Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cat costa sa schimb kit ambreiaj


Vizitator

Postări Recomandate

Mie am vazut acum ca nu imi mai prinde viteza pe care o prindea in trecut. 120-125 mai prinde acum. Inainte bafa 145. Am intrebat la piese. Ambreiajul de orogine cica e 180 lei. Nu prea ma incanta sa fac la ei cu 800 si ceva de lei pe piese...

Link spre comentariu

Din cate am vazut,tu esti un baiat priceput.Nu inteleg de ce nu-ti schimbi singur ambreiajul si stai dupa astia din service-uri cu mofturile lor.

Daca ai loc unde sa faci operatiunea,nu mai sta pe ganduri.

Iti faci rost de 2 suporti(doi butuci de lemn in lipsa),doua cricuri hidraulice,si un cadru cu 4 roti.

Demontezi bara de plastic,bara de impact si ce te mai incurca pe acolo si tragi ansamblul motor-cutie prin fata-nu ai nevoie de macara.

Cutia de logan poti sa o ridici si singur cu mainile.N-ai sa rezolvi problema in 4 ore ca la service(ca doar nu esti la norma),dar in 2-3 zile lejer sigur termini.Cu ocazia demontarii ansamblului motor-cutie,poti sa faci o inspectie atenta la toate piesele la care cu motorul pe auto nu ai acces(furtune,etc).

Si nici nu trebuie sa cumperi disc de ambreiaj daca e uzat,pentru ca la Fermit-Ramnicu-Sarat au toata gama de ferodouri http://www.fermit.ro/ro/produse/ferodouri-pentru-ambreiaje.php .Daca nu poti bate singur ferodourile trimiti discul la ei,si ti-l fac ca nou.

Discul il schimbi doar daca joaca arcurile sau placa centrala.

Editat de andrei_
Link spre comentariu

Priceput, priceput dar daca nu am vazut in viata mea un ambreiaj, prefer sa las un cunoscator.

E bine sa iti vezi lungul nasului cateodata.

Link spre comentariu
14 hours ago, fanelforum said:

Priceput, priceput dar daca nu am vazut in viata mea un ambreiaj, prefer sa las un cunoscator.

E bine sa iti vezi lungul nasului cateodata.

Buna

Nici vorba.

Odata ce demontezi ceva(indiferent daca e auto sau alt domeniu) trebuie(musai) pus altceva in acelasi loc si in acelasi mod.

Daca ai "mana de lucru" cat de cat,rezolvi singur cu ambreiajul.Tot ce am zis nu se aplica la cei care au 2 maini stangi,sunt si din astia multi.Putin curaj nu strica.Totul e sa te apuci de treaba.(Crede-ma e greu doar pana te apuci).Mai ales acum cu "tutoriale" de pe net.

Eu cel putin am rezolvat multe cu netul.

O distributie de Scenic sarita,cu toate supapele indoite am rezolvat-o fara net,am pus supape de pe o Dacie.In curte.M-a costat o garnitura de chiuloasa si simeringurile de pe supape.Un ambreiaj e floare la ureche pe langa o distributie. 

Deci curaj si spor.

Alex

Editat de -Atlas-
Link spre comentariu

Poti lejer sa schimbi ambreiajul dar daca nu esti hotarat sa faci tu asta poate este mai rentabil sa cumperi kit-ul ieftin si sa o duci la un service. Sunt multe situatii neplacute care pot sa apara cu suruburi blocate, filete care nu mai vor sa calce bine, o cheie care nu incape pe pozitie si trebuie sa fugi sa cumperi alta care sa intre, lipsa elevatorului, a ciocanului pneumatic, cricul care nu vrea sa ridice destul de mult, etc... La service ei se lovesc de problemele astea si de obicei stiu cum sa le rezolve.

Cu siguranta daca bibilesti la ea o sa faci treaba mult mai buna acasa (la service e posibil sa te trezesti cu suruburi rupte, filete stricate, suruburi lipsa, etc...) dar e posibil sa te lovesti si de multa frustrare in anumite situatii.

Link spre comentariu
6 hours ago, TESSLA said:

Daca nu gresesc, ca sa schimbi ambreiajul iti trebuie si ceva ca sa centrezi discul, inainte de a-l strange cu placa de presiune. Mecanicii folosesc o priza de la o alta cutie de viteze. Ce faci  daca n-ai?

Se centreaza cu un capat de cheie tubulara sau orice bara care sa intre in bucsa centrala a discului.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Pornire logan:

Maine m-as duce sa iau kit-ul. Va mai cer o parere.

 

Am facut cateva porniri(video atasat).

 

Plecat de pe loc, cu treapta a doua si frana de mana trasa nu pleaca. Cu treapta intai pleaca.

 

Viteza maxima nu mai sare de 120km/h,.

 

Se aude si un zgomot care dispare cand calc ambreiajul atunci cand e scoasa din viteza. 

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

E greu sa iti dai seama cu frana de mana, ca oirucm trebuie sa pornesti la semi cuplaj.


Mai relevant e sa iei viteza, gen 40-50 la ora, dai v3 sau v4 si talpa. Daca turatia o razna, dar viteza tot aia ramane e clar ca ambreajul scapa.
Daca nu inseamna ca mai tine.
Plus gradul de cuplare iar se simte, daca ai experienta.
Unu nou musca instant, prinde de mai jos si brusc, nu ai semi-cuplaj pe o cursa mai lunga.
Unu uzat prinde treptat si in general in final prinde sus de tot.
Dar chiar si asa poate merge mult si bine.
Passatu e asa de cand il stiu eu, a facut 30kkm de atunci. Opelul a mers asa 50kkm, desi mecanicum imi spunea ca in maxim 1 an cade.

Cel mai bine cauta alt logan si vezi cum merge.


Si daca nu te bazezi pe masina, stai si asteapta, poate mia scoti inca vreo 20-30kkm din el.
Cauti un kit la pret bun, cu rabdare.

Link spre comentariu

Pretul e bun. 180 kitul, 250 manopera, mai pun un ulei la cutie, un motoras pas cu pas ( sper ca ala sa fie de vina), si as mai pune si placute pe fata. Pare ca le-am cam papat. 

De plecat, pleaca mai de sus, nu musca. Am vazut cum se simte un ambreiaj nou. Nu e ca al meu.

Link spre comentariu

Dupa cum se vede in filmulet, ambreiajul pare ca nu patineaza. Am avut si eu Logan din 2005 cu motor de 1,4 (acum este taxiul lui Rata in Las Fierbinti) si am schimbat vreo doua ambreiaje. Primul m-a lasat pe la 65k, patina in draci. Cand acceleram in vitezele superioare (de la a treia in sus) turatia urca instant la 4-5000. Trebuia sa apas cu mila pedala de acceleratie ca sa nu patineze. Cu toate astea nu m-am temut sa plec in delta dunarii cu barca dupa mine. De fapt, barca si peridocul au fost cauza uzurii premature. Am pus un kit de origine.  Costurile au fost peste de 800 lei (450 kitul, 300 manopera, la care s-au mai adaugat antigel si ulei pentru cutia de viteze)

Al doilea l-am schimbat cand am umblat o data la cutia de viteze si mecanicul a spus ca daca vreau sa-l schimb, atunci e momentul, chiar daca mai facea niste mii bune de km. Asta a fost un no-name din Vitan-Barzesti, am facut cu el peste 100K pana am vandut masina. Pretul a fost de 270 lei plus 30 pe care i-am dat unui prieten taximetrist sa mearga sa-l cumpere si sa-l duca la service. Manopera a fost inclusa in demontarea cutiei de viteze.

Link spre comentariu

Din punctul meu de vedere, acest topic se poate inchide. Am aflat costul. 

 

190 kitul de ambreiaj

72 lei uleiul de cutie

250 lei manopera.

 

In service m-ar fi costat cam 1200-1300 lei si as mai fi avut 20%discount din aceasta suma.

 

Ca tot am deschilotat-o am mai pus si placute noi de frana 65 RON,

motorasul pas cu pas 150 RON

Si acestea incluse in aceiasi manopera de 250 de lei.

 

Va multumesc pentru postari!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări