas fara baterie dupa 90Km, iar ca medie pe trul de pista masina clasica a iesit mai bine. Tesla a fost superioara la demaraj si pe portiuni drepte. In viraje era destul de greu de controlat datorita masei mari a acumulatorilor.

Se rezolva ... modificam soselele si autostrazile .Drumul cel mai scurt dintre doua puncte este linia dreapta . La noi , nefiind prea multe , se poate porni direct in noua abordare . 

Link to comment
4 hours ago, d2134 said:

Tesla a produs citeva masini de fite (roadster-e) pentru milionari amatori de senzatii tari. In China s-au vindut peste 2 milioane de masini electrice plug-in care cred ca au fost produse in serie, nu bucata cu bucata. Vezi aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country

Ce roadster bre ?

Aia de la Tesla inca n-au vandut nici un roadster ca inca nu l-au facut. O sa vanda din 20-20 in colo

Link to comment
12 minutes ago, Sharky said:

Bateriile in opinia mea sunt ok cum sunt. Chiar daca chimia a ajuns la maxim, poate reusesc sa le faca mai ieftine folosind alte substante/ procese, etc.

 

Sau sa le combine cu supercap-uri (stiu ca am mai spus :) )

NU trebuie sa le inlocuiasca dar C-urile au avantajul descarcarii nedistructive cu curenti mari, ceea ce-i util la demaraj si incarcarii rapide cu curenti mari ceea ce poate fi f. util la franarea regenerativa.

Am vazut ceva filmulet in ideea asta de a combina baterii cu condensatoare pt. a profita de avantajele ambelor... din pacate nu-l gasesc.

Link to comment
11 hours ago, +_Florin_+ said:

Acum nu mi-aș lua mașina electrică nici dacă mi-ar da-o gratis, datorită multiplelor dezavantaje enumerate de colegi mai sus.

 

Hai ba Florine, da-o drecu de treaba ca măcăne rău !

Tu imi spui mie ca daca castigi o masina electrica in capacu de la bere, il arunci la gunoi ca nu iti plac masinile electirce ? :rade:

Link to comment

Eu as vinde  - o ... , daca o cumpara cineva . Ca la Ploiesti nu prea am ce face cu ea . Stau la bloc , parca nu ma vad cu prelungitoru' la geam , inainte sa plec unde am nevoie . Si nici prize prin oras nu prea am vazut . Or fi , dar nu le stiu eu ...

 

P.S. - m - am plimbat cu un Yaris hibrid , are un client de la o firma cu care colaborez . Interesant , desi un pic straniu . Ma rog , ce sa inteleg din 20 Km ...

Edited by gauss
Link to comment

Nu te opreste nimeni ba sa  - ti cumperi . Sau sa castigi , donatie etc . Sau vrei aprobare de pe  - aici ? ... Problema e ca ar trebui sa te muti in oras ... sau sa vii pana acolo cu altceva .

 

P.S. - sa nu uit ... bla , bla ...

Edited by gauss
Link to comment
Acum 35 minute, maxente a spus:

 

Hai ba Florine, da-o drecu de treaba ca măcăne rău !

Tu imi spui mie ca daca castigi o masina electrica in capacu de la bere, il arunci la gunoi ca nu iti plac masinile electirce ? :rade:

Păi ba maxente, eu am zis că n-aş lua-o nici gratis pentru a o folosi personal. 

Sa mai și plătesc pentru ea ... e deja prea mult.:rade:.

Păi să dau 20 ... 30000 de euroi pe o ascutitoare de clasa mică și să umblu cu ștecherul după mine?

Cu banii ăștia iau super-mașina (clasica). Confort, dotări, autonomie și performanțe incomparabile. 

Da, ma costa mai mult benzina, dar merită având în vedere avantajele. 

 

Link to comment
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines