Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul SN 281


Vizitator vga1234

Postări Recomandate

Cum o dai tot la convertizor ajungi,cauta unul si rezolva problema chiar daca nu este cea mai ieftina solutie este cea mai eleganta si fiabila .

Nea' Mihai - nu e problema convertizorul! Il iau! Problema e incertitudinea - pot sa alimentez motorul asta Y/YY cu un convertizor alimentat de la 220v care scoate 3 faze cu 220-230v SAU pot porni motorul asta doar alimentat de la 3 faze cu 380v?! Asta e nedumerirea! Daca se poate alimenta de la convertizorul monofazic, atunci nu mai e nici o problema, dar din alte discutii cu alte persoane am inteles ca nu-l voi putea porni decat de la 380v..

 

 

 

78ATI - Imi cer scuze de interventie. Eu il "cunosc" pe "tatal fiului" mi-a "vandut" niste accesorii. Este un om foarte simtit la telefon. Din respect am trimis banii in prealabil si nu am primit niciodta. ..."domnul" avea pseudonimul de "leul alb", viramentul l-am facut pe numele asanumitului Danila V Cornel din Suceava, avea email cornel 201153@yahoo.com, iar telefonul a fost: 0758338001

Sincer chiar daca platesc dublu, nu mai fac nici o plata in avans, decat persoanelor pe care le cunosc personal.

Facerea de bine...

Imi pare rau pentru experienta dvs, dar credeti-ma ca nu suntem singurii.

Aveti dreptate - nu suntem singurii! Ideea e ca la primul ''ne'tot''/neom, i-am platit si drumul dus-intors din Cluj ca sa ne intalnim, urmand sa ''faca'' convertizorul sa functioneze la 220v, de asta a venit, dar cand o ajuns la mine, n-avea cele necesare ''modarii'' convertizorului.... Tot o problema, de data asta pentru el, e ca nu stie cate stiu eu despre el, acum, si ca o sa-i fac o surpriza cat de curand!!!
Link spre comentariu

...m-a asigurat ca SIGUR pot sa-l leg la 220v...

Exista posibilitatea unei probe la vanzator in timpul unei legaturi video-web. Puteai sa vezi in timpul acestei probe unele amanunte si sa il chestionezi. Daca ceva ti se parea in neordine, anulai intelegerea. Totusi, treaba miroase de departe a excrocherie. Eu te-as sfatui sa faci o reclamatie legala in legatura cu aspectele pe care le acuzi. Exista documentele de transport, care presupun si adresa vanzatorului. Daca a dat o adresa falsa, el poate fi identificat dupa IP-ul de unde posteaza pe forum, sau dupa numarul de telefon. In alta ordine de idei, trebuie preveniti si ceilalti potentiali cumparatori de pe forum cu privire la caracterul si modul de lucru al celui in cauza. Dupa cate stiu, la Bazar exista un topic in acest sens.
Link spre comentariu

...m-a asigurat ca SIGUR pot sa-l leg la 220v...

Exista posibilitatea unei probe la vanzator in timpul unei legaturi video-web. Puteai sa vezi in timpul acestei probe unele amanunte si sa il chestionezi. Daca ceva ti se parea in neordine, anulai intelegerea. Totusi, treaba miroase de departe a excrocherie. Eu te-as sfatui sa faci o reclamatie legala in legatura cu aspectele pe care le acuzi. Exista documentele de transport, care presupun si adresa vanzatorului. Daca a dat o adresa falsa, el poate fi identificat dupa IP-ul de unde posteaza pe forum, sau dupa numarul de telefon. In alta ordine de idei, trebuie preveniti si ceilalti potentiali cumparatori de pe forum cu privire la caracterul si modul de lucru al celui in cauza. Dupa cate stiu, la Bazar exista un topic in acest sens.
In cazul in care s-a facut expedierea...da se poate face o astfel de probatiune. Insa in cazul in care nu ai nici un astfel de act. Ca sa accesezi documentatia postei romane de ex. iti trebuie ordin judecatoresc. Pana nu se deschide o ancheta si asa mai departe...te lasi pagubas.Apropos de chestiunea cu "fiul tatalui" cartela telefonica in cazul meu cred ca a fost aruncata. Chiar daca am sunat de zeci de ori de atunci. Nu aveam pretentia de bani inapoi, dar tare m-ar fi racorit sa ii spun omului numai de bine!
Link spre comentariu

Eu vorbesc despre documentele de expediere cu care a sosit coletul la cumparator. Fara asemenea documente, nici nu era posibila plata. Acele documente sunt garantate ca autentice de Posta Romana si se pot utiliza oricand in scopuri legale. Din cate stiu eu, nici posibilitatea falsificarii adresei expeditorului nu exista, deoarece datele se iau direct din actul de identitate al acestuia.

Link spre comentariu

Lucratorul postal cel putin teoretic are obligatia de a verifica sumar si in limita priceperii sale fizionomia personaei din fata ghiseului daca aceasta corespunde cu cea din fotografia actului de identitate. Practic insa nimeni nu se uita si e suficient sa prezinti un act de identitate al unei persoane de acelasi sex si varsta apropiata . Dar chiar si in aceste conditii cine are tupeul sa faca asa ceva si care pe deasupra mai are in posesia sa un act de identitate al altei persoane nu se limiteaza la o simpla inselatorie de genul celei descrise . Asadar cred ca poate fi aflat faptasul si tras la raspundere .

Link spre comentariu

Nea' Mihai - nu e problema convertizorul! Il iau! Problema e incertitudinea - pot sa alimentez motorul asta Y/YY cu un convertizor alimentat de la 220v care scoate 3 faze cu 220-230v SAU pot porni motorul asta doar alimentat de la 3 faze cu 380v?! Asta e nedumerirea! Daca se poate alimenta de la convertizorul monofazic, atunci nu mai e nici o problema, dar din alte discutii cu alte persoane am inteles ca nu-l voi putea porni decat de la 380v..

Teoretic motorul ar trebui sa mearga dar cu putere mai mica(dar mai mare decat in cazul alimentari cu condensator),personal nu am incercat dar poate gasesti pe cineva care are un convertizor si faci o proba.Poate poti schimba motorul cu unul cu o singura turatie la 3000 si atunci ai rezolvat cu ajutorul convertizorului.Recitind tot topicul observ din schemele electrice ca partea ede comanda aste alimentata din trafuri cu primarul la 380v ,atunci in cazul alimentari cu 3x220v(de la convertizor) o sa trebuiasca sa schimbi trafurile cu unele de 220v ca sa poti alimenta partea de comanda si ambreiajul cu tensiune corecta.
Link spre comentariu

Daca schimb motorul cu unul trifazic de 3000rot/min, nu e aceasi ''incompatibilitate''? Ma gandesc eu ca fiind trifazic si alimentat tot prin convertizor, tot n-o sa fie la 100% din putere. Cu un motor monofazic de 2kw ma gandesc ca n-o sa am ''viata lunga'' cu strungul. Asa, mai bine alimentez doar infasurarea cu viteza cea mai mare la motorul actual, si setez din convertizor o frecventa mai mica pentru a doua turatia, cea mica. In felu' asta as economisi, ptr. moment, banii ptr. un alt motor trifazic.Care sunt trafurile alea cu primarul de 380? Probabil si masina de gaurit are aceasi ''chestie'', traf cu primarul de 380v, din moment ce trebuie sa-l bag in priza doar intr-o singura pozitie...

Faptul ca motorul nu porneste decat cu faza legata la o anumita borna este un fenomen ciudat.Verificati sa nu aveti continuitate intre oricare dintre bornele motorului / instalatiei electrice si masa utilajului (impamantare).

Pun o poza cu placa de la masina de gaurit.

post-67498-139829535615_thumb.jpg

Link spre comentariu

Sincer nu stiu/pot sa va dau raspunsul privind panoul electric.Insa in alimentate monofazata motorul nu are de unde "sa stie"care este faza si care este nulul, el trebuie sa functionezeidentic chiar daca acestea sunt inversate. Singura problema ar aparea daca isi face aparitia si o conexiune laimpamantare (anormala). Este singura explicatie logica pe care o incerc.

Link spre comentariu

Pun o poza cu placa de la masina de gaurit.

S-ar putea ca sa nu porneasca decat atunci cand alimentezi pe faza care este conectata si comanda.Normal de la conectori de alimentare se alimenteaza contactorul de forta si de pe o faza si nulul de lucru (daca comanda este in 220v ca) sau de pe 2 faze (daca comanda este in 380v ca ) se face alimentarea comenzi.Dupa cum se vede in poza ai 4 sigurante deci 3 sant de forta la motor si una de comanda si atunci este clar ca ai comanda in 220v .
Link spre comentariu

Sincer nu stiu/pot sa va dau raspunsul privind panoul electric.

Insa in alimentate monofazata motorul nu are de unde "sa stie"

care este faza si care este nulul, el trebuie sa functioneze

identic chiar daca acestea sunt inversate.

Singura problema ar aparea daca isi face aparitia si o conexiune la

impamantare (anormala). Este singura explicatie logica pe care o incerc.

Nea' PL500 - masina si tot ''atelierul'' n-am reusit sa le leg la impamantare. Apropo cine stie cum se faca o impamantare ca lumea? Impamantarea pe care am facut-o eu , e dintr-o teava de Cu de fi18-20mm si lunga de vre-o 2 metri. Am batut-o in pamant cam 1,8m. De la teava am plecat cu un cablu MYYM 2x1,5(3mm) pana intr-o priza pe care am lasat-o pe post de doza. Rezultatul a fost ca aveam faza pe motor, la mana nu se simtea, se aprindea creionul de tensiune.

 

 

Revin cu scuzele de rigoare - motorul de pe strung se poate lega - YY/Δ - dublu stea/triunghi!!!!!!

Nea' Mihai - am citit tot, dar TOT degeaba daca n-am habar si ma uit ca bou'n calendar. De aia intreb! Am mai intrebat si in alta parte si la fel, incerci sa-mi dai raspunsuri ''rapide'' - nu ma intereseaza acele raspunsuri! Daca stiam nu intrebam!!! O sa-mi spui - cauta un electrician - iar eu iti raspund - trimite-mi unu ca in balega asta de oras nu gasesti prea multi oameni capabili ...

Frana e electrica, alimentata cu 2 fire, iar ambreiajul e mecanic.

post-67498-139829536631_thumb.jpg

post-67498-139829536647_thumb.jpg

post-67498-139829536663_thumb.jpg

post-67498-139829536672_thumb.jpg

Link spre comentariu

Revin cu obsesia: Inteleg ca placa de comanda este legata la un cordon de alimentare monofazicsi cu stecherul in priza intr-o pozitie functioneaza, intors stecherul cu 180 grd. nu mai functioneaza ?Daca este asa, este absolut anormal, nu are nicio importanta daca prin circuitul de comanda trece nulul sau faza (repet: alimentat monofazic). Insa daca instalatia mai "fura" inca un nul prinimpamantare (sau poate ca este asezata pe pamant) atunci se explica comportamentul de mai sus.

Link spre comentariu

Apropo cine stie cum se faca o impamantare ca lumea?[/b] Impamantarea pe care am facut-o eu , e dintr-o teava de Cu de fi18-20mm si lunga de vre-o 2 metri. Am batut-o in pamant cam 1,8m. De la teava am plecat cu un cablu MYYM 2x1,5(3mm) pana intr-o priza pe care am lasat-o pe post de doza. Rezultatul a fost ca aveam faza pe motor, la mana nu se simtea, se aprindea creionul de tensiune.

Cumpara trei bucati de teava galvanizata de 2 toli diametru si 1,5ml lungime, sapa un sant de 6ml lungime si 40cm adancime, bate tevile in pamant la distanta de 2m si sudeaza platband 40x4mm zincata intre electrozi. Platbandul il duci apoi pana pe peretele case, atelierului, garajului, etc. de unde pleci cu sufa (coductor flexibil) de 4-10-16mm pana la tablou. Asa o sa ai o rezistenta destul de mica pentru a o folosi ca impamantare. Daca vrei si de paratraznet, dublezi sau triplezi ce am scris mai sus si chemi pe cineva sa-ti masoare priza de pamant daca se incadreaza in parametri.Sau iei nului de lucru dar inainte de siguranta si... poti sa-l folosesti ca nul de protectie.
Link spre comentariu

Da - daca intorc stecherul in priza nu mai porneste! Si mie mi se pare ceva ciudat la legaturile de pe placa. Am o pamantare care trebuia alimentata si legata pe placa, dar nu e alimentata si nici nu e legata la surubul de impamantare...Cam asa arata la final. Cum am mentionat si mai sus - sunt habarnist in electrica! Am numerotat firele exact cum le-am scos si tot asa le-am pus inapoi. Pe mine nu ma ''scutura'', probabil si din cauza ca folosesc papuci cu talpa electroizolanta, dar un prieten acum cateva zile mi-a spus ca l-a scuturat.. Nu am pamantarea legata inca, nici macar cea pe care am improvizat-o eu nici cea de la retea, ca nu exista. Am facut rost de platbanda sa-mi fac o pamantare buna - sugestii?!L.E.: daredan multumesc de sfat! Platbanda am, mai trebuie tevile.. Din cupru nu sunt bune?

post-67498-139829536831_thumb.jpg

post-67498-139829537109_thumb.jpg

post-67498-139829537118_thumb.jpg

post-67498-139829537126_thumb.jpg

Link spre comentariu

Ar mai merge de facut o determinare: cu un ohmetru sa se masoare daca exista rezistenta electrica mica intre carcasa utilajului si fiecare pin al stecherului.Sau masina de gaurit(daca greutatea permite) sa fie asezata pe un placaj, sau ceva izolant fata desol si de verificat daca mai porneste sau isi schimba comportamentul la schimbarea pozitiei stecherului in priza.Suspectez o legatura gresita sau un defect de izolatie ce aduce in legatura alimentarea cu masa utilajului (atentie sa nu-l atingeti cat este alimentat).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări