Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Adevarat, bateriile sunt scumpe.
Dar acum, pt. comparatie pot sa va spun ca am un Suzuki Grand Vitara diesel cu care merg la pescuit si car una/alta la sat... s-a stricat DPF-ul si la reprezentanta Suzuki mi-au cerut 2700 euro pe DPF si vreo 3500 euro pe reparatie, in total.
Pretul la care am gasit DPF original prin alte parti era intr-adevar peste 2400 euro.
Am cumparat un DPF after market nou, cu vreo 1200 ron pe care l-am schimbat ca sa constat ca nu-i bun... iar inapoi nu l-au luat ca nu-i service agreat, unde l-am montat. Pe un senzor de temperatura original, ca altfel nu exista, care s-a distrus la demontare, am dat 200 euro. Nu mai insir aici cat am dat pe constatari, diagnoze, incercare de curatare, montari, demontari etc. etc.
Asta in conditiile in care eu am dat 3000 euro pe masina.
Cam cat de ieftin vi se pare ca e sa intretineti un diesel vechi? Nu de altceva dar DPF-ul asta o fi renumit dar e doar un amarat de filtru, pana la urma... mai avem EGR, catalizator etc. asta pana sa ajungem la motorul propriu zis....

Editat de informer
Link spre comentariu

Eu nu cumpar diesel, GPL e singura mea optiune, comparativ cu GPL ul electrica e scumpa, targuiesc cineva un ZE40 cu bateria in jur de 80% SOC nu stiu altceva despre baterie.

 

Referitor la DFP se poate curati la cavitatie (ultrasunete) daca nu e topit sau fracturat, cam jumate din ele sunt recuperabile.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, ionut120v a spus:

Referitor la DFP se poate curati la cavitatie (ultrasunete) daca nu e topit sau fracturat, cam jumate din ele sunt recuperabile.

Am mentionat ca am incercat curatare... inca la "super scula, ultima noutate, utrasunete etc"... a mers 50km... bineinteles, demontare/montare... alti bani, alta distractie.

 

Acum 26 minute, Ion_Bumbu a spus:

Un Diesel cu DPF nu prea merge la cărat una alta și drum scurt.

Restul sînt povești cu pești din momentul asta.

Nu stiu la care drum scurt va referiti... am spus ca "merg la pescuit si car una/alta la sat"... dupa cum probabil stiti, Dunarea in punctul cel mai apropiat de TM este pe la vreo 160km... iar satul este la 120km... sau "drum pt. diesel cu DPF" se considera numa` peste 1k? Daca cumva ati inteles c-as cara la sat de la mine la vecinul de casa, ati inteles gresit... am vrut sa spun ca daca am de carat de la Dedeman niste cornier sau 2 saci de ciment sau d-astea, le car cu "tractoru`" asta... 🙂.

Editat de informer
Link spre comentariu

Se referă la un drum în care să se incingă DPF-ul, 30km de autostradă e suficient, un drum normal este suficient însă daca o fîțîi de colo colo pe distanțe scurte e cam gata de înfundat DPF-ul.

Oricît de scump ar fi DPF-ul nu se compară cu prețul unei baterii.

 

Și mei e ceva, injectoare, compresie, alea au un rol major in infundat DPF-ul.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 4 minute, Ion_Bumbu a spus:

Oricît de scump ar fi DPF-ul nu se compară cu prețul unei baterii.

Nimeni nu zice ca se compara cu toata ca DPF-ul ala de Suzuki e cam o treime din cat costa o baterie (depinde si de masina, evident).
Dar nu uitati ca DPF-ul este un amarat de  FILTRU pe cand bateria este una dintre cele 3 componente principale ale masinii electrice.

Editat de informer
Link spre comentariu

Si costa cumva cît o baterie?

EGR-ul iară costa atît de mult?

 

Dumneavoastră inainte de a cumpăra o mașină cu motor Diesel cu DPF v-ati interesat care e durata de viață a acelui filtru in condiții optime sau v-ați așteptat ca va cadea de rugină ca eșapamentul?

In general de pe la 150kkm te poti aștepta să inlocuiești DPF-ul.

 

P.S. totuși cîți ani si km are mașina?

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 28 minute, Ion_Bumbu a spus:

Si costa cumva cît o baterie?

EGR-ul iară costa atît de mult?

Sincer io nu inteleg ce n-ati inteles din ce am spus: a schimba o baterie la o masina electrica e cam tot aia cu a schimba motorul sau cutia la o masina uzuala dar CU UNUL(UNA) NOU(NOUA)... ca bateria e NOUA, nu e din cimitirul de masini. Ce parere aveti, daca pe un DPF la Suzuki mi-au cerut 2700/3500 euro, cat credeti ca mi-ar fi cerut daca vroiam sa schimb motorul sau cutia?
 

 

Acum 28 minute, Ion_Bumbu a spus:

v-ati interesat care e durata de viață a acelui filtru in condiții optime sau v-ați așteptat ca va cadea de rugină ca eșapamentul?

In general de pe la 150kkm te poti aștepta să inlocuiești DPF-ul.

 Da, m-am uitat, ca mai stiu si eu sa caut una alta. Ceea ce insa n-am stiut si nici nu mi-a spus nimeni pana ce n-a fost prea tarziu este ca un DPF after market cumparat nou, nu ca nu merge 200k la fel ca cel original dar nu merge nici 10k... de fapt nu merge deloc. Dumneavoastra stiati asta?

Editat de informer
Link spre comentariu
Acum 10 minute, ionut120v a spus:

Se doreste ca dieselul sa fie inlocuit, GPL/ LNG este solutia aplicabila, inclusiv la camioane si trenuri.

Si cand se va face aceasta inlocuire?
Ca ultima masina cu GPL am vandut-o acu` aproape 10 ani, dupa ce am mers pe GPL alti 10+? 🙂 
In momentul in care GPL-u` va deveni asa popular, pretul il vor face tot ca pe cel al benzinei/motorinei. Stiti de ce? Pt. ca ei pot iar eu NU pot sa extrag GPL din gradina!
In schimb sa incarc o baterie la panourile mele, pot! (acu` desigur ca se poate introduce "taxa (si) pe soare"...).

Editat de informer
Link spre comentariu

Sunt mașini trecute de 500k cu dpf original.

Exploatarea trebuie sa fie corecta si masina sa fie fiabila din proiectare. Mertzanele taxi 2.2 merg si acu cu dpf original. Nici egr nu prea pica.

Mai degraba lanțul la om651, dar dpf, galerii, injectoare, turbo nu prea .

 

Sunt mașini si mașini. La fel o să fie si la electrice sau alte tipuri. Nu toate vor fi fiabile.

 

Pai de ce nu iei electrica si panouri? Cine te opreste?

Probabil costurile si lipsa spațiului.

 

 

In alta ordine de idei:

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/ultima-ora-rabla-rateu-inca-din-prima-zi-fondurile-pentru-masini-electrice-nu-s-au-consumat-nici-pe-jumatate-cele-pentru-motoare-termice-s-au-epuizat-in-13-minute-22183722

 

A scazut pomana pt electrice, a scazut si interesul.

Daca alea erau viitorul trebuia sa fie invers, tichetele pt termice să rămână neconsumate, iar electricele sa dispara instant.

Link spre comentariu

Depinde mai ales de ce ulei ii pui...

Acum 24 minute, informer a spus:

 

Ceea ce insa n-am stiut si nici nu mi-a spus nimeni pana ce n-a fost prea tarziu este ca un DPF after market cumparat nou, nu ca nu merge 200k la fel ca cel original dar nu merge nici 10k... de fapt nu merge deloc. Dumneavoastra stiati asta?

 

 

Contează oare ce știam eu? mșina cu probleme e a dumneavoastră nu a mea.

Inclin să cred că la service Suzuki v-au spus dar nu i-ați crezut...

Totuși cîți ani are mașina și cîți km?

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Am panouri... si o sa am si electrica atunci cand o sa consider ca este ceea ce am nevoie la un pret rezonabil. Momentan sunt unele la pret rezonabil dar nu sunt ceea ce vreau iar ce vreau nu au un pret rezonabil.

Confuzia intre prezent si viitor am mai corectat-o o data... si deasemenea confuzia intre tari reprezentative si celelalte tari.

Link spre comentariu

Masini electrice pe baterie, locomotive electrice cu 14,5MWh face Romania din granita in granita cu un plin.

https://s7d2.scene7.com/is/content/Caterpillar/CM20231020-d404c-92873

 

Autoturismul electric e scump  chiar daca panourile sunt deja puse, in plus nimeni nu se ofera sa ajute cu instalat si configurat BMS-uri pentru baterii retrofit, toti vor bani multi, uite asa au omorat reciclarea si refolosirea.

Link spre comentariu
Acum 2 minute, Ion_Bumbu a spus:

Contează oare ce știam eu? mșina cu probleme e a dumneavoastră nu a mea.

Inclin să cred că la service Suzuki v-au spus dar nu i-ați crezut...

Totuși cîți ani are mașina și cîți km?

Pareti ca stiti multe lucruri despre masini... v-am intrebat din simpla curiozitate.
Cei de la reprezentanta Suzuki nu lucreaza cu piese after market.
Masina este veche, din 2006 si are acum vreo 246k.
Am cumparat-o pt. ca arata foarte bine pt. varsta ei si m-a interesat sa aiba diferential blocabil si reductor.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări