Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cati wati are un amper?


Postări Recomandate

Vizitator liviu_vladut

Tensiunea si curentul inscrise pe un comutator sunt parametrii distincti, nu pot fi inmultiti. Ca si la sigurante. Tensiunea e strans legata de distanta dintre contacte (in pozitia deschis) valoare peste care exista pericolul producerii unui arc electric prelungit (sau permanent) la deconectare. Un comutator nu are ca parametru de functionare puterea. Doar tensiunea maxima de lucru si curentul maxim suportat. Daca nu e specificat cos(fi) parametrii sunt pentru consumator rezistiv.Cel putin asa stiu eu.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator Cruiser

Am citit intregul topic pentru a-mi raspunde la urmatoare intrebare.Cat consuma un motor de 5.5 kw la 380 V cu 11.8 A intr-o ora ?Asadar, este corect daca presupun ca un motor de 5.5 Kw consuma intr-o ora 5.5 Kwh ?Si va mai rog sa-mi spuneti de ce folosind formula P=U*I rezultatul este Kw = 4.484 ?Mentionez ca sunt strain de acest domeniu si sper sa nu ofensez pe nimeni prin intrebarile mele.Va multumesc

Link spre comentariu
Vizitator Cruiser

Multumesc pentru promptitudine.Asta inseamna ca am un motor de 4.484 Kw si nu de 5.5 Kw ( cat scrie pe el ) sau atunci cand motorul este in sarcina ajunge la aceasta valoare ?

Link spre comentariu
Vizitator Cruiser

Cruiser, vezi ca pe tablita motoarelor este data puterea la ax (puterea mecanica), nu cea electrica.

In cazul asta pentru a afla consumul cu ajutorul formulei E=P*t folosesc P ( Kw ) rezultat din formula P=U*I ?
Link spre comentariu

Eu nu am avut rabdare sa citesc chiar tot, dar din start s-a pornit gresit. Incepatorii sa nu mai astepte "mura in gura..." mergeti in targ si veti gasi un "Compendiu de fizica". Cautati mai intai acolo cateva raspunsuri. Incercati sa intelegeti, pentru inceput, fenomenele fizice. Formulele vind dupa. Puneti o intrebare cat de cat cu sens si noi astia de' zicem ca ne mai pricepem o sa incercam sa va lamurim.Din punctul meu de vedere, prima intrebare este pusa de un X care o face pe prostu'. Si toata lumea se grabeste sa ii sara in ajutor.Cruiser, P= "radical din 3" x "tensiunea de linie" x "curentul de linie" x cos"fi" vezi ce-ti lipseste si vezi ce ai.PSAsa cum s-a specificat mai sus puterea de pe tablita motorului este puterea la ax. Deci: Pelectric*randamentul motorului = puterea mecanica

Link spre comentariu
Vizitator Cruiser

Avolocaru, dupa formula postata de tine reies urmatoarele calcule:P = √3 * 380V * 11.8A * 0.85 = 6601.5... w / 1000 = 6.6 Kw ( valorile din formula a fost luate direct de pe tablita motorului )Astfel consumul intr-o ora este de E = 6.6Kw * 1h = 6.6 Kwh ?

Si mai adaug si eu ceva...depinde foarte mult si de ce sarcina are motorul, adica daca e exploatat la "sfert de pedala", motorul o sa consume mai putin.

Cea mai buna solutie ar fi sa leg un contoar trifazat pentru a afla exact consumul in sarcina dar momentan nu dispun de un astfel de dispozitv.
Link spre comentariu

Pe placuta motorului este trecuta puterea nominala la ax si curentul nominal ( curentul absorbit daca motorul este incarcat la putere nominala si alimentat la tensiune si frecventa nominala). Motorul electric consuma de la retea o energie mai mare decat energia mecanica pe care o scoate la ax, diferenta fiind pierderile din motor. Raportul dintre puterea la ax si puterea absorbita determina randamentul motorului.Puterea la ax este determinata de solicitarea actionarii: un motor se va incarca ( daca poate, daca nu i se cere mai mult decat poate sa dea) la puterea ceruta de utilizare. Corespunzator incarcarii cerute, puterea consumata este si ea variabila, randamentul nu este acelasi la diferite incarcari: de obicei randamentul este maxim la puterea nominala ( cea inscrisa pe tablita), cu cat scade puterea ceruta motorului scade si randamentul. Concluzie: daca pe un motor trifazat scrie 5.5kW, 380V, 50Hz, 11.8A inseamna ca daca va fi incarcat la 5.5kW si alimentat la 380V/50Hz va consuma 11.8A ( valoare care admite o toleranta).Daca tu incarci motorul la doar jumatate din putere ( 2.75kW) motorul nu va consuma doar jumatate din curent (5.9A), ci mai mult de jumatate, randamentul motorului la aceasta putere fiind inferior randamentului nominal (la 5.5kW) si factorul de putere fiind prost (cos Fi). Ca sa vezi cat consuma un motor trebuie sa masori curentul, nu te poti lua dupa datele de pe placuta, motorul niciodata nu va fi incarcat la exact puterea sa nominala ( vorbim despre aplicatii casnice).

Link spre comentariu
Vizitator Cruiser

Multumesc pentru explicatii @sla

Ca sa vezi cat consuma un motor trebuie sa masori curentul, nu te poti lua dupa datele de pe placuta, motorul niciodata nu va fi incarcat la exact puterea sa nominala ( vorbim despre aplicatii casnice).

Nu am mai folosit un multimetru pana acuma dar am citit mai multe tutoriale de pe net cum se foloseste un astfel de dispozitiv dar ce nu am gasit este cum se masoara curentul de linie ( amperaju ) la un motor trifazat. Poate sa-mi spuna cineva cum trebuie sa procedez ?
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări