Ion_Bumbu Postat Iunie 20, 2014 Partajează Postat Iunie 20, 2014 Pai nu se pierde nimic, un motor de 3000rpm merge in parametrii buni intre 2000 si 4000rpm pe care le scoti din convertizor. Asa avea un amic pe un SN320 si mergea foarte bine, nici ventilator suplimentar nu avea pe motor. Grig Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 20, 2014 Partajează Postat Iunie 20, 2014 (editat) Pai nu-i trebuie ventilator separat daca nu-i scade frecventa/turatia din convertizor! Doar atunci se incinge motorul, cand e ''subturat'' - elicea/ventilatorul din spatele motorului nu mai baga ca la turatia normala a motorului. Probabil era multumit cu convertizorul, dar daca putea proba strungul si la 400v, clar nu-i mai placea cu trage cu convertizorul alimentat la 220v! Editat Iunie 20, 2014 de DanuAL Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 20, 2014 Partajează Postat Iunie 20, 2014 Pai nu se pierde nimic, un motor de 3000rpm merge in parametrii buni intre 2000 si 4000rpm pe care le scoti din convertizor. Asa avea un amic pe un SN320 si mergea foarte bine, nici ventilator suplimentar nu avea pe motor. Grig Era de meserie si spunea ca se comporta perfect normal. Motorul era de 2,2Kva/3000rpm legat in triunghi pentru 230Vac. Grig Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 21, 2014 Partajează Postat Iunie 21, 2014 Cam cat costa un convertizor la puterea respectiva? Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 21, 2014 Partajează Postat Iunie 21, 2014 Ajungem la discutii in contradictoriu si n-are rost. Si cu Lastunu se putea ajunge in Cluj. Trecea Dealu Mare ... cu a 4a, maxim 2persoane! Nu stiu de cate ori. Ptr. un surub, mai faci un ax mic, piese in general care nu necesita atata ''belire'', e ok convertizorul! ola_nicolasCam cat costa un convertizor la puterea respectiva? Cam 10 milioane unul nou. http://www.1v.ro/magazin/convertizor-de-frecventa-delta-1-faza-monofazat-22kw-vfd022e21a-11a-230-vac-p-877.html http://www.scada-shop.ro/cumpara/convertizor-de-frecventa-2-2kw-curent-nominal-10a-monofazat-2101238 Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 21, 2014 Partajează Postat Iunie 21, 2014 La pretul asta, este preferabil sa se faca un variator mecanic cu curele trapezoidale. Se obtine acelasi efect de variatie continua a turatiei si in plus nu are nevoie de racire de nici un fel. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 21, 2014 Partajează Postat Iunie 21, 2014 @DanuAL , ceea ce spui de refera strict din experienta cu motorul Dahlander sau l`ai incercat si pe un utilaj cu motor trifazic normal legat pentru 230Vac? Grig Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 21, 2014 Partajează Postat Iunie 21, 2014 L-am probat si pe un motor de 2kw, o singura infasurare, motor ce l-am avut montat pe strung tocmai in ideea ca voi obtine un cuplu mai mare in combinatia cu convertizorul. Rezultatul a fost putin mai bun, probabil si un efect placebo, dar nu mare diferenta fata de cum se comporta motoru' Dahlander pe strung ! Folosesc convertizorul si la masina de gaurit MG13. Mi-e necesar sa dau si gauri mai mari de 13mm, fata de cat permite MK1, pe care le folosesc cu mandrina. Cu un burghiu de 17mm in tabla de 20mm, dureaza o vesnicie gauritul dintr-o trecere + ca daca trag mai tare, sa avansez mai repede cu gaura, opresc motorul! Motorul e de 0.75kw. In toate testele am folosit in paralel si un convertizor Danfoss tot de 2kw. Am zis ca o fi de la convertizoru' meu. Nu! Converizoarele au si ele utilitatea lor, dar nu sa duca un strung industrial - ma refer strict la convertizoarele alimentate la 220v! Link spre comentariu
TITI Postat Iunie 22, 2014 Partajează Postat Iunie 22, 2014 (editat) Si totusi am vorbit la un moment dat ,acuma vreo o luna parca , cu cineva la telefon care vindea un SN320 adaptat la 220V cu genul ala de motor care au aparut acuma. L-am sunat si mi-a zis ca l-au sunt mai multi cu problema asta, cum a facut el sa adapteze strungul la 220V. Domnul ala spunea ca a pus un motor de 4Kw / 3000rot (banui eu ca e genul ala de motor chinezesc care au aparut acuma peste tot) si cica merge fara probleme de zbarnaie.... acuma nu stiu exact unde este adevarul. Daca totusi situatia ar fi reala ma gandesc ca s-ar putea face cu un motor de ala (cam 300-400RON) plus cum zicea domnul ola_nicolas poate eventual in cazul lui SN281 cu o reductie la jumatate pentru turatiile mici pur mecanica. Parca nu cred totusi ca se obtine efectul de la 380V insa ar fi functional in rest chestiile electrice se rezolva pe SN281 , se schimba transformatoare , contactori dar daca investitia e mare se poate face un calcul si tare imi este ca te apropii de faza cu tras bransament de 380V. Pentru colegul DanuAL da am luat pana la urma strumgul ala de care am vorbit insa sta sub o prelata sub o streasina, la curte si cred ca o sa mai stea mult si bine vara asta . Momentan sunt rupt de la turnat betoane si mai am mult de lucru cu constructia atelierului. Eu am optat pentru varianta de 380V , trebuie sa iasa actele si nici macar nu mi-am propus sa scot bani cu strungul pur si simplu mi-am zis ca o singura viata am si am zis sa o fac si pe asta............. Editat Iunie 22, 2014 de TITI Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 22, 2014 Partajează Postat Iunie 22, 2014 Mi-ai spus ca vrei sa inveti meserie, sa te faci SI strungar, sa mai faci si un ban cu strungu' daca tot investesti in el, de aia ti-am sugerat un strung mai mare! Mno buna treaba! Felicitari ptr. achizitie!!! Cat te costa bransamentul si ptr. ce putere ai facut cerere? Daca acum construiesti atelierul, gandeste-te bine si la ventilatie! Link spre comentariu
TITI Postat Iunie 25, 2014 Partajează Postat Iunie 25, 2014 (editat) pentru DanuAL : Sper ca bransamentul sa nu sara mai mult de 4000- 5000 RON dar totul este deja aproximativ ca am mai luat unele chestii cum ar fi tarusii de impamantare care i-am bagat deja in structura, am lut ceva cablu 5 x16mm armat si banda zincata 40x4, apoi vreo 200ron am dat deja pe doua autorizatii. O sa am puterea aia mica cred cu siguranta de 16A. Ce este aiurea ,e ca parca as fi vrut strungul usor mai mare de 500mm intre varfuri desi nu ma apuc sa fac axe de tractoare, a si am vazut ca parca imi plange un pic "COPILASUL" (cum il alinta nevasta) pe la un ochi de ala de vizitare la cutia de avansuri, poate o fi de la transport ceva,dar tot e bun inseamna ca mai are ulei in ea . Editat Iunie 25, 2014 de TITI Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 25, 2014 Partajează Postat Iunie 25, 2014 Pentru inceput e ceea ce-ti trebuie! Pe viitor, dupa ce mai inveti cum sa folosesti vitezele corelat cu avansurile ptr. diferite tipuri de materile, diametre, duritati, etc., dupa ce te inveti cu filetele din cutit, poate atunci o sa-ti fie necesar un strung mai lung, ca deja o sa te ''stie'' lumea si-or sa-ti tot baga la usa cu diferite piese, poate mai mari/lungi. Nu stiu daca dupa amperi se calculeaza bransamentul. Eu am 60-70m lungime pana la tablou. 50metri aerian. Cablu 4x4 multifilar (MYYM) si merge freza fara probleme + spalatoria/benzinaria de unde m-am conectat eu. Motorul principal la freza e de 7,5kw si motorul de la masa e de 2.2kw. Omul zice ca a facut contract ptr.bransament de 20 sau 25kw. De picurat, iti picura probabil la vizorul din partea de jos a cutiei de avansuri. Pe celalalt vizor, tot de pe cutia de avansuri, e ptr. verificarea functionalitatii pompei/ungerii. Inseamna ca e ulei, bine zici, dar ar fi bine sa-l scoti afara, uleiul, sa scoti si vizorul, cureti pe acolo si pe urma sa pui vizorul inapoi. Poate trebuie schimbata garnitura vizorului. Daca doar il strangi sa nu mai ''planga'', risti sa fie mizerie pe acolo si sa fortezi vizorul si in felu' asta sa-l spargi! Link spre comentariu
DanuAL Postat Septembrie 9, 2014 Partajează Postat Septembrie 9, 2014 Vis-a-vis de discutiile anterioare, dupa mai multe cercetari, azi am aflat de ce mi s-or stricau mie rulmentii asa repede (dupa un an de zile) - convertizorul de frecventa ! Alimentat la 220v, scoate ''3''x220v intre faze, curentul slab ptr. motor, am tot strans ambreiajul pana am gasit pornirea ok din convertizor, dar chestia nu facea decat sa incinga ambreiajul, respectiv rulmentii! La 380v pornea ca din pusca, la convertizor pornea mai greu - patina. In cautarile mele am dat peste o firma ce se ocupa, printre altele, si cu mentenanta la masini unelte romanesti, etc. - saro prod. Nea' Gheorghe Ionescu un om de nota 10! Maine ma apuc din nou de schimbat rulmentii de la ambreiaj, asta ca invatatura de minte. Am bagat doar rulmenti Timken, in speranta ca n-o sa mai am treaba o vreme, dar de vre-o 2 zile o inceput sa tremure din nou. Asta e un prim simptom de la rulmentul fuliei sau de la rulmentii din motor(ma refer doar la strungurile cu ambreiaj)! Azi cand am demontat axul cu abreiaj, rulmentul de la fulie agata putin din cauza pulberilor ce s-or format de la frecarea tolelor din ambreiaj si probabil o stricat cementarea de pe bile/camasi, in schimb rulmentii din ambreiaj si cel de pe capatul opus fuliei, sunt ''terminati''. Link spre comentariu
DanuAL Postat Septembrie 10, 2014 Partajează Postat Septembrie 10, 2014 Aici gasiti manualul ptr. SN 281 / 321 / 381 - https://www.flickr.com/photos/98542305@N02/sets/72157647048172798/ Link spre comentariu
TITI Postat Septembrie 10, 2014 Partajează Postat Septembrie 10, 2014 (editat) Trebuie sa ma apuc si eu de studiu pe acest manual , mai ales la partea de piese de schimb pentru ca vad ca imi trebuie o curea din cele trei dintre motor si fulia de sus. Bine strungul merge ok si asa . Este un ax cam de 20mm diametru sa zic undeva mai sus spre fulie si se afla intre curele la ce foloseste ala ca la mine nu are nimica pe el si pe capat are parca o piulita .Azi am platit contractul de racordare 2150RON. Axul esta ala cu piulita de sub fulia mare de sus: http://www.elforum.info/uploads/monthly_04_2012/post-53092-139829422356.jpg Editat Septembrie 10, 2014 de TITI Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum